Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované
Čekáme na více doporučených příspěvků
Všechny podle vláken Všechny podle času

J48o48s54e43f 74'68J21o55e92' 35V74o26c22h53y67á73n 8843468982430

Stavba létající repliky Fokkeru D.VII

http://www.pterodactyl-flight.cz/fokker-d-vii

0/0
doporučit
21.3.2018 14:00
Foto

H46a45n19a 81A22n84t45o38n45o83v41á 6947639244824

Jak někde vidím zmínku o fokkerech vzpomenu si na anglický vtip:

A WW2 Spitfire pilot was speaking in a church, reminiscing about his war experiences.

"In 1942," he says, "the situation was really tough. The Germans had a very strong air force. I remember one day I was protecting the bombers and suddenly out of the clouds, these fokkers appeared."

There are a few gasps from the parishioners and several of the children began to giggle.

"I looked up and realized that two of the fokkers were directly above me. I aimed at the first one and shot him down. By then though, the other fokker was right on my tail."

At this point, several of the elderly ladies of the church were blushing with embarrassment.

The pastor finally stands up and says, "I think I should point out that 'Fokker' was the name of a German aircraft company that made many of the planes used by the Germans during the war."

"Yes that's true," says the old pilot, "but these fokkers were flying Messerschmitts."

+10/0
doporučit
21.3.2018 10:16

J43a85k29u33b 60B70o54h36o80n95ě94k 8785486259327

Je jeden z paradoxů historie, že lidi s víc pamatují slepou cestu v podobě Fokker Dr.I než opravdu zásadní letadla jako Eindecker nebo právě D.VII. (o zajímavě aerodynamicky řešených Albatrosech ani nemluvě)

+1/0
doporučit
21.3.2018 10:06

R74a77d84i20m 59B38e65d41n57a39r39č75í71k 6603397213124

Naopak, je to naprosto logické.Co čekáte, že si "běžný" člověk zapamatuje lépe. Jeden z mnoha dvojplošníků, nebo jiných tehdejších letadel (pro neodborníka v podstatě jedno jako druhé), nebo trojplošníka, který byl prostě na první pohled jiný? :-)

0/0
doporučit
21.3.2018 11:26

J39a19k80u53b 61B85o38h87o20n64ě22k 8865426469297

Přijde mi, že to je jenom u tohohle konfliktu. Z Druhé světové lidi znají úspěšná letadla, i když taky v podstatě skoro stejné dolnoplošníky. Spitfire, Bf-109, Fw-190, A6M Zero a zase stejné velké bomardéry jako B-17, B-24 nebo Lancaster. Nepovedené (nebo aspoň ne tak povedené) experimenty jako Boulton Paul Defiant nebo P-39 Airacobra lidé neznají, i když vypadají exotičtěji. Dokonce i velmi úspěšné Mosquito je spíš pro znalce, i když je to zase poměrně unikátní letadlo.

0/0
doporučit
21.3.2018 12:23

M16i69l15a56n 83N13ě84m26e12c 1385890926836

No, já jsem zas třeba jako kluk bůhvíproč znal z nějakých obrázků dřív Airacobru nebo Defianta než Fw 190 :)

0/0
doporučit
21.3.2018 14:01

I98v92a95n 68Z93y65k69á66n 9700693879496

Ono to povědomí o tom kterém typu taky významně pomáhalo posilovat nakladatelství Naše vojsko a ta která vydaná knížka, kde byl v hlavní roli tu třeba Tempest s Clostermannem, tu zrovna Aircobra s Pokryškinem anebo Zero se Sakaiem. :-) Nadšenci pak hltali Němečkovy knížky o letadlech československých pilotů, Vojenská letadla 1-5, atd., atd. Nebo vydávané Triady, kupované monografie letadel v Polském kulturním středisku v Jindřišské u Václaváku. Jo, to byly časy. :-)

0/0
doporučit
21.3.2018 15:59

M95i10l93a25n 78N97ě20m19e33c 1155650146556

Je fakt, že za socíku tady taky byla druhá světová válka viděna hodně optikou východní fronty. A tam asi Fw 190 za příliš významný typ neplatil, na rozdíl od západní, kde nadělal mezi spitfiry pěknou paseku. Sověti ho považovali za podřadný a navíc tam spousta "fokkerů" lítala v bitevních verzích, zatímco německá esa používala hlavně messerchmitty.

