Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

„Nuselák“ mohl být obří obytný dům. Vypráví architekt a správce

Stanislav Hubička, architekt Nuselského mostu a Antonín Semecký, který se o most stará téměř doslova celý život, byli hosty dnešního pořadu Rozstřel. Vzpomínali například na to, jaké peripetie přineslo rozhodnutí, že místo tramvaje bude jezdit v tubusu těžké metro. I na některé bizarní návrhy konstrukce mostu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R31o80b95e42r14t 61H86o54m41o41l27k58a 2420782182691

Dokonce jsem vypnul i blokování reklamy, ale chyb v článku zůstalo téměř stejně. ;-D

...do hlouby Pankráce...

...když cestujícíc vyjel ...

...mostu až i 70 centimetrů...

...bylo převedeno asi 20 návrhů...

...v té době techniky proveditelný...

...most si tam měl na sebe vydělat...

A možná jsem ještě na něco zapomněl. Co to sakra je? Korektura nic? A to nejsem češtinář...

+4/−1
15.11.2017 7:37

J49o36s38e58f 58K15a87r35f58í11k 7652135546900

Pokud máte doplněk nainstalovaný, tak pouhé vypnutí na konkrétní stránce nestačí;-)

Jo a taky záleží co používáte za prohlížeč, některé mají s těmi podtrhanými odkazovými slovy s reklamou problém...

0/0
15.11.2017 7:56

T61o89m73a50s 72P21e18t54r 2132466235782

Tato diskuze by mela byt k clanku, a k mostu ktery s povedl, slouzi desitileti, vytvorili jej sikovni lide. A ne o nastaveni vaseho pocitace ci o nejakem slovosledu autora. Tedy o dile a lidech kteri jej vytvorili. Zajdete si do mestske knihovny, tam maji pocitace jiste v poradku.

+1/−3
16.11.2017 8:14

R71o32b49e73r49t 75H50o34m93o48l22k72a 2940712322901

Co to plácáte? ;-D Nastavení počítače a gramatické chyby v jinak zajímavém článku jsou dvě různé věci. Není to tak dávno, co bylo publikování článku s gramatickou chybou považováno za ostudu. Moje zpětná vazba může autorovi posloužit k opravení chyb (které nejsou ve slovosledu, mimochodem).

+4/0
16.11.2017 8:21

J53a77n 13M85a87t37o86u36š95e52k 4157671961384

A napadlo Vás napsat přímo autorovi? Tak to dělám já a vždy dojde k opravě chyb a někdy se dočkám i jeho poděkování.

0/0
22.11.2017 12:39

D27a83n54a 22P91o19l63a35n60e91c62k78á 3496365957345

Čtením si lidé kultivují svůj rodný jazyk. Jak si ho mají kultivovat, když si to po sobě nějaké kopyto ani nepřečte?

+1/0
16.11.2017 15:52

D37a10n26a 45P32o22l91a44n74e84c44k21á 3866235787975

Žádné blokování nemám, chyby "hlouby Pankráce" vidím taky. Pane autore "kuz" styďte se!

+1/0
16.11.2017 15:50

J29a35n 51D83v54o21ř26á20k 4973442243777

Metro totiž bylo těžší než tramvaj a nasazené vozy se již v tehdejším Sovětském svazu už ani nepoužívaly.No nevím jestli se nepoužívaly tenkrát, ale soupravy typu E jezdí v mnoha městech dodnes... ;-)

+2/0
14.11.2017 23:42

M34a95r74t17i85n 68R56u79z39i95c21k80a 1602428296577

Ecs, ktere byly dodany do Prahy se mozna uz opravdu nepouzivaly? Ale nevim presne...

0/0
16.11.2017 18:43
Foto

K43a77r90e49l 14S48e98i50d17l 8699825530548

Díky za zajímavý článek. R^

Jen si, prosím, opravte zbytečné překlepy

"...bylo převedeno asi 20 návrhů..." (zbytek je z kapitoly Místo podzemní tramvaje metro)

"...zvedlo vnitřek mostu až i 70 centimetrů."

"...Hrozilo, ale, že nezbudou..."

"...když cestujícíc vyjel ze tmy..."

"...zrušení stanice a její posun se do hlouby Pankráce..."

Nejsem si jist, zda jsou skandinávské země vlastní jméno. Víc se mi to líbí s malým "s".

Zdá se, že konec článku už nestihl projít korekturou, tak přijměte tento příspěvek jako pomoc věrného čtenáře.:-)

+7/0
14.11.2017 23:09
Foto

K14a29r22e24l 57S29e96i60d48l 8469785360198

Pardon, koukám, že už na ty překlepy (i jiné) upozorňovali lidé v diskuzi dříve.

