Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Bezpečný Facebook by musel být placený, říká k únikům redaktor Technetu

Kauza možného úniku osobních údajů otřásá důvěrou více než dvou miliard uživatelů sociální sítě Facebook. Jak se lidé starají o bezpečnost svých profilů? V čem dělají nejčastější chyby? V pořadu Rozstřel na iDNES.tv odpovídal redaktor Technetu Pavel Kasík.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R92i70c19h75a48r14d 86M95i71c96h13a19l71o48w73s37k12i 1181309205176

Nechte ovce platit, ale pořádně. Kdo by si taky nezaplatil za to, za to, že zveřejní o sobě vše co lze zveřejnit.

0/0
6.5.2018 17:19

L16u61b63o82š 63R48y90c14h37n77a 1259578661141

Ale pořád s touto kauzou nikdo nezveřejňuje , kdo spolupracoval s Cambridge Analitica v Česku???? KDo zneužíval data v česku. Kdo si Vás nechával proklepat a pak masírovat opřed volbami????

Je to vůbec postižitelné, když někdo začne šířit fámy před volbami za účelem většinou poškození protikandidáta????

0/0
3.5.2018 7:18

A22n69t86o64n10í33n 11Š51t18e29f34k23a 3801552249432

Bezpečný Facebook by musel být placený, říká k únikům redaktor Technetu......

Ten titulek mne pobavil :)

Ví někdo o bezpečném placeném mailu ! ?

0/0
11.4.2018 16:10

M92i12l40o83s86l19a54v 92H84a64m95ř90í44k 1299863613158

video chvili jede normalne a pak zacne nehorazne skakat. Nacteni do pameti nepomuze...

0/0
7.4.2018 12:59
Foto

P44a61v66e25l 52K30a86s16í64k52, 43T58e49c67h44n89e93t83.23c26z

Zajímavé, pošlu lidem z videa, ať se na to podívají.

0/0
7.4.2018 15:17

M82i26c12h25a93l 78M44a36l19á16t 3880423715182

Jediné řešení je, aby Facebook dodržoval zákony země, kde se uživatelé registrují.

To znamená, že by neměl vůbec požadovat po uživatelích žádná osobní data.

Vždyť jde pouze o nějaký pokec na internetu. Proč by měl někdo poskytovat své telefoní číslo, mail, nebo cokoliv dalšího?

Rusko tento problém vyřešilo jako jedni z mála.

Podle ruských zákonů, nesmí data uživatelů opustit hranice Ruska.

A je jedno jestli se jedná o FB, Google nebo kohokoliv dalšího.

Takový zákon by měl být v každé zemi.

0/−1
6.4.2018 18:08
Foto

P46a93v56e27l 50K80a53s76í32k65, 21T43e44c96h61n11e49t44.72c44z

A jak si představujete to "nesmí opustit hranice země" v praxi? :-) Tohle písmenko, které teď píšu, možná klidně putovalo přes Indii, než doputovalo k vám :-) Internet není pošta.

+2/0
6.4.2018 21:08

M31i27c58h51a30l 72M84a59l96á57t 3630113855412

Tím se asi myslí to, že osobní data uživatelů se ukládají pouze na serverech v zemi, kde se registrují. Nesmí se registrovat a shromažďovat někde v USA.

0/−1
7.4.2018 11:08
Foto

P31a49v42e75l 43K41a72s16í93k46, 13T59e44c47h73n18e65t53.68c36z

A čemu to konkrétně pomůže? Není důležitější, kdo má k datům na serveru přístup, než kde server fyzicky je? (to se nesnažím být protivný, to se skutečně ptám, k čemu takové opatření podle vás je)

0/0
7.4.2018 15:24

M85i28c45h15a96l 76M94a92l79á74t 3120203575122

To je právě to. Kdo má k datům přístup.

V USA se to řídí americkými zákony, v Rusku se to řídí ruskými zákony.

Obě země na toto mají zcela rozdílné zákony.

A taky proč by měl kdokoliv v USA shromažďovat informace o ruských, českých, slovenských, a dalších občanech?

Základem je to, proč vlastně facebook osobní data vyžaduje. Co mu je do toho, jaké má kdo telefoní číslo nebo e-mail? Nebo jak se kdo skutečně jmenuje?

