Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Bez řidiče budou auta spolehlivější, ale zatím se bez člověka neobejdou

Pondělní nehodu autonomního vozidla, při které zemřela v Arizoně chodkyně, mohou mnozí vnímat jako důkaz nebezpečnosti těchto řídicích systémů. Taková závěry jsou však nepřesné. Je třeba si uvědomit, že plně autonomní vozidlo v současnosti neexistuje a zodpovědnost za bezpečnost jízdy má vždy řidič.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K57a65r24e79l 76M90a65z35a89č 3947543876489

A nejsou ti lidé vlastně zbyteční? Jednou to nějaká AI takto vyhodnotí a bude po kině. Hawking měl pravdu.

0/0
26.3.2018 21:52
Foto

P65e38t66r31a 15H64a80j92s72k77á 6606695863726

Mohl by mi někdo zasvěcený zde vysvětit, jak budou pracovat všechny ty senzory ve špatném počasí? Př. - chumelenice (kdy za několik málo minut je předek auta totálně zasněžený), led (prší a mrzne - parádní kombinace pro led na autě), jízda po posolené silnici - každý ví, jak auto vypadá po několika minutách jízdy... Předem díky.

0/0
23.3.2018 11:51

J78a53r43o44s35l80a14v 65S23v17o69b38o54d59a 1434275898469

Myslím, že lidaru (radaru na střeše) by ta chumelenice nemusela vadit.

0/0
25.3.2018 5:30

M61a49r64t50i57n 96H42e70r12z68i83g 5876637197880

Mám takový pocit, že tato třetí třída je v podstatě nejnebezpečnější. Člověk sedí za volantem, nudí se nic nemusí dělat, veze ho to a najdenou: týtýtýtý! Máš tam ženskou! Zabrzdi si!

Doufám, že se dozvím důvod této nehody, protože mi přijde zajímavá z technického hlediska. Vždyť Volvo dnes umí systém krizového brždění i bez autopilota. Došlo ke kolizi systémů vozu a systémů autořízení? Nebo chyba nastavení? Požadoval vůz akci od řidiče? Zaregistrovalo ji to auto vůbec? Těžko měla "stealth" oblečení. jaké je rozlišení LIDARu?

Námět pro Technet :-) a díky i za tento článek!

+1/0
23.3.2018 11:50

J28a85r80o55s60l29a16v 43S10v25o59b61o76d19a 1304585558879

Přesně tohle mě napadlo! Ti "kontrolní" řidiči přece musí po x jízdách bez incidentů naprosto ztrácet koncentraci...

0/0
25.3.2018 5:25

V24á17c47l17a38v 94S45v11o63b78o45d80a 3351539590480

To auto jí normálně "chladnokrevně" zabilo... nebylo to žádné vběhnutí nebo nečekané vkročení do vozovky. Když si to pustíte po snímcích, tak je ta paní videt celkem brzo a to nemluvím o tom, že ten záznam je určitě horší než to co vidí člověk nebo to co by mělo vidět automatické vozidlo se senzory na všechno. Je tam veřejné osvětlení, takže to je spíše stín než uplná tma. Tohle prostě byla jasná chyba toho auta a zabití člověka z neschopnosti. Jestli vidí to auto jen to co je na tom videu, tak nemá na cestě co dělat, ale to nepředpokládám. Ta paní tam asi takhle neměla vlézt, ale přešla skoro celou cestu než jí to auto sestřelilo, takže podle mě, prostě mělo zareagovat což se vůbec nestalo. Rv

+1/−1
23.3.2018 7:15

M35a72r62t70i39n 26B54a16r64t35e97k 5457641601803

Doufám, že autnomní auta tu budou brzo. Jakmile si lidi spočítají, že jezdit autonomním vozem bude levnější než auto vlastnit (po započtení leasingu, paliva, havarijka, povinného ručení, servisních nákladů), tak se naprosto změní způsob jak vnímáme cestování. Přeprava prostě bude služba. Už nebudeme muset vlastnit auta, abychom mohli jezdit do práce, nebo na dovolenou.

