- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Nějak v tom výčtu bezmotorových kluzáků autor pozapomněl na Orlíky,
Nebojte, nezapomněl, schválně jsem je tam neuváděl, protože se mi do toho desetiletí s těmi avizovanými žněmi zkrátka nevejdou. Zřetelně vidíte, že začínám rokem 1947, což znamená, že v případě zmiňovaného desetiletého období musím končit rokem 1956. Mohl jsem ten interval prodloužit, ale také nemusel, to už je na uvážení každého plachtaře.
A dnes máme v ČR více než 30 výrobců lehkých letadel. No snad je ##### nezlikviduje, protože jsou to malé firmy.
http://www.aeroweb.cz/katalog_firem_letectvi.asp?ID1=2&ID2=1&ID3=0
Agroair snad jeste v holdingu nema
A taky si pamatuju, že s ním někdo podlétl jeden z pražských mostů...........
Není nějaké video ze startu Luňáku pomocí vrtulnku?
Video jsem nehledal a fotky mám nedostatečně kvalitní.
Video ze současnosti z Maďarska s podobnou akcí je zde (vrtulník Mi-2 a kluzák Swift S-1):
JJ, krásné polétání, nádherně sladěné řízení, skoro bez sil. A i dneska by jako akrobatický větroň určitě obstál.
Těžko říct, dnes už se ULL staví z uhlíkových vláken. Mnohem lehčí a odolnější konstrukce.
Na mnoha leteckých dnech byl opravdu ozdobou. Letecký den ve Vyškově či Prostějově.
Připomíná mi vosu, ale ta vznikla dávno po něm.