0/0
8.4.2018 1:21

J75a21n 67S73t11e41h71l25í33k 1219479706384

Proč si tam berete na tohle téma Kasíka? To neseženete právníka nebo IT specialistu, který se specializuje na data v soc.sítích? Tohle nebylo nic moc. Jako vždy když Kasík začne do technetu motat politiku.

+2/−1
6.4.2018 14:16

J41i71r62k49a 91B52r37u64n70n93e33r 4668352489577

To je konkrétní až, až.

0/0
7.4.2018 3:10
Foto

P17a90v82e91l 77K97a56s72í16k40, 94T44e94c91h88n13e77t54.68c95z

Asi máte jinou definici slova konkrétní, než většina lidí. Pod "konkrétním" si představuji například "v čase 5:32 redaktor chybně uvedl jméno" nebo 23. září 2015 napsal článek, který obsahuje zavádějící obrázek. To jsou ukázky konkrétních připomínek. Konkrétní připomínky jsou užitečné, protože jsou ověřitelné. Obecné řeči naopak užitečné nejsou.

Zkusíme to jinak. Kdybych řekl: "Jirka Brunner je známý svými lživými komentáři." Měl byste pocit, že je to užitečné sdělení? Nebo byste (zcela právem) chtěl vědět, ve kterém komentáři že jste lhal? (jinak já vás samozřejmě podle jména neznám, vůbec si nepamatuji nějaké vaše komentáře, takže vůbec nevím, jak komentujete nebo ne, to je ukázka, která Vám může ukázat, co to znamená "konkrétní" a proč je to užitečné)

+2/0
7.4.2018 15:28

M74i32c48h97a66l 14M93a82l18á80t 3690523275872

Nejzoufalejší na tom je, že vás takoví čtenáři donutili psát takhle polopaticky jako pro dementy.

0/0
8.4.2018 1:26
Foto

J71a44n 45K51u24l13í83s98e55k 8187953178411

Problém se "zneužitím" dat Facebooku a ostatních sociálních sítí tkví pouze v postižení nemocí TDS, neboli česky trumpofobií. Už jsem se o tom zmiňoval dříve, zmíním zase: https://goo.gl/kpwVLJ

Pan Kasík zřejmě pozapomněl, že uživatelská smlouva naprosto jasně stanovuje, že veškerá, tj. VŠECHNA, uživatelská data jsou majetkem Facebooku a že s nimi bude naloženo dle příslušných zákonů. Nejedná se tedy vůbec o žádný únik dat, ale naprosto legální manipulaci, se kterou všichni uživatelé souhlasili. Není to tedy pouze o veřejné dohladatelnosti telefonních čísel a emailů.

Problém není ani tak v dolování dat jako takovém, ale v tom, že dolování bylo použito také pro kampaň Donalda Trumpa, který neměl být vůbec zvolen. Když Facebook dal k dispozici VŠECHNA uživatelská data kampani B. Husejna Obamy v roce 2012, tak to neby vůbec žádný problém, ale naopak, byl pak za hrdinu a génia, jak pěkně využil sociální sítě ke svému vítězství: https://goo.gl/UsCgq9

+13/−3
5.4.2018 20:58

T71o81m89á55š 22T66a51t81í83č52e83k 5350732130738

R^

0/0
5.4.2018 21:25
Foto

P64a35v70e52l 27K16a30s54í67k35, 40T64e21c75h76n40e12t58.71c32z

Já mám pocit, že nereagujete na to, co říkám, ale na něco, co si myslíte, že říkám. Opravdu, je to až roztomilé, že tady rozepisujete něco, co jsem "pozapomněl", a přitom to je přesně to, co jsem v rozhovoru řekl jako první. Takže se přiznejte, že vy jste to vůbec nesledoval a jen jste mi přišel říci, že jsem něco "pozapomněl", aniž jste mně slyšel nebo četl? :-)

Dále pak pletete dohromady více věcí, ale to je teď vedlejší. Začneme u toho, že tvrdíte, že jsem něco "pozapomněl", a přitom to byla první věc, kterou jsem řekl. Tak co, omluvíte se mi?

