Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Proč na faktech nezáleží? Náš mozek panikaří a brání se cizím názorům

Dohodnout se s tím, kdo s vámi nesouhlasí, je nesmírně těžké. Fakta budou dost možná překřičena emocionální reakcí. Lidský mozek se totiž cítí „novými“ fakty ohrožen a odpovídá vyděšeně až agresivně. Podívejte se, proč je tak těžké najít společnou řeč. A co dělat, když chcete argumentovat rozumně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J83e47l67e38n44a 11P61ř55í88p18l14a28t68o21v42á 9657205960110

Najděme společně důvěryhodné zdroje informací: https://www.facebook.com/nefalsovane/posts/949869891836124 (facebook)

0/0
30.1.2018 11:46

J59i14r58k88a 77K90o70p66a85c21e82k 4528123966213

Perfektní článek R^ ... popisující a vysvětlující velký problém.

Je to problém jak celé společnosti, tak každého jednoho individua.

Skákal jsem radostí a současně i trochu zpytoval svědomí,

jelikož se to v menší či větší míře týká každého. ;-)

+3/0
22.1.2018 20:12

I65v37a 74D31o61l98a53n72s37k77á 2143746240110

Chytre presvedcovani spociva v tom, ze kladete otazky tak dlouho az se protivnik zamota ve svych odpovedich a sam si uvedomi jak byl pomyleny. Ovem to plati jen v pripade, ze za vami stoji logika a pravda. Nekdy staci jen udelat diru ve strese jeho mysleni kudy zacnou kapat jine myslenky a zbytek se po case dostavi sam. :)

0/0
22.1.2018 19:13
Foto

P43a13v89e55l 98K32a23s34í57k88, 46T73e43c75h43n16e64t12.31c57z

Takzvaná Sokratova metoda. Spoléháte ale minimálně na to, že ten člověk bude A) chtít se s vámi bavit dostatečně dlouho, B) uzná fakta, která předkládáte, jako fakta, C) nebude považovat otázky za manipulaci či útok, D) bude vám důvěřovat, že jsou vaše cíle stejné, jako jeho.

0/0
23.1.2018 12:07

A55l15e89š 88A44d12a16m 7410310218739

Důležitá je pokora a vědomí toho, že se člověk může kdykoli mýlit. Taky není třeba dělat z ostatních názorů nejvyšší zlo, tedy pokud to nejsou názory opravdu zlé a vedoucí ke zlu. Třeba jako nacismus či komunismus

+3/0
19.1.2018 11:02

E25v55a 64H51a17s92n96í13k73o96v40á 1784851836874

Ještě bych přidala svůj názor, že člověk, na kterého ten druhý útočí s fakty, se pak cítí jako blbeček a to také není dobrá výchozí pozice na přijetí pravdy.

Proto je důležité umění asertivity, které spočívá v přesvědčení člověka tak, aby nebyla pošlapána jeho důstojnost.

+7/0
18.1.2018 13:26
Foto

P64a77v38e31l 22K12a53s65í55k38, 22T10e21c95h26n80e12t45.25c30z

Souhlasím. Jsou v tomto ohledu minimálně dva typy diskuze: snaha se ukázat nebo snaha přesvědčit. Když se chce někdo ukázat, jak něčemu rozumí, může to být právě i na úkor toho druhého člověka, což samozřejmě snižuje šanci na rozumnou debatu.

+5/0
18.1.2018 16:55

D27a78n33i36e23l 67R98a56f59a24j 3367147142568

Skvělý článek!

0/0
18.1.2018 1:14
Foto

P47a37v12e10l 98K71a71s88í18k23, 93T91e85c16h57n26e37t42.70c63z

Děkuji. Bude mít i pokračování, až vyhodnotím ty experimenty z minulého týdne.

+1/0
18.1.2018 13:18

P69a84v53e12l 18T54e12s96a16ř41í12k 6180953640585

Tento článek dělá jako kdyby byli všichni lidé stejní a všichni měli pravdu. Nejsou všichni stejní a nemají všichni pravdu.

