Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované
Čekáme na více doporučených příspěvků
Všechny podle vláken Všechny podle času

J33a81n 57C86e15p82e71k 1794396570

Na to že to mělo 50 na 50 to byla krásná podívaná a úžasný zážitek. Děkuji Technetu za zprostředkování zážitku. U jakéhokoliv startu do vesmíru jsem vždy ohromen. Ještě jednou velké díky. :)

+1/0
doporučit
7.2.2018 15:48

P43e72t35r 11K31o51l48á18ř 2128497524251

Úžasný výsledek, super video ... Soukromá raketa, která dokáže doletět k Marsu je doufám začátek nové kosmické éry ... R^

0/0
doporučit
7.2.2018 15:12

O31n94d33ř63e48j 32D15u81j91k18a 4316396310799

Přistání klíčové nebylo nevím kde na to autor přišel.

I v postradatelné verzi Falcon Heavy nemá žádnou konkurenci na trhu. Každý zachráněný stupeň je bonus.

0/0
doporučit
7.2.2018 11:54

M43a66t34o96u92š 78L61á90z44ň24o52v92s19k64ý44, 14T69e87c37h17n60e61t63.51c43z

Je to bonus, který je klíčový pro další plány rozvoje SpaceX, proto jsem na to přišel :). Ano, Falcon Heavy nemá v nosnosti konkurenci, ale pro další rozvoj létání do vesmíru je mnohem důležitější cena než nosnost.

+6/0
doporučit
7.2.2018 12:04
Foto

J48i74ř57í 64D35v50o95ř79á51k 5185819820148

Tak SpaceX použil hodně návratových motorů. Jenom menší část byla použita opakovaně.

Nikde jsem se nedočetl nějaký ekonomický rozbor. Cena motoru, cena kontoly, repasování, počet předpokládaných startů,...

0/0
doporučit
7.2.2018 12:16

J55a73n 62V40a60l18e20č55k23a 7496477876486

Pokud si dobře vzpomínám, tak kompletní kontrola a repasování prvního znovuletěného stálo asi polovinu ceny nového stupně (možná se pletu, už je to nějaký pátek, rozhodně to bylo míň, než nový stupeň). Pokud chcete, najdu Vám i zdroj. Ovšem napoprvé to dělali extra pečlivě, nikdo dřív nic takového neviděl. Další stupně už byly/budou levnější. Navíc to byl stupeň starého typu (myslím, že block 3). Block 5 je navrhován tak, aby se minimalizovaly úpravy (cena i čas) mezi lety a zvýšil počet použití. Takže zatímco block 3 a 4 asi nikdy nepoletí víc, než dvakrát, u blocku 5 cílí na 10 použití jen s drobnými úpravami a až 100 použití s generálkami. Dokonce si je teď plánují navyrábět a pak zavřít výrobní linku, létat znovu a znovu se zásobami a místo Falconů se soustředit na BFR.

+1/0
doporučit
7.2.2018 12:42

M43a11t23o28u80š 12L82á62z53ň13o14v35s18k73ý56, 23T66e55c61h30n64e41t63.53c29z

Já doplním, že přesné údaje bohužel nemáme k dispozici. Velmi dobrý odhad a pěkná diskuse o tom byly v loňském roce na Redditu, já jsem nic lepšího neviděl: https://www.reddit.com/r/spacex/comments/62sq7z/cost_calculation_for_falcon_9_falcon_heavy/

Základní čísla, na kterých se komunita shodla, je, že druhý stupeň vyjde na nějakých deset milionů dolarů a ještě nejméně nějakých deset milionů dolarů vyjde repas, doprava, kontrola, palivo atd. To platí pro Falcon 9, u Falconu Heavy to bude určitě o několik milionů více, možná i o těch deset. Ale to platí v případě znovupoužití všech dílů I. stupně. Ztráta centrálního stupně znamená nějakých možná 15, možná i více milionů dolarů navíc (celkem I. stupeň tvoří podle Muska cca 70 procent ceny celého nosiče a prostřední stupeň se musí vyrábět speciálně, protože je to do jisté míry atyp).

Ergo kladívko, znovuvyužití všech stupňů se zdá být klíčem k ekonomickému úspěchu Falconů Heavy, resp. SpaceX. Jen tak se jim rychle vrátí ta odhadovaná miliarda dolarů do vývoje návratové technologie a budou moci nalít podobně velké prostředky do vývoje BFR a dalších šíleností, které si Musk vymyslí. Nemluvě samozřejmě o tom, že musí nějak vydělávat na auta, která tak trestuhodně vyhazuje.

+2/0
doporučit
7.2.2018 12:58

P11e54t40r 87K35o34l19á76ř 2868177934651

R^

0/0
doporučit
7.2.2018 15:15
Foto

V32á37c79l10a51v 11P69a58n14e51n44k62a 8413555931840

Ztráta nosiče neznamená z tohot hlediska nic, protože už žádný znovu nepoletí. Starých mají v zásobě dostatek a už žádné další nepotřebují, na nové potřebují už Block 5. A pokud se podařilo před přistáním poslat i data, tak jediná škoda je na té plošině. Byl to jednoznačně Velký krok pro lidstvo.

0/0
doporučit
7.2.2018 15:19

O66n82d11ř47e68j 97D78u57j51k73a 4286786930579

Klíčové bylo otestovat to co zajímá zákazníka, schopnost dopravy nákladu.

Falcon Heavy nemá konkurenci ani v ceně v postradatelném režimu.

+1/0
doporučit
7.2.2018 12:17

M31a66t61o56u43š 28L81á30z22ň40o93v94s25k58ý19, 76T56e78c40h33n20e13t15.56c95z

Máte určitě pravdu. Ale v podstatě všechny dnešní náklady dokáže v tomto režimu obsloužit Falcon Heavy, jehož výkon v posledních verzích poměrně výrazně vzrostl a který je o třetinu levnější /podle Muska 60 mil. dolarů vs. 90 mil/. Falcon Heavy je zajímavý tím, že má dostatečnou rezervu na to, aby mohl nosit i velmi těžké náklady v návratovém režimu - v tom je skutečná ekonomická výhoda. Pak mohou být náklady časem až o řád nižší než u samostatného startu (tedy výhledově).

+2/0
doporučit
7.2.2018 12:30

O34n57d31ř57e77j 82D90u63j56k30a 4776116840229

Souhlasím ale navíc doufám že vzroste poptávka po těch velkých nákladech už nyní. Když cena za kg proti Deltě IV Heavy právě klesla o minimálně 80%

Ani nechci vědět kolik bude stát Block 1 SLS, který bude mít jen o 5 tun vyšší nosnost na LEO.

0/0
doporučit
7.2.2018 12:50

M75a13t46o70u70š 52L73á82z30ň48o74v27s49k47ý70, 47T27e60c14h59n19e69t60.72c44z

Uvidíme, co poptávka udělá. Lidé ze SpaceX zpětně vzpomínají, jak je zaskočilo, že nikdo nepřišel s náklady pro Falcon 1. Prý ho nabízeli horem dolem, ale zákazníci nebyli, a tak museli uspíšit vývoj Falconu 9.

0/0
doporučit
7.2.2018 12:59

J57a13r41o67s38l40a75v 71D66o64s30t73a42l 2444141325509

Bonus nemůže být klíčový, je to jen bonus ne fundament.

0/0
doporučit
8.2.2018 1:40
Foto

J81i82ř49í 73D84v26o10ř37á68k 5415769890838

Opakování matkou moudrosti.

Ale ten " live " přenos nic moc.

0/0
doporučit
7.2.2018 11:49

J24a59n 47V58á35c23l78a46v63í58k 3762106161319

Trochu škoda, že nebyl náklad nějak víc užitečný.

0/0
doporučit
7.2.2018 11:30

O63n89d35ř45e74j 83Č15a59p68k52a 6451261113944

Při prvním zkušebním letu, kdy odhady byly 50% úspěšný start, 50% ohňostroj ? NASA nebo Rusové by tam dali kus železa, takhle z toho byla alespoň super reklama, když se to podařilo. Sondu za milióny dolarů a roky práce by na netestovaném nosiči nikdo nerisknul.

+9/0
doporučit
7.2.2018 11:52
Foto

P96a43v72e74l 82V50a97n88ě93č65e65k 4924293181281

Ja myslim, ze pomer uzitecnost/riziko je v tomto pripade velmi vysoke. Takovou reklamu na auto nikdo zatim nema. R^

+3/0
doporučit
7.2.2018 12:01
Foto

R33o72m73a78n 93I46v46i42č95i11č 8153785630890

A nikdy nikdo už mít nebude. Vždy už to bude kopie tohoto počinu.

+2/0
doporučit
7.2.2018 13:38
Foto

V94á23c18l22a82v 49P29a84n11e26n64k33a 8733945691790

A proč by ne? Třeba při dalším startu se najde další zájemce o umístění svého auto ve vesmíru. A třeba za to bude ochoten i zaplatit.

0/0
doporučit
7.2.2018 15:21
Foto

R81o64m96a41n 45I79v71i47č16i58č 8593105760720

Ale už bude druhý, což nebude to stejné. Teď má Tesla 100% reklamního prostoru ve vesmíru :) Toho ten druhý už nikdy nedosáhne, vždy bude už druhý (třetí,...)

0/0
doporučit
7.2.2018 16:29

M77i71r43o98s98l51a56v 80K45u67c97e47r70a 4567230707711

Libi se mi, jak jste vzali cizi video a nacpal do nej logo Idnes TV.

+3/0
doporučit
7.2.2018 11:26

K50u72b25a 29D50r81a32g54o24u51n 8698156331895

Kdyby tam alespoň dodali komentář, překlady nebo to přestříhali, tak bych to chápal. Takhle to připomíná reklamní masturbaci - příjmené, ale na veřejnost bych s tím nechodil.

+1/0
doporučit
7.2.2018 11:56
Foto

P28a18v38e47l 92V88a74n95ě27č32e11k 4284383421961

Ach jo, tohle se tady prece uz tisickrat probiralo. A zase se nekdo najde ...

0/0
doporučit
7.2.2018 12:01

K19u24b34a 45D85r18a37g60o52u37n 8888216531835

To mi uniklo, neměl byste odkaz? Nebo jen ve zkratce. Jejich přehrávač neumí video bez loga a embeeded youtube sem už dávat nesmí?

0/0
doporučit
7.2.2018 12:14

M10a85t74o21u77š 78L39á42z19ň29o80v96s54k54ý91, 28T31e52c88h57n15e37t45.68c47z

Ale ne, můžeme dávat i YouTube tam, kde to jinak nejde. Ale z našeho přehrávače jsou samozřejmě příjmy pro iDnes větší. To logo je nešťastné, ale je to ochrana i pro nás - musíme zajistit, že obsah, který sdílíme, někdo nepřebere bez vědomí nás, či toho, kdo nám ho poskytl. V tomto případě to nemá moc smysl, uznávám, ale zaběhnuté zvyky změnit nedokážu.

Zjednodušeně řečeno, jde o peníze, přiznám bez mučení. Samozřejmě, mohli bychom to udělat i jinak. Měl byste zájem o předplatné ? :)

+2/0
doporučit
7.2.2018 13:02

K80u90b56a 84D20r13a76g30o21u27n 8468356171605

Prachy hýbou světem, proti tomu nic. Jinak pokud to logo jde potlačit, tak bych se u přebíraného obsahu bez úprav přimluvil za jeho nevyužívání. Kdyby to tak dělal každý, tak si za chvíli nic neprohlídnem skrze změt vodoznaků. Díky a hodně štestí zdraví do redakce, děláte co umíte a jde Vám to. Jestli technet zpoplatníte, tak mi nic jiného než předplatné nezbyde, ale celkem bych Vás od takového kroku zrazoval, tolik technofilů aby tohle uživili asi republika nemá.

0/0
doporučit
7.2.2018 13:18







Najdete na iDNES.cz