0/0
14.11.2017 23:22

T51o48m95a54s 71P72e60t83r 2892496115462

Tento clanek je o stavitelich, ne o boritelich. Zamerte se na na obsah, nikoliv formu.

+1/−1
16.11.2017 8:16

J86a84n 90T35a17r44a61b86a 4956856519179

Perverze české architektury, "oblouk mostu není městotvorný objekt"...a co řada nádherných obloukových městských mostů po celém světě? Například Eiffelův most v Portu?

Česká architektura by měla být se zpětnou platností cca100let anulována... je to tragický obor.

+2/−13
14.11.2017 22:41

S61t47a28n71i38s45l26a52v 13P35i22š89t98ě67k 1726388809805

Nahodou Nuselak je povedeny most. A kdyz prihlednu k tomu, ze se stavel za komunistu, tak je vic nez OKR^

0/0
17.11.2017 0:06

M53i45l32a73n 55V81o20l74e56k 5209703906579

Vždyť jste teď všichni rádi, že tam jezdí metro a ne tramvaj.

+11/0
14.11.2017 19:45

R64o51s20t12i64s21l22a64v 27C21i64b29u43l81k64a 2239279450924

„...do hlouby Pankráce...“, jo?

+7/0
14.11.2017 17:39

O23d67s14t69r62a25n25ě54n25ý 55U35ž51i94v91a63t30e41l

Uživatel požádal o vymazání
+7/−1
14.11.2017 18:09

T44o26m62a35s 25P69e41t79r 2142616905612

Slovickarite?

0/−1
16.11.2017 8:18

D75a92n90a 95P52o55l64a50n83e15c42k12á 3946955207125

Ono to pak ruší při čtení, to není slovíčkaření.

+1/0
16.11.2017 16:00

D64a39n77a 48K88o11c92i85á10n76o60v41á 2883108319458

Denně mám ten most na očích a denně žasnu. Hukot metra je pořádně slyšet.

0/0
14.11.2017 16:50
Foto

P21a91v34e93l 58P57o13k95o20r74n76ý 2936414570922

Až v kongresovém centru přes 100 metrů daleko.

0/0
15.11.2017 6:12

T23o73m44á68š 12B95a61ř82t36i14p89á13n 6669548873890

Roky jsem vedle mostu bydlel a stejně se mi nepřestal líbit. Krásnej kus naprosto funkční architektury. Ponechme stranou, že koncepce magistrály historickým středem města je trochu na hlavu, ale chtít od komunistů, aby něco naplánovali pro lidi, to by bylo moc.

+20/−1
14.11.2017 16:15

J52a25n 42S80e59m84i27k 4774707792309

o tom zadna. most je jednoduchy,elegantni,krasny,monumentalni-vsechno v jednom

+10/0
14.11.2017 16:45

S45t92a89n27i18s16l44a13v 47K74r35e85j75c18a95r 6717206313534

Ano, vudci a ideologové je jedna věc- druhá je vzdělání a uplatnění vzdělání. At Zápotocký, Novotný nebo Husák nebyli technici ale politici jako Kalousek, Klaus, Zeman. Kolik vzdělaných ing. techniků a řemeslníků v porovnání času dokázali podpořit režim. - Nuselský most není výmysl socialistické doby, přemostění bylo projektováno už od konce dvacátých let podobně jako jim byla Československá dálnice. Je dobře, že zvítězila koncepce pražského metra před podpovrchovou levnější variantou podpovrchové tramvaje. - Co se týká hlučnosti provozu v Nuselském mostu - zkuste si poslechnout hluk magnetických vlaků na pilotech v městské zástavbě a podobných nadzemních dopravních prostředků MHD. Zatím nikdo nevymyslel odhlučněnou přepravu.

+6/−2
14.11.2017 19:33

M22i91l53a29n 88V14o88l41e59k 5429233586519

Nedávno tu byl článek, že Magistrálu v Praze plánovali i Němci.

+2/0
14.11.2017 19:44

Z33u35z81a62n90a 21E10r84b57e48n52o85v14á 9509168934825

To celkem odpovídá. Totalitní režimy, jako jsou nacistický nebo komunistický, myslí na lidi až v poslední řadě.

+1/−1
15.11.2017 9:32

T75o31m15a59s 57P76e32t10r 2462976295122

Souhlasim, ale jake mate reseni? Lide se chteji dostat z jednoho konce udoli na druhy, a to za jakehokoliv rezimu.