Jsou lidé, kteří daleko více dají na fakta, to jsou lidé většinou technicky zaměření, ty nacházíme převážně tam kde se pracuje se stroji, zařízením, tedy nejvíce v průmyslu, lidé starší (kvůli tomu tady mám spojení "moudrý kmet"), tací jsou schopní svůj názor přehodnotit a změnit. Těmto lidem dominuje levá polovina mozku kde sídlí rozum.

Potom jsou lidé kterým dominuje pravá polovina mozku, kde sídlí emoce, to jsou humanitně zaměření lidé, ty nacházíme většinou v oborech kde se pracuje s lidmi (školství, sociologové, žurnalisté, medicina, právo), živočichy, rostlinami (biologové, ekologové), tento typ myšlení je charakteristický pro lidi mladé (nerozvážné a nerozumné mládí) tyhle často fakta vůbec nezajímají a jsou ve stavu nad rozumem víra, to vidíme dneska, např. ta patologická iracionální nenávist k Babišovi, Zemanovi, k jejich voličům. Tihle bohužel jsou pro každou demokracii nebezpečím, tam kde je takových lidí většina, tak to jsou země kde demokracie nefunguje, země rozvrácené násilím a občanskou válkou.

+2/−4
17.1.2018 23:26

K87a77m12i46l 52S58e37d69l20á41č30e81k 1926979436851

Jelikož jste ten technik a dáte zásadně na ta fakta, tak předpokládám, že to tvrzení, jak lidé pracující se stroji jsou častěji schopni svůj názor změnit, máte také podložené. ;-)

Levá polovina mozku: pracovníci v průmyslu a starší lidé. Pravá polovina mozku: "humanitní" pracovníci a mladí lidé. Aha.

Jestli tomu dobře rozumím, tak mladí lidé (ti mají převážně dominantní pravou hemisféru) pracují "humanitně", ale jak začnou stárnout, tak jim dominance postupně přejde na levou hemisféru a začnou pracovat v průmyslu.

Pane Tesaříku, myslím, že jste předvedl krásnou dojmologii. Ale alespoň jste v tom originální. Mnoho jiných lidí by totiž v rámci těch dojmů naopak tvrdila, že starší lidé se rozhodně nevyznačují schopností snadněji přehodnocovat svoje postoje a názory.

+4/−2
18.1.2018 1:05

P92a43v49e85l 61T82e10s91a53ř68í74k 6820763200855

To není dojmologie to jsou zkušenosti kmeta, a soudím podle sebe a lidí které znám, volil jsem Zemana, protože volit někoho, koho zelení extremisté dají za sebe na pozici ministra a kdo je parťákem Kalouska, za kterého fanaticky lobuje pražská kavárna, to bych jaksi nemohl.

Potom přišla Ukrajina, kde jsem Zemana absolutně zatratil a říkal jsem si, že ten je už nevolitelný a ohledně Ukrajiny jsem byl vlastně na pozicích knížete pána, Ukrajince jsem považoval za oběť ruské agrese, jakou jsme byli i my. Ovšem potom přišla migrační krize, a začal vyčůraný tlak EU, že my si také ze země uděláme něco podobného Africe a Mohamedánsku, tady se jedná o okupaci naší, tedy proti tomuhle je nějaký Krym prkotina. Takže dneska podporuji Zemana a to i přesto že je starý, nemocný, vulgární, hulí a chlastá a Drahoš je takový slušný a reprezentativní, protože tady rozum posoudil, co je důležité a co okrajové, tohle bohužel humanitně zaměřený člověk nedokáže, pravá polovina mozku mimo jiné nedokáže rozlišit proporce, to je vědecky prokázané pro tu je facka jako vražda, tedy násilí.

Starší technicky zaměření lidé jsou konzervativní ohledně trvalých hodnot, což nějaká volba presidenta není, pokud vy chcete hodnotit technického kmeta tak to je dojmologie, protože nejste ani kmet ani technicky zaměřený.

Zakonzervovaní kmeti, kteří budou do konce života volit KSČM to jsou ti humanitně zaměření.

