Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zázrak, nebo podvod? Otestovali jsme prodlužovač životnosti baterií

Tenoučký návlek na baterie má až šestinásobně prodloužit jejich životnost. Stačí jej navléci na baterii, vložit do přístroje a užívat si několikanásobek získané energie. Může taková věc fungovat, nebo je to podvod? Ve spolupráci s expertem z ČVUT jsme Batteroo otestovali.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M61a98r39i91o 22H70l69a15s 3822591941696

Tento adaptér bych si nekoupil, ale k prodloužení životnosti svých baterií používám jinou metodu - opětné pomalé nabití. Konkrétně : u každé alkalické baterie Energizer (tím nechci značce dělat reklamu, ale jiné nekupuji) se mně podařilo už minimálně 5x obnovit cca 90% jejich původní kapacity, aniž by stoupl jejich vnitřní odpor, takže je lze pak použít i v zařízeních s velkým odběrem (ruční svítilny apod.). Podmínkou je pomalé nabíjení proudem <1/20 jejich udávané kapacity.

0/0
10.1.2018 18:19

R83o48b66e83r10t 33P59e25l71n84á78ř 3138921834

neco podobneho jsem cetl kdysi v AR. Mluvilo se tam o nabijeni pulvlne usmernenym napetim z transformatoru pres resistor. V druhe pulvlne se pak clanek vybijel pres jiny resistor. Popsana metoda fungovala na bezne zinko-uhlikove clanky. Jedina podminka byla ze clanek nesmel byt vybity do nuly.

0/0
10.1.2018 18:34
Foto

M94a27r84i94o 81H56l41a17s 3612861301316

Ano, také jsem to kdysi používal, fungovalo to, obvykle se tímto postupem podařilo obnovit >70% jmenovité kapacity (někteří výrobci Zn-C baterií ji tehdy ještě udávali - dnes je k tomu nikdo nedonutí ...). Jediný problém byl v tom, že ty baterie obvykle během 2. ÷ 3. nabíjení vytekly a musely se zahodit.

0/0
10.1.2018 19:25

R58o32b15e24r49t 60P74e26l64n11á38ř 3178821214

prave slo tam o kvalitu zinkoveho plaste. Proto vybijeni pouze do urcite faze kdy jeste nedoslo ke kritickemu ubytku zinku. Kazdopadne sem to este nezkousel na alkalickejch. Nezhorsi se tim samovybijeni? Ja pouzivam prevazne nabijeci NiMH, zjistil sem napriklad ze vysledek cyklovani dost zalezi na teplote. Zahraty clanek ma lepsi vysledek. Proto nekdy paradoxne vychazi cyklovani vyssim proudem lepe - clanek se zahriva.

0/0
11.1.2018 1:41

T67o30m87a75s 30D36o97l38e74z51e29l 2876779482377

Nejzajímavější na článku je pro zákazníka informace, že baterie z Lidlu je lepší než značková GP (tabulka výsledků, o jaké baterie jde je rozklíčováno v textu článku).

+1/0
9.1.2018 17:01

O75n85d78ř63e78j 73Š37r20á56m44e27k 3383760281929

Tak jsem si přečetl článek a smysl mi dával akorát závěr. ale díky za něj.

0/0
5.1.2018 18:33

J88i76ř22í 69R87a21n28d84a 7665938327295

před časem jsem na Alze připomínkval tento výrobek, zda má vůbec CE, zatím bez odezvy, tedy odezvou bylo stažení výrobku z prodeje ..

každopádně super článek, který jen potvrzuje mou domněnku :-)

0/0
5.1.2018 15:37
Foto

J56i62ř94í 61K81r35á87t87k24ý 3580532134

U tohoto typu výrobku je to celkem bezpředmětný, je to asi jako mít dobrý pocit ze značky CE na hadru na podlahu. Pracuje to s nízkým napětím do 50V, takže je to bezpečné, jediné, co se u toho posuzuje, je EMC a to vzhledem k tomu, s jakými energiemi to pracuje a že to neí výrobek napájený ze sítě, vyhoví vždycky. Povinnost ho mít existuje, ta ostatně existuje i na ten hadr na podlahu, ale je to čistě formální byrokratická záležitost. Samozřejmě u výrobků pracující s napětím 230V a třeba s vodou, plynem, obsahující nějaké silové mechanické části a podobně je to něco jiného.

