Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

J29a93r91o83m62i56r 59F74a98r70e25k 4882573967

Ja se Dany zastanu, byt nesouhlasim s jejim tonem a celkovym vyznenim prispevku :)

V pripade "hloupeho"krytu nenin potreba nic. Zadne trysky, padaky, GPS, proste nic. Daji se optimalizovat naklady na vyrobu a bude se pocitat se znicenim krytu. Da se rici, ze tohle by byl normalni pristup.

V pripade "chytreho" krytu pomerne znacne narusta pocet systemu, ktere se muzou pokazit. Trysky, stabilizace, padaky, GPS navigace. Selhani kazdeho systemu znamena ztratu krytu, ktery je ovsem drazsi, nez "hloupa"varianta.

Sam Musk priznava, ze maji nemale problemy s tim, aby kryt doplachtil tam, kam ma. Nema manevrovaci schopnosti 1. stupne, je pomerne lehky (vzhledem k rozmerum). Zachytavani az na hladine pomoci klasicke, byt upravene lodi je spis jen nouzove reseni.

Z meho pohledu budou pokracovat dal, mozna se i vrati k variante zachyceni ve vzduchu, ale pomoci dronu. To same v pripade zachyceni az na hladine, neni potreba cela lod, bohate staci plovouci dron, ktery bude mit vyrazne lepsi manevrovaci schopnosti a moznost presneji najit cil. Vlastni materska lod bude slouzit uz jen k preprave zpet.

Dalsi moznosti je zlepsit manevrovaci schopnosti toho krytu, ale s tim souvisi narust slozitosti a ceny.

Za sebe jsem rad, ze to Musk zkousi. Protoze i kdyz to na prvni pohled vypada jako hrani se s blbostmi a vyhazovani penez, do budoucna se to muze hodit.

+6/−1
doporučit
21.3.2018 9:04

O56n88d44ř84e27j 50D86u39j22k31a 4896676930179

Kdo chvíli stál, již stojí opodál.

+2/0
doporučit
21.3.2018 8:55

P94a20v34e74l 80S73o54b87o12t21k34a 5540554

Kdyby neplatily Ciolkovského rovnice...

Optimální by bylo využít maximální nosnost a zachránit celou raketu.

Jenže.

Čím více máte nákladu, tím méně paliva zbude na přistání.

Čím je díl trvanlivější, tím je těžší a unesete tak méně nákladu.

U raketoplánu si USA už jednou vyzkoušely, jak je znovupoužitelnost ohromně drahá.

Takže u SpaceX uvidíme až za 5 - 10 let (pokud do té doby nezkrachuje), jaká je skutečná cena vynesení jednoho kilogramu a s jakou technikou.

(podobně jako u břidličného plynu - teprve až bude vrt dotěžen a sanován, budeme znát celkovou cenu a skutečný objem těžby, tj. skutečnou cenu m3)

+1/−10
doporučit
21.3.2018 11:46

D56a83n49a 18T74e59n92z24l74e28r 5370212975623

Pořád to samé.... tentokrát varianta s nějakým krytem.

Jupíííí budeme to chytat vrtulníkem hurááááá ... ach neee vono to nejde, je to pitomost, tak to budeme chytat do sítí hurááááá... a nee vono to nefunguje, to nevadí, vymyslíme jinou pitominu oni nás stejně budou za všechno chválit, prodáme jim to jako technickou vymoženost...

Normálně uvažující firma by si zajistila, že budou kryty vyrábět seriově levněji. Tihle chaoti budou radši lítat po moři a šaškovat se sítěmi, nakonec to stejně bude fungovat jen v polovině případů, zachraňování bude dražší než samotná výroba, ale co už... koukejte tleskat, holoto. :-) A holota? No že se ptám...

+2/−56
doporučit
21.3.2018 7:06







Najdete na iDNES.cz