+1/−4
18.1.2018 8:57

K94a31m56i69l 47S35e94d27l15á42č25e42k 1696869726191

1. Nezlobte se na mne, ale pouze pokračujete v té dojmologii. V úvodním komentáři jste šermoval dáváním důrazu na fakta, ale sám žádná fakta nemáte. Házíte pouze svoje dojmy, a to, že jste je získal nějakým svým životním pozorováním, jim na relevanci nic nepřidá. To je úroveň "vysoká škola života". Vedle Vás se totiž může postavit sto jiných kmetů, kteří budou úplně stejně vycházet ze svých zkušeností, ale názor budou mít úplně jiný. Jak je to možné, co? No protože to nejsou fakta, ale dojmy.

2. Naprosto nesmyslně se neustále vracíte k tomu Zemanovi. Jste tak zbrklý nebo neracionální, že jste si ani neráčil všimnout, že moje předešlá reakce neměla vůbec žádnou spojitost s tím, koho jste volil. Nezajímá mě koho a proč jste volil. Já reagoval na Vaši naprosto nepodloženou teorii o tom, jak lidé v průmyslu a starší jsou lépe schopni změnit svůj názor.

Tuto teorii máte totiž podloženou fakty asi podobně, jako když studentka gender studies píše esej o "skleněném stropu" bránící ženám v kariéře.

+6/−2
18.1.2018 12:04

J97u72r55a18j 74V55á77c96l14a77v20í91k 9839820545916

Byl bych velmi opatrný, to, co jste napsal je vlastně jen mírně nad rámec obvyklého uvažování a jinak velice chvályhodný pokus zapojit logiku. Ale s naprosto nesprávnými závěry.

V prvé řadě je třeba mít na paměti, že ono rozdělení levá-pravá polovina mozku je třeba brát virtuálně, jinak bychom totiž například levým okem museli vidět něco jiného, než pravým okem, resp. jinak to vyhodnocovat. A to je blbost, protože naše oči musí, zjednodušeně řečeno, vidět plížícího se tygra oběma očima stejně. No a ono rozumové-intuitivní ... v obecné rovině jsou obě složky uvažování nerozdělitelné a intuice je vlastně oním špičkovým nástrojem, který nás evoluce vybavila. K tomu podotýkám, že ti mladí hejhulové (vhodnější slovo by mi tady cenzurovali), které považujete za projev intuice, jen v důsledku nesprávného myšlení a rozumově zdeformovaného svého osobního rozhodování projevují pouze naprostou hloupost. Pokud bych chtěl hledat lidi, kteří uvažují správně, hledal bych v zapadlých vesnicích lidi, kteří jsou nejvýše vyučení a to ještě za dob socializmu (dál už se nevrátím).

Potom v obecné rovině vůbec nelze tvrdit, že stáří je moudré, naopak, stáří je především nepružné.

+1/0
18.1.2018 9:14
Foto

P98a55v35e59l 45K38a94s59í96k26, 44T53e45c49h39n14e80t58.75c20z

Zajímavé je, že na to, jak upřednostňujete data a fakta, máte to svoje tvrzení podložené jedině dojmy a příslovečnou moudrostí (píšete třeba: kvůli tomu tady mám spojení "moudrý kmet"). Zkuste se podívat do statistik, jestli je to skutečně tak, že "technicky zaměření lidé" dělají méně omylů, že "starší lidé dělají méně omylů", nebo ne. Garantuji vám, že - pokud se tedy otevřete eventuální možnosti změnit svůj názor - budete překvapen.

+3/0
18.1.2018 13:22

J31a12k20u48b 52B58o64h68o24n12ě42k 8315866329437

Myslím, že tady se dá úspěšně zpochybnit praktiky každá jednotlivá věta :-)

Věková skladba technické vs. humanitní obory

Dominance hemisfér

Vliv zaměření na schopnost měnit názor

Motivace pro odpor vůči Babišovi nebo Zemanovi

+4/0
18.1.2018 13:55

V24e60n22d72u69l76a 94S20z58l21a34u61e63r47o15v21á 7342176447708

Na tohle je podle mě dobrou odpovědí část Kovyho videa:

https://www.youtube.com/watch?v=QbcNgjlir5E#t=8m00s

0/0
19.1.2018 1:03

J96i45r85k17a 86K72o36p44a94c82e23k 4658223166253

:-P... Zdá se mi, pane Tesaříku, že jste článek vůbec nepochopil.