+2/0
9.1.2018 17:24

K46a39r20e40l 41D12r96d31a 6204802627

Jak rozumíte tabulce výsledků? Tahle hračka sníží použitelnost baterie na cca 1/2 času a z baterie dostane spotřebič asi 50-70% výkonu? Co je na tom ekologického?(Významný je pouze dojem u AA alkalik, že baterie dává 2x tak dlouho vyšší napětí.)

Užitečné je to fakticky jen pro spotřebiče, které neakceptují pokles napětí pod 1,2 V. Což je o klasickém nasazení NiMH akumulátorů. Takových zařízení jsem potkal málo. Měřící a lékařské přístroje, kde by pro změnu mohl vadit ten měnič.

Ve většině případů vydrží napájení 2x tak dlouho bez tohoto nástavce. A tak jako tak, u sady baterií, půjde do koše celá sada, když to položí nejslabší článek. Pokud snad šlo o maximální využití baterií a zabránění plýtvání, na tom se v praxi nic nemění. Naopak, s nástavcem vyhodíme oknem tak 30% energie baterie zbytečně.

(Mám pocit, že toto jako výsledek testu není tak zcela popisováno.) ;-)

+4/0
5.1.2018 7:36

R51o74b17e60r25t 57P11e22l69n56á54ř 3808561614

mam dost podobnej nazor, proto me zajimala ta ucinnost, predpokladam ze bude mizerna. Mozna by se to nejak dalo odkoukat z tech tabulek ale spis si to pro zajimavost koupim a zmerim sam. Doma nemam jedinej pristroj pro kterej by to melo smysl - ve vsem co je na tuzkovky uz vetsinou menic je nebo je to zarizeni na vic clanku.

Ta ucinnost bude asi lepsi nez 70% ale necekal bych nejakej zazrak. Navic to bude asi generovat spoustu EM bordelu - Cinan se stim nepatla.

0/0
5.1.2018 11:37

R82o44b13e87r40t 78P40e32l18n32á57ř 3118861534

..Dalsi pomerne zajimavy udaj je frekvence na ktere menic pracuje, bezne tyto menice pouzivaji frekvence 50-200kHz.

0/0
4.1.2018 14:49

R64o95b10e19r74t 10P52e85l73n74á71ř 3408231464

clanek super. Ta cena je ale nesmyslna. Podobne menice existuji uz leta (miniaturni verzi s Ge tranzistorem jsem stavel uz asi pred 30ti lety). U lepsich pristroju je menic primo jejich soucasti. Je to proste tahak na prachy.

V clanku jsem nenasel informaci o ucinnosti menice, coz by bylo asi prvni co bych meril. Lepsi step-up menice maji dnes ucinnost okolo 98%, ty levnejsi okolo 80%. U nizsich napeti je dosazeni lepsi ucinnosti problematicke.

0/0
4.1.2018 14:47

M83a56r91e58k 62H77r57u66b92y 6427782121318

Super, takze diky tomuhle dostanu z 1.2V NiMH vystup 1,5V? Tzn. baterky budou vic sviti, auticka na vysilacku jezdit rychleji...to nezni spatne;-)

+2/0
4.1.2018 11:08

J28i66ř83í 12R24a69n56d57a 7725558447165

více méně ano, ale zároven vám to tu NiMH baterku postupně zničí

+3/0
5.1.2018 15:38

I56v19a96n 69B37u26b98l64a 3932485605404

To je výsledek všeobecné základní nevzdělanosti. Na té se dá nejvíc vydělat.