Airacobra se naproti tomu u Sovětů chytla velice dobře - opět na rozdíl od západu a Pacifiku :)

0/0
doporučit
21.3.2018 20:12

V17i26l22é17m 52P63ř67í12h39o94d24a 2954289303727

Mně tehdá významně posilovalo Fajtlovo "Sestřelen!", jen jsem o tom nesměl mluvit moc nahlas...;-)

0/0
doporučit
21.3.2018 23:45

T78o57m45á80š 65H60r83u19b69ý 4479140274796

Dr.1 ale bylo velmi úspěšné letadlo, stejně jako Sopwith Triplane.

Ano, šlo o slepou uličku v tom smyslu, že to nemělo následníka, ale to se stane, nemění to ale nic moc na jeho úspěšnosti.

Mimochodem vámi zmíněný Eindecker byl také slepou uličkou a navíc šlo o podprůměrné letadlo už v době jeho slávy, úspěch byl dán čistě prvenstvím v zavedení plně synchronizovaného kulometu...

A co se týče označení Airacobry za nepodařený experiment, tak to dost nesouhlasím, to letadlo bylo velmi slušné, jen jaksi pro trochu jiné podmínky, než byly v době jeho nástupu na západní frontě. V SSSR se osvědčily výtečně, viz Pokryškin a řada dalších es.

0/0
doporučit
22.3.2018 12:43

D68a77n43i88e50l 60J77a52n62k24o 9169119850192

Myslím že toto letadlo proslavil pilot více než jeho tvar, navíc ve vyloženě nestandardní barvě.

0/0
doporučit
21.3.2018 13:19

P10e85t97r 96L57u34k40e60š 6873341

Jakube, dvouplošný Fokker D.VII určitě představoval docela zásadní krok vpřed, ale většina lidí si prostě asi pamatuje Richthofenovův trojplošný Fokker Dr.I, který se díky vyzývavé rudé (nebo z části rudé) kamufláži nedal přehlédnout. Takže je prostě trojplošník mezi lidmi obecně známější. Žádný paradox v tom nevidím.

Trojplošník byl slepou vývojovou uličkou (souhlas), na druhou stranu do poloviny roku 1918 způsoboval oponentům velké starosti.

0/0
doporučit
21.3.2018 13:47

J98a52k70u97b 55B74o12h34o83n97ě33k 8955166729447

V podstatě správně, jenom dvě námitky.

Manfred von Richthofen si rudě nabarvil už Albatros D.III a D.V, na kterých měl mnohem větší úspěch než oněch 19 sestřelů na Dr.I, takže i když tohle spojení bude nejspíš ten důvod legendy Dr.I, tak je to opět falešná legenda. Jestli něco, tak by se možná měl připomínat jako hrobař minimálně dvou z největších německých es.

Fokker Dr.I díky velmi nízké rychlosti a chronickým problémům s pevností křídel zastaral už mnohem dřív než v polovině 1918, to že to byla slepá ulička muselo být jasné už velmi brzy a je to patrné i z toho, že na obou stranách fronty byl víc nasazen jenom jeden trojplošník. Fokker Dr.I a Sopwith Triplane, oba dohromady v necelých 400 kusech, zatímco jiných typů se vyráběly tisíce.

0/0
doporučit
21.3.2018 15:09

P49e77t20r 64L50u43k93e56š 6593971

Jakube, o jeho dalších rudých aeroplánech ví omezený okruh lidí, ale ve spojení s Fokkerem Dr.I je ta rudá prostě obecně známá (byla nedostatková - dodavatele byli upláceni podepsanými fotografiemi Richthofena).

Klady a zápory typu popisují stovky článků a knih. Dost úspěšná slepá ulička a legenda. Na dětech mám vyzkoušeno, že trojplošník zaujme i bez Richthofena. Dcera před lety pronikla do vitríny a má sestřel Wernera Vosse.

O kvalitách novějšího a lepšího Fokkeru D.VII víme oba proto, že zjevně patříme do skupiny "potrefených".

0/0
doporučit
21.3.2018 17:35

T20o72m88á78š 85H28r80u53b43ý 4459780614316

Dr.1, stejně jako pozdější D.VIII byly především navrženy tak jak byly kvůli využití nepříliš výkonných dostupných rotačních motorů. V tom Němci za spojenci jasně zaostali, ani slavný D-VII neměl úplně ideální motor. Třeba Spady měly výkon pohonu vyšší a rychlostí ho překonávaly, kvalitu návrhu D-VII dokazuje právě to, že i přes tento handicap je překonával.

0/0
doporučit
22.3.2018 12:56







Najdete na iDNES.cz