Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Lahve se šampaňským havárii přečkaly. Vánoční tragédii nikdo nepřežil

Václav Živsa pracoval jako telegrafista zaměřovací stanice na ruzyňském letišti od jara 1937. I když služba na Štědrý den začínala jako jindy po sedmé ráno, nebyla ten den nijak náročná. Ale tentokrát vše pomalu, ale jistě směřovalo k tragédii. První svého druhu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L55e21o89š 89U28r45b57a93n 8140259635121

Výborný článek R^. Chtěl bych poprosit, nemáte někdo nějaké další podklady, jak probíhala komunikaci s goniostanicemi po stránce obsahu? Něco jako je ukázka z protokolu ve fotopříloze, ale ideálně za celý let. Rád bych si k tomu udělal ucelený přehled a informace se dost liší. Sháním všechno co se k tomu dá. Díky.

0/0
13.1.2018 14:49

D87a37v61i22d 94K87e73c 5318812681163

Klobouk dolů, moc pěkné počtení.

+2/0
25.12.2017 16:47

J37a83n 28D86v18o73r92a78k 4566452540635

Moc hezký článek.

Ještě doplním jednu zajímavost. Paní Lehká, manželka pilota, vystrojila manželovi pohřeb a zařídila vše potřebné. Pak upadla do katatonie a celou válku byla "bez sebe". Po válce se začalo s elektrošoky a ona se probrala. Pak žila spokojeně ještě několik desítek let, nicméně 2. sv. válku jakoby nezažila.

+1/0
25.12.2017 16:10

P58e91t53r 97Š86i66r42o10k21ý 4341203877

Díky za zajímavý článek.

Jen mi nesedí úvaha:

"Od žádosti k zaměření fixu, polohy letadla, mohly uběhnout i tři minuty, za které se skutečná poloha letadla posunula až o 20 kilometrů, v závislosti na rychlosti letadla."

Jestli byla maximální rychlost letadla 250 km/h a z průběžného sledování plyne, že s ohledem na povětrnostní podmínky letělo rychlostí kolem 160 km/h, urazilo v tomto případě za minutu ca 2,7 km, za 3 minuty tedy ca 8 km. I při letu maximální rychlostí by to bylo nejvýše 12,5 km.

0/0
25.12.2017 12:01

K43a23r90e28l 67P69o83d84h49o83r16s71k41y 3365823102345

Ještě je nutno počítat s větrem v zádech, při stovce to přidá dalších 5km...

0/0
25.12.2017 18:29

L67i27b57o33r 78S68u67c95h11ý 2175882804577

Po sedmi minutách letu, kdy se měl letoun nacházet ve výšce pěti set metrů, otočil zpátky o sto osmdesát stupňů a za dalších sedm minut letu, při rychlostí klesání 2 m/s přivedl letadlo nad gonio do výšky 50 metrů.

Tady to také nějak nesedí... Pokud bude z 500m klesat rychlostí 2m/s po dobu dalších 7 minut tedy 420 sekund, tak bude po návratu ke goniu pod úrovní terénu. Spíše by odpovídalo klesání 1m/s.

0/0
25.12.2017 10:57

M80i27l95a83n 73V27o54l35e19k 5719603156799

"ani jeden z mužů v kokpitu a za ovládacím rámem zaměřovací antény si nevšiml, že „Le Glorieux“, tedy Slavný, jak byl francouzský stroj pojmenován, je nenápadně přenesl přes nebeskou výhybku jejich životních osudů."

Já myslel, že je to něco jako supersonický třesk.

0/0
24.12.2017 16:19

P52a30v22e71l 14O65b17d42r92ž76á85l18e74k 2542935275594

Prosím o opravu hrubky ve větě:

Pilot byl při neviditelnosti země zcela závislí na informacích, které palubní telegrafista zaznamenával do deníku a případně vynášel do mapy.

na

Pilot byl při neviditelnosti země zcela závislý na informacích, které palubní telegrafista zaznamenával do deníku a případně vynášel do mapy.

0/0
24.12.2017 14:11

P79e13t37r 67Š65i20r86o67k18ý 4381743257

Hrubek je tam víc... Ale článek je i tak zajímavý.

0/0
25.12.2017 11:53

M94i66r51o53s35l48a55v 34G95r51a81š48a63r 1139400867

Krásně napsané

+8/0
24.12.2017 12:51

M19a28r33t36i74n 39Š68m32í46d23a 6427421538623

Díky.

+2/0
24.12.2017 12:05

J74o89z90e46f 36B34e42v81i35l98a68q30u18a 9965639721641

Zaujímavý článok.R^

Potvrdzuje to, čo platí aj dnes - sumácia malých pochybení vedie k veľkej katastrofe.:-/

+9/0
24.12.2017 8:37

V35l32a77d49i84m11í10r 85V36e43s15e39l92ý 5154116717314

http://ok1opt.nagano.cz/let.html

A takto jsme vzpomínali na tuto událost my radioamatéři.

+1/0
24.12.2017 7:49
Foto

J60a89n12a 37K77o97z14á82k28o64v15á 65V41o14l59r80á87b19o64v14á 9773724885151

Skvělý článek nabitý informacemi, velké díky. Nedávno jsem zabrousila sem na Technet a zjišťují, že se tu nachází nejkvalitnější část i dnes.

+30/0
24.12.2017 6:08

R19a91d29e12k 88N30e96u96m98a56n17n 5612452858365

jo, jo

autoři i čtou diskuzi, na kterou reagují

není tu cenzura ...

0/−1
25.12.2017 11:01

J28i93n30d30ř95i44c53h 32Z83e34t51s82k49y 5963937572710

Velmi pěkný a obsáhlý článek. Děkuji. Jen dvě malé nepřesnosti: Nezdice ( ne Nezdenice) a Huťská hora má 1187 m, ne 1080.

+8/0
24.12.2017 1:38



Najdete na iDNES.cz