Aspoň tedy podle toho předvedeného skalního přesvědčení o vlastní

(neomylné) pravdě. Přitom předvedená fakta jsou až naivně směšná.

Spíše jste tedy předložil jen vlastní dojmy než nějaká fakta.

P.S.: Asi vás překvapí, že s vámi nesouhlasím, ačkoliv jsem člověk

"starší" a dokonce "technicky zaměřený", "pracující v průmyslu"!

+2/0
22.1.2018 20:04

O52n67d85ř16e42j 36S90e61k37e27r96a 1117316196909

Ano, na iDNES na faktech nezáleží.

https://zpravy.idnes.cz/migranti-nemecko-trestny-cin-statistika-ff5-/zahranicni.aspx?c=A160609_105950_zahranicni_ert

Stačilo by, aby si "ert" tehdy vzal kalkulačku a přepočítal si čísla, o kterých psal. Došel by pak k velmi podobným výsledkům, jaké zveřejnil nedávno.

https://zpravy.idnes.cz/nemecko-migrace-dolni-sasko-kriminalita-studie-narust-ppv-/zahranicni.aspx?c=A180103_105642_zahranicni_ert

---

Jsem zvědav, za jak dlouho mi to smažete a kolika dalších náhodně vybraných příspěvků k tomu.:-P

0/0
17.1.2018 10:43

O18n24d52ř61e45j 78S73e14k85e96r50a 1597256756969

Aha, chápu. Technet máte pod kontrolou, tak jste mi smazali jiný příspěvek v jiné diskuzi. Sice jste se náhodou trefili do citace a odkazu z Euroskopu, což je hezká střelba do vlastních řad, ale kdo se to dozví, že?

Pane Kasíku, díky za diskuzi.Rv

0/0
17.1.2018 14:21
Foto

P68a48v56e31l 61K52a48s10í11k44, 16T82e58c88h88n70e14t35.13c74z

Netuším, o čem mluvíte. Každopádně můžu říci, že 1) diskuzní příspěvky nikomu nikdy nemažu, 2) ani na to nemám nástroj. 3) Jak jste přišel na to, že jsem vám něco smazal? 4) Proč sem dáváte dotaz související s jiným článkem jiného autora? 5) A přijde vám normální chovat se takto v racionální diskuzi? Děláte si věru špatnou vizitku.

+1/0
17.1.2018 17:20

O22n59d70ř46e78j 63S98e19k91e75r74a 1847396586579

Připadá mi naprosto normální chovat se tak v diskuzi 1) pod článkem o neochotě přijímat cizí názory 2) na serveru, kde mažete (vy, redakce) názory v diskuzi, které se snaží citace dokládat zdrojem. Upozorňuji, že nejde o žádné odkazy na extremisty, ale o naprosto legitimní zdroje, konkrétně 1x na web organizace na pomoc uprchlíků, 1x na jejich výroční zprávu a dnes 1x na článek o azylovém právu EU na webu Eurostat. Nešlo ani o žádné sáhodlouhé citace, prostě pár slov a odkaz.

Doložení zdroje jsem až donedávna považoval za slušnost, proč vy máte potřebu (vy, redakce) takové věci mazat jako reklamu a spam?

Jinak jsem si myslel, že je úvodní příspěvek věcně jasný, upřesním to tedy. Proč se tady na idnes tak často setkáváme s články, jejichž příklad jsem uvedl, které obsahují nepravdy, které by odhalil absolvent ZŠ za pět minut? Vidím EXTRÉMNÍ rozpor mezi tím, o čem píše pan Kasík tady na Technetu a tím, co se DENNĚ děje jinde v rámci idnes.

0/0
17.1.2018 19:13

O53n98d56ř47e69j 23S51e27k38e94r25a 1257956356459

Tak jsem teď ukázal tohle vlákno kamarádce a dostal jsem vynadáno, že ječím na jednoho z mála slušných a poctivých lidí široko daleko, myšleno novinářů nejen na tomto serveru. Pokud to tak je, tak se omlouvám, v tom případě jde asi fakt o shodu náhod. Určitě vás nemohu vinit z toho, že jiný autor jiného článku neovládá matematiku pro 5. třídu ZŠ a tudíž je ochoten o 2.5x vyšší kriminalitě azylantů proti místním napsat, že je stejná.:-(

Pokud by vás přesto zajímalo to mazání, screenshot z účtu: https://ibb.co/gm7ORm

A raděj už mizím.:-/

0/0
17.1.2018 20:23

J33a21k11u97b 56B87o85h83o82n88ě48k 8905186679417

2,5x vyšší vůči komu? Průměru populace a nebo lidí se srovnatelným socio-ekonomickým postavením? To je totiž dost rozdíl.

Imigranti jsou proti většině populace v silně znevýhodněném postavení s vyšší kriminalita se dá čekat. Statistiky, které jsem viděl já, ovšem ukazují srovnatelnou kriminalitu pro obdobně sociálně a ekonomicky vyloučené jedince bez ohledu na zemi původu nebo náboženství.

0/0
18.1.2018 12:30
Foto

P96a28v40e41l 27K15a78s65í14k84, 69T42e41c51h62n47e13t82.56c52z

Dobrý den, věřím, že jsme nakonec došli ke shodě v tom, že vy mne nebudete vinit z toho, že vám někdo jiný (nikoli já, nikoli redakce) smazal příspěvek v úplně jiné diskuzi. Také děkuji za to, že uznáváte, že nemohu zodpovídat za všechny články, které na iDNESu vycházejí (naprostou většinu z nich ani nečtu, vždyť jich denně vychází více, než stovka), ale že mohu zodpovídat jenom za články svoje (většinu svých článků skutečně čtu:-)). Pěkný den.

0/0
18.1.2018 13:35
Foto

L62e83n41k12a 68M67a24t72o58u30š32k42o59v96á 9960957846649

Co blbnete? Špatná nálada?

+1/0
17.1.2018 17:44

J18i40r54i 55B95r22a85d 6554545423303

“Poznámka redakce: Mažňák není skutečné jméno prezidentského kandidáta. " hmmmm..... Nekecaj?

+1/0
16.1.2018 12:09
Foto

P50a44v17e61l 25K77a23s86í37k71, 58T89e15c17h83n62e37t82.43c54z

Ne, jde o ověřenou informaci. Více informací na oficiálních stránkách zde: http://www.mvcr.cz/clanek/volba-2018-informace-o-kandidatech-kteri-ve-volbe-prezidenta-republiky-kandiduji.aspx a zde http://www.mvcr.cz/clanek/volba-2018-dulezite-informace-pro-volice-pred-konanim-druheho-kola-volby-prezidenta-republiky.aspx :-)

+2/0
16.1.2018 12:36

I66v62a 48K74r26i97š16t87o28f 9258230230810

Mně ten odkaz nefunguje. Jen bílá stránka. :-/ Škoda.

0/0
17.1.2018 10:36
Foto

P52a17v85e24l 79K43a29s82í19k56, 91T58e49c48h48n22e59t58.71c20z

Oba odkazy jsou funkční. Zřejmě jste špatně zkopírovala text URL, nebo máte jiný zádrhel (blokování stránek v práci apod.).

0/0
17.1.2018 17:22
Foto

L86e63n87k95a 42M45a26t71o34u67š22k57o45v18á 9620987966479

Mně funguje. Možná jste to nechtěně zkopírovala i s tím smajlíkem :)

+1/0
17.1.2018 17:42

J56i48r24i 70B56r16a56d 6264755593663

Hlavně je potřeba pořádně vysvětlit proč si nechat vymejvat mozek.

+1/0
16.1.2018 12:08

J75u67r66a50j 12V94á88c29l89a81v43í27k 9569580505446

1) Zkuste se poohlédnout po jménu Stanislav Serafin. Tento asi řadový polský voják zemřel v březnu 1938 na hranici s Litvou a Polsko následně vyvolalo mezinárodní krizi a hrozilo vyhlášením války Litvě. Tím zablokovalo snahu Francie zabránit anšlusu Rakouska.

2) Směrnice J. Becka vyslanci v Berlíně k rozhovoru s Hitlerem:

-Vláda Polské republiky konstatuje, že s ohledem na pozici, kterou zaujala, paralyzovala v nejširším smyslu možnost intervence Sovětů v české otázce...

- Polsko považuje vměšování Sovětů do evropských záležitostí za nepřijatelné...

- V průběhu minulého roku polská vláda čtyřikrát odmítla připojit se k mezinárodnímu vměšování na obranu Československa.

- Bezprostřední polské nároky se omezují oblastí těšínského Slezska.

Ještě nějaký dotaz?

+1/0
16.1.2018 11:20

K43a23m41i84l 48S24e21d12l33á95č25e16k 1806499266691

To je reakce na co?

0/0
16.1.2018 11:55

J66u14r57a98j 54V17á42c23l73a79v17í65k 9229310665226

Robina Žižky níže.

0/0
16.1.2018 13:10
Foto

P15a71v22e13l 44K73a28s61í56k64, 27T16e78c81h47n50e65t73.59c52z

Hm. Myslím, že to patřilo jinam, že?

+1/0
16.1.2018 12:07

R10o50b88i36n 79Ž28i21ž68k16a 2558884116386

Dotaz k čemu? Já se ptal, jak je Polsko zodpovědné za německo-sovětskou agresi.

Nikde jsem netvrdil, že schvaluji všechny polské diplomatické kroky, ale žádný z nich nemůže Polsko činit zodpovědným za brutální německo-sovětskou invazi a okupaci.

0/0
16.1.2018 16:19

J13u10r19a36j 22V34á92c85l95a52v89í88k 9359440905416

Znovu: SSSR nebyl z pohledu práva agresorem (ostatně si pouze připojil svoje území), jinak by se dostal ihned do války s Francií a Velkou Británií. Toto je jádro pudla. Přesně k takovémuto scénáři se Velká Británie snažila SSSR dotlačit.

Polská vina ... Víte, po Mnichově spoléhat na garance 'Západu' mohl jen naprostý blb - anebo ten, kdo si více, než vlastní existenci přál zničit SSSR. Polsko se nechalo zmanipulovat Velkou Británií k sebezničení a zároveň vtáhlo Francii do války s Německem, když předtím (viz anšlus, mnichov a zrada vlastního spojence - Rumunska - to jsou ta špecifiká smlouvy VB-Polsko) zničilo základní stabilizační mechanizmus evropské bezpečnosti, když odmítlo nabídku SSSR vytvořit rámec kolektivní bezpečnosti.

0/0
17.1.2018 11:19

R66o98b47i70n 23Ž21i63ž81k85a 2328264626586

Z pohledu práva agresorem jednoznačně byl. "Připojil si svoje území" je pěkná fráze pro interní propagandu, ale oporu v mezinárodním právu FAKT nemá.

trochu jsem si to prošel a obávám se, že máte o polskobritské smlouvě nepřesné informace - respektive přímo obrácené. Doporučuji dostudovat.

Británie odmítla jít Polsku na pomoc proti Sovětům s odkazem na první článek tajného protokolu, který byl britsko-polské smlouvy součástí . Můj osobní názor je, že to prostě byla jen (logická byť zbabělá) reakce na nepřipravenost Británie vést jednu válku, natož pak dvě.

0/0
17.1.2018 14:21

J54u10r74a25j 77V74á81c38l23a52v49í66k 9669130975986

Omyl. Kdyby byl SSSR agresorem, Francie, VB a Rumunsko by SSSR vyhlásily válku. Právě toto bylo cílem především britské politiky, na tom velmi pečlivě pracovali.

Ten tajný dodatek je právě síla. Tím se na jedné straně VB zavázala pomoci Polsku s připojením Litvy a Gdaňska a na druhé straně VB se nijak nezavázala Polsku pomoci v případě, že bude napadeno - resp. tam je klauzule, že v takovém případě "vláda VB posoudí poskytnutí pomoci". A na třetí straně Polsko slíbilo neposkytnout pomoc svému spojenci Rumunsku v případě napadení Německem přes území Maďarska.