0/0
3.1.2018 21:40
Foto

M98i48c18h95a96l 13K66o39u71r77e33k 5299892727571

Překvapila mě "skorodokonalost" současných NiMh dobíjecích baterek. Zelené baterky mám dnes skoro všude a připadám si ekologicky, že jsem letos nevyhodil jedinou baterii. :-)

0/0
3.1.2018 21:07

T70o65m87á21š 11V56e51s15e68l59ý 5955648260799

no vzhledem k tomu, že je 3. ledna, bych si dovolil to nepovažovat za kdovíjaký ekologický počin ;-)

+27/0
3.1.2018 21:28

J46a37r79o15m53í12r 74K60r60á59l 4680879144439

;-D

+3/0
3.1.2018 21:41

R78o85b77e79r64t 67P38e97l15n36á59ř 3828571424

Me zase prekvapila zivotnost, tuzkovky a mikrotuzkovky pouzivam zasadne jen ty nabijeci a vetsinou ty levnejsi. Chytra nabijecka IPC-1 dokaze baterku nekolikrat cyklovat a pritom meri jak se meni jeji kapacita, kdyz kapacita neroste tak cyklus skonci a zobrazi se vysledna kapacita. Na vetsinu baterek nalepim stitek kdy sem ji cykloval a jakou mela kapacitu. Nejstarsi kousek tu mam z roku 2011 - znacka Camelion, puvodni kapacita 900mAh, soucasna 750mAh. Ale je to kus od kusu ruzny. Vyhoda je hlavne v tom, ze clanky muzu jednoduse parovat a tridit do skupin podle kapacity a vybijeji se pak vsechny stejne rychle, takze vyuziju maximum kapacity i zivotnosti. Nabijecku IPC-1 doporucuju... :)

+2/0
5.1.2018 0:46

J49o45s10e47f 49M59i34k49e52l 2238450706812

Optimální by asi bylo, kdyby výstupní napětí měniče bylo nastaveno na nějaké kompromisní napětí, např. 1,3 V. To znamená, že napětí nových článků by snižoval, teprve při poklesu napětí pod tuto hodnotu by začal fungovat jako zvyšující měnič.

+1/0
3.1.2018 19:34

J19a15r38o51m22í51r 17K36r82á81l 4260109584509

To spíš kdyby byl měnič součástí přístroje (tam, kde to má význam). Čip stojí 2 USD. :-)

+1/0
3.1.2018 21:43

K48a32r53e55l 69D53r42d20a 6244592317

Stojí to cca 200 Kč za ks. Kupujete 4 ks. Co typ článku a další spotřebič, další sada. Na doma tak AA, C, D. Výborný nápad za 2.400,- v základu. No, nekup to.

Jeden NiMH článek kupuji tak za 25 Kč v LIDLu. Za alkaliku jsem ochoten dát 10 Kč.

Proč bych měl proboha na baterku za 10 Kč dát atrakci za 200 Kč?

+7/0
3.1.2018 17:55

P47e54t19r 38S42u63c44h93ý 1848289924756

NiMH článek za 25 Kč? Jakou to má kapacitu?

+3/0
3.1.2018 18:00

K83a46r41e49l 15D66r62d83a 6474902187

Srovnatelné s Eneloop. Nechodíte do LIDLu? Stříbrné se zelenými proužky, řada NiMh s pomalým samovybíjením. Mohu doporučit. Koupil jsem asi 20 sad za 3 roky, teď mi zlobí 1. článek, co byl na mrazu.

AA mají asi 2100, D 4500. A odpovídá to.

Jenže je to noname. Bacha. LIDL vede ještě řadu standard NiMh s běžným vybíjením. Prodává to na přeskáčku. To je propadák. Propadlo to i v testech. Ta eko řada byla v testech hodnocena dobře. To potvrzuji.