+1/0
16.11.2017 8:23

D55a70n86a 42P21o37l34a84n69e89c56k40á 3416225167945

Tady je spíš problém, že to je cesta jediná. Kdyby existoval obchvat, tak si spousta řidičů vybere obchvat a nebudou se kochat centrem města. Němci to plánovali za zcela jiných podmínek, možná je trochu motivovalo i to, že se dostali do centra s vojenskou technikou, což umožňovalo jednodušší udržení poslušnosti občanů. Bolševik mohl mít podobnou motivaci.

+2/−1
16.11.2017 15:59

V79l45a27d83i90m53í48r 40K81ú29n 5285746330854

Ono nejde jen o to přepravit se z jednoho okraje města na druhý, a to co nejrychleji. Lidé také potřebují dostat se do centra (kvůli zaměstnání, obchodům, nádražím, kultuře, přestupům na MHD, atd.) a poté zase z centra zpět, a to se nedá řešit nějakými obchvaty. Poznáme to, až se kvůli plánovanému propojení Vinohradské třídy s Václavákem uzavře magistrála. Vzápětí se zase ucpou všechny ulice kolem centra města, z Pankráce se kupř. bude opět sjíždět dolů do Nuselského údolí a pak půl hodiny popojíždět Bělehradskou zase nahoru, a dál...? Já jsem pro zachování magistrály, to není rozmar rozmazleného Pražáka, to je životní zájem města. Vlastně i proto se Nuselský most postavil.

o--:-)--:-)--o

0/0
28.11.2017 13:07

D68a20n63a 86P38o46l96a25n26e17c93k65á 3576905607255

Jenom šílenec by jezdil do centra, aby tam přestoupil na MHD - kde by tam asi zaparkoval? Stejně je to s kulturou atd. Samozřejmě, že není třeba magistrálu rušit, ale pokud by existoval obchvat, tak ti, co zrovna nepojedou do centra, ten obchvat využijí. Tím se doprava hodně zklidní.

0/0
28.11.2017 13:20

M13i27c44h19a93l 50R27e82j83z70e79k 5436937805551

Proste Hubacek a Hubicka, dva geniove ceske architektury.

+7/−2
14.11.2017 14:56

J15a65n 94T65a69r70a30b58a 4296666439489

pojmy "génius" a "česká architektura" se vzájemně vylučují

+2/−8
14.11.2017 22:42

D12a66n82a 58P81o81l89a67n12e70c16k51á 3596265227685

A třeba Kotěra a Gočár byli Maďaři?

+1/0
16.11.2017 16:01

J54a61n 35S44e81m23i23k 4204527352649

tehdy to meli udelat tak ze most by na strane centra zajel rovnou do svahu a pak tunelem vozovka az na Florenc kopani dvou tunelu misto jednoho by nebyly dvojnasobne naklady....

....cela ta trasa "dalnice" pres centrum je silena

+12/0
14.11.2017 14:22

M58i42c56h23a60l 74M82o83u44c81h14a 8965845220984

Tunel by musel být dvojúrovňový (metro + auta) s výjezdy a vjezdy do tunelu (pro které v zástavbě navíc není mnoho místa). Vyřešit by to technicky jistě šlo, ale tak snadné to asi nebude... Nicméně souhlas, že udělat dálnici přes centrum, nápad vskutku originální...

+5/0
14.11.2017 14:36

J64a46n 63S33e59m28i21k 4144457592229

no jasne, nejak by se to muselo poresit s temi vyjezdy, ale myslim ze by to dopravu v centru nezkomplikovalo vic nez kdyz ted proudi po povrchu po dalnici auta z jedne strany prahy na druhou a tim to blokuje provoz v kolmem smeru: Vltava-Vinohrady etc.

vyresit by to slo I s temi vyjezdy a urcite by to dopravu zkomplikovalo mene nez jak to je nyni.

Nehlede na to ze by nebylo rozdelene centrum a ulice kde ted ta dalnice vede by nebyly tak spinave a hnusne a bez zivota

+1/0
14.11.2017 14:58

M81i22c66h83a69l 45M70o38u64c12h53a 8385595370984

Tak o tom žádná! Dnešní optikou je takové řešení zcela bez diskuse. Jenže tehdy nebyl takový provoz a hlavně - "koumouši" takhle neuvažovali. Ale já jen mluvil o té komplikovanosti a nákladech.

+1/0
14.11.2017 15:02

J51a39n 84S19e78m31i46k 4964117232559

ja bych si tipnul ze tuhle variantu nezvazili kvuli zmenam ohledne planu metra- napred castecne podpovrchova tramvaj ktera mela zajet pod zem az pred Vaclavakem.....

