Diskuze

„Nuselák“ mohl být obří obytný dům. Vypráví architekt a správce

Stanislav Hubička, architekt Nuselského mostu a Antonín Semecký, který se o most stará téměř doslova celý život, byli hosty dnešního pořadu Rozstřel. Vzpomínali například na to, jaké peripetie přineslo rozhodnutí, že místo tramvaje bude jezdit v tubusu těžké metro. I na některé bizarní návrhy konstrukce mostu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Dokonce jsem vypnul i blokování reklamy, ale chyb v článku zůstalo téměř stejně. ;-D

...do hlouby Pankráce...

...když cestujícíc vyjel ...

...mostu až i 70 centimetrů...

...bylo převedeno asi 20 návrhů...

...v té době techniky proveditelný...

...most si tam měl na sebe vydělat...

A možná jsem ještě na něco zapomněl. Co to sakra je? Korektura nic? A to nejsem češtinář...

4 1
možnosti

Pokud máte doplněk nainstalovaný, tak pouhé vypnutí na konkrétní stránce nestačí;-)

Jo a taky záleží co používáte za prohlížeč, některé mají s těmi podtrhanými odkazovými slovy s reklamou problém...

0 0
možnosti

J46a45n 26D65v65o71ř35á38k

14. 11. 2017 23:42

Metro totiž bylo těžší než tramvaj a nasazené vozy se již v tehdejším Sovětském svazu už ani nepoužívaly.No nevím jestli se nepoužívaly tenkrát, ale soupravy typu E jezdí v mnoha městech dodnes... ;-)

2 0
možnosti

Ecs, ktere byly dodany do Prahy se mozna uz opravdu nepouzivaly? Ale nevim presne...

0 0
možnosti
Foto

K88a32r44e24l 67S28e76i51d56l

14. 11. 2017 23:09

Díky za zajímavý článek. R^

Jen si, prosím, opravte zbytečné překlepy

"...bylo převedeno asi 20 návrhů..." (zbytek je z kapitoly Místo podzemní tramvaje metro)

"...zvedlo vnitřek mostu až i 70 centimetrů."

"...Hrozilo, ale, že nezbudou..."

"...když cestujícíc vyjel ze tmy..."

"...zrušení stanice a její posun se do hlouby Pankráce..."

Nejsem si jist, zda jsou skandinávské země vlastní jméno. Víc se mi to líbí s malým "s".

Zdá se, že konec článku už nestihl projít korekturou, tak přijměte tento příspěvek jako pomoc věrného čtenáře.:-)

7 0
možnosti
Foto

K13a28r72e79l 21S71e51i95d75l

14. 11. 2017 23:22

Pardon, koukám, že už na ty překlepy (i jiné) upozorňovali lidé v diskuzi dříve.

0 0
možnosti

J12a27n 90T61a48r95a51b15a

14. 11. 2017 22:41

Perverze české architektury, "oblouk mostu není městotvorný objekt"...a co řada nádherných obloukových městských mostů po celém světě? Například Eiffelův most v Portu?

Česká architektura by měla být se zpětnou platností cca100let anulována... je to tragický obor.

2 13
možnosti

Nahodou Nuselak je povedeny most. A kdyz prihlednu k tomu, ze se stavel za komunistu, tak je vic nez OKR^

0 0
možnosti

M93i82l81a43n 23V68o88l34e42k

14. 11. 2017 19:45

Vždyť jste teď všichni rádi, že tam jezdí metro a ne tramvaj.

11 0
možnosti
Foto

„...do hlouby Pankráce...“, jo?

7 0
možnosti
Uživatel požádal o vymazání
7 1
možnosti

Denně mám ten most na očích a denně žasnu. Hukot metra je pořádně slyšet.

0 0
možnosti

Až v kongresovém centru přes 100 metrů daleko.

0 0
možnosti

Roky jsem vedle mostu bydlel a stejně se mi nepřestal líbit. Krásnej kus naprosto funkční architektury. Ponechme stranou, že koncepce magistrály historickým středem města je trochu na hlavu, ale chtít od komunistů, aby něco naplánovali pro lidi, to by bylo moc.

20 1
možnosti

J12a73n 92S94e84m63i36k

14. 11. 2017 16:45

o tom zadna. most je jednoduchy,elegantni,krasny,monumentalni-vsechno v jednom

10 0
možnosti

Proste Hubacek a Hubicka, dva geniove ceske architektury.

7 2
možnosti

J50a40n 16T41a24r67a69b88a

14. 11. 2017 22:42

pojmy "génius" a "česká architektura" se vzájemně vylučují

2 8
možnosti

J62a95n 48S10e71m72i90k

14. 11. 2017 14:22

tehdy to meli udelat tak ze most by na strane centra zajel rovnou do svahu a pak tunelem vozovka az na Florenc kopani dvou tunelu misto jednoho by nebyly dvojnasobne naklady....

....cela ta trasa "dalnice" pres centrum je silena

12 0
možnosti

Tunel by musel být dvojúrovňový (metro + auta) s výjezdy a vjezdy do tunelu (pro které v zástavbě navíc není mnoho místa). Vyřešit by to technicky jistě šlo, ale tak snadné to asi nebude... Nicméně souhlas, že udělat dálnici přes centrum, nápad vskutku originální...

5 0
možnosti