Odpadne potřeba obrovských a věčně zaplněných parkovišť, protože autonomní vozy se můžou servisovat někde za městem a po městě bude jezdit tolik aut, aby to obsloužilo aktuální poptávku. Stačí několik sběrných parkovacích domů po městě a problém s dopravou je vyřešený. Jen si vemte, kolik se najednou ve městech udělá místa. Zabetonovaná parkoviště, která jsou jenom k tomu, aby zahřívala město se budou moci přestavit na parky a různé zelené plochy.

A pokud někdo bude chtít argumentovat tím, že přijdeme o svobodu, tak s tím rozhodně nesouhlasím. Co je za svobodu neustále řešit nějaké problémy s autem, permanentně hledat místo na parkování, řešit jestli mi někdo auto neukradl nebo neodřel, jestli stihnu vyměnit pneumatiky před zimní sezónou a kolik mě to bude zase stát. Tohle je právě svoboda, kterou nám autonomní auta naopak dají.

0/0
22.3.2018 17:16

J20a38r98o49s11l51a21v 57S84v20o58b64o37d97a 1284885168119

Vždycky zůstane řada lidí, které řízení baví a auto vnímají jako takovou hračku, ti se toho nebudou chtít vzdát. A to by mohl být problém, protože jak již bylo řečeno, samořiditelná auta budou nejefektivnější, pokud v provozu nebudou auta řízená lidmi.

0/0
25.3.2018 5:30

M37a82r56t94i83n 57B96a62r41t51e13k 5967101461133

Žádné etické dilema není. Auto musí za každou cenu chránit posádku. Bez ohledu na ddůsledky pro okolí. Protože jinak si ho zaprvé nikdo nekoupí, což samo o sobě povede k větším ztrátám na životech a za druhé se z toho stane takový kolotoč etických otázek, že se z toho nikdo nikdy nevyhrabe.

Když pominu to, že takový případ se stane naprsoto super extrémně vyjímečně a tedy neprodejnost autonomních aut by měla mnohem větší důsledky na bezpečnost, tak uvedeme si jadno takové nevyhrabatelné morální dilema:

Má auto raději zabít řidiče, nebo 5 chodců?

A co když těch 5 chodců jsou zločinci co zrovna utíkají z přepadení banky?

A co když vykradli banku, aby zaplatili operaci nemocnému umírajícímu dítěti?

A co když to umírající dítě mučí zvířátka a už přemýšlí, že zabije sestřičku?

Prostě hloupost. Auto musí za každou cenu ochránit posádku.

0/0
22.3.2018 17:02

P96a34v51e35l 13K58r96a24l 4258769609792

No, pořád bych měl poblíž sebe radši 10 autoaut od Uberu, nebo od Googlu, než 10 namachrovaných vybržďovačů.

+1/0
22.3.2018 14:35

P60e27t17r 46Z45a91c43h37r76d33l24a 2546511518488

Myslím, že etické dilema uvedené v článku není zase tak etické jak se zdá. Za běžných okolností zafunguje pud sebezáchovy, takže člověk obětuje ostatní oproti sobě. Pokud by systém byl nastaven tak, že by v případě nehody měl obětovat posádku vozu, tak by nikdo autem nechtěl jezdit. Mimochodem stačilo by mi, kdyby bylo autonomní řízení funkční nejlépe zítra a třeba jen na dálnicích. Čekání na dokonalý stroj mě moc nebaví, ale dálniční automat bez nutnosti dohledu by byl naprosto v pohodě.

0/0
22.3.2018 14:14
Foto

J19i69ř53í 87D20v22o61ř39á73k 5765639120528

Video:

https://www.independent.co.uk/life-style/gadgets-and-tech/news/uber-crash-video-taxi-self-driving-autonomous-vehicle-footage-images-arizona-a8267946.html

0/0
22.3.2018 13:23
Foto

M39i68l40a28n 33K77a45s44l 4330154669146

Ono je sice pěkné, že když auto "zahlédne" překážku, zabrzdí, jenže dobrý řidič umí i předvídat. Objíždí autobus stojící na stanici? Je docela možné, že se zpoza něho kdosi vynoří. Volají na sebe na protějších chodnících dvě mladé dívenky? Je dost možné, že jedna z nich se najednou rozběhne. Brzdit až když bude před autem je často pozdě. !!