+2/0
3.1.2018 18:07

P85e26t98r 67S75u26c49h98ý 1898779304736

Aha, tak to pak asi jo. Já jsem dával za NiMH článek o dost více, ale zase s kapacitou 3000.

0/0
3.1.2018 18:11

K96a97r96e49l 27D81r15d72a 6324552557

Vychoval mě eneloop. S pomalým vybíjením je užitečnější 2100 než GP 2700. Ostatně, mám doma pytel pěkných GP, ale po letech je z té 2700 tak 700. Jedou řadu Recyko, jednu máme. Snad dobrá. Ale proti LIDLu 3x tak drahá.

+4/0
3.1.2018 18:24

R69o18b38e14r36t 53P60e75l83n56á45ř 3328221434

3000 sem zatim nevidel, ale mozny to je. Kazdopadne kapacita neni vsechno, vetsinou je to za cenu vetsiho samovybijeni, nebo mensi zatizitelnosti atd...

0/0
5.1.2018 1:07

T95o68m76á45š 29H12r97u63b71ý 4439500174276

Funkční NiMH AAA s kapacitou 3000mAh neexistuje - fakt ne :-)

Jinými slovy jste o dost více peněz hodil do koše, realita u NiMH je velmi jednoznačná.

+2/0
3.1.2018 19:45

P45e11t41r 27S85u40c69h38ý 1598469214226

Myslím AA (taková ty o něco větší) AAA mě nenapadá kam bych dal - snad jedině ovladač od TV, ale tam kupuji klasické na jedno použití a nedobíjím.

0/0
3.1.2018 20:06

R55o39b12e46r27t 60P75e84l15n31á23ř 3378371124

do ovladace bych to nedaval, u NiMH s vetsi kapacitou je zpravidla i vetsi samovybijeni. Do pristroju ktere moc nezerou ale chci aby dlouho vydrzely se mi osvedcilo davat naopak baterky s mensi kapacitou.

0/0
5.1.2018 1:03

K52a57r16e45l 93D63r28d35a 6254732517

D jsou po 2 ks, takže 1 ks za 45 Kč. Sada stojí 90-100 Kč. Blistry mají 4xAAA, 4xAA, 2xC, 2xD, 1x9V, podle toho cena za ks.

0/0
3.1.2018 18:18

K38a59r90e51l 14D45r31d65a 6324732727

Maličkost, alkalika a NiMh jsou mrtvá záležitost. Přístroje na články dosluhují a končí. Budoucnost je ve vestavěných akumulátorech bez možnosti výměny, které se vyhazují spolu se spotřebičem.

Objevovat Ameriku za šílené peníze v případě baterií v roce 2018 je totální hloupost.

+2/−4
3.1.2018 18:01

J94a26n 54P82a73v31e21l23k87a 3137891824861

Nj, ale když potřebujete víc fotit, vestavěnou baterii nevyměníte.

+2/0
3.1.2018 18:56

K22a32r23e52l 57D92r29d23a 6384932887

Foťáky mají akumulátory. Kupoval jsem naposledy foťák na AA jako výprodej snad 5 let dozadu a to měl 8 Mpix. Dnes starožitnost.

0/0
3.1.2018 22:52

J11a83n 43P11a84v90e71l14k38a 3797611884901

Já si podle toho vybírám foťáky.

0/0
4.1.2018 16:40

J21o88s95e24f 11M84i48k48e75l 2148380806312

Zatím to nevidím tak černě.

0/0
3.1.2018 19:38

R78o17b39e53r58t 66P32e65l81n89á87ř 3208381964

taky myslim ze presne nadimenzovana lipolka co ma 1000 cyklu a vazi sotva polovinu je lepsi nez mizernej univerzalni clanek. Ale univerzalni clanky nevymizi, myslim ze se porad najde vyuziti, jen uz se nebudou vyrabet v takovem mnozstvi. NiMH uplne mrtve neni, nejaky vyvoj tam porad probiha. Jednorazove clanky - naprostej souhlas, jedine co by to mohlo trochu zvratit by byl objev levneho jednorazoveho clanku s mnohonasobne vetsi kapacitou nebo zatizitelnosti.

