- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Kolik stovek let bude návratnost této " vize " ?
To už dávno vymyslel Jára Cimrman, viz hra Posel světla!!!!!
Hlavne davat pozor na expresniho jezdce. Kdyz se s nim srazite tak vas cely den boli hlava.
Aktualita stará, ale hlavně ŠPATNÁ. Tunel, o kterém se ve článku píše, není zamýšlen pro hyperloop, ale pro rapid electric transportation. To jsou auta tažená automatizovanými elektrickými vozítky (čímž odpadá řada problémů tunelů, jako je větrání výfukových plynů). Musk ve svých prezentacích rád kombinuje fakta a vize takže vidím, kde se asi redaktor spletl, ale každopádně by bylo vhodné článek aktualizovat.
Jen pro jistotu—víte, že to je jazyková hříčka na druhý význam slova bore?
Tak v tom případě se na tom pálení peněz podílí nejméně tři rostoucí společnosti včetně té Muskovy. Nepřekvapilo by mě, kdyby jedna z nich opravdu byla podvod. Ale u třech je to nepravděpodobné. Musk ohlásil svůj vývoj vlastního systému letos v červnu, nebo červenci a pochybuji, že by dával všanc své jméno v projektu, který nemá v úmyslu dotáhnout. Zda se to některému z hráčů povede a zda to bude životaschopné, to je jiná věc. Ale vůle a peníze očividně jsou.
Boring company razí tunely. Hyperloop je jiná společnost. Tady jde v první řadě o ten tunel a jinak než děláním tunelů si prostě dělání tunelů neozkoušíte!
Já Hyperloop v první řadě vidím jako rychlou dopravu zboží a časem snad i lidí.
Které zboží musí být z NY v LA za 4 hodiny?
Já nevím...... podle videa se nejedná o žádnou kapsli v tubusu, ale o obyčejný vláček na magnetické(?) koleji. Ani rychlost není nějak závratná.
Podle mého názoru zatím Hyperloop nic světoborné nepředvedl a ani nevysvětlil pochybnosti ohledně bezpečnosti a ekonomické výhodnosti projektu.
ve středozápadních pouštních státech usa celkem ideální pokusný terén. není tam moc co zkazit a infrastruktura taky řídká.
u nás by bylo víc řevu, jakože další jizva v krajině, velmi rozdrobené vlastnictví pozemků a další radosti
U nás je to naprostý nesmysl, protože výhody tohoto projektu jsou až u velmi dlouhých vzdáleností se zastávkami několik set kilometrů od sebe. I vzdálenost Praha-Brno je pro to málo.
No, zatim zadny z tymu neprokazal ani vzdalene technickou a technologickou schopnost koncepce dosahnout proklamovanych rychlosti. Do toho jeste bude potreba zacit overovat bezpecnosti prvky.
Z meho pohledu je to unahleny krok, byt to muze byt urcity stimul v pokracoavni vyvoje.
S takovym pristupem by nejspis spousta technologii vubec nevznikla. Mozna to bude krok vedle, mozna ne. Osobne s Vami souhlasim hlavne s bezpecnosti, zbytek by teoreticky nemusel byt problem. Ale v dnesni dobe by asi kolem tunelu musela byt zed. I v pripade minimalni trhliny tubusu by v podstate s jistotou nikdo neprezil, tady je to podle me vic na jistotu, nez u letadla.
nicmene by bylo fajn, kdyby to vyslo a drzim mu pesti. Co se tyce dotaci, ktere na to pobira - myslim, ze se dotuji mnohem hloupejsi veci, ktere nic realne dopredu neposunou, tak proc ne (navic jsou to porad penize USA).