Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

PŘEHLEDNĚ: V USA zuří boj o svobodu internetu. FCC chce zrušit neutralitu

Federální komise pro komunikaci hodlá zrušit ochranu svobody internetového připojení, tzv. síťovou neutralitu. Proti tomu protestují významné weby, otcové-zakladatelé internetu i miliony amerických uživatelů. Podívejte se s námi, v čem spočívá jádro sporu a kdo má na zrušení ochranného opatření zájem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F21r94a55n42t45i27š40e96k 61K58a81l53v40o13d86a 5277197143651

Konečně jsem se rozhoupal a na 2/3 počítačů zrušil WIN10. Párkrát mi ugradovali a přestaly už znovu fungovat grafické ovladače a ovladače síťovek a WIN10 šly z počítačů pryč. Chápu, že paušál je dobrý kšeft, ale odmítám být rukojmí Microsoftu.

+1/0
20.12.2017 22:11

F75r21a67n28t43i45š94e73k 14K79a45l11v81o45d77a 5827197883421

Ve výsledku lidi dojedou na svou chamtivost.

0/0
20.12.2017 22:09

J30o89z72e91f 71K56o61s18t68e18l53a94n68s90k55ý 8625472529756

Takže zrušenie sieťovej neutrality sa prejaví hlavne priškrcovaním rýchlosti. Celé je to len o prachoch a veľkí provideri skúšajú, ako si ešte viac namastiť kapsy nezmyselnými, ale "biznisu prospešnými" nariadeniami. Robia presne to isté čo banky - tie by najradšej zaviedli aj poplatok za návštevu banky, ako je to u poplatkov za WC na pumpách na nemeckých diaľniciach.

0/0
14.12.2017 17:36

J21a96n 50P52u36l27e25c 4568987171625

Všichni Američané, kteří volili Donadla Trumpa a všichni Češi, kteří ho podporovali, by si měli veřejně dát pár facek.

+5/−2
14.12.2017 9:21

J30a76n 37P75u83l74e12c 4288947711815

...Donalda....

0/0
14.12.2017 9:21

J37a35n 64P59i84ň76o19s 6361826406393

Ajite dej si kafe ze svého směšně velkého hrnku a neotravuj.

0/0
13.12.2017 20:36

T43o77m45a78s 46H46a74c56e98k 6614117165877

Havni problem vidim v tom ze si nepreji aby muj ISP cumel do mych dat. Jako nechci aby mi kontroloval jestli do telefonu zpivam nebo mluvim pomalu ci pisklave ci barytonem. Nebo budeme uctovat za telefon zenske a deti vic protoze maji pisklavejsi hlas?

Ja si zaplatim bandwidth a ten chci - a memu ISP muze (resp musi) byt u riti na co. Jako nechci aby me operator odposlouchaval kdyz telefonuji, jestli nahodou nezpivam, tak nechci aby mi ISP cumel do dat co zrovna prenasim.

+4/0
13.12.2017 3:38
Foto

P76a66v91e17l 79K59a28s56í14k39, 68T25e86c75h42n48e46t72.33c31z

Tak v takovém případě je asi jediný možný krok VPN nebo TOR. V každém jiném případě má ISP přístup k datům (u nešifrované komunikace) nebo alespoň k informacím o serveru (u HTTPS).

+1/0
13.12.2017 11:57

V89a43c59l40a14v 37M65a52c48h 1716290366290

Již v sítích GSM 2. generace a dokonce i v NMT 450 MHz, tedy v síti 1. generace byly vyčleněné hlasové kanály pro preferenční volání na tísňové linky a pro čísla z rozsahu vyčleněného pro IZS a krizové řízení státu. Obdobný systém QoS pro různé služby a různé cenové modely datových balíčků by mohl znamenat významný zdroj příjmů a tedy zvýšení ARPU.

0/0
13.12.2017 0:15

P76a82v27e83l 11M55o33r21a82v38e47c 3752639592708

Jenže on je dost rozdíl, jestli těch pár vyhrazených pásem slouží pár veřejně prospěšným věcem jako je IZS, anebo jestli v tom pásmu ve kterém já komunikuji se svým ISP mi ISP začne ukrajovat "toto smíš a toto jen za extra peníze".

Já si zaplatím za bandwidth. A ISP může být jedno co tam posílám. To je jako penalizovat vodu z různých zdrojů v trubkách z vodárny (za předpokladu že ta voda třeba nezanáší trubky, resp. má stejné parametry).

0/0
13.12.2017 10:16

V42a18c62l88a76v 83M96a42c17h 1616130516920

V Česku je síťová neutralita v mobilních sítích stejně porušena jako se o to snaží mobilní operátoři v USA. Tam by žádné balíčky dat pro sociální sítě (např. Vodafone Pass) neprošly. Stejně tak by nešlo nepočítat data při sledování Youtube, ale účtovat drahá data za Stream. Celá síťová neutralita je o OTT (Over The Top) obsahu.

+5/0
13.12.2017 0:02

L75u17k42á20š 42M94a19r91e24d63a 6441264107208

Ja jsem se pred nejakym casem podilel na reseni pro americke operatory, ktere melo spocivat ve filtrovani a pocitani dat pro konkretni sluzby napr FB, Youtube, atp. Jsem jen hloupy programator, takze mi tam nejake souvislosti s neutralitou atp nedochazeli. Nicmene mohl byste mi objasnit Vasi vetu, ve ktere se takhle v noci trosku ztracim?

"Stejně tak by nešlo nepočítat data při sledování Youtube, ale účtovat drahá data za Stream."

+1/0
13.12.2017 0:20

L17u14k21á63š 50M77a94r20e40d19a 6401584447798

Dovolil bych si jeste upresnit stav v Asii v ramci tehle neutrality. Stravil jsem tam nejaky cas a take jsem se chvili motal kolem spolecnosti iFlix a trvalo mi nejakou dobu nez jsem to cele pochopil.

Lide tam jsou ve srovnani s nami, se zapadem, financne chudi. A kdyby tam prisel netflix s tim, ze by si lide meli platit internet a pak jeste nejakou sluzbu, tak by si tu sluzbu nikdo nekoupil. Takze ty spolecnosti poskytujici sluzby, treba iFlix, tedy asijska verze Netflixu, maji dohody s operatorama, a operatori se s nimi deli o zisky, protoze sluzba prinese operatorovi zakazniky.

No a ted si to srovnejte s nami jak nas doji a my vesele chrochtame chrochtaky :)

0/0
12.12.2017 23:37
Foto

J49a20n 32H97o13r39á44č74e95k 7372436675498

Tudiz se jedna o model, ktery jsem popisoval nekde na zacatku diskuze. Pak je to ale v naprostem poradku. U nas je situace mnohem jednodussi, protoze my mame za relativne maly poplatek pristup kam chceme a pokud chceme premiovy obsah, napriklad netflix tak poplatek radove ve stovkach korun mesicne neni tak problematicky.

+1/0
12.12.2017 23:44

L77u27k54á27š 71M75a72r88e38d94a 6971614727978

Neni, me u nas v CR konkretne stvou jen mobilni operatori, kteri maji ty data naddimenzovane v ramci snad jakehokoli statu, tedy jak to rekl nejaky zastupce ceskeho operatora - My to nemame drahe, to jen vsude jinde to maj levne.

0/0
12.12.2017 23:52
Foto

J65a76n 32H78o82r60á39č52e14k 7402456235708

I to uz se meni. Na druhou stranu v CR je neuveritelne mnozstvi ruznych Wifi siti, prakticky vsude. A tim ze nemame problem s domacim pripojenim tak nemusime tolik stahovat pres mobilni data. Takze bych rekl, ze je to vyvazene a v dnesni dobe tak jak jsou nastaveny tarify tak uz je to i snesitelne. Osobne mam u mobilniho operatora pouze internetovy tarif 10GB, volani resim pres voip a tech 10GB bezne nespotrebuju.

0/0
12.12.2017 23:59

J74i41ř18í 83K29r82a38u26s 2916853901676

Vezmite si pls "zapomenuté" oblasti vidieka a nedostupné podhorské obce , kde sa internetuje pár Mbit/s na starých telefónnych linkách , a kde nehrozí konkurencia - kto by sa hnal poskytovať internet tým pár luďom? Konkurencia ? Zabudnite. Len naliehanie na samosprávu,a poskytovatelov internetu niečo prinesie , no nie je to žiadna výhra. Optika ? Sen noci svetojánskej......Ešte tak mikrovlnka šírená hore dolinou od uzla k uzlu podonou rýchlosťou ako u t-comu po tel.linke a vysoko citlivá na počasie....tak si to vyberte.....facka z prava , alebo bomba z lava.:-P

0/0
12.12.2017 23:16
Foto

J82a70n 89H21o24r33á45č40e40k 7782976725578

nevim jak na Slovensku, ale v Cechach je pomerne slusne pokryti LTE i v tech dedinach kde nic jineho neni. A vsichni operatori umi prodat domaci pripojeni po LTE s velmi vysokym FUP pripadne bez nej. Takze tak strane bych to nevidel.

A optika do techto vesnic neni jenom snem, pokud by se seslo dostatek domacnosti tak by nektery z lokalnich provideru za soucinosti samospravy byl schopny optiku privest a kolem spousty vesnic jsou opticke kabely polezny, jen v te dane vesnici neni vystup protoze, kde neni poptavka nebude ani nabidka.

+1/0
12.12.2017 23:34

J59i17ř19í 35K23r23a80u58s 2156973561296

Je ohrozené posledné slobodné médium !!!

Dúfam , že pevnosť Europa odolá.

+2/−1
12.12.2017 23:06

M21i77c78h43a80l 73B90u40d21i10n88s48k40ý 8885171100815

v USA se musi bojovat za svobodu?

+4/−1
12.12.2017 20:22

M40a95r43t44i35n 68B74a29r90t77e71k 5207191761723

Vždy a všude se musí bojovat za svobodu.

+4/0
12.12.2017 22:17

M42i90c13h55a65l 95B58u15d16i41n46s59k28ý 8705931330165

takze i v Americe jsou zli lide, kteri si nepreji svobodu..

0/0
13.12.2017 2:18

P80e75t74r 12Š23k83o84d18a 5147240884940

Doufejme, že ta neutralita zůstane zachována. Internet byl vybudován jako svobodný komunikační prostředek. Jeho omezování se děje už několik let, zatím víceméně v oblasti kriminality. Snahy o jeho kontrolu a ovládání ale neklesají, spíš naopak. Dávámm tomu ještě tak 10 - 15 let. Pak budeme všichni pod něčím dohledem a jakmile přetáhneme čas např. sledováním hudebních videí, bude nám uprostřed klipu oznámeno, že jsme dosáhli limitu a buď si zaplatíme za další "balíček", nebo máme prostě smůlu. Anebo jiný příklad - dosáhneme limitu s upozorněním, že podle posledních průzkumů sledování tohoto druhu videa nad limit stanovený zákonem škodí zdraví, proto si musíme dát 24 hodin pauzu. Zdá se vám to šílené? No, ale spějeme k tomu. Postupně, salámovou metodou si necháváme ukrajovat ze svých svobod. Jednou se budeme divit, to už ale bude pozdě.

+7/−1
12.12.2017 20:00
Foto

J28a30n 11K32u25l15í48s85e60k 8437853808891

Právě že pokud chceme aby Internet byl zachován jako svobodný komunikační prostředek, "neutralita" musí být zrušena. Neutralita totiž brání výběru možností a o tom to je. Před rokem 2015 nebyly ve vývoji Internetu žádné zásadní problémy a neutralita byla zavedena kvůli čistě hypotetickým případům.

0/−6
12.12.2017 22:35
Foto

J37a13n 88H19o56r58á95č54e65k 7392426125708

Bohuzel s Vami nemohu souhlasit. Neutralita je zasadni pro rozvoj obsahu a moznosti svobodne se rozhodnout jakou sluzbu budu vyuzivat. Ve chvili kdy bude zrusena zacnou poskytovatele internetu prohlizet jednotlive pakety a podle jejich vlastniho klice urcovat ktera sluzba bude dostupnejsi a ktera ne. Pohybuju se v oboru uz peknych par let a vim, ze tyhle systemy se uz vyuzivaji na korporatni urovni a zaroven, ze neni tak velky problem je nasadit i do Internetoveho provozu.

Dokud budou poskytovatele pripojeni nuceni pohlizet na prenasena data jako na jednicky a nuly a nebudou smet urcovat sirku pasma podle zvolene sluzby a aplikace bude vsechno v poradku.

Samozrejme uz i dnes u nekterych poskytovatelu internetu existuji urcite aplikace filtru provozu a to zejmena pro P2P prenos, ale i tak je to v poradku, jelikoz P2P provoz dokaze tak zahltit sit, ze by par uzivatelu byly schopni sebrat konektivitu pro mnoho dalsich.

+3/0
12.12.2017 23:39
Foto

J29a17n 27K46u61l80í68s20e87k 8217443368121

Takže do roku 2015 byl rozvoj obsahu zásadně brzděn providery? Nebyl, naopak, rozvoj byl velmi rychlý mimo jiné kvůli neexistenci Neutrality.

Že je něco možné ještě neznamená, že je nutné přistoupit k regulaci a omezit možnosti volby jak pro providery, tak pro zákazníky. To bychom se také z těch všech regulací mohli brzy zbláznit. V jiných oborech se už tak děje.

Net Neutrality naopak má potenciál rozvoj zasadně omezit a ne zajistit rozvoj už jenom podle faktu, že nic rozvoji před zavedením regulace nebránilo.

0/−2
12.12.2017 23:45
Foto

J64a55n 46H54o46r88á93č21e85k 7802956975568

Moment tady si nerozumime. Ona ta internetova neutralita tady byla do roku 2015. Byl to vsemi prijimany standard. Zjednodusene to reknu asi takhle. Operatorovi ktery poskytoval pripojeni bylo sumak co prenasim, protoze mel sve poplatky jiste.

Poskytovatele obsahu naopak bojovali o to aby jejich sluzba byla co nejbliz zakaznikovi, takze dalsi poplatky za pripojeni pro operatora a spousta pristupovych bodu do aplikace po celem svete, staveli se a stavi datacentra probiha rozvoj cloudovych sluzeb. A operatorovi je stale sumak co se posila.

Kolem roku 2014 zacal byt vyvijen tlak velkymi operatory, kteri zajistuji komplexni sluzby, aby tato neutralita prestala platit a to z jednoducheho duvodu. Poskytovani obsahu je ohromny business at je je to video on demand nebo iptv, atd... Operatori zacali nabizet svuj vlastni obsah a radi by zacali preferovat v ramci rychlosti sve vlastni sluzby. Ono se to uz vlastne deje a je to logicke, ze napriklad kdyz budu mit O2TV a internet od O2 tak pristup k obsahu O2TV bude rychlejsi nez napriklad k Youtube.

Ale to je dano tim ze provoz ve vlastni siti jsem schopen preferovat.

Pokud ale zaroven zacnu jako operator utahovat rychlost ke konkurencni sluzbe tak se logicky stane to, ze moji zakaznici budou vice objednavat muj obsah a prestanou tolik vyhledavat obsah konkurenci.

Aby se tomu zabranilo tak FCC za Obamovi vlady pristoupilo k Net neutrality regulaci a de-facto zakazalo operatorum tridit provoz do internetu podle obsahu.

Tim tato regulace paradoxne zabezpecila aby uzivatel internetoveho pripojeni mel stejny pristup ke vsem sluzbam bez omezeni.

Zrusenim teto regulaci nastoupi ruka volneho trhu a monopolni chovani operatora a de-facto k pokriveni trhu preferenci vlastnich sluzeb pred ostatnimi a to ne zlepsovanim vlastniho obsahu, ale naopak potlacovanim prenosu dat obsahu konkurenciho.

+4/0
12.12.2017 23:55
Foto

J65a92n 49K61u90l67í30s53e85k 8417673248811

Nemáte pravdu. Žádná neutralita neexistovala a nebyla vůbec potřeba. Všiměte si, že používáte slova "by". Byl možná nějaký tlak operátorů, ale ten se nikdy nematerializoval. Pořád mluvíte o hypotetických případech "kdyby". Takže se dohodneme, že se nedohodneme...

0/−1
13.12.2017 0:07
Foto

P14a21v79e48l 90K53a82s54í92k50, 17T21e91c53h18n59e43t35.31c47z

Neutralita existovala jako princip, byl to onen výchozí stav, nebyla ale právně ukotvená. Příklad: řeka teče samospádem, dokud na ní nepostavíte hráz. Nazvěme řeku, která nemá hráze, řekou dodržující "bed neutrality" (neutralitu řečiště). A vidíme, že "bed neutrality" je výchozí stav, tedy "platí" dávno před tím, než se vůbec objeví někdo, kdo staví hráz. Doufám, že je to přirovnání jasné, ale raději vysvětlím: princip "net neutrality" platil od počátků internetu. Operátor (ISP) přenášel data (balíčky), aniž by studoval, co v nich je (to je řeka bez hrází). S rozvojem P2P, VoIP a dalších služeb koncem devadesátých let začali ISP hledat způsoby (a je to naprosto pochopitelné), jak uměle zpomalit některý typ dat (to je taková selektivní "hráz").

+1/0
13.12.2017 1:30
Foto

P14a24v75e69l 35K30a76s16í57k78, 23T78e40c64h83n81e41t46.89c51z

A co ty příklady porušení Neutrality uvedené v článku?

+1/0
12.12.2017 23:56
Foto

J25a12n 71K51u41l50í97s24e21k 8937513168461

Ty příklady jsou silně marginální a nikoliv běžné. Teď když čtu argumenty pro tak mé přesvědčení o nesmyslnosti tohoto zákona roste. Je to skutečně o volbě a tato regulace stejně jako regulace v jiných odvětvích je silně škodlivá.

Například, pokud mám podnik a nechci aby moji zaměstnanci se dívali na internetovou televizi, tak nemám možnost u providera objednat příslušný balíček. A provider nemá zase jinou možnost než prodávat dražší balíčky kvůli neutralitě. Totiž je beze vší pochyby, že drtivá většina podniků by si pořídila balíčky s omezením pro své zaměstnance a ušetřili by jak provideři, tak zákazníci. Ale takhle není jiná možnost, než prodávat drahé služby s neutralitou.

0/−4
13.12.2017 0:02
Foto

J75a76n 89H44o19r23á70č76e76k 7952246375388

dobre pojdme se podivat do vasi firmy.

Firma koupi pripojeni do Internetu v dnesni dobe se bavime o moznosti vstoupit do internetu a dane rychlosti. Operatora nezajima prenaseny obsah. Potud si rozumime a ted zabehnu do technickych podrobnosti.

Vy jako majitel firmy nechcete aby Vasi zamestnanci sledovali youtube.

To znamena ze vy ve sve podnikove siti nastavite na firewallu pravidlo, ktere zakaze vasim zamestnancum sledovat v praci youtube. Oni se na nej nedostanou tudiz jej nemuzou sledovat. Problem je vyresen. V pripade ze chcete aby z nekterych pocitacu tato sluzba byla dostupna tak na firewallu nastavite patricnou vyjimku.

Naopak pokud byste jako firma koupil balicek pristupu k interentu napriklad koupite web bez videa. Pobezi vam web bez videa, kdyz budete chtit umoznit zamestnancum vzdaleny pristup do vasi site budete muset koupit balicek VPN, atd... a vlastne to co si muzete v ramci vlastni svobody udelat sam na firewallu budete zbytecne platit operatorovi. A nakonec Vas to muze vyjit mnohem draz nez za soucasne situace

+2/0
13.12.2017 0:09
Foto

J80a36n 68K35u28l95í45s78e32k 8127523348371

Samozřejmě to může být jednoduché, ale jedná se o drahou službu. Kdyby měl provider možnost prostě veškeré video odfiltrovat, tak by měl k dispozici větší šířku pásma pro jiné zákazníky a zlevnit tak služby pro ty, kteří si videa a YouTube nepřejí.

Ale ono to být nemusí jednoduché. Co když někteří pracovníci YouTube potřebují? Tak to musím zařídit ve své síti na vlastní náklady. Bez neutrality prostě pro ty, kteří video potřebují, koupím zvláštní balíček a je vše jednodušší a hlavně!! levnější!

0/−2
13.12.2017 0:14

T84o31m61a93s 62H36a17c42e63k 6874937475317

Proboha, vy jste videl internet z rychliku ne? O o firmach a firewalech jste nekde cetl clanek, ze? 8-o8-o8-o

To co tady pisete jsou neskutecne blbosti ktere by nevyprodukovala ani moje 90ti let babicka.

+1/0
13.12.2017 3:33
Foto

J33a28n 74K48u15l57í24s13e69k 8707553858751

Jasně, kupte si firewall a nastavte si to. Vždyť je to zadarmo! Vy máte asi nějaký problém, že?

0/−1
13.12.2017 4:10
Foto

J55a70n 66K53u73l46í20s80e38k 8497243818421

A ještě k tomu kvůli neutralitě aby podniky zabránili zaměstnancům se dívat na internetovou TV musí složitě ve svých sítích instalovat filtry, které by normálně vůbec nepotřebovali ...

0/−1
13.12.2017 0:10
Foto

P87a30v95e26l 48K73a87s95í72k26, 14T82e96c93h19n34e24t59.15c18z

To je (konečně) celkem dobrý argument. Firma by to mohla řešit tím, že bude uměle brzdit provoz. A ISP může nabízet datové limity.

0/0
13.12.2017 1:33
Foto

J86a79n 45K74u20l24í56s36e49k 8937773598651

Právě že ne pouze limity co se týče šířky pásma, ale i typ služby dle protokolu a nejen třeba filtrovat video, ale stahování určitých typů souborů a určité velikosti, například, což neutralita nedovoluje.

Btw, v minulosti bylo něco špatně s mými argumenty? :-)

0/0
13.12.2017 1:47
Foto

P71a68v93e16l 53K32a81s96í78k81, 53T61e69c76h52n10e55t23.88c19z

Ano, když už se na to tedy ptáte, bohužel vás mám zařazeného jako někoho, s kým se obtížně komunikuje a kdo opakovaně vytahuje nesmyslné argumenty. Konkrétně si pamatuji, jak jste dokola tvrdil, že Edward Snowden nemůže být odborník na IT, protože nemá bakalářský diplom a nemohl tak být přijat do CIA. I když vám byl argument vyvrácen (odkazem přímo na oficiální stránky CIA), odmítal jste jej opustit. Radši se podívám, jestli si to pamatuji správně: https://goo.gl/c1xXMH (a vida, je to přesně tak, jak píšu :-)). Takže ačkoli každý váš diskuzní příspěvek beru a hodnotím jako samostatný, moje zkušenost z minulosti mě činí ostražitějším :-)

0/0
13.12.2017 2:01
Foto

J73a55n 17K83u30l15í34s26e60k 8567783478531

Je to o hodně delší než jsem chtěl a doufám, že příspěvek mimo téma nebude vadit. To co jste nakousl je velmi zajímavé.

Takže, pane Kasík, být vámi tak Snowdena bych vůbec nevytahoval.

Jak to, že Snowdena nechali aby měl přístup k Top Secret datům se řešilo i v Kongresu a velmi úspěšně se vše zametlo pod koberec. A jestli CIA ho přijala dokonce bez základky jenom s GED bez bakaláře a bez jakéhokoliv oslnivého profesního životopisu, tak se jedná o zcela zásadní systémové pochybení v CIA.

Pročetl jsem své příspěvky a za obsahem si stojím. Přiznávám, že jsem ve svém vyjadřování mnohdy agresivní, ale holt takový už jsem a taky připouštím, že nemusím znít vždy přesvědčivě, ale prosím vás, když vezmete v úvahu, že jsem se s lidmi jako Snowden potkával a vím co obnáší Top Secret prověření, no tak, pane Kasík!

Snažil jsem se od té doby najít něco konkrétního, co Snowden dokázal a v čem vynikal a na jakém základě byl vlastně přijat do CIA. Nenašel jsem nic. Jestli něco máte vy, sem s tím, bylo by to opravdu zajímavé. Podíval jsem se i na mnohá interview s tímhle charakterem na YouTube a nikde jsem nenabyl dojmu, že se jedná o nějakého experta. Naopak. Teď víc než kdy jindy jsem přesvědčen, že je to skutečně blbec, který ale umí vypadat chytře a umí manipulovat své okolí.

BTW, a co teď Snowden dělá v Rusku? Jestli je skutečně expert, měl by v Rusku pracovat jako expert, ne? Experty přeci potřebují všude!

0/0
13.12.2017 3:26
Foto

P27a34v35e25l 28K70a37s33í20k17, 97T91e23c50h46n14e36t92.80c87z

Všechno, co jsem k tomu chtěl napsat, jsem napsal do té diskuze pod článkem, kterého se to týkalo. Buď vycházíte z jiných informací, než já, nebo si je nějak jinak filtrujete, nebo prostě máte jiný názor a ten promítáte do toho, jak informace čtete. (BTW Snowden je v Rusku pokud vím zaměstnán jako expert u IT firmy, ale zase, pokud tomu nebudete chtít věřit, tak to označíte za fámu apod...)

Ten problém s vaší argumentací spočíval v tom, že jste tvrdil něco, co není pravda, a když na to lidé (nejen já) poukázali, tak místo, abyste přiznal, že jste se spletl, naopak jste na tom ještě více trval. Nebojte, neděláte to jenom vy, je to přirozená lidská tendence. V diskuzi je mi ale krajně nesympatická, znepříjemňuje komunikaci a znesnadňuje porozumění, proto se na ni snažím poukazovat.

+1/0
13.12.2017 12:03
Foto

J50a90n 26H60o19r84á47č96e64k 7462326135158

ja se trosicku bojim, ze tady je ta diskuze hodne na urovni libetarianstvi. A je potreba sladit pohled. V zasade vsichni mluvime o tom samem, ale pro spravne pochopeni celeho problemu je potreba videt hodne do hloubky technologickych standardu a historie vyvoje datovych siti a internetu jako celku.

0/0
13.12.2017 0:03
Foto

J18a52n 52K26u83l37í51s61e84k 8637473188911

Přesně tak. Já také pracuji v oboru a čím dál tím více jsem přesvědčen o nesmyslnosti Neutrality...

0/−1
13.12.2017 0:08
Foto

J17a64n 86H21o33r62á96č58e13k 7352176735168

Asi takhle chapu Vas pohled, chapu Vase argumenty, nesouhlasim s nimi z pohledu chovani uzivatele, ktery chce mit dostupne vsechny sluzby az do sirky placeneho pasma.

Z pohledu spolecnosti firewall je dneska standard, jelikoz po vnitropodnikove siti behaji citliva data a zadna firma nechce aby ji je nekdo odcizil.

Nastaveni omezujicich pravidel na firewallu nebo vytvoreni proxy serveru pro pristup uzivatelu do internetu neni nijak extremne narocne a ani extremne drahe. A dokud operator bude pristupovat k prenosu dat jako k jednickam a nulam je vsechno v poradku. Ve chvili kdy dovolim operatorovi aby on kontroloval muj provoz a tridil ho byt dle koupeneho balicku dostavame se k modelu, ktery me jako svobodomyslnemu cloveku nevyhovuje.

Racionalne rikam, ze nemam rad zbytecna omezovani a narizeni. Toto jako jedno z mala mi dava smysl, protoze upravuje chovani poskytovatelu pripojeni k internetu a striktne oddeluje obsah od pripojeni.

+2/0
13.12.2017 0:17
Foto

J42a33n 39K67u73l84í94s85e15k 8967933878521

Nemusí, ale může to být náročné, když někdo potřebuje to a jiný ono. Bez neutrality prostě bych měl dvě tři služby od providera už hotové. Takhle si to musím zařizovat sám a ještě za víc peněz. Čím větší firma, tím je to dražší. Takže, děkuji, nechci!

0/−1
13.12.2017 0:19
Foto

J65a38n 36H64o37r77á51č27e77k 7822206535228

bylo by zajimave obe hypotezy konfrontovat primo za pouziti whiteboardu.

Ale kdyz pouziju Vasi paralelu cim vetsi firma, tim potrebuje vetsi balicek vic balicku tudiz to ma drazsi. A na urovni balicku poskytovatele jsou schopni dnes firmam v ramci unified connectivity nabidnout komplexni reseni pristupu do internetu vcetne hardwaru a managementu, takze jako firma si ten balicek uz muzete dneska koupit. A verte mi ze to nejlevnejsi nebude.

+1/0
13.12.2017 0:23
Foto

J69a15n 55K14u26l44í52s77e94k 8287323268891

Pokud by ale provider za své mohl manipulovat šířkou pásma, tak poskytování služeb by muselo pro něj vyjít levněji. Kvůli neutralitě nemůže, takže náklady přenese na všechny zákazníky bez rozdílu. A o tom to je, o celkových nákladech.

0/−1
13.12.2017 0:28
Foto

J62a23n 15H12o66r91á33č80e96k 7672326475978

ale on poskytovatel s sirkou pasma manipuluje na urovni jak siroke pasmo proda jednotlivym zakaznikum. Nekomu staci 5Mbps tak je ma nekomu 10Mbps tak je dostane taky.

Mame broadbandove sluzby, kde je hub dimenzovany tak aby zvladnul urcity provoz.

to co se nelibi me je manipulace se sirkou pasma na urovni sluzeb, ktere ja jako uzivatel chci pouzivat. poskytovateli prece muze byt jedno jak ja pouziju svych 5Mbps, protoze mu je platim

+1/0
13.12.2017 0:38
Foto

J39a31n 87K63u49l29í24s60e25k 8887393108791

Ale provider je nucen tu šířku používat stejně pro všechny služby. A je pak na koncovém uživateli odfiltrovat ty, kteří přístup zpomalují když nedělají co mají. A o tom to všechno je, o volbě služeb. Neutralita způsobuje, že jak provideři, tak zákazníci mají svázané ruce a to je zásadně špatně.

0/0
13.12.2017 0:44
Foto

J59a45n 73H69o20r13á47č46e25k 7382216745258

ale momentalne prece provider prenasi moje data na koupenem pasmu. on me nepusti pres danou hranici a je mu jedno jaky data prenasim. jestli je to video, ftp nebo cokoliv jinyho.

to co rikate vy by melo smysl kdybych od providera dostal napriklad zasuvku se 100Mbps za nejaky doopravdy marginalni poplatek resp zadarmo a na zaklade sveho vyberu bych mu rekl co chci prenaset prioritne na sirsim pasmu a co na mensim pasmu, pak by ta diversifikace davala smysl. Ale za predpokladu ze bych si musel koupit nejakou sirku pasma za mesicni poplatek a k tomu jeste platil za to jaky obsah chci prenaset to mi prijde nelogicke.

Pojdte vzit paralelu s kabelovou televizi. Pripojeni do site mate zadarmo a platite programy na ktere chcete koukat a za pripojku platite treba 30 korun mesicne tak je to v poradku. ale vezmete si ze byste za pripojku musel platit 400 a k tomu jeste priplacel programy na ktere se chcete koukat. to me nedava smysl. ale chapu kam tim mirite

0/0
13.12.2017 0:57







Najdete na iDNES.cz