.....tak kdyz to zmenili na "poradny tunel" pro metro, tak asi uz ta "dalnice" byla naplanovana se vsemi v ramci petiletky souvisejicimi vecmi....

...a proste nebyli schopni pruzne zmenit I reseni te silnice protoze to byl asi puvodne uplne oddeleny projekt v jine skatulce petiletky....

...tehdy neomezovaly tyhle projekty vsechny ty stavebni rizeni jako dneska, ale spis rigidita systemu a koordinace podniku a dodavek kdyz se jednou neco naplanovalo

+2/0
14.11.2017 15:07

M16i70c41h97a23l 44C18h24a24l70u11p32a 6258290379483

Tak ještě by byla možnost mít tunel pro metro, nad ním tunel pro auta bez výjezdů, který by končil třeba někde na úrovni Hlaváku. Kdo by sjížděl dřív (třeba na Pavláku), tak by jel po povrchu, jako teď.

0/0
15.11.2017 20:46
Foto

A50n69n10a 43V19e94s10e89l22á 2620168746

Zničit (v běžném hovoru používám mnohem expresivnějších výrazů) takovým způsobem centrum Prahy, to je jedna z hnusných a těžce napravitelných věcí, které ten stupidní, arogantní režim způsobil...

+3/−7
14.11.2017 14:56

J12a12n 89S29e85m67i31k 4254327922709

no tak zase alespon je to nenapadlo vest po nabrezi Vltavy;-D;-D

+4/0
14.11.2017 15:00

J54i24ř24í 29Ř83e36h67o82ř 9868638126198

no tak obytny dum treba ne, i kdyz i levne bydleni ma sve kupce. Ale treba v obchodaku jsou vibrace ukradeny. V hornich patrech parkoviste a sklady pro horni zavazku. Navic by to obnaselo vlastne i vytah z nusli na most. Sice odnikud nikam, ale zase kdyz se to pojmenuje výtah na rozhlednu, tak je to v poho :-)

+1/0
14.11.2017 14:19
Foto

A57n59n53a 54V72e61s46e97l32á 2320558176

Na fotky stavby Nuselského mostu vždycky hledím s nostalgií, jelikož most se stavěl shodou okolností téměř po celou dobu mojí povinné školní docházky a já jsem každý den procházela přes staveniště mostu z domova v Nuselském údolí v Praze 2 do školy za mostem v Praze 4 a pak zas zpátky...

Z okna domova i z oken školy jsme sledovali, jak zvolna, a z mého tehdejšího pohledu nekonečně dlouho, most roste a šplh po lešení Nuselského mostu byl pro mě běžnou dětskou hrou...

+22/0
14.11.2017 14:13

D48a68n98a 41P94o42l68a27n35e47c16k71á 3646795857705

A když to dostavěli, tak už jste měla vystudováno.:-)

0/−1
14.11.2017 15:07
Foto

A37n36n47a 91V24e48s87e20l37á 2180778696

A po celá šedesátá léta mamince na všechny žádosti o zavedení telefonní linky úřady stereotypně odpovídaly, že telefon nemůžeme dostat, protože obytné domy (včetně toho našeho) nacházející se v Nuselském údolí budou brzy zbourány.

Důvodem byla plánovaná stavba gigantického sjezdového paláce (který byl nakonec pojmenován Palác kultury čili Pakul) a cílem bylo, aby soudruzi při svých pravidelných sjezdech mohli svrchu zírat do zeleně parkových úprav. Pak naštěstí bylo od toho záměru upuštěno a v roce 1971 jsme se telefonu dočkali...

+7/−1
14.11.2017 15:28

K58a41r34e55l 90K90u72č75e86r98a 7835551673680

"Pilíře měli ..." Hmmm. Dost dobrý. ;-D

+9/0
14.11.2017 13:55

D50a40n34a 16P48o10l96a65n22e61c94k29á 3696565537595

Pilíře měly!!!!!

0/0
14.11.2017 13:50

J52a84n 14D60l49o64u87h74ý 8466180873930

Jen škoda nemocnice Na Karlově. Byly to krásné budovy, jen v té době silně zanedbané.

0/0
14.11.2017 13:29

D96a60n48a 48P18o68l79a29n68e96c82k71á 3316575447675

Jako všechno....

+8/0
14.11.2017 13:30

F43r39a95n53t16i40š54e33k 12K82l63í89m90a 2683278734634

Hm a co jako

0/−18
14.11.2017 13:24







Najdete na iDNES.cz