+5/0
5.4.2018 21:51
Foto

J11a27n 34K57u84l74í16s86e90k 8607253498981

Pane Kasík, vy nevíte, co říkáte? Nikde jste neřekl, že VŠECHNA data, co zadá uživatel do Facebooku, jsou majetkem Facebooku a že s nimi je nakládáno dle příslušných zákonů. A to bez rozdílu, které uživatel odklikl jako "veřejná" či "neveřejná". Dále ovšem sociální sítě včetně Facebooku shromažďují další data, která uživatel nezadá, jako data o ISP, IP adresu, typ prohlížeče, atd, atd...

A všechna tato data jsou přístupná třetím stranám dle příslušných smluv pro potřeby reklamních kampaní včetně dat odkliknutých uživateli jako tzv. "neveřejných" a to dokonce i když uživatel zruší svůj účet či data vymaže, tedy klikne na "delete", čímž se data nevymažou, ale nejsou pouze viditelná dalším řadovým uživatelům. Takže i tyto data se pak prodají a používají k reklamním účelům.

Neslyšel jsem od vás, že skandál je pouze a jenom kvůli tomu, že data vydolovaná firmou Cambridge Analytica byla prodána kampani Donalda Trumpa. Rovněž jsem od vás neslyšel, že opravdu skandální poskytnutí VŠECH uživatelských dat sociálními sítěmi kampani B. Husejna Obamy nebylo hodnoceno jako skandál, ale naopak, jako výborný tah vedoucí k jeho zvolení.

Sice pěkně vysvětlujete tzv. business model sociálních sítí, ale vůbec neinformujete o pravé příčině skandálu a mícháte lživou propagandu s fakty. Např. zmiňujete jakousi populární stránku za práva držitelů zbraní založenou ruskou rozvědkou. To je nesmysl rozšířený před nějakým časem aktivisty za zrušení 2. Dodatku americké ústavy. Takže spíše vy byste se měl omluvit vy svým čtenářům za ostudnou propagandu. Pravdě rozhodně nesloužíte...

0/−1
5.4.2018 22:44
Foto

P20a44v29e46l 53K89a34s51í37k32, 29T80e11c40h15n17e22t81.76c12z

No vida. Tak teď už jen zbývá, abyste podpořil to, co říkáte, odkazy na své zdroje. Já to ve svých článcích dělám, a proto si můžete být jist, odkud moje informace pochází. Třeba to o té stránce za práva držitelů zbraní: https://technet.idnes.cz/facebook-reklamy-americke-volby-usa-ruska-propaganda-rusko-dezinformace-fake-news-gj5-/sw_internet.aspx?c=A171005_190305_sw_internet_pka (uvádím tento zdroj: https://newsroom.fb.com/news/2017/09/information-operations-update/ , tento zdroj: https://fbnewsroomus.files.wordpress.com/2017/04/facebook-and-information-operations-v1.pdf a tento zdroj: https://public.tableau.com/profile/d1gi#!/vizhome/FB4/TotalReachbyPage ). Zatím jsem neviděl, že byste vy uvedl zdroj pro cokoli z toho, co říkáte.

Co se týče toho, že jste mě něco neslyšel říci, tak to přece vyplývá z toho, že šlo o rozhovor a já odpovídal na otázky moderátora. Kdybyste se mě ptal na otázky vy, odpovídal bych na otázky vaše. To není těžké pochopit, že?

Vaše věta "data vydolovaná firmou Cambridge Analytica byla prodána kampani Donalda Trumpa" je úplně celá špatně. Data nevydolovala firma Cambridge Analytica, a data nebyla prodána kampani Donalda Trumpa. Proč něco takového říkáte? Z čeho vycházíte? Opravdu mám někdy pocit, že se mi to jenom zdá, že ve skutečnosti přece nemůžete být tak neinformovaný, jak se tváříte. A jen si ze mne děláte legraci a zkoušíte, co všechno vám lidé uvěří.

0/0
6.4.2018 9:57

J80a71n 47S10t23e66h51l10í42k 1629169206894

Njn, Kasík. Odpověď otázkou. Jak příznačné pro demagogy. Kulíšek celkem dobře popsal jak funguje facebook. A Kasík se místo nějaké diskuze, kdy bude předkládat argumenty a těmi vyvrátí Kulíškův pohled, tak se pinoží v jednom odstavci, který sice není napsán puntičkářsky správně, ale pochopil sem ho i já.

+1/−1
6.4.2018 14:12
Foto

P65a10v41e56l 92K57a67s46í80k72, 93T15e75c82h43n10e79t78.78c48z

Odpověď otázkou? Kde vidíte tu otázku? Vadí vám, že mě zajímají zdroje těch tvrzení? To by vám vadit nemělo, ne?

