Diskuze

Pozemní obsluze Su-25 pomáhala "puntíková metoda". Návrat hrábí do Kbel

Legendární bitevník Suchoj Su-25, zvaný hrábě, byl po náročné rekonstrukci slavnostně předán do sbírek Leteckého muzea v Praze Kbelích. Stroj dostal kabát, v jakém létal koncem 80. let v řadách ČSLA. Své místo nalezne v expozici v tzv. "Bombardovací hale" na Staré Aerovce.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

K56a66r75e32l 87S49e54i36d19l

18. 10. 2017 23:32

Myslel jsem, že ty puntíky u zaměřovače mají něco společného s RGB zobrazováním:-). Na předchozích fotkách jsem si jich nevšiml.

Zdá se mi to, nebo na fotce v "původním" stavu (venku) ty puntíky nejsou vidět?

A závěrem: díky za pěkné fotky a poučný text.R^

0 0
možnosti
RF

To letadlo vystavené venku už nemělo původní kamufláž jako při vstupu do výzbroje ČSLA. Podle mě se ty puntíky při přestříkání novou kamufláží našich Su-25 už nevracely. Jinak na těch pár fotografiích čs. Su-25 v L+K z 80. let jsou puntíky patrné.

0 0
možnosti
JE

Škoda, že nedali alespoň fotečku "Žabáka" ten neměl ve "Východním bloku" ani NATO obdoby R^ ;-D

0 0
možnosti
Foto

K46a37r76e89l 54S51e96i71d13l

18. 10. 2017 23:32

Ta je u předchozího článku.;-)

0 0
možnosti
IP

Zajímalo by mě čím se vlastně lišila verze Su-25K od standardní áčkové verze ve výzbroji VVS.

0 0
možnosti
JM

J34a52n 89M40a89l39ý

14. 10. 2017 21:54

Su-25K (‘Frogfoot A’) – exportní modifikace letounu Su-25 (Frogfoot A) se zjednodušeným avionickým vybavením. Od modelu Su-25 (v pozdějším sériovém provedení) jej lze přitom snadno rozpoznat díky tvaru antén identifikačního systému „vlastní-cizí“ (IFF), které se nacházejí na hřbetu přídě trupu přímo před pilotní kabinou a na břichu ocasní části trupu. Zatímco v případě modelu Su-25K mají tyto antény podobu sestavy tří nestejně velkých tandemově uspořádaných tyčí, antény IFF systému modelu Su-25 obdržely tvar trojúhelníku. Exportní Su-25K byl postaven v letech 1984 až 1989 na lince závodu č.31 v počtu 180-ti exemplářů.

Více zde: http://ruslet.webnode.cz/technika/ruska-technika/letecka-technika/p-o-suchoj/su-25-frogfoot-a-/

3 0
možnosti
ML

M24a12r16t37i50n 38L35a16c96o

13. 10. 2017 22:06

Dobrá práca, pán Folprecht. R^

1 0
možnosti
RS

Je to letu schopné ?

0 0
možnosti
OP

Pokud se pamatuji dobře, tak pancéřovaná byla kabina, klíčové systémy a levý motor. A pancéřování bylo cca 2cm, žádný tenký plech. Odnesl to kanon malou zásobou munice, jen na 5 vteřin palby. A-10 má proti tomu střelivo na cca 20 vteřin a to při vyšší kadenci.

0 0
možnosti
TP

SU25 mělo stejný typ kanonu co první verze Mi-24?

0 0
možnosti
VV

V39í58t 22V13ý75m33o10l83a

13. 10. 2017 17:03

První ne, ty měly rotační kulomety. Tento kanón ale používala verze Mi-24P.

0 0
možnosti
PP

P31e58t27r 43P45a19c67k97a

13. 10. 2017 13:45

Nějak jsem se nedozvěděl co je to ta puntíková metoda z nadpisu.

0 0
možnosti
RF

viz popisky pod fotkami č. 10 a 11

2 0
možnosti

J41i55ř43í 31Ť64á61p88a26l

13. 10. 2017 11:50

Děkuji za fotky detailů. Čekají mi doma na postavení K i UBK. Až se k nim dostanu, určitě se sem vrátím.

1 0
možnosti