- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Su-25 nahradily u bitevniho pluku v Hradci Kralove L-39ZA, ktere soudruh Gustav Husak venoval kompletne i s bednami naradi a pripravky vcetne monterek mechaniku - do Nikaraguy, jako presidentsky dar, tehdejsimu brejlatemu marxistovi
Mohli jsme na nich létat do dneška, v Sírii se osvědčili.
Skoda, ze se takhle dneska nevyrabi auta...nalit tam cokoliv co hori a cau...
pěkné éro, ale A-10 je hezčí...a ten kanón..
Su-25 a jeho najvacsi nepriatel v Afganistane stinger. Po nasadeni stingeru sli dolu su-25 aj pocty operacnych letov.
To bych neřekl. Stačí se podívat na list sovětských leteckých ztrát.
1986 5 ztracených
1987 3 ztracených
1988 1 ztracených (ve vzdušném souboji)
1989 1 ztracený
Ze začátku byl problém v tom, že teplem naváděný Stinger explodoval u motorů pod ocasem letadla. Tam byly vedeny táhla řízení, které se výbuchem přerušily. Stroj byl neovladatelný. Už v polních podmínkách se vařily ochrané plechy na toto inkriminované místo. Poté měl SU-25 (na rozdíl od ostatních letadel a hlavně vrtulníků) dost velkou šanci přežít. Přeci jenom nálož na Stingeru nebyla příliš silná.
V době, kdy tyhle SU-25 hrábě naše lidovědemokratická armáda používala, jsem bydlel Pardubicích, cca 4km od letiště. Při motorových zkouškách a při vzletech i na tuto vzdálenost praskaly okenní tabule a neslyšeli jsme se navzájem uvnitř místnosti. Proti tomu jsou Gripeny šepot květin.
Chyba čs. armády. V boji je ŘEV dokonce PLUS jako psychologická zbraň.
V některých ohledech byla lepší než A-10. Su-25 mohou operovat ze zanedbaných letišť, mohou stát dlouho pod širým nebem, a jak bylo v článku zmíněno jsou jednoduché na údržbu a mohou létat i na běžné palivo. Vím, že to nemá takový wow efekt jako kanón Avenger, ale pro bitevník jsou tyto vlastnosti důležité.
Jen jste mimochodem vyjmenoval ty nejlepší vlastnosti Warthogu. Oba letouny byly v tomhle přibližně stejné. Pro A 10 mluví hlavně pokročilejší avionika, výtečný kanón, pokročilá palubní elektronika a hlavně provozní spotřeba. Proti SU 25 byl horší spíš jen v oblasti odolnosti polovodičů proti EM pulzu. Tam byly Ruské elektronky takřka nedostižné. Pro mně jsou ale obě éra fantastické kousky.
Ja mam proste tyhle historicko-naucne-technicke clanky (jak to napsat jinak?) na technetu rad. diky
nebezpečné hrábě převážně leží násadou od Vás a ozubem nahoru. Nejlépe ve vyšší trávě
Nejnebezpečnější jsou, pokud délka násady je cca jeden metr
Zajímavý a čtivý článek jen s technickými fakty bez povinné politické propagandy, jen tak dál . A ten žabák je skvělý .
jo ten je pěknej. Jak rozbíjí ten tank kladívkem.