0/0
5.1.2018 11:48

V40i84k54t17o59r 43S32v41o68b95o14d21a 8522558492346

1) "nelze použít s NiMH akumulátory. ty totiž nemají rády hluboké vybíjení"

Fakt? Jednočlánkové NiMH? Nespletli jste si to náhodou s lithiovými články? Jednočlánkové NiMH i NiCd lze vybíjet až do 0 V bez jakéhokoliv problému. Spousta nabíječek má funkci/tlačítko na dovybití ("formátování") baterek kvůli odstranění paměťového efektu.

2) Skutečný nedostatek vidím jen v tom, že se to spíná i bez zátěže a udržuje 1.5 V i pokud je napětí zatím nad bezpečnou mezí, takže v téhle fázi to plýtvá energií a výsledky nejsou tak dobré, jak by mohly být. Pokud na tom hoši ještě zapracují a tenhle nedostatek odstraní, což by neměl být problém, tak to bude ještě o dost lepší a univerzálnější. Ideálně by mohla jít hodnota pro sepnutí nastavit (dle potřeb konkrétního zařízení), nebo by mohli alespoň dodávat více modelů s různými hodnotami.

Ale i takhle se mi to dost líbí a štve mě, že jsem na takovou jednoduchou věc nepřišel sám. A podle článku mi přijde, že to možná maličko štve i pány z FELu :-P

+6/0
3.1.2018 16:08

T79o14m29á62š 22H64r74u83b30ý 4949650344386

Ad 1 - totální blábol... Vybití do nuly jakžtakž zkousne NiCd, ale ani tomu to nedělá dobře, u NiMH je dopad na životnost vyloženě zásadní. To tlačítko na formování vybíjí právě někam k 0,8V/čl, ne do nuly!!!!!

+2/0
3.1.2018 19:48

V98i18k14t72o87r 17S62v31o95b78o46d98a 8462488422496

1) Kroťte svoje emoce a diskutujte věcně. Kdybych pod článkem o baterkách napsal něco o Trumpovi, pak byste mě mohl obvinit z totálního blábolení právem.

2) Přečtěte si třeba tento článek, je to tam docela srozumintelně popsáno:

http://www.battex.info/hermeticke-akumulatory/povery-a-myty-o-hermetickych-akumulatorech/hluboke-vybijeni-akumulatorovych-baterii

3) Otázka za zlatého bludišťáka: kolik článků má monočlánek (typu AA, AAA, C a D) o kterém se tu bavíme?

4) Znovu si přečtěte rozdíl účinků hlubokého vybití na jednočlánkový NiMH a vícečlánkovou baterii (třeba v aku vrtačce). Jednomu článku je vybití na 0 celkem fuk. Problém je v tom, že ve vícečlánkové baterii může u jednoho článku vybitím na 0 dojít k přepólování a to je z hlediska životnosti samozřejmě průšvih. Pokud máme elektroniku pro každý článek zvlášť (a to v tomto případě máme), kde je problém?

5) Pokud máte informace, že z nějakého důvodu jednočlánkovému NiMH vadí vybití pod 0,8 (?) V, velmi bych poprosil odkaz na nějakou studii, skripta, nebo alespoň článek na nějakém trochu odborném webu, který tento fyzikální princip popisuje. Nejsem vševědoucí, neříkám, že je to nemožné, ale zatím jsem o tom tedy neslyšel. Díky.

0/0
3.1.2018 20:41

L46u23k76á25š 56K19o82h89o74u83t 7758204692859

hloupost.Vybíjení na 0V je sice možné ale článek nenávratně poškozuje.

