Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kvůli ruskému metru mohla padnout stanice v Nuselském mostu, řekl architekt

Stanislav Hubička, architekt Nuselského mostu a Antonín Semecký, který se o most stará téměř doslova celý život, byli hosty dnešního pořadu Rozstřel. Vzpomínali například na to, jaké peripetie přineslo rozhodnutí, že místo tramvaje bude jezdit v tubusu těžké metro. I na některé bizarní návrhy konstrukce mostu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R46o24b89e89r62t 88H29o11m47o85l73k64a 2330872712511

Dokonce jsem vypnul i blokování reklamy, ale chyb v článku zůstalo téměř stejně. ;-D

...do hlouby Pankráce...

...když cestujícíc vyjel ...

...mostu až i 70 centimetrů...

...bylo převedeno asi 20 návrhů...

...v té době techniky proveditelný...

...most si tam měl na sebe vydělat...

A možná jsem ještě na něco zapomněl. Co to sakra je? Korektura nic? A to nejsem češtinář...

+4/−1
15.11.2017 7:37

J74o57s55e44f 28K56a79r92f80í95k 7702595696360

Pokud máte doplněk nainstalovaný, tak pouhé vypnutí na konkrétní stránce nestačí;-)

Jo a taky záleží co používáte za prohlížeč, některé mají s těmi podtrhanými odkazovými slovy s reklamou problém...

0/0
15.11.2017 7:56

T54o48m48a32s 42P39e11t57r 2482346255202

Tato diskuze by mela byt k clanku, a k mostu ktery s povedl, slouzi desitileti, vytvorili jej sikovni lide. A ne o nastaveni vaseho pocitace ci o nejakem slovosledu autora. Tedy o dile a lidech kteri jej vytvorili. Zajdete si do mestske knihovny, tam maji pocitace jiste v poradku.

+1/−3
16.11.2017 8:14

R40o85b45e38r31t 81H66o44m43o25l17k61a 2270662192951

Co to plácáte? ;-D Nastavení počítače a gramatické chyby v jinak zajímavém článku jsou dvě různé věci. Není to tak dávno, co bylo publikování článku s gramatickou chybou považováno za ostudu. Moje zpětná vazba může autorovi posloužit k opravení chyb (které nejsou ve slovosledu, mimochodem).

+4/0
16.11.2017 8:21

J92a58n 50M77a59t29o25u84š65e38k 4217591271194

A napadlo Vás napsat přímo autorovi? Tak to dělám já a vždy dojde k opravě chyb a někdy se dočkám i jeho poděkování.

0/0
22.11.2017 12:39

D28a18n26a 92P57o52l73a88n92e34c91k39á 3416855147745

Čtením si lidé kultivují svůj rodný jazyk. Jak si ho mají kultivovat, když si to po sobě nějaké kopyto ani nepřečte?

+1/0
16.11.2017 15:52

D30a14n76a 55P74o74l41a79n66e29c53k65á 3526545837255

Žádné blokování nemám, chyby "hlouby Pankráce" vidím taky. Pane autore "kuz" styďte se!

+1/0
16.11.2017 15:50

J16a84n 43D19v50o25ř47á38k 4293692563527

Metro totiž bylo těžší než tramvaj a nasazené vozy se již v tehdejším Sovětském svazu už ani nepoužívaly.No nevím jestli se nepoužívaly tenkrát, ale soupravy typu E jezdí v mnoha městech dodnes... ;-)

+2/0
14.11.2017 23:42

M67a88r83t97i61n 62R90u55z50i62c55k53a 1752458366387

Ecs, ktere byly dodany do Prahy se mozna uz opravdu nepouzivaly? Ale nevim presne...

0/0
16.11.2017 18:43
Foto

K97a18r45e47l 50S75e33i55d52l 8939345140658

Díky za zajímavý článek. R^

Jen si, prosím, opravte zbytečné překlepy

"...bylo převedeno asi 20 návrhů..." (zbytek je z kapitoly Místo podzemní tramvaje metro)

"...zvedlo vnitřek mostu až i 70 centimetrů."

"...Hrozilo, ale, že nezbudou..."

"...když cestujícíc vyjel ze tmy..."

"...zrušení stanice a její posun se do hlouby Pankráce..."

Nejsem si jist, zda jsou skandinávské země vlastní jméno. Víc se mi to líbí s malým "s".

Zdá se, že konec článku už nestihl projít korekturou, tak přijměte tento příspěvek jako pomoc věrného čtenáře.:-)

+7/0
14.11.2017 23:09
Foto

K48a35r15e27l 88S22e77i44d54l 8139885630388

Pardon, koukám, že už na ty překlepy (i jiné) upozorňovali lidé v diskuzi dříve.

