Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

A39l42e12š 15L70i69s39o50v98s59k24ý 9689588382222

Sodomka byla karosárna na světové špici. Komunisti zničili co mohli.

+66/−1
doporučit
27.12.2017 7:34
Foto

R85o14b62e73r46t 36R97a35j37s 7855179121614

A ten nádhernej design! R^

+30/0
doporučit
27.12.2017 9:40

K60a52r35e17l 39M34a33z31a85č 3547403846229

Zajímavý článek.

+20/0
doporučit
27.12.2017 8:16

P53a68v61e96l 96V88é44b70r 5189692412861

Pane redaktore, styďte se za pravopisné chyby! "sebraly mu čtyři válce" - to jako v konstrukci pracovaly prokazatelně samé ženy? No, to je potom světový unikát, tím se chlubte!

+19/−2
doporučit
27.12.2017 9:52

J73i83ř41í 16J73o29z63a 3678763890551

Tento autobus je vystaven v Technickem muzeu v Brne, jehoz zdarila oprava bylo dokoncena v roce 2013.

+12/0
doporučit
27.12.2017 16:07
Foto

K33a17r38e34l 15S90ý10k59o31r88a 6333829382720

jsem rád za podobné články, díky vám v redakci

+10/0
doporučit
28.12.2017 19:56
Foto

I39v87a28n 67V89e51s82e93l29ý 4646498904247

Na konci padesátých let jsem jezdil s matkou se zájezdy chrtích dostihů a jezdili jsme také tímto autobusem. Jako předškolák jsem sedával na tom podélném sedadle za řidičem ještě na bedýnce abych dobře viděl ven. Vždy jsme říkali, že tentokrát jedeme Tatrou, oproti Ereně to byl luxus.

+10/0
doporučit
27.12.2017 9:38

R21a34d76e27k 45R62a22i37d89a 5687632389

Jako největší problém vidím motor. Kdyby ho nahradili řadovým šestiválcem chlazeným vodou nejspíš by odpadla část problémů jako zbytečně velké nasávání pro chlazení, problémy s topením a ubyly by dva válce. Ale třeba by to mělo jiné obtíže.

+6/0
doporučit
27.12.2017 22:38

L79u18c20i19a97n 50P11a12p43a43z41i44a98n 5854477721385

Škoda, že značka KAROSA již neexistuje. Privatizace v takové podobě proběhnout neměla.

+6/−1
doporučit
29.12.2017 22:58

V86o72k83o23u76n 87V34l54a70d87i29m26i44r 8482288639388

Ten Autobus jezdil v zime v letech 1956 a 1957 i na lince Praha Pruhonice Ricany. Parkrat jsem s mim jel k dedovi. Moc se mi libil vnitrek, a hlavne v Tom autobusu bylo na rozdil od ertecek prijemne teplo.

+5/−1
doporučit
27.12.2017 11:53

D20a43v72i84d 30K24n47a88p79e76k 8927414276585

Pěkný článek. Abych pravdu řekl, tento bus jsem ještě nikdy neviděl - ani v muzeu, ani na žádné přehlídce historických vozidel MHD.

Ale přijde mi, že v 50. a 60.letech jezdily v ČSR trolejbusy se stejným čumákem.

+4/0
doporučit
27.12.2017 21:47

M25a49r98t12i95n 79Š25t12ě29p84á63n36e61k 3817853973931

Perfektni clanek, diky

+3/0
doporučit
4.1.2018 23:11

J22a80n 70P75a14v10l53í66k 6579453341957

Pěkný článek. Muzeum ve Vysokém Mýtě nabízí na svých stránkách CV pana Josefa Sodomky:

http://www.muzeum-myto.cz/3-souvisly.php?menu=sodomka-ml&stranka=sodomka-ml

+2/0
doporučit
27.12.2017 8:26

V21l41a23s53t39i14m76i45l 46B32u83r22i17a24n 6866314931628

Myslím, že i busy řada Š 11 měly deklarovánu karoserii jako polosamonosnou.

+1/0
doporučit
30.12.2017 16:31

T65o12m81á81š 79S59e56d82l20á48k 3558451472437

Tenhle podobný autobus se dvěma nápravami vzadu, jsem někdy po roce 1995 viděl, jak ho táhnou do kovošrotu v Ostravě Polánce. Dnes lituji, že jsem neupozornil dopravní podnik. Mohli ho odkoupit. Vím, že mnoho desítek let stál u polní cesty, mezi dvěma obcemi. Jak ten autobus nakonec dopadl, nevím. Vím jenom to, co jsem napsal.

+1/0
doporučit
29.12.2017 11:52

J90a16n 18K53r49i82e32g76l18e62r 8576894965570

Mala poznamka... teta Katerina rekla "nechval dne pred veceri" a nikoliv pred vecerem, coz je klasicke porekadlo.

+1/0
doporučit
29.12.2017 10:44







Najdete na iDNES.cz