"To prevent the potential for irreversible harm to the battery caused by battery reversal in discharge, removal of the load from the battery prior to total discharge is highly recommended. The typical voltage profile for a battery carried through a total discharge involves a dual plateau voltage profile as indicated in (Fig. 11). The voltage plateaus are caused by the discharge of first the positive electrode and then the residual capacity in the negative. At the point both electrodes are reversed, substantial hydrogen gas evolution occurs, which may result in battery venting as well as irreversible damage.

Voltage Cutoff at High Rates

Normally discharge cutoff is based on voltage drops with a value of 0.9 volts per battery (75 percent of the 1.2 volt per battery nominal mid-point voltage) often being used. 0.9 volts is an excellent value for most medium to long-term discharge for individual battery applications (<1C). However, with high drain-rate usage (1-4C), the change in shape in the voltage curve with the more rounded "knee" to the curve means that an arbitrary 0.9V/battery cutoff may be premature, leaving a significant fraction of the battery capacity untapped. For this reason, a better choice for voltage cutoff in high-rate applications is 75 percent of the mid-point voltage at that discharge rate. Note, however, that this choice of end-of-discharge voltage (EODV) is dictated only by considerations of preventing damage to the battery. There may be end-application justification for selection of a higher voltage cutoff with the resulting sacrifice of some potential additional capacity."

http://data.energizer.com/pdfs/nickelmetalhydride_appman.pdf

+1/0
3.1.2018 21:53

V64i77k97t12o68r 87S10v48o64b47o86d12a 8822358812636

Sakra lidi co je to s váma? Musí hned všechno být "hloupost" a "blábol"? Hloupost by byla nehledat zdroje informací a nediskutovat.

Ale k věci. V tomto textu od energizeru (mimochodem zajímavý zdroj, díky za něj) vidím v citované pasáži popis poškození článku, ke kterému dojde při přepólování. Tedy poškození nezpůsobuje fakt, že článek je vybit na 0.9 V. Nic takového tam nevidím, nakolik mi mé znalosti angličtiny stačí: " ... irreversible harm to the battery caused by battery reversal in discharge ..."

To, že může k přepólování (ve vícečlánkové baterii!) u jednoho z článků dojít, pokud nemá individuální elektroniku, jsem už psal výše, stejně jako to, že v této aplikaci si právě můžu krásně každý článek řídit zvlášť.

Pokud jsem v textu přehlédl zmíňku o tom, že u jednočlánkového NiMH dochází ke zmíněné produkci vodíku jen samotným dosažením 0.9 V, tak prosím ocitovat jednotlivou větu, fakt to tam nevidím.

+3/0
4.1.2018 2:25

V74l26a42s44t83i80m88i19l 81H88n34í23k 6966142411527

R^ Dík za info. Dodnes mě nenapadlo, že poškození článků hlubokým vybitím, o kterém slýchám léta, souvisí s přepólováním (tedy poškozením spojenými silami ostatních článků které jsou ještě při síle) a ne s vybitím "vlastní silou". Ovšem Li článek se zřejmě dokáže zničit i vlastní silou. To by mě zajímalo, v jakém stavu je, když ho čerstvě vyrobí...

No ale teď vyvstává zajímavá otázka, v článku nezodpovězená, co udělá série baterií opatřená tím batteroo zázrakem, když jedna baterie zkolabuje a ostatní budou ještě při síle a budou se snažit tu zkolabovanou baterii i s tou elektronikou "nabít" na opačnou polaritu ?!

0/0
4.1.2018 17:55

V61i20k24t68o11r 44S78v54o48b97o58d39a 8382538352576

Technicky by nebyl problém zařídit, aby elektronika v návleku daný článek (a tím celou baterii) odpojila, když dojde k přepólování. Jestli to ale dělá, to by mne také zajímalo. Pokud ne, mohli by to vyladit v nějaké verzi 2.0, až budou odstraňovat ten problém s pulsováním ve vypnutém stavu a zbytečné zapojení měniče, dokud je napětí dostatečné.