+1/−1
21.3.2018 15:21

P65a18v36e73l 19K96r83a60l 4198869549702

Ne neumí. Nikdo neumí číst budoucnost. Ale autoauto umí přinejmenším predikovat a čím víc najezdí, tím budou ty predikce lepší. Pak např. autoauto uvidí, jak zajede do zastávky autobus, tak si vyhodnotí, že by mohl zpoza autobusu někdo vyjít, takže zpomalí. Nebo uvidí hlouček dětí, který si hraje kolem silnice, tak autoauto zpomalí a bude uvažovat jejich existenci.

Člověk má reakci řekněme 1 sekunda. Pro stroj s 1 GHz procesorem je 1 sekunda věčnost, za jednu sekundu stihne miliardu nějakých elementárních operací.

+1/0
22.3.2018 14:31

D88a50v67i98d 86K43n69a81p88e90k 8977174916955

A k čemu to automatické auto bude pak dobré, když budu muset jako řidič neustále sledovat provoz, abych byl připraven převzít kontrolu?

To mohu na to slibované spaní, četní, koukání na film zapomenout. Protože v takovém případě bude trvat daleko déle (řádově sekundy až desítky sekund), abych zareagoval, zorientoval se v situaci, převzal kontrolu a vyřešil problém. Mimochodem, řešení dopravních problem bude pro lidi téměř nemožné, protože ty malé za ně vyřeší auto a proto nebudou mít zkušenosti pro řešení velkých problémů, které auto nezvládne.

+1/0
21.3.2018 10:49

F30r72a16n13t85i64š86e82k 53S14c34h65l63i78c78h50t42s 9515242681385

Nesmysly.

Srovnameli to se železnicí, vynikne to hned!

Jde jen o dotace a miliardové slevy na daních pro autolobby.

Nemluve o cenacc nahradnich dílů a oprav!

Atd.

Negativa, sama negativa!

Tak i elektroauta!

Reklama je jedno, skutečnos druhé!

Drahe, nevhodne pro bezný provoz, nedostatecna kapacita,dojezd,zivotnost,vykon,prehrivani.

AutoBezElektronikySuper! S elektronikou šunt!

+2/−2
21.3.2018 10:20

J82a19n 45D57l89o44u84h24ý 7734209280809

Ten nadpis je totalni nesmysl. A proc? Staci se podivat do leteckeho prumyslu. Aby letadlo byla "udajne" bezpecne, tak bezproblemovy chod (neporuchovost) takoveho stroje zajistuje pres 100 lidi na jednom letisti na jednom letadle R^ I tak letadla stale padaji k zemi ;-D Pokud takove autonomni auto bude mit nakladnej servis ( coz mit bude oproti normalnimu autu), pak bude relativne bezpecnejsi nez normalni auto, ale jeho cena za provoz bude ekonomicka sebevrazda ;-D

+1/−1
21.3.2018 9:15
Foto

T23o75m20á54š 15Z11e89m83á16n95e63k 2737314792895

Konečně si chodci začnou dávat pozor a nepolezou před jedoucí auto.

+3/0
21.3.2018 7:52

J12a48r58d55a 92S32o67k47o63l 1696558941291

Lituji těch kteří možná v budoucnu nepoznají co je to za požitek moci ovládat pořádné autoR^

+3/−1
20.3.2018 21:44

G11e67o79r92g 16K83o49m13b67e94r36e50c 9344841326851

Nekde muze byt autonomni rizeni vyhoda ale treba zde https://monameriqueamoi.files.wordpress.com/2013/09/shafer_trail_descente.jpg

bych si to preci jen radsi odridil sam. ;-)

+2/0
20.3.2018 19:01

J55i70ř35í 20T54r81e75s25t64r 1354578558381

A nakonec se bude muset přepsat a doplnit Bible i Korán: .... a Bůh nakonec po Adamovi a Evě stvořil umělou inteligenci, počítač, Uber a Ámen.

;-D

+1/0
20.3.2018 16:29

Z56d84e59n15ě69k 81W47e26r69n67h46a39r86t 6437525312158

Problém je právní odpovědnost za škody. Kdo zaplatí odškodné, když počítač udělá chybu nebo se v rámci rozhodování mezi špatnými možnostmi rozhodne třeba raději narazit do zdi, než do člověka? U řidiče je to jasné, ale robot nemůže za nic odpovídat. Pojistí jej pojišťovna? Nebo za to bude odpovídat osobně majitel, stejně jako kdyby to auto sám řídil? To jsou dost důležité právní věci, se kterými současné zákony vůbec nepočítají a budou se muset vyřešit dříve, než se to dostane do provozu.

