Diskuse k článku

Urážky, trapasy i nesmysly: jak čeští politici bojují na sociálních sítích

Předvolební kampaň vrcholí a při rozhodování voličů hraje vliv i to, jak politici vystupují na sociálních sítích. Ne všichni si na nový svět krátkých, rychlých, veřejných a dohledatelných konverzací zvykli. Sestavili jsme přehled trapasů na sociálních sítích, které utkvěly v paměti nám i čtenářům.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M40a22r17t64i90n 76N18e56r80m74u79t 4199300248894

A můžu panu B. popřát "pojdi", či "chcípni"? Vlastně by se ho to nemělo dotknout...

+1/0
17.10.2017 22:19

M19i58r39e19k 21Z86á51v90o50d19n37ý 7182987240888

Nevidím nic špatného, pokud politik dělá humor. Ale humor musí být humorem. Na poučování nějaké slečny o tom, že pes neumírá, ale chcípá, nevidím ani špetku humoru :)

+10/0
16.10.2017 10:46

M96i56l68a50n 96K84a10s16a94l 9437419510212

To co předvádí SPD a jmenovitě okamura je fakt neuvěřitelné.

+14/−2
16.10.2017 10:21

L35u71d66v77í44k 40G64a48j44d33o73š50í30k 2635773544792

Takže si shrňme sdělení celého článku:

Okamura je lhář, Bělobrádek kašpar, Ovčáček arogantní trouba.

Andrej Babiš udělal MujDemagog.cz, což znamená, že je dobré si na internetu shánět informace z více zdrojů, protože žádný web není arbitrem na pravdu...

;-D

Opravdu se nezapře, komu patří tento plátek, a že je pár dní před volbami. :-/

+2/−5
16.10.2017 10:12

M89a66r65t39i65n 51B10e30r10a11n 6229125696671

V tomto "plátku" se především pravidelně propaguje velmi dobrý projekt Demagog.cz. To je ten projekt, z jehož faktických analýz nevychází pan Babiš zrovna dobře...

+10/0
16.10.2017 10:23

L23u11d50v83í54k 74G95a65j87d87o26š40í78k 2345203424452

Opravdu pravidelně? Když pomineme dnešní článek, který zpochbňuje obsah Demagog.cz.

Pomohu vám: naposledy je zmínka o Demagog.cz na iDnes: březen 2017 a před tím říjen 2013. Tolik k té pravidelnosti...

0/−2
16.10.2017 10:32
Foto

P65a81v31e92l 20K87a43s80í91k75, 20T78e10c97h95n43e13t73.48c17z

Jak článek zpochybňuje obsah Demagog.cz?

+3/0
16.10.2017 10:59

G61a17b85r65i87e25l 80H83o90r55t43e42n 9221839813324

Patrně bylo myšleno "článek, který odkazuje na web, zpochybňující závěry webu demagog.cz".

Jinak je ale škoda, že jste se o závěry toho webu nezajímal, pane Kasíku. Párkrát jsem se do toho pustil a kvalita jejich tvrzení je hodně proměnlivá, hlavně v rozlišení mezi nepravdou a lží.

+1/0
16.10.2017 11:08
Foto

P45a57v79e64l 84K12a33s80í84k77, 54T17e34c63h67n55e20t43.48c31z

Já Demagog.cz znám jako uživatel, takže svá pozorování o něm nemám podepřená. Vím ale, že vždy ve vysvětlení zdůvodňují, proč něco označili za nepravdu. Jinak - a to je podstatné - nálepku "lež" nikdy nedávají. Mají jen čtyři nálepky: pravda, nepravda, zavádějící, neověřitelné. Zdůvodnění toho, proč neříkají "lež", se mi líbí: do hlavy lidem nevidíte.

+2/0
16.10.2017 11:52

G78a57b53r13i35e35l 93H35o87r93t97e25n 9171509983704

Tak to dopadá, když si nedám práci s ověřením, naběhl jsem si na vidle sám. Lži z nepravd samozřejmě dělají až další média ( https://brno.idnes.cz/projekt-demagog-hlidani-politiku-lzi-socialni-site-f8y-/brno-zpravy.aspx?c=A170324_142240_brno-zpravy_krut ) a myslel jsem rozlišení zavádějících a nepravdivých tvrzení.