0/0
14.11.2017 23:22

T74o52m39a89s 42P14e88t19r 2392216345192

Tento clanek je o stavitelich, ne o boritelich. Zamerte se na na obsah, nikoliv formu.

+1/−1
16.11.2017 8:16

J12a90n 64T38a55r66a38b86a 4886126379509

Perverze české architektury, "oblouk mostu není městotvorný objekt"...a co řada nádherných obloukových městských mostů po celém světě? Například Eiffelův most v Portu?

Česká architektura by měla být se zpětnou platností cca100let anulována... je to tragický obor.

+2/−13
14.11.2017 22:41

S35t86a33n57i92s53l14a55v 83P21i11š80t26ě62k 1616308249565

Nahodou Nuselak je povedeny most. A kdyz prihlednu k tomu, ze se stavel za komunistu, tak je vic nez OKR^

0/0
17.11.2017 0:06

M18i24l79a18n 86V31o22l16e98k 5469603766499

Vždyť jste teď všichni rádi, že tam jezdí metro a ne tramvaj.

+11/0
14.11.2017 19:45

R71o25s87t63i54s80l40a26v 84C17i77b34u89l88k83a 2219929140184

„...do hlouby Pankráce...“, jo?

+7/0
14.11.2017 17:39

O71d42s92t22r69a26n10ě11n45ý 85U54ž67i94v16a71t38e65l

Uživatel požádal o vymazání
+7/−1
14.11.2017 18:09

T37o97m16a49s 82P40e32t17r 2122826955412

Slovickarite?

0/−1
16.11.2017 8:18

D37a93n15a 41P52o15l17a78n12e28c47k54á 3786945397405

Ono to pak ruší při čtení, to není slovíčkaření.

+1/0
16.11.2017 16:00

D28a60n28a 83K94o96c67i87á11n69o15v67á 2423138699178

Denně mám ten most na očích a denně žasnu. Hukot metra je pořádně slyšet.

0/0
14.11.2017 16:50
Foto

P19a20v20e43l 83P26o15k18o95r59n14ý 2506184860472

Až v kongresovém centru přes 100 metrů daleko.

0/0
15.11.2017 6:12

T22o40m26á64š 10B64a74ř44t45i96p98á10n 6779478473770

Roky jsem vedle mostu bydlel a stejně se mi nepřestal líbit. Krásnej kus naprosto funkční architektury. Ponechme stranou, že koncepce magistrály historickým středem města je trochu na hlavu, ale chtít od komunistů, aby něco naplánovali pro lidi, to by bylo moc.

+20/−1
14.11.2017 16:15

J36a87n 97S80e37m91i66k 4834577512669

o tom zadna. most je jednoduchy,elegantni,krasny,monumentalni-vsechno v jednom

+10/0
14.11.2017 16:45

S58t55a20n61i10s62l98a54v 87K48r22e79j53c45a75r 6967856273144

Ano, vudci a ideologové je jedna věc- druhá je vzdělání a uplatnění vzdělání. At Zápotocký, Novotný nebo Husák nebyli technici ale politici jako Kalousek, Klaus, Zeman. Kolik vzdělaných ing. techniků a řemeslníků v porovnání času dokázali podpořit režim. - Nuselský most není výmysl socialistické doby, přemostění bylo projektováno už od konce dvacátých let podobně jako jim byla Československá dálnice. Je dobře, že zvítězila koncepce pražského metra před podpovrchovou levnější variantou podpovrchové tramvaje. - Co se týká hlučnosti provozu v Nuselském mostu - zkuste si poslechnout hluk magnetických vlaků na pilotech v městské zástavbě a podobných nadzemních dopravních prostředků MHD. Zatím nikdo nevymyslel odhlučněnou přepravu.

+6/−2
14.11.2017 19:33

M39i58l22a35n 24V29o88l66e64k 5299723416169

Nedávno tu byl článek, že Magistrálu v Praze plánovali i Němci.

+2/0
14.11.2017 19:44

Z58u97z25a87n34a 45E97r47b78e91n59o38v23á 9189538454605

To celkem odpovídá. Totalitní režimy, jako jsou nacistický nebo komunistický, myslí na lidi až v poslední řadě.

+1/−1
15.11.2017 9:32

T94o80m66a53s 21P17e46t29r 2942416215952

Souhlasim, ale jake mate reseni? Lide se chteji dostat z jednoho konce udoli na druhy, a to za jakehokoliv rezimu.