A pan Kulísek není "Kulíšek", mějte prosím k lidem aspoň tolik základní úcty, že nebudete komolit jejich jméno.

0/0
6.4.2018 16:36
Foto

J47a28n 47K96u29l33í86s48e34k 8187733268181

Především se musí ocenit vaše vstupy do diskuzí. Ostatní novináři to nedělají, jste, pane Kasík, v tomto opravdu velmi světlá výjimka.

Měli bychom si ale upřesnit role. Vy jste profesionální novinář placený za informování veřejnosti. Já jsem čtenář a konzument vašich zpráv. Vy jste za svoji práci placen, já nikoliv.

Takže, co se týče zdrojů, pokud je neudám, jedná se o všeobecně známou věc, tedy přímo notoricky známou. Totiž my žijeme úplně v jiném světě, nejen geograficky. Nad těmi zdroji, co vy uvádíte a hlavně nad vaším článkem z 11. října minulého roku, já nevím jestli se mám smát anebo plakat. Za tohle vás opravdu platí? Vy opravdu nechápete, že 3000 inzerátů na Facebooku není vůbec nic, je snad milionkrát méně než kapka v moři? Vliv Ruskem placených inzerátů nebyl prakticky žádný. Snad kromě antitrumpovské demonstrace 12 listopadu 2016 v New Yorku, která byla svolána ruským trollem a které se účastnil mimo jiné také Michael Moore.

Jinak řečeno, váš článek o ruské propagandě v době voleb byl totálně mimo, podobně jako vaše interview v Roztřelu. Ale lidé to od vás chtějí slyšet a tak jste jim to dal. Za to jste placený. Jak už jsem se mnohokrát vyjádřil, nějaká blbá pravda nikoho nezajímá, za tu by vás na hodinu vyhodili. Chápu, že to je řečeno hodně tvrdě a že mé tvrzení vás nadzvihne ze židle. Ale takhle to prostě je. S odstupem času zprávy o ruském vlivu na volby jsou k smíchu a pláči zároveň, ale to vy ve vašem světě zřejmě nevidíte.

O Cambridge Analytica jsem pozapomněl, že data koupila nebo jakkoliv jinak přebrala od jakéhosi univerzitního profesora. To není na věci ale vůbec zásadní. Ve věci je zásadní, že kampaň Donalda Trumpa nakonec nějakým způsobem dostala k dispozici. A to je jádro problému. Kdyby k tomu nedošlo, nebyl by žádný skandál a burza by byla o tisíc bodů výš. Ve srovnání, jak Facebook a Twitter spolupracovali s kampaní B. Husejna Obamy, je tahle aférka úplné nic.

+1/0
6.4.2018 18:20
Foto

P90a45v39e72l 60K28a34s18í64k10, 98T52e94c47h82n17e10t62.83c36z

Vidím, že ať napíšu cokoli, ať odkážu cokoli, názor už máte hotový. To vám nevyčítám.

Myslíte si, že mi nejde o pravdu, a v tom se neuvěřitelně pletete. Ale rozumím tomu, že neexistuje způsob, jak vám dokázat, že mi o pravdu jde. Nelze vám dokázat, že se snažím pracovat se zdroji transparentně a poctivě, a že si snažím dávat pozor na to, abych informoval v kontextu. Problém je možná v tom, že váš kontext je natolik jiný, že přes textovou komunikaci je prakticky nemožné se domluvit.

Máte pocit, že jsem o ruských reklamách informoval špatně, ale vaše námitka spočívá v tom, že "to byla kapka v moři". Tedy mi podsouváte, že jsem říkal, že to významně ovlivnilo volby, což jsem ale nikdy neříkal, naopak, byl jsem vůči tomu skeptický a psal jsem, že je nepravděpodobné, že by takové inzeráty změnily něčí názor. Podrobněji jsem to pak popsal zde: https://technet.idnes.cz/rusko-ruske-informacni-operace-hackeri-propaganda-dezinformace-taktiky-1of-/sw_internet.aspx?c=A180125_154611_sw_internet_pka . Čekal bych třeba, že právě práce s původními zdroji by vám mohla ukázat, že mi jde o to informovat transparentně. