Diskuse k článku

Lahve se šampaňským havárii přečkaly. Vánoční tragédii nikdo nepřežil

Václav Živsa pracoval jako telegrafista zaměřovací stanice na ruzyňském letišti od jara 1937. I když služba na Štědrý den začínala jako jindy po sedmé ráno, nebyla ten den nijak náročná. Ale tentokrát vše pomalu, ale jistě směřovalo k tragédii. První svého druhu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L30e43o77š 87U66r88b70a34n 8310669615211

Výborný článek R^. Chtěl bych poprosit, nemáte někdo nějaké další podklady, jak probíhala komunikaci s goniostanicemi po stránce obsahu? Něco jako je ukázka z protokolu ve fotopříloze, ale ideálně za celý let. Rád bych si k tomu udělal ucelený přehled a informace se dost liší. Sháním všechno co se k tomu dá. Díky.

0/0
13.1.2018 14:49

D90a57v50i76d 20K17e31c 5208602921523

Klobouk dolů, moc pěkné počtení.

+2/0
25.12.2017 16:47

J72a96n 49D62v42o56r91a30k 4856102230945

Moc hezký článek.

Ještě doplním jednu zajímavost. Paní Lehká, manželka pilota, vystrojila manželovi pohřeb a zařídila vše potřebné. Pak upadla do katatonie a celou válku byla "bez sebe". Po válce se začalo s elektrošoky a ona se probrala. Pak žila spokojeně ještě několik desítek let, nicméně 2. sv. válku jakoby nezažila.

+1/0
25.12.2017 16:10

P37e19t14r 95Š95i88r34o15k49ý 4641593497

Díky za zajímavý článek.

Jen mi nesedí úvaha:

"Od žádosti k zaměření fixu, polohy letadla, mohly uběhnout i tři minuty, za které se skutečná poloha letadla posunula až o 20 kilometrů, v závislosti na rychlosti letadla."

Jestli byla maximální rychlost letadla 250 km/h a z průběžného sledování plyne, že s ohledem na povětrnostní podmínky letělo rychlostí kolem 160 km/h, urazilo v tomto případě za minutu ca 2,7 km, za 3 minuty tedy ca 8 km. I při letu maximální rychlostí by to bylo nejvýše 12,5 km.

0/0
25.12.2017 12:01

K30a78r68e55l 40P93o10d86h36o89r14s90k27y 3355373772385

Ještě je nutno počítat s větrem v zádech, při stovce to přidá dalších 5km...

0/0
25.12.2017 18:29

L46i74b21o76r 61S22u67c15h21ý 2355312364867

Po sedmi minutách letu, kdy se měl letoun nacházet ve výšce pěti set metrů, otočil zpátky o sto osmdesát stupňů a za dalších sedm minut letu, při rychlostí klesání 2 m/s přivedl letadlo nad gonio do výšky 50 metrů.

Tady to také nějak nesedí... Pokud bude z 500m klesat rychlostí 2m/s po dobu dalších 7 minut tedy 420 sekund, tak bude po návratu ke goniu pod úrovní terénu. Spíše by odpovídalo klesání 1m/s.

0/0
25.12.2017 10:57

M13i18l46a98n 41V62o86l46e89k 5919983366689

"ani jeden z mužů v kokpitu a za ovládacím rámem zaměřovací antény si nevšiml, že „Le Glorieux“, tedy Slavný, jak byl francouzský stroj pojmenován, je nenápadně přenesl přes nebeskou výhybku jejich životních osudů."

Já myslel, že je to něco jako supersonický třesk.

0/0
24.12.2017 16:19

P46a14v23e78l 69O60b56d75r12ž88á48l72e68k 2662115495294

Prosím o opravu hrubky ve větě:

Pilot byl při neviditelnosti země zcela závislí na informacích, které palubní telegrafista zaznamenával do deníku a případně vynášel do mapy.

na

Pilot byl při neviditelnosti země zcela závislý na informacích, které palubní telegrafista zaznamenával do deníku a případně vynášel do mapy.

0/0
24.12.2017 14:11

P67e78t59r 48Š86i95r53o28k92ý 4731893917

Hrubek je tam víc... Ale článek je i tak zajímavý.

0/0
25.12.2017 11:53

M56i82r21o50s92l74a62v 91G41r65a69š79a21r 1109290967

Krásně napsané

+8/0
24.12.2017 12:51

M36a72r95t85i95n 69Š33m29í75d29a 6597181688603

Díky.

+2/0
24.12.2017 12:05

J76o85z66e83f 55B15e37v31i75l90a48q56u86a 9125189791371

Zaujímavý článok.R^

Potvrdzuje to, čo platí aj dnes - sumácia malých pochybení vedie k veľkej katastrofe.:-/

+9/0
24.12.2017 8:37

V85l75a55d91i30m77í13r 95V85e59s90e74l72ý 5254536337804

http://ok1opt.nagano.cz/let.html

A takto jsme vzpomínali na tuto událost my radioamatéři.

+1/0
24.12.2017 7:49
Foto

J88a83n22a 37K53o23z69á14k95o14v46á 48V82o30l21r94á91b72o42v22á 9683554185621

Skvělý článek nabitý informacemi, velké díky. Nedávno jsem zabrousila sem na Technet a zjišťují, že se tu nachází nejkvalitnější část i dnes.

+30/0
24.12.2017 6:08

R86a69d55e45k 56N12e75u94m33a15n23n 5342672108415

jo, jo

autoři i čtou diskuzi, na kterou reagují

není tu cenzura ...

0/−1
25.12.2017 11:01

J62i84n86d33ř72i65c56h 12Z38e79t78s80k51y 5203207222420

Velmi pěkný a obsáhlý článek. Děkuji. Jen dvě malé nepřesnosti: Nezdice ( ne Nezdenice) a Huťská hora má 1187 m, ne 1080.

+8/0
24.12.2017 1:38

Najdete na iDNES.cz