+1/0
16.10.2017 12:03

G60a64b35r38i71e38l 84H32o39r77t60e19n 9701659863144

Ještě abyste si nemyslel, že obviňuji z nepravd (;-)) jen iDNES - tohle samozřejmě dělají snad všechna média. Linkuji iDNES, protože mám takovou zkušenost, že linky mimo tento server vaši moderátoři až příliš často mažou s odůvodněním "reklama, spam". Osobně si myslím, že je to dáno jejich zanedbatelným IQ, takže když na odkaz kliknou a vidí reklamní bannery, nebo se jim spustí reklama (typicky u odkazu na YouTube), nemají (ze svého pohledu) jinou možnost.

0/0
16.10.2017 12:14
Foto

P59a28v64e89l 46K46a25s63í32k75, 36T81e51c28h23n98e75t72.56c94z

Tohle je přehled některých (nikoli všech) článků na iDNES.cz, kde se mluví o Demagog.cz.

+1/0
16.10.2017 11:01
Foto

P35a97v31e17l 95K88a77s96í63k64, 49T64e63c29h64n97e78t43.82c55z

https://wiki.idnes.cz/demagog-cz-cv7-/firmy.aspx?klic=473440

+1/0
16.10.2017 11:52

S14t16a73n80i90s48l17a75v 55K83r81e88j23c68a90r 6597526903424

Je škoda, že už i technet .cz se bez politiky a ideologie neuživý. Je škoda, že tímto se mi trochu vracejí vzpomínky na Technický magazin, jenž také musel mít vyhrazeny stránky pro úkoly xx. sjezdu xxx a jeho úkoly v prostředí technického rozvoje. Na vaši obhajobu, nejste jediní, kdo se o politiku jako berličku musí opírat !! Je to škoda, v proklamované demokracii a svobodě, by ta socialistická praxe snad neměla v těchto ...... být !!

0/−1
16.10.2017 13:10
Foto

P51a20v26e41l 25K79a47s13í54k63, 57T58e20c19h37n40e37t29.87c34z

Nevím, co znamená to "bez politiky a ideologie neuživý". Asi máte nějakou specifickou představu o tom, že nám někdo shora zadává články a my je píšeme. Je to ale naopak. My redaktoři si vybíráme témata a svoje témata zpracováváme. Takže nevím, jak to souvisí s "socialistickou praxí", já si ji nepamatuji, ale mám pocit, že v tom prostě hledáte něco, co tam není.

+1/−1
16.10.2017 14:01
Foto

P49a83v70e33l 81K72a10s57í86k73, 79T25e89c29h23n63e54t63.81c48z

To je opravdu to, co jste tam přečetl? A co ten odstavec před tím?

Na své stránce Babiš „uvádí na pravou míru“ celkem 21 výroků o své osobě, které označuje za lži. Může tedy jít o pokus de facto neutralizovat dopad ověřování Demagog.cz. Pokud totiž někdo v diskuzi použije odkaz na Demagog.cz, kde bude některý z výroků Andreje Babiše vyhodnocený jako nepravdivý, může ve stejné diskuzi někdo, kdo Babišovi fandí, reagovat odkazem na „podobný ověřovací server“, který naopak bude ukazovat, že nepravdu říkají všichni ostatní.

Provozovatelé původního Demagog.cz vnímají Babišův nový projekt MujDemagog.cz rozporuplně: „Babiš založil (...) projekt, který přiznaně využívá našeho názvu, aniž by nějak navazoval na náš styl práce - vyváženě, transparentně, objektivně, se zdroji a nestranně. Že se Babišovu týmu zjevně líbí naše práce, ale odmítli nést jakékoli její stěžejní hodnoty, nás pochopitelně uvádí do nemalé schizofrenie,“ uvedli provozovatelé Demagog.cz. „K užití našeho názvu Babišův tým svolení nežádal a ani by ho nedostal. Nemáme žádné prostředky, jak se proti kroku Babišova týmu bránit.“

V poučení přece neříkám, že je MujDemagog dobrý projekt, naopak připomínám, že čtenář musí u každého tvrzení vyžadovat odkazy na zdroje.

