Diskuse k článku

Facebook v problémech. Šéf bezpečnosti končí, lidem vadí nečestní analytici

Společnost Cambridge Analytica nečestně získala informace o padesáti milionech uživatelů Facebooku a využila je mimo jiné při vývoji softwarových nástrojů pro podporu volební kampaně Donalda Trumpa v roce 2016. Šéf bezpečnosti Facebooku kvůli aktuální kauze i neshodám s vedením společnosti rezignoval na svou funkci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K37a37r22e18l 60M62a41r42e52k 5115232723282

Ale to uz se nekde resilo ne - Ten postup jak ovlivnovat nazory pres FB. a cambridge analyica to asi vesele praktikuje. Mate skupinu 50 milionů uživatelů. Zjistíte koho nebo co preferuji. Jake jsou jejich chovani, navyky, a co by je dokazalo zlomit. A pak si vytvarite serie (dez) informaci ktere budou nahlodavat uživatelské rozhodování,a budete jim to zobrazovat misto reklam apod. Prostě dezinformace šité na míru. Takové ke kterému rádi inklinujete. Pokud by treba delali pro Drahoše tak pokud by byla nejaka spina na drahose, tak zaridi, aby se drahosovym příznivcům toto vubec nezobrazovalo Nebo zcela popřelo. A v taboru soupere by se zase docetli, že je to naopak Zeman kdo... A ze zeman usvedcen ze lži.. Aby se jejich nazory proste podlomily. A vsechno se to musi delat nenápadně aby, jak bylo popsano v clanku, se nekdo nezacal ptat, odkud zrovna tyto názory přišly...

25.3.2018 19:39

K43a48r88e20l 67N64o12v68á89k 6234602668124

Tohle není nic nového. Kdyby díky tomu vyhrála crooked Hillary, nejspíš bychom četli, jak jsou sociální sítě skvělé, moderní a pomáhají demokratizaci.

21.3.2018 13:15

K22a73m50i42l 42V96a10c70l94a31v32í95k 6864622140285

Nejde jen o facebook a další sociální sítě a o všechny reklamy v mediích ale o veškerou "masáž" při našem rozhodování a volbách. Jsme jen lidé a jsme většinou ovlivněni názory ostatních. Snažme se nedat na reklamy a masáže všeho druhu a rozhodujme se jen na základě svého vlastního rozumu. Facebook nyní jen ukázal špičku ledovce, který zneužívá důvěřivosti lidí ke zjištění informací a na základě výsledku následně k jejich ovlivnění.

S facebookem a dalšími podobnými aplikacemi se musí zacházet tak jako s ohněm, podle hesla "dobrý sluha ale zlý pán".

21.3.2018 12:20

O43n25d39r41e14j 11H50o42l54o37u93s 6666214240755

No, gratuluji vsem kdo maji facebook ucet. To, ze jsou data zneuzivana je jasne uz od zacatku facebooku, ale tohle je mazec 8-o8-o8-o

21.3.2018 7:03

J54a16n 47L87i90b10i20c14h 9232118325223

Facebook a soukromí nikdy nešly dohromady. Jeho užívání je exhibicionismus první třídy.

20.3.2018 21:51

T26o91m33a15s 60R82o34t73t 9825287613

ksichtkniha v problemech, tesla v problemech, bitkojn v problemech... Zda se ze se zacina blejskat na lepsi casy!

20.3.2018 19:10
Foto

J10a70n 41K95u14l47í39s88e56k 8297753258581

Co se vlastně stalo: Splečnost Cambridge Analytica získala údaje o uživatelských datech uživatelů Facebooku pro potřeby cílené reklamy ve prospěch kampaně Donalda Trumpa.

Firma data získala naprosto legální cestou i když se metody mohou zdát nečestné, ale já opravdu nevím, co je na tom nečestného. Cílená reklama na základě uživatelských dat je naprosto běžná věc.

Co ale není běžné je, že tyto reklamy byly ve prospěch Donalda Trumpa, který neměl vyhrát volby. A to je ten obrovský problém...