+2/−1
20.3.2018 15:36

J47i44ř60í 17T97r29e84s73t29r 1904638388801

Já bych si tipl, že se to vyřeší tak, že povinné ručení nebude a škody se budou platit z daní. Máš autonomii, zaplatíš z toho daň. Řidíš-li ručně, zaplatíš si pojistku.

+4/0
20.3.2018 16:26

P35e93t74r 21B20á76č44a 8635126835695

NE NEBUDOU !!!!!!

0/−7
20.3.2018 14:20

J85a13k88u79b 67B47o32h93o58n66ě20k 8205766499867

Problém podle mě není ani tak technicky zajistit větší bezpečnost, ale to, že určitá část té bezpečnosti bude muset být předprogramovaná.

Člověk nemá problém s tím, že když se řidič pod tlakem rozhodne jestli strhne auto do protisměru nebo na místě zadupne, ale bude mít dost problém s tím, nastavit od stolu v kanceláři tyhle priority, jestli je lepší ohrozit chodce nebo řidiče a podobně.

Jako řidič bych si nechtěl kupovat auto, kde mi reálně hrozí, že při nebezpečné situaci to se mnou cíleně praští do zdi a jako chodec bych se necítil dobře chodit po ulicích, kde budou auta automaticky vždycky chránit zdraví řidiče před mým.

+5/−4
20.3.2018 14:11

J39a29n 95P62a55v61e40l 8863202458226

Strach ze strojů je běžný už přes sto let. Lidé jako Vy nastoupí do vlaku o něco později, ale nastoupí

+3/−1
20.3.2018 21:42

P32a42v53e69l 14S44o60v89i31č93k40a 4156168805672

To není o strachu ze strojů. To jsou relevantní připomínky, které bude nutné vyřešit. Já osobně jsem za to, aby auto primárně chránilo posádku. Ale vysvětlujte lidem, že než aby auto riskovalo náraz do betonového zátarasu tak raději vjelo do pěší zony a přejelo 10lidí. Anebo naopak, vysvětlujte lidem, že jejich známý zemřel, protože auto se rozhodlo zachránit chodce na přechodu a stočilo to do sloupu. Ano autonomní auto bude řídit mnohem bezpečněji než lidé, ale i tak dojde k situacím, kdy to bude "buď a nebo" a narozdíl od dřívějších pokroků lidstva, dnes máme možnost rozhodnout dopředu...

+2/−1
20.3.2018 21:54

T68o78m24á25š 83V96a71l33d47e24r 7673490379

Díváte se na problém příliš od zdi ke zdi. Proč by mělo proboha vjet do betonového zátarasu a následně do pěší zóny? Snad kdyby bylo hacknuté. Pokud před auto vběhne neukázněný chodec, nebo skupina, tak mají smůlu. Jako u normálního řidiče. Akorát, že počítač pokud to půjde najde lepší řešení. Ale naprogramovat autonomní vůz na obětování osádky vůči jiné skupině je blbost a cesta do pekla. Je to zase jen pitomá diskuze, která nic neřeší, ale naopak vyvolává problémy. Někde byly zmíněny zákony robotiky. Nelze je použít, jelikož robot sám není, ale v jeho útrobách opět jsou lidi. Tudíž se nemůže ani sám zničit, jelikož by tím ohrozil lidi, které veze. Jakmile začneme selektovat kdo má právo na život a kdo ne, stáváme se potencionálními vrahy. (jako nacisti, fašisti a komouši). Auta 5.generace, budou plně flexibilní v provozu a omyly budou tak nepatrné. Ovšem nečekejme, že autonomní vozidla budou všemocná a ochrání všechny. Počkejte až budou mít plně elektrický provoz. Kolik lidí jim bude vbíhat před vozidlo. Pravidla bych nechal jak jsou. A odpovědnost za nehodu v případě chybného sw by padla na výrobce sw potažmo vozidla, že dodává výrobek nezpůsobilé k plnému provozu. Ale většinou podobný vůz bude pouze účastníkem dopravní nehody, ne viníkem.Píši o plném autonomním provozu 5. generace. Vše mezitím jsou jen technické polovičaté systémy a tam bych opravdu v právní rovině nespekuloval.:-)

0/−1
21.3.2018 9:14

T17o54m26á77š 44V54a25l89d50e87r 7613740589

Ještě bych dodal pro vrtali. Každý autonomní vůz by měl mít tzv. černou skříňku na vyhodnocování dat. Což by mělo být samozřejmostí. Pak můžete každou nehodu, či výjimečnou událost přesně analyzovat.