+1/0
16.11.2017 8:23

D44a34n24a 16P16o31l55a29n87e71c50k28á 3666605667615

Tady je spíš problém, že to je cesta jediná. Kdyby existoval obchvat, tak si spousta řidičů vybere obchvat a nebudou se kochat centrem města. Němci to plánovali za zcela jiných podmínek, možná je trochu motivovalo i to, že se dostali do centra s vojenskou technikou, což umožňovalo jednodušší udržení poslušnosti občanů. Bolševik mohl mít podobnou motivaci.

+2/−1
16.11.2017 15:59

V96l11a21d44i30m13í34r 91K73ú62n 5475896780674

Ono nejde jen o to přepravit se z jednoho okraje města na druhý, a to co nejrychleji. Lidé také potřebují dostat se do centra (kvůli zaměstnání, obchodům, nádražím, kultuře, přestupům na MHD, atd.) a poté zase z centra zpět, a to se nedá řešit nějakými obchvaty. Poznáme to, až se kvůli plánovanému propojení Vinohradské třídy s Václavákem uzavře magistrála. Vzápětí se zase ucpou všechny ulice kolem centra města, z Pankráce se kupř. bude opět sjíždět dolů do Nuselského údolí a pak půl hodiny popojíždět Bělehradskou zase nahoru, a dál...? Já jsem pro zachování magistrály, to není rozmar rozmazleného Pražáka, to je životní zájem města. Vlastně i proto se Nuselský most postavil.

o--:-)--:-)--o

0/0
28.11.2017 13:07

D39a14n86a 51P44o66l45a31n17e86c97k25á 3726325397485

Jenom šílenec by jezdil do centra, aby tam přestoupil na MHD - kde by tam asi zaparkoval? Stejně je to s kulturou atd. Samozřejmě, že není třeba magistrálu rušit, ale pokud by existoval obchvat, tak ti, co zrovna nepojedou do centra, ten obchvat využijí. Tím se doprava hodně zklidní.

0/0
28.11.2017 13:20

M85i60c50h83a32l 93R30e75j74z40e98k 5316427535831

Proste Hubacek a Hubicka, dva geniove ceske architektury.

+7/−2
14.11.2017 14:56

J64a49n 30T42a46r41a25b25a 4986266749939

pojmy "génius" a "česká architektura" se vzájemně vylučují

+2/−8
14.11.2017 22:42

D34a46n15a 40P12o61l35a75n85e49c93k44á 3446825207755

A třeba Kotěra a Gočár byli Maďaři?

+1/0
16.11.2017 16:01

J13a66n 23S88e63m12i43k 4744517882929

tehdy to meli udelat tak ze most by na strane centra zajel rovnou do svahu a pak tunelem vozovka az na Florenc kopani dvou tunelu misto jednoho by nebyly dvojnasobne naklady....

....cela ta trasa "dalnice" pres centrum je silena

+12/0
14.11.2017 14:22

M16i70c44h50a67l 57M10o94u39c69h10a 8965685160764

Tunel by musel být dvojúrovňový (metro + auta) s výjezdy a vjezdy do tunelu (pro které v zástavbě navíc není mnoho místa). Vyřešit by to technicky jistě šlo, ale tak snadné to asi nebude... Nicméně souhlas, že udělat dálnici přes centrum, nápad vskutku originální...

+5/0
14.11.2017 14:36

J96a24n 55S84e96m62i31k 4484217422139

no jasne, nejak by se to muselo poresit s temi vyjezdy, ale myslim ze by to dopravu v centru nezkomplikovalo vic nez kdyz ted proudi po povrchu po dalnici auta z jedne strany prahy na druhou a tim to blokuje provoz v kolmem smeru: Vltava-Vinohrady etc.

vyresit by to slo I s temi vyjezdy a urcite by to dopravu zkomplikovalo mene nez jak to je nyni.

Nehlede na to ze by nebylo rozdelene centrum a ulice kde ted ta dalnice vede by nebyly tak spinave a hnusne a bez zivota

+1/0
14.11.2017 14:58

M84i39c31h12a39l 87M23o68u29c15h50a 8985365860444

Tak o tom žádná! Dnešní optikou je takové řešení zcela bez diskuse. Jenže tehdy nebyl takový provoz a hlavně - "koumouši" takhle neuvažovali. Ale já jen mluvil o té komplikovanosti a nákladech.

+1/0
14.11.2017 15:02

J87a79n 16S13e69m53i82k 4854157292299

ja bych si tipnul ze tuhle variantu nezvazili kvuli zmenam ohledne planu metra- napred castecne podpovrchova tramvaj ktera mela zajet pod zem az pred Vaclavakem.....