VB neměla zbabělou reakci, ostatně na frontě by neumírali chlapci z Foreign Office, ale nějaký plebs. VB byla zaskočena německo-sovětskou smlouvou o neútočení, protože původně pracovali na tom, že Německo napadne Polsko, SSSR mu půjde na pomoc a tak ta válka plynule přeroste na německo-sovětskou. Jenomže s tím měli problém tzv. leví nacisté (Ribbentrop, Schulenburg, Koch ad.) a ti přinutili Hitlera se zamyslet nad britskými intrikami (v nich byl i plán na porážku Německa) a vyřešili to smlouvou se SSSR. Tím zabránili válce s tehdy neplánovaných nepřítelem a získali čas na vyřešení svého týlu (Francie). Potom už Hitler (pro nás naštěstí) nemyslel.

0/0
17.1.2018 14:44

R46o53b83i29n 36Ž49i56ž51k40a 2248914456366

A tedy myšlenka, že by jeden mrtvý polský voják mohl zabránit Anšlusu Rakouska je velmi vtipná. Navíc polské ultimátum Litvě přišlo PO mezinárodní reakci na anšlus Rakouska, dokonce právě v jejím důsledku.

0/0
16.1.2018 16:27

J50u89r18a39j 36V50á52c24l73a57v68í19k 9129520555976

Jeden mrtvý voják ne, ale snaha Polska anektovat Litvu - ostatně přesně sem směřovala britsko-polská smlouva. Kdyby Litva a Rumunsko věděly, co bylo součástí této smlouvy, vyhlásily by Polsku válku zároveň s Německem.

0/0
17.1.2018 13:03

J14u56r17a65j 82V48á78c42l43a31v15í53k 9339840625826

Zajímavý článek. Myslím, že s uvedenou záležitostí se dosti podrobně setkávám. Jsem ročník 1960 a politicky jsem se formoval v 70. letech ve městě - se vším všudy. Perestrojkou jsem byl nadšen - odhalování komunistických a především stalinských zločinů, až jsem si najednou začal uvědomovat, že je to takové podivné a nepřirozené. Po mnoha letech jsem narazil na knihu C. Sagana Stíny zapomenutých předků, která mě vysvětlila, že moje podezření měla opodstatnění. A tak jsem se v tom začal hrabat. A dlouho jsem narážel na nevysvětlitelné informace. Teprve když jsem se začal zajímat o příčiny oněch útoků z 9.11., našel jsem informace, že příčinou byla britská politika. Kromě jiného jsem se dověděl o čuňárnách Churchilla s upozorněním, že podobně konal za občanské války v Rusku a svoji vinu potom házel na Stalina. A tak jsem se tehdy cíleně rozhodl zapomenout úplně všechny informace o SSSR a Stalinovi a začal je studovat úplně od začátku a každou informaci jsem ověřoval. Ty, co prošly touto prověrkou, začaly tvořit úplně jiný obraz a postupně jsem si uvědomil ohromný dopad těch našich falešných znalostí pro současnost. Přitom je prakticky nemožné dosáhnout toho, aby lidé tyto informace akceptovali, alespoň v rozsahu začít přemýšlet o argumentech a jejich souvislostech. To ostatně bude vidět i v hodnocení tohoto příspěvku. Člověk skutečně nerad mění názor, i když nedokáže oponovat předloženým argumentům.

Falešný obraz 20. století je náš ohromný problém. Přitom pozor. To, kam se dnes řítíme, je přibližně to, co by v SSSR bylo, kdyby tam po Leninově smrti zvítězil Trockij.

+2/0
15.1.2018 23:26

R45o12b72i62n 41Ž37i40ž62k55a 2838724946246

Problémy s alternativními teoriemi jsou dva.

1) Pokud chcete měnit všeobecně přijímané vnímání světa, musíte se smířit s tím, že je bez důkazů nikdo nebude brát vážně - a že zdroje těch důkazů budou velmi podrobně zkoumány. To je ostatně v tom článku podložené.

2) To, že nějaká část mainstreamového výkladu nesedí (či se přímo odehrála jinak) neznamená, že je celý ten výklad výmysl, ale v tom bych vás odkázal na stránky o konspiračních teoriích od Pavla Kasíka, tma je to popsáno výrazně lépe.