0/0
21.3.2018 9:20

J85a27n 91V97o24j88t80í86š92e61k 6722941615246

Osobně si myslim, že tohle povede ruku v ruce se snížením povolený rychlosti ve městech (třeba na 30) a tím pádem minimalizaci rizik a následků.

0/0
20.3.2018 22:00

D59a19v15i55d 46P94e33t82r76z77i61l69k60a 5641776287908

Spis vlhky sen Velkeho Bratra. Mit nad vsim kontrolu. To by tak hralo, pohybovat se kam je komu libo a nedat o tom vedet. Jinak v dnesni dobe digitalni demence je rizeni auta jedna z mala cinnosti, ktera nuti cloveka k necemu. Za par let bude lidstvo banda nemyslicich dementu, pokud to pujde timto smerem.

+6/−9
20.3.2018 12:12

J61i49ř34í 20K53ü40h48r 2980776670496

Jako že mu již nestačí to, že má každý (skoro) v kapse chytrý telefón?

0/−1
20.3.2018 13:31

M24i91l52a82n 82N40ě64m79e44c 1425250796356

Trochu problém bych viděl v tom, že auto musí ovládat buď řidič, nebo hen ten autopilot. Dělba práce mezi nesoustředěného a nevyježděného řidiče a nedokonalý "poloautomat" nemůže z principu dopadnout dobře. Čili přinejmenším na stupně jedna až tři raději zapomenout...

+7/0
20.3.2018 12:06

M13i50r23e46k 53G37a26j19e73r 5701206559360

Take si myslim, ze hlidat, zda autopilot v kazdem zlomku vteriny neudela chybu, je mnohem narocnejsi, nez ridit auto sam. Ono to vyrobcum aut nakonec dojde a tuhle variantu prestanou nabizet.

+1/0
20.3.2018 19:09

M14a16r77t65i55n 67K37a82r67á83s34e78k 9868303108968

No jasne, ono taky ty autonomni auta mají byt 100% autonomni, jinak to moc smysl nema, jen pri testovani logicky tam clovek sedet musi - bez toho to nikdo zatim do provozu nepusti.

Krome autonomnich aut pak jsou uz dneska auta s pokrocilymi asistenty rizeni - viz tesla autopilot, ale obdobne funkci system ma spousta aut - ktery ma slouzit k odlehceni ridici napr na dalnici, to ze nekteri pak delaji blbosti jako ze se prestanou venovat rizeni (na coz to opravdu stavene neni), je pak druha vec - neco jako borec co si v karavanu pri rizeni na adlnici sel varit kafe...

0/0
21.3.2018 12:27

O82n57d45ř69e97j 17Š13r27u12b55a50ř 1505401505316

no aby pocital i s takovymi vecmi, ze dvere zaparkovaneho auta se mohou najednou otevrit, nebo ze za autobusem muze nekdo prebihat silnici. I kdyz oboji se da resit jizdou pri stredu vozovky, pokud je na to prostor

0/0
20.3.2018 11:53

J41a36r55o35s58l12a78v 85L57e51b52e44d66a 3876669667170

Autonomní auto je téměř 100% dodržovač. Než by přejelo plnou čáru, raději zpomalí na 3 km/h. To bude radost za ním jezdit X

+7/−2
20.3.2018 11:56

J26i21ř89í 22K74ü84h38r 2960136600636

To je ovšem správné. Ty zákony se mají dodržovat.

+2/−7
20.3.2018 12:10

J10a27r85o52s27l61a92v 51L41e93b50e94d14a 3706879277550

Chjo... Za váma to asi bude podobná jízda :-P

(Například při předjíždění, či spíše prakticky objíždění, cyklisty 100x raději přejedu plnou čáru - za podmínky volného protisměru - než abych se za ním zbytečně táhnul nebo ho ohrožoval malým odstupem.)

+7/−1
20.3.2018 13:14

P71e46t38r 45B87á42č34a 8285596195665

Na toho nema cenu ani reagovat, ten si tady musi vzdycky zahojit ego, protoze v realnym zivote to za moc nestoji.

0/−2
20.3.2018 14:21

J51a27k38u54b 50B24o85h40o65n98ě26k 8145946249347

Zase nebude kličkovat mezi pruhy a zhoršovat tak dopravní zácpy. Těžko takhle od stolu předpovídat, který efekt převáží. Ty problémy jsou podle mě jinde.

0/0
20.3.2018 14:12

J22a74n 26P84a51v85e67l 8813342668316

Problémy budou ve smíšeném provozu. Jakmile začnou převažovat, bude jízda o dost plynulejší pro všechny

0/0
20.3.2018 21:43

A28n21t83o60n34í67n 52S35e10b24e65r95a 7533888830579

Nebo pojede za traktorem na plné čáře několik km. Když normálně vidím do předu několik km a vím že mám čas traktor v klidu přejdet. I když přes plnou čáru. ....

+3/−2
20.3.2018 12:20

K61a55r54e41l 43P30o63d30h59o12r73s67k80y 3825443132875

Pořád se to bude učit stejně jako člověk. Rozdíl je v tom, že autonomní auta to pochopí vše najednou, u lidí to pobere jen část a chovat se dle toho taky bude jen někdy.

+1/−1
20.3.2018 13:08

T29o95m74á55š 14C74h58r61a69s23t20n55ý 2781714951663

Pockat, jakoze v budoucnosti moje autonomni auto si bude nekde jezdit beze me a ja za nej budu muset platit benzin, pojisteni a pokuty, a pritom budu muset chodit do roboty pesky, protoze moje auto si nekde trajda?

To je mi nadpis :D

+3/−1
20.3.2018 11:51

A38n15t36o79n34í87n 96S57e63b11e32r92a 7843548260799

No auto klidně pro tebe přijede, kde zovna budeš. Na zavolání přes aplikaci v mobilu. ;-)

0/0
20.3.2018 12:23

R61o17b34e92r19t 11M57a80t94u79l73a 8167529736795

Problém kontrolního řidiče je ten, že má nohy a ruce v jiné(pohodlnější) poloze než, když řídí a než začne reagovat tak je musí vrátit zpět což taky zabere nějaký čas no a pak už ta osoba leží pod autem...

+7/0
20.3.2018 11:48

J39a77n 11V51e77s18e33l62ý 5414983262911

To je zase novinářského teoretizování. O nehodě se fakticky skoro nic neví. Ví se, že paní nabouralo auto, že měla u sebe kolo a že zemřela. Teď se musí začít vyšetřovat. Bylo to selhání automatického řízení? Byla to nešťastná náhoda (paní na kole vjela do díry a spadla pod kola vozu)? Byl to důsledek nepozornosti paní (šla v noci s kolem, čuměla do telefonu a vlezla autu pod kola)? Bylo to z její strany něco jako sebevražda?

Výhodou tady těch strojů je, že existuje velice podrobný záznam nehody z kamer a dalších zařízení. Vyšetřování by mělo být velice rychlé a jednoduché.

+2/0
20.3.2018 11:36

J12a52r65o76m25í95r 40H93l70u47b13e56k 2376570544831

Vlhké sny. Nic dokonalejšího než je lidský mozek zatím nikdo nevymyslil a pokud to někdo někdy vymyslí, pak se stane člověk na této kuličce zbytečný, ba dokonce nežádoucí, ale nevím zda to pravidla Vesmíru, která zatím ani neznáme, dovolí.

+3/−13
20.3.2018 11:30

J54a23n 89V14á88c30l91a25v83í12k 3482716371549

Jednoduchá kalkulačka dokáže sčítat, odčítat, násobit a dělit podstatně rychleji než většina lidí - neznamená to, že je dokonalejší než lidský mozek, jen prostě dokáže velmi efektivně provádět konkrétní činnosti, na které byla navržena.

S autonomním řízením je to podobné, navrhuje se tak, aby zvládalo konkrétní činnost a tu časem zvládne lépe než běžný člověk už díky širšímu spektru senzorů, se kterými může pracovat.

+11/0
20.3.2018 11:37







Najdete na iDNES.cz