20.3.2018 17:59

J97a70r14o18s38l12a38v 18Z91ů83d58a 5197485766

Právěže ne. Získala nejen data o jednom uživateli, ale i o jeho přátelích. A navíc po porušení pravidel. Takže úplně legálně taky ne. Nejde vůbec o to, v koho prospěch a tak...

21.3.2018 13:20
Foto

J21a41n 46K40u56l91í15s75e55k 8947943718731

Ne, zpráva je nepřesná. Je to totiž jejich business model. Nejedná se o žádný únik dat, ale naprosto normální "data mining". Každý uživatel souhlasí, že s daty bude manipulováno tak jak Facebook uzná za vhodné. V roce 2012 Obamova kampaň dělala úplně to samé a média ho adorovala jaký to byl vynalézavý génius. Ale kdyby jenom média, sociální sítě tenkrát hrdě s kampaní spolupracovala. Holt je obrovský rozdíl když to samé dělá Obama a Trump

21.3.2018 17:19

R33a54d13e45k 10F43a34k44t56o73r 7944717541207

Nechápu, proč tuto půl roku známou skutečnost o CaAn nyní vytahují. Na odbornějších zdrojích je dokonce přesněji popsáno, jak se taková dezinformační kampaň dělá...

20.3.2018 17:44

J69a26r22o32s56l36a36v 96P52o25l71e83n20s81k52y 5746184469

Protoze novinari Channel 4 prinesli na taliri pomerne vymluvnou reportaz se skrytymi kamerami. Pred tim to byly kuse zpravy co spise zapadly.

20.3.2018 18:01

J64a77n 83M15a56c82e24k 9834135302468

Mark už měl dávno za všechno sedět. Má obrovské množství dat o lidech a pak je sem tam někomu prodá? jen tak? Normální lidi, kteří s vládou nespolupracují, by už dávno seděli.

20.3.2018 17:08
Foto

J45a73n 85K46u32l88í63s33e48k 8677443768801

Mark nepůjde sedět, protože pokud máte účet u Facebooku tak souhlasíte s jejich uživatelskými podmínkami, které jsou sestaveny týmem nejlepších právníků jací mohou existovat.

A tyto podmínky zahrnují být terčem cílených reklam. Tak totiž Facebook a všechny ostatní sociální sítě fungují, jinak by si na sebe nevydělaly.

20.3.2018 18:03

L38i41b61o89r 61N81e68v47r37k40l93a 7702141239424

Ne kazde podminky jsou ve vsech statech zakonne. Tudiz i kdyz je podepisete a jsou v rozporu se zakonem, tak jsou tyto podminky neplatne.

Takze FB musi hledat jiny zpusob financovani. Treba poplatkem za ucet. Hm, ale to by uz asi nevydelal tolik. Lepsi je asi krast a prodavat data a vydavat to za analyzu.

20.3.2018 21:12
Foto

J97a47n 52K16u89l60í77s38e34k 8607313278281

Nikoliv, FB neudělali a nedělají nic nezákonného. Na to mají týmy nejlepších právníků na světě. Jediný problém je, že kampaň Trumpa si zaplatila u Facebooku reklamní kampaně a Trump vyhrál.

20.3.2018 21:29

M36a49r11i86e 96C54h73m93e92l62a12ř43o81v18á 8155796257429

Prodává se i u nás. Dcera přišla z porodnice a druhý den měla návštěvu, pojišťováka. Kdopak mu asi data a narození dcery dal (prodal)?

21.3.2018 14:58
Foto

J19a55n 64K84u94l61í54s25e12k 8987173108681

Aha, možná myslíte jiného Marka, no nevadí...

20.3.2018 18:57

R43o62b42e97r35t 52B96a25l40a28b48á45n 9452183332

Budou muset taky najet na to GDPR. Pak budou vykrytí a budou je čekat jen samá pozitiva a životní jistoty.

20.3.2018 14:39

R80o55m97a23n 90A51d74á62m43e41k 7863561717937

Kdo je uživatel facebooku ? Mladí lidé ,takže facebook nemůže ovlivnit starší a důchodce.Který kandidát z toho tedy asi těžil ? Pravda a Láska ?