Ale dobrá zpráva pro vás je - změnit se to dá. Jako příklad uvedu, že dnes už je i u nás všeobecně přijímaným faktem, že Polsko v roce 39 napadli s Němci i Sověti a lidé znají jméno Katyň. To ještě tři dekády zpátky nebylo.

+3/−1
16.1.2018 6:44

J19á33n 95B10o53k35o67r 9830790526114

Napr. ohľadom 11.9. (nie som na to odborník, chcem len načrtnúť určitý pohľad na vec). Keď k udalosti došlo, bola to veľká vec a ako poznáme spravodajské médiá (hlavne tie bulvárne, hoci v menšej miere to platí i pre mienkotvorné), chceli ľudí informovať čo najskôr a prípadne i čo najsenzačnejšie, čím sa i do normálneho spravodajstva mohli dostať nepresnosti. Ale to neznamená, že je v tom hneď konšpirácia. Ako som písal nižšie, ak nám na informáciách z klasických spravodajským médií niečo nesedí, tak to neznamená, že alternatívne média musia mať pravdu.

+2/0
16.1.2018 8:06

J20u74r95a14j 45V98á90c87l94a85v73í10k 9799920655766

Problém je v tom, že ani 'mainstream' pravdu mít nemusí a v obecné rovině ani nemá. Jde o to, že v době 'svobodných médií' si pouze tato 'média' rozhodují o tom, co zveřejní a co ne. Tato svoboda dává teoreticky rovnou dostupnost informací, ale pouze za podmínky, že jednak vlastníky zpravodajských prostředků a jednak samotnými zpravodaji určité informace nejsou preferovány. A bohužel takovéto manipulace jsou běžné. Ostatně práce se zdroji mě právě přivedla k velké obezřetnosti a velké kritičnosti přesně k tomu 'mainstreamu'.

+1/0
16.1.2018 9:45

J26á54n 20B98o75k82o27r 9330960196524

Však netvrdím, že "mainstream" nie je neomylný. Bohužiaľ ako v Čechách, tak na Slovensku (a zrejme i inde vo svete) médiá vlastnia ľudia, či skupiny, ktoré sú zainteresované do vládnych zakázok (iDnes vlastní Babiš, slovenskú Pravdu zas J&T atď), takže nezávislosť je diskutabilná a u určitých tém sú pochybnosti o ich objektivite oprávnené. Avšak to neznamená, že alternatívne konšpiračné médiá sú objektívnejšie. Vo všeobecnosti mám skôr za to, že práve alternatívne média selektujú, či prekrúcajú fakty vo väčšej miere, ako kritizovaný mainstream. Proste nič nie je čiernobiele, vždy treba zvážiť viacero aspektov a podľa možnosti načerpať informácie z rôznych zdrojov (napr. v prípade politiky prokoaličných aj proopozičných) a podľa toho si sformovať vlastný názor.

+1/0
16.1.2018 10:03

J78u58r94a97j 65V59á70c51l65a40v35í26k 9569910835106

Tady vůbec nejde o omylnost, nebo neomylnost. Ve skutečnosti je 'mainstream' především podstatně profesionálnější - ale naprosto nemorální. 'Alternativní zdroje' jsou často naprosto amatérské a z hlediska morálky mohou být kdekoliv. A lze nalézt i velmi profesionální zdroje - které se však mocnými onálepkují jako 'konspirační' - a čistě jen takto jsou odsunuty na okraj. Právě toto jsem se naučil dost pečlivě hodnotit. Včetně značné neurčitosti spolehlivosti.

0/0
16.1.2018 10:46

J37u45r33a25j 16V86á58c50l38a68v52í34k 9369570715166

Tak to jste právě vytáhl naprostý nesmysl. Ve skutečnosti to celé byla hodně šeredná manipulace Velké Británie a svinstvo Polska. Začalo to ještě před Mnichovem.

0/0
16.1.2018 9:25

R35o55b21i39n 98Ž86i17ž50k19a 2508104456906

Obávám se, že "svinstvo Polska", které vedlo k okupaci země Sověty a Němci a smrti pětiny jeho obyvatel, budete muset trošku zdokladovat.

+1/0
16.1.2018 11:12







Najdete na iDNES.cz