0/0
4.1.2018 21:01

T17o21m18á59š 76H35r12u82b87ý 4879290794626

Jenže vybití do nuly článku škodí při použití jediného, pokud někdo tvrdí opak, tak prostě říká nesmysly. To, že se v sérii situaci ještě zhorší tím přepólovaním je samozřejmě pravda, ale to je jen další zhoršení situace.

0/0
11.1.2018 15:14

V85i50k59t16o43r 50S72v20o22b62o39d46a 8862948842316

Tak zatím veškerá Vaše argumentace spočívá v tom, že opakujete svůj názor a protinázor označujete za blábol a nesmysl. Buď podložte své tvrzení nějakým důkazem, tj. v rámci diskuze nejlépe odkazem na nějakou odbornou literaturu, studii, atp., jak to učinil např. pan Kohout výše, nebo z diskuze odcházím, protože na tohle pavlačové handrkování je můj život příliš krátký. Tvrzení "protože se to přece ví a protože to říkám já" prostě neberu.

Nebojte se odkázat ani na literaturu v angličtině, klidně to může být prošpikováno VŠ matikou a fyzikou, já to snesu, mám technické vzdělání.

Nemám specializaci na fyziku galvanických článků, takže pokud máte nějakou literaturu, kde je rozebráno, jak přesně dochází k poškození článku vybitím pod výše zmiňovaných 0.8-0.9V, velmi rád se poučím a uznám omyl. Zatím jsem se tu dozvěděl jen to, jak dochází k produkci vodíku ve stavu přepólování. Co se děje s článkem při vybíjení v rozmezí od cca 1 V do cca 0 V, o tom zatím nikdo nedodal ani písmenko. Možná bude rozdíl mezi stavem "velmi blízko 0" a "přesně 0". Předem díky za smysluplnou odbornou diskuzi.

+1/0
11.1.2018 15:48

R59o80b37e63r76t 16P85e94l81n74á36ř 3188401804

Pokud clanek zkratujete, urcite ho nenavratne znicite, pokud se ale podivate jak je zapojeny takovy step-up menic, je jasne, ze ma nejake minimalni pracovni napeti, tedy clanek nevybije na 0V ale prave na tuto hodnotu. Z textu je jasne ze tato hodnota je okolo (spis lehce nad) 0.8V, takze si nemyslim ze by system bateroo likvidoval NiMH. Nabijecka IPC-1 vybiji pri cyklovani presne na 0.9V coz odpovida i tomu co pise pan energizer...

0/0
6.1.2018 0:21

R22o24b98e91r62t 56P97e32l93n13á62ř 3468931574

100% souhlas. Pouze me to jako trhak moc neprijde, spis tahak na prachy. Ono je fakt lepsi kdyz je menic soucasti pristroje a je vyladeny na konkretni parametry. Muze byt totiz jednoduzsi takze i levnejsi, spolehlivejsi atd. Pristroju u kterych ma tato vychytavka smysl zas tolik neni a vetsinou stojej i min nez samotnej "prodluzovac".

+1/0
5.1.2018 1:00

J77i22ř88í 39K26u61l38h17á91n25e84k 6791642647332

Jen malá poznámka pro redaktora/autora , NI USB karta je 6009 a ne 9006 jak jste omylem napsali. Na obsah a kvalitu článku to nicméně nemá dopad, takže to jen na okraj.

+1/0
3.1.2018 16:03

M68i24c63h79a41e49l 24S47t94a42n38o32v36s86k34ý 6107405218374

Doporučuji vybít baterku bez adaptéru, až se při 0,8 V odpojí, tak dát do adaptéru a pokusit se vyždímat zbytek. Nebo to takhle fungovat nebude?

0/0
3.1.2018 15:23







Najdete na iDNES.cz