20.3.2018 14:34

R55a66d93i34m 28B49e11d83n82a61r82č10í12k 6893177293494

Žijete v sociální bublině nebo nevědomosti.

Znám mraky "starších" lidí, co fb používají.

20.3.2018 14:41

R85o38m73a69n 13A84d25á57m92e80k 7293101207787

Pokud to nějak chcete podle dlouhou dobu platných hranic věku, tak stále zhruba platí 25 – 35 – 45 – 55. Opět zásadní a podstatné pro případné oslovování těchto věkových skupin reklamou na Facebooku. Tady samozřejmě nezapomeňte, že internetová populace má se stoupajícím věkem také klesající penetraci

Do 25 let věku je penetrace Facebooku prakticky 100% (internetová populace 15-24 zde až 97% penetrace)

Do 35 let věku je penetrace okolo 80 % (25-34 v internetové populaci představuje ale 92% podíl)

Do 45 let věku je penetrace okolo 50 % (35-44 v internetové populaci představuje ale 91% podíl)

Do 55 let věku je penetrace okolo 30 % (45-54 v internetové populaci představuje ale 82% podíl)

U 65+ je penetrace už pouze 10 % (v internetové populaci je 55+ charakteristické 42% podílem)

Tady si všimněte toho, že penetrace populace Facebookem klesá podstatně rychleji, než penetrace populace Internetem. Logické, ale často se stává, že si to lidé neuvědomují.

20.3.2018 15:20

R80o12m68a73n 33A24d26á95m17e48k 7963931257237

Vhodné připomenout je i to, že kolem 2,4 milionu Čechů nepoužívá internet a zdaleka to nejsou jenom děti a důchodový věk, téměř polovina Čechů „bez připojení“ tvoří lidé v ekonomicky aktivním věku. Ti nemají a ani nemohou mít Facebook či Instagram (měli by totiž Internet).

20.3.2018 15:27

L88i61b67o42r 92N55e58v81r11k90l69a 7502451409474

Trochu hloupost ne? Kdyz uz mate ty zdroje, tak se mrknete, kolik procent chodi na FB z mobilu. To uz jsou jina cisla. ;-)

20.3.2018 21:16

I30v10a73n 13S79c79h40w37a65r91z 8126530775885

Muzete linknout na zdroj informaci? Diky!

20.3.2018 16:11

I75v75a86n 71S35c95h35w47a35r54z 8606950795205

Zalezi koho povazujete za mlade a koho za stare :)

20.3.2018 15:03

R98o32m87a83n 78A74d16á73m93e23k 7443811607947

Ne,Ne,Ne to všechno přece dělají Rusáci. To všechno je Putinova práce.

;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D

20.3.2018 14:24

T74o39m49á76š 69K16i35j13a96s 4257495140985

Nee, jenom okupují sousední státy a vraždí plutoniem a nervovými plyny, jinak jsou úplně v klidu.

20.3.2018 19:44

L94u55b23o16š 10R68y41c15h77n18a 1339778711241

Tak ,abych Vás ubezpečil. Jeden z analytiků jasně prohlásil ,že jeho výsledky a práce končila u ředitele Lukoilu v Rusku. Odvysíláno včera. Ředitel Lukoilu má přímé vazby na vedení FSB???? Pracovali(cambridge analitica) úspěšně i v česku.!Přímo to říkají na nahrávce. Kancelář ředitele ČR Lukoilu je přímo spojená dveřmi s kanceláří presidenta republiky.???? Smát se můžeteRvRvRv Sami se přiznali ,jak úspěšně ovlivnili volby v česku a nikdo to nevěděl.RvRvRvRvŘečeno přímo do kamery novinářů představiteli Cambidge analiticaRvRv

21.3.2018 14:40

T81o61m52á88š 73K11ú59k17o84l77a 7894898534175

Krásný případ amerických svobod. Připadne mi, že je zda určitá paralela s totalitními režimy, poskytovat takové informace k manipulaci davu vedoucí k vlastnímu prospěchu.

Zajímavé je, že stajnou věc jedna strana řeší přes internet a druhů naopak zakázáním internetu.

20.3.2018 14:23

M11i17c47h78a78e79l60a 60V86a23r74c50l55o26v66á 4162704152543

Britská společnost Cambridge Analytica ovlivňovala americké prezidentské volby. Tak to jsem zvědavá, kolik britských diplomatů USA vyhostí a jaké na GB uvalí sankce. ;-D

20.3.2018 14:19

J33i72ř60í 17K50ü48h53r 2900196760326

A nebude stačit je případně vydat do USA?

20.3.2018 14:31
Foto

J25i55ř61í 39D97v39o38ř54á96k 5205639940478

To je státní firma?

20.3.2018 20:18

J76a48r27o83s92l11a23v 72P45o66l80e56n92s65k98y 5356864709

S tim se asi mnoho nenadela. Samozrejme nastrceni prostitutek je uz nelegalni, ale komercni vyuziti dat ze socialnich siti. . .? Nevim jak tomu chtej zabranit kdyz ty data poskytuji. Nastava doba kdy kazdy volebni tym bude mit svou Cambridge Analytica a vyhraje ten co bude mit lepsi algorytmus. Hodnota kandidata uz nebude tak dulezita. Daleko vetsi duraz bude na vytvorene image v digitalnim prostoru za vyuziti vseho co nam socialni vedy, psychologove , statistici a dalsi obory nabizeji. Svet uz jednodussi nebude.

20.3.2018 14:16

J82u37r70a67j 23V21á57c85l38a61v73í93k 9909380345826

"Kdyby volby mohly něco změnit, tak je již zakázali."

Ale jinak: Z celého popisu mám dojem, že jediný problém spočívá v tom, že kdosi měl tu drzost, že si dovolil agitovat proti sluníčkářům. Jinak vlastně o nic nejde a kdyby se v tom nezačali šťourat, neprasklo by to, že využití dat neodpovídalo slibům - což je ale běžné a nikomu nikde jinde to vůbec nevadí.

20.3.2018 11:16

J68a32r63o60s89l94a14v 86Z58ů74d14a 5467415406

Problém je v tom, že ta společnost získala data ne jen o nějakých uživatelích, kteří dali souhlas nějaké aplikaci, ale i o jejich přátelích, kteří souhlas nedávali. A navíc uživatelé byli i tak podvedeni, protože se jejich data dostala k rukám společnosti, které souhlas nedávali.

21.3.2018 13:24

D12a66v36i37d 35K33n79a62p37e69k 8967634496495

Vidím, že moje rozhodnutí, FB si vůbec nepořizovat, bylo dobré. Nevidím důvod, proč dávat někomu práva na moje fotky a na mou komunikaci. Myslím si, že lidé budou za pár let ještě litovat, co všechno na FB dali a co může FB využít podle své libosti, aniž by mohli uživatlé proti tomu cokoliv udělat.

20.3.2018 11:03

T78o53m37á55š 73M33a42t45ě74j 9965748783492

Mno ... problém ovšem bude, když to nějaký frikulín personalista/riskař v bance/novinář/psycholog/vyšetřovatel ... začne používat stylem "on nemá facebook, on bude nějaké divnéé".

Oh wait ... ono se to už děje.

20.3.2018 11:44

D21a92v19i73d 25K55n35a93p46e66k 8647144546305

To máte pravdu.

20.3.2018 11:48

J41a62k65u95b 49B55o35h42o31n28ě40k 8225986949377

Nevím, s tím jsem se ještě nesetkal

20.3.2018 12:16

M69i60c57h85a22l 85P53i62n54d51j38a54k 5123224887327

Otazka je, jestli v takove firme pak che cklovek pracovat, kdyz je HR padle na hlavu, jak asi vypada firma...:-)

20.3.2018 14:09

I10v53a91n 79S78c77h56w29a52r17z 8896730785615

No on to neni jen facebook. Vicemene cokoliv delate na internetu je analyzovano a dale vyuzivano (vetsinou monetizovano). A ne jenom na internetu samozrejme. Bezne se to synchronizuje napriklad s tim, co nakupujete v supermarketech. Vtip je hlavne v tom, ze uz davno si ty firmy informace nesysli jen pro sebe, ale sdili je pres DMP. Tzn kdyz si neco zakliknete nekde na Amazonu, tak na vas priste vyskoci souvisejici reklama treba na iDNES. :-)

20.3.2018 14:34

Z26d60e96n34ě84k 18V78o91d67á75k 7785176247662

Já Facebook mám a někdy spíše "trolím".

Vždy když se rozhodnu smazat starý účet a založit nový změním své vystupování o x stupňů - až radikálně odlišných. Přeji výzkumníkům hodně štěstí při analýze :-D

Pak budu ve škatulkách od sluníček po xenofóby, komunisty po fašistu, atd.

20.3.2018 16:43

J94i52ř23í 53J97u28ř86i29c28a 2268593221

Takže je vlastně jedno, jak se vyvine politická situace. Zastřelí vás každopádně. :-P;-)

20.3.2018 22:47

L41u14b77o31š 22R74y10c37h89n40a 1299278131201

Tato zpráva patří do hlavních zpráv, zejména česká stopa!!!!!!!! Jen pokračovat zajistit ,kdo si jejich účast v Česku zaplatil???SOROS to asi nebyl.:-)

20.3.2018 10:15

R39o41m76a23n 71A63d20á61m75e39k 7623901557907

Nikde není psané že jejich klient zvítězil. Možná si je najala Pravda a Láska

20.3.2018 14:27

L42u97b44o47š 21R52y13c10h69n55a 1119778791341

Sami říkají úspěšná mise v česku???

21.3.2018 14:42
Foto

J35a74n 35C19i43b67u85l20k16a 9552628480609

Ovlivňování chování voličů nevadí, pokud volí správně? Zároveň nám to "na plnou hubu" říká, že se to běžně dělá. A že to nejspíš velmi dobře funguje.

20.3.2018 9:52

M65i74l25o40s66l82a67v 39K55n92o18p 9734106193683

Ovlivňování voličů, alespoň u nás, probíhá hlavně přes ,,nezávislé" agentury pro Průzkum veřejného mínění. Těm stačí dvakrát v médiích zveřejnit, že ta a ta strana se dle ,,reprezentativního" vzorku voličů nedostane do parlamentu a tak se tam také zaručeně nedostane. Protože volič si hned řekne: Můj hlas pro ně by propadl, tak to raději dám někomu jinému. Co na tom, že onen ,,vzorek" je sestaven z 250 občanů. Vzdyť dalších 5 miliónů voličů tomu uvěří. Ani nepotřebují FB.

20.3.2018 14:37

M85a74r44e91k 39D83o85s50t30á29l 5329688807363

Asi by měli lidi začít u sebe a začít používat selský rozum. Za prvé, údaje na facebooku jsou více či méně veřejné a tak je potřeba k tomu přistupovat a dávat tam jen to, co mi nebude vadit, když to najednou bude vidět i mimo okruh "fejsbůkových přátel". A za druhé přece nebudu věřit všemu, co tam kdo napíše a co se mi tam objeví, názor např. na prezidentské kandidáty si udělám sám podle jejich vystupování atd. a facebook mě v tom neovlivní.

20.3.2018 9:36

L51u80b97o60š 86R38y84c39h87n28a 1209498771421

Ten názor si uděláte z toho co posbíráte z medií a okolí. Kolikrát jste byl přímo na mýtinku a nekoukal jste na sestřih v televizi s komentářem??? Prostě získáte informace, které na vás působí. Některé utvrzují ,některé hlodají a některé klamou. Kolikrát jste si dělal názor a řekl si oni měli pravdu je to želé.????? Např.

Jsem rád ,že je to venku, že do voleb zasahovali i jiné soukromé společnosti tajně a potichu, třeba založené v Británii. Už jméno ředitele Alexander něco naznačuje?????

Takže to byla pravda . Sami se přiznali. Naše tajné služby nic.RvRvRv??

To zase museli zjistit a nahrát ty zlořádi novinářský:-):-)

20.3.2018 9:57

Najdete na iDNES.cz