.....tak kdyz to zmenili na "poradny tunel" pro metro, tak asi uz ta "dalnice" byla naplanovana se vsemi v ramci petiletky souvisejicimi vecmi....

...a proste nebyli schopni pruzne zmenit I reseni te silnice protoze to byl asi puvodne uplne oddeleny projekt v jine skatulce petiletky....

...tehdy neomezovaly tyhle projekty vsechny ty stavebni rizeni jako dneska, ale spis rigidita systemu a koordinace podniku a dodavek kdyz se jednou neco naplanovalo

+2/0
14.11.2017 15:07

M66i91c40h84a31l 33C17h64a71l69u73p37a 6408210839103

Tak ještě by byla možnost mít tunel pro metro, nad ním tunel pro auta bez výjezdů, který by končil třeba někde na úrovni Hlaváku. Kdo by sjížděl dřív (třeba na Pavláku), tak by jel po povrchu, jako teď.

0/0
15.11.2017 20:46
Foto

A86n70n55a 24V28e97s61e73l50á 2420188726

Zničit (v běžném hovoru používám mnohem expresivnějších výrazů) takovým způsobem centrum Prahy, to je jedna z hnusných a těžce napravitelných věcí, které ten stupidní, arogantní režim způsobil...

+3/−7
14.11.2017 14:56

J58a12n 53S26e82m19i31k 4304377432839

no tak zase alespon je to nenapadlo vest po nabrezi Vltavy;-D;-D

+4/0
14.11.2017 15:00

J27i90ř71í 25Ř74e24h52o74ř 9908848536958

no tak obytny dum treba ne, i kdyz i levne bydleni ma sve kupce. Ale treba v obchodaku jsou vibrace ukradeny. V hornich patrech parkoviste a sklady pro horni zavazku. Navic by to obnaselo vlastne i vytah z nusli na most. Sice odnikud nikam, ale zase kdyz se to pojmenuje výtah na rozhlednu, tak je to v poho :-)

+1/0
14.11.2017 14:19
Foto

A24n58n14a 10V68e39s65e43l87á 2250448156

Na fotky stavby Nuselského mostu vždycky hledím s nostalgií, jelikož most se stavěl shodou okolností téměř po celou dobu mojí povinné školní docházky a já jsem každý den procházela přes staveniště mostu z domova v Nuselském údolí v Praze 2 do školy za mostem v Praze 4 a pak zas zpátky...

Z okna domova i z oken školy jsme sledovali, jak zvolna, a z mého tehdejšího pohledu nekonečně dlouho, most roste a šplh po lešení Nuselského mostu byl pro mě běžnou dětskou hrou...

+22/0
14.11.2017 14:13

D68a26n57a 53P30o89l62a71n52e86c38k32á 3566815867595

A když to dostavěli, tak už jste měla vystudováno.:-)

0/−1
14.11.2017 15:07
Foto

A97n66n26a 86V15e16s38e66l77á 2190628906

A po celá šedesátá léta mamince na všechny žádosti o zavedení telefonní linky úřady stereotypně odpovídaly, že telefon nemůžeme dostat, protože obytné domy (včetně toho našeho) nacházející se v Nuselském údolí budou brzy zbourány.

Důvodem byla plánovaná stavba gigantického sjezdového paláce (který byl nakonec pojmenován Palác kultury čili Pakul) a cílem bylo, aby soudruzi při svých pravidelných sjezdech mohli svrchu zírat do zeleně parkových úprav. Pak naštěstí bylo od toho záměru upuštěno a v roce 1971 jsme se telefonu dočkali...

+7/−1
14.11.2017 15:28

K71a98r94e12l 56K65u55č57e65r97a 7545111323800

"Pilíře měli ..." Hmmm. Dost dobrý. ;-D

+9/0
14.11.2017 13:55

D52a36n29a 80P52o85l51a15n45e30c97k57á 3106625867895

Pilíře měly!!!!!

0/0
14.11.2017 13:50

J74a20n 37D70l10o52u91h36ý 8756890363390

Jen škoda nemocnice Na Karlově. Byly to krásné budovy, jen v té době silně zanedbané.

0/0
14.11.2017 13:29

D92a98n22a 24P63o33l62a11n46e96c65k75á 3496655637735

Jako všechno....

+8/0
14.11.2017 13:30

F13r98a65n91t69i75š32e43k 73K61l80í10m44a 2923148614584

Hm a co jako

0/−18
14.11.2017 13:24







Najdete na iDNES.cz