Teď na to znovu koukám a fakt se mi nechce věřit, že tam skutečně čtete to, co říkáte, že tam čtete.

+4/0
16.10.2017 10:59
Foto

P49a38v89e44l 39K13a44s84í68k14, 43T11e41c81h14n21e81t96.53c89z

Teď se ptám naprosto vážně, tak mi prosím vážně odpovězte: vy v tom článku opravdu čtete něco proti Demagog.cz nebo nějakou podporu Babiše? Pořád to tam nevidím. Takže buď vy hledáte něco, co tam není, nebo jsem tak dobrý manipulátor, že jsem zmanipuloval i sám sebe a ještě trpím selektivní ztrátou paměti.

+2/0
16.10.2017 11:04

M40a62r42t30i81n 84Ž57e62l31i63n59s22k39ý 9678209849392

Využiti fotky Okamurou nedosahuje ani zdaleka polistopadové strašení komunisty (kde se využívá Stalin, kterého kult komunisté sami odmítli jako cesta neslučující se s jejich ideály, 50. leta toho kultu apod.), mobilizace tzv. pravice, ODS před volbami, abychom tady neměli zase rok 1968, nebo řecký bankrot. Okamura je očerňován ale jako ten nejhorší... není to podle mě ani zdaleka pravda. Neziskovky samozřejmě musí mít jiný názor.

+1/−9
16.10.2017 9:43

M16a50r42t33i71n 66Ž52e43l75i79n14s60k19ý 9308529329102

A k tomu banování diskutérů na Okamurovém profilu, nebo kde to je... protože média banují nepohodlné diskutéry a vulgární, které zastávají stejnou ideologii ponechávají, tak plně podporuji okamžitě mazat a banovat vulgární napadaní Okamury a SPD na jejich stránkách.

+1/−6
16.10.2017 10:36

L44u37k56á91š 90Š49m72a81h51e47l 2327574522774

Ono na těch zabanovaných příspěvcích bylo něco vulgárního? Nebo cokoliv proti Okamurovi je vulgární automaticky?8-o

+6/0
16.10.2017 11:04

M59a49r60t68i67n 84Ž78e54l32i36n79s48k61ý 9858959779302

S tím demagogem.cz? Ten server take podsouvá své ideologické názory, to už tady na diskusích jednou bylo propíráno. Hned na první strance jsem si namátkou vybral výrok Filipa.

„V České republice máme evropské ceny, ale žel české mzdy, které dosahují tak cirka 40 procent toho evropského, počítám ty staré evropské země, průměru.“

NEPRAVDA

argumentace:

- nedosahuji ani 40 procent, takže pokud to správně zaokrouhlil tak nic, navíc to, že jsou ještě nižší je spíš pro Filipa lepši...

- máme evropské ceny neznamená, že musíme mít ty evropské ceny všechny

0/−2
16.10.2017 12:24
Foto

P82a42v34e17l 11K63a85s82í49k97, 94T24e73c61h92n12e97t61.22c86z

Proto je důležité číst to zdůvodnění toho hodnocení, nikoli jen nálepky. K tomu vašemu příkladu: opravdu nemáme "evropské ceny", jak uvedl pan Filip.

0/0
16.10.2017 17:53
Foto

P71a10v53e49l 93K75a86s34í15k69, 27T59e25c67h82n95e65t81.81c28z

Podle mého by se tam hodila další nálepka, kterou mají některé fact-checkingové služby, a to je "mixed", tedy směs pravdy a nepravdy.

0/0
16.10.2017 17:54

M76a36r42t76i77n 90Ž45e52l39i50n65s70k31ý 9268379809442

Jo, tak s tím souhlasím ... něco jako zavádějící

0/0
16.10.2017 19:13

M72a94r24t90i85n 39Ž98e13l28i37n49s55k32ý 9838479459532

To, že máme evropské ceny není přesné hodnocení stavu, je to všeobecné hodnocení. Kdyby mělo být přesné, tak by určil které ceny, nebo že všechny ceny.

Lidé například řeknou, že cikáni nepracují, ale nemyslí tím zároveň, ze úplně všichni do jednoho nepracují, může jich dokonce pracovat i většina, pouze tím chtějí poukázat na nějakou odchylku od normálu, že alespoň to tak vidí. Je to všeobecný výrok, který poukazuje na problém v některé oblasti, takže v tomto bych s nepravdivosti výroku nesouhlasil asi spolu s lidmi, kteří chodí nakupovat potraviny do Německa určíte ne kvůli tomu, že tam mají vyšší, nebo stejné ceny.

Kdybychom byli hnidopiši jako ten server, tak jeho argumentaci můžeme namítnout, že Filip mluví o cenách a oni o cenové hladině, co jsou dvě různé věci, když cenová hladina počítá s průměrem, a ceny výrobku a služeb se tak mohou lišit, nebo že pro chudši ceny ve službách nejsou až tak důležité protože je nevyužívají.

V prvním případě k výroku 8. září 2017 argumentují údaji 2009-2015 a "cirka" jako zaokrouhlování také zdá se neberou v potaz.

0/0
16.10.2017 19:11
Foto

P13a74v44e71l 67K75a98s59í90k37, 91T36e23c72h38n42e39t93.59c64z

Banování v diskuzi je u hnutí pro přímou demokracii prostě vtipný paradox. Má na to právo, já to dokonce lidsky chápu, nikdo nechce pořád číst nepříjemné dotazy, ale politik se nesmí divit, že jeho akce vyvolají reakci.

+6/0
16.10.2017 11:08

M90a95r91t69i81n 63Ž98e59l23i39n46s47k43ý 9818709149952

Přímá demokracie je o hlasování, ne o vulgárním napadání. Pokud by samozřejmě vymazali slušný ale pro ně nepříjemný dotaz, tak by to bylo něco jiného. ́Po přečtení dotyčných příspěvků, smazaných například i tady, ale člověk podle mě v naprosté většině přijde na to, že měly důvod být smazané.

0/0
16.10.2017 12:12

M95a36r50t20i25n 51Ž66e41l37i29n76s57k27ý 9408579349722

Jo vy asi myslíte zrovna ten odkaz na demagog.cz ... tak ten se snad prolákl jako nedůvěryhodný, takže to může být mazáno jako lživá propaganda. Váš server se také neodvolává na Aeronet jako na něco směrodatného.

0/−2
16.10.2017 12:26

M70a44r49t21i13n 83B12e67r31a55n 6379375636591

Velmi dobrý článek, především pasáž"Souboj bublin a mazání komentářů".

Spoustě lidem totiž stále nedochází, co je pan Okamura za zrůdu. On je to neskutečný manipulátor a lhář, jakého jsme v politice už dlouho neměli...

+14/−3
16.10.2017 8:30

K98a94m91i59l 77P93y86t10e95l42a 8402530821179

Největší exoti :

1. Okamura, který má dokonce tu drzost v rozhovoru tvrdit, že banuje jen vulgární příspěvky, přitom nezvládne ani tu nejslušnější kritiku.

2. Realisté, kteří dokážou vymyslet tak pitomé heslo, že mu nemůže uvěřit ani člen strany.

3. Ovčáček, ale na to, že jeho skřeky z neandrtálské jeskyně nejdou odlišit od parodických účtů si už všichni zvykli.

+17/−2
16.10.2017 8:23

J55i96ř18í 28M66a33c52e72k 3485705624361

Ta politická korektnost mě štve. Nesmí se říkat cikáni (odjakživa to byl normální výraz), ale romové, z černochů jsou afroameričani a teď ještě pes nesmí chcípnout, ale umřít. Pan Bělobrádek je mi sympatický, že se tomuto newspeaku nepodřídil.

+1/−3
16.10.2017 8:18
Foto

P48a79v11e55l 37K53a27s19í36k71, 12T29e69c23h24n74e52t88.42c18z

Politická korektnost vadí hodně lidem, to není žádný odvážný nebo nový názor. Nejspíše kvůli tomu jménu "politická korektnost", pro každého to znamená něco jiného, ale všichni se shodnou, že "to už je slušnost na úkor komunikace". Ano, i já si myslím, že existuje něco jako přehnaná slušnost. Ale stačí, aby se na chvíli lidé dostali do neobvyklé role, kdy je nadáváno jim, a rychle se začnou odvolávat na "nějakou základní slušnost".

+3/0
16.10.2017 8:52
Foto

P96a11v70e87l 24K83a53s55í13k11, 86T73e92c54h50n23e61t34.78c14z

A pozor, vy říkáte "nesmí", ale ono záleží na kontextu. A nikdo neříká, že "nesmí", ale že to prostě neříkají lidé, kterým záleží na tom, jak jeho vyjádření bude na někoho působit. To, čemu se říká "politická korektnost", může být často opravdu hledání problémů tam, kde nejsou. Jindy to je ale obyčejné následování toho, čemu se dřív říkalo zásady slušného chování: ZBYTEČNĚ neurážet svými slovy ostatní.

+1/0
16.10.2017 8:54

K14a12m16i10l 69P64y10t57e96l80a 8692280101499

Proti Bělobrádkovi nic nemám, ale čím se mu nepodřídil? Tím, že trvá na tom, že jen člověk může umřít?

0/0
16.10.2017 8:59
Foto

P21a73v37e21l 22K29a56s25í47k47, 56T27e74c23h19n23e87t77.95c87z

Podle mého udělal neuváženě tři věci: 1) Dělal si legraci z někoho, kdo truchlí (ano, i kvůli zvířeti lze truchlit), a to veřejně a přímo tak, aby to truchlící zaznamenala, 2) To udělal jako vicepremiér vlády ČR, což má prostě jiný dopad, 3) Předpokládal, že ostatní pochopí jeho vtip (spočíval prý v tom, že truchlící je konzervativní katolická blogerka), což ale na síti (a jako vicepremiér) prostě předpokládat nemá.

+2/0
16.10.2017 9:30

M66a82r49t45i18n 19Ž79e51l49i12n41s31k72ý 9458579699532

Podle příspěvku k tomu psovi nepřilnula, takže asi moc netruchlila.

0/0
16.10.2017 9:45
Foto

P43a33v39e92l 39K73a93s87í49k18, 84T19e58c33h51n52e86t39.97c84z

Asi jste to nečetl. No nic.

+1/0
16.10.2017 11:14

M58a25r34t61i73n 75Ž11e38l47i47n33s73k17ý 9808669159592

Jo vy myslíte toho druhého psa Beníka... na začátku totiž psala o Alfovi také, že umřel ... tak máte pravdu.

0/0
16.10.2017 12:33

J40a96k39u16b 22B78o26h49o76n55ě24k 8905236869357

Vy říkáte politická korektnost, já říkám slušnost. Ano, nebudu používat výraz, který je dnes obecně vnímaný jako vulgární, dehonestující a nebo prostě příliš hovorový pro veřejné prohlášení mimo hospodu (taky nebudete do novin psát o grázlech nebo v technickém článku označovat automobil jako káru).

A stejně tak nebudu člověku, který truchlí, dělat jazykovou policii, ať už je to vtip a nebo ne.

+3/0
16.10.2017 9:38
Foto

H97a45n11a 90A46n10t94o54n25o77v63á 6877449194184

Tam nešlo o policii jazykovou ale teologickou. Slečna bloggerka je starokatolička a pan Bělobrádek ji chtěl proškoli, že jako taková by měla vědět že zvířata nemají duši a proto je nevhodné používat stejný výraz pro konec života člověka, stvořeného k obrazu božímu, a zvířete.

0/0
16.10.2017 16:13

L30u85d14v28í22k 32G26a28j53d64o92š64í43k 2695883594312

Ale pane Macku, Bělobrádek říká pravý opak. Pes neumírá, ale chcípá.

A není to věc politické korektnosti, ale významu slov v českém jazyce.

Je to podobné, jako když velká většina lidí netuší, že zvířata se nepěstují, ale chovají, protože pěstují se pouze rostliny.

0/0
16.10.2017 10:16
Foto

P96a55v27e91l 88K52a27s33í42k61, 38T24e74c78h31n94e61t77.60c13z

1) Umřít se může použít, jak uzná člověk za vhodné: naděje umírá poslední, květiny umírají na nedostatek vláhy, umírá nedočkavostí. Není předpis, který by upravoval, jak se sloveso použije. 2) A i kdyby takový předpis byl, přijde vám to jako vhodná chvíle, dávat někomu veřejnou lekci?

+4/0
16.10.2017 11:22

H77o77n27z77a 59K95o71v33a76n77d35a 1718227695334

http://demagog.cz/ je demagogie sama o sobě,(Podívejte se na sponzory v dolní halvičce OPEN SOCIETY, US EMBASY);-DTakže se jedná v podstatě o politického agenta, který hájí zájmy zahraničních subjektů.

Další věc, článek cílí pouze na některé politiky a znemožňujícím postům např TOP 09 se dost vyhýbá.

Další věc foto např u Okamury s lodí migrantů. Idnes dost často využívá tzv. ilustrační obrázky kdy k článku o ruské podpoře afghánských teroristů použije fotku mudžíhida s americkým kulometem M60

+3/−24
16.10.2017 0:36
Foto

P10a49v28e69l 64K17a71s94í39k37, 74T35e40c60h13n15e54t23.80c98z

Ujišťuji vás, že článek na nic "necílí", prostě si jen nemyslím, že je potřeba analyzovat každou stranu dopodrobna. Dělal jsem si ostatně ten průzkum právě proto, abych nemusel ty věci vybírat sám (protože to by mohlo být hodně zkreslené mým pocitem a mou pamětí).

+6/0
16.10.2017 1:27

J11a93n 49V41r85á74b49e16l 4637118418528

Presne tak kdyby aspon Idnes mel zdroje ze seriozneho webu a ne z toho paskvilu :D :D

0/−7
16.10.2017 6:22

F50r11a52n69t89i64š90e79k 77N38o97v17o93t88n98ý 7382479500

Ono je to vlastně smutné, političtí příživníci a podvodníci nás potřebují jen teď před volbami. Důchodci budou odměněni za své hlasy a další tři roky si budou přidávat jen politická prasátka.

0/0
16.10.2017 0:22

J59a45n 80V18r30á93b94e15l 4887648158778

Proto je nutne zavest trestni a hmotnou odpovednost politiku kterou SPD chce prosadit.

0/−6
16.10.2017 6:23

L55u97d50v10í85k 34G95a11j73d11o72š79í55k 2415143834492

Což je ovšem nebetyčný nesmysl a hloupost.

1. Odpovědnost nelze nařídit.

2. Politika je rozhodování a na tom není co trestat.

3. S institutem trestné a hmotné odpovědnosti by politiku dělali už jen ty největší gauneři, protože slušný a inteligentní člověk si snadno spočítá, že to je kdykoliv možné proti němu použít, ať udělá cokoliv. Pouze gaunery netrápí dopady jejich jednání.

+7/0
16.10.2017 10:25
Foto

J15i95ř21í 17K56r17á52k53o21r63a 9129193

Před třemi měsíci jsem sociální sítě opustil nadobro. Tohle všechno, co popisujete, mi předtím přišlo důležité, resp. zábavné, resp. zásadní. Dnes vidím, jak mizerně strávený čas to byl...

+5/0
15.10.2017 23:35
Foto

P53a82v81e59l 82K42a92s28í39k83, 30T82e48c98h58n59e56t21.29c30z

Narozdíl od času zde v diskuzi (a to říkám jako člověk, který zde denně tráví aspoň půlhodinu).

+3/0
15.10.2017 23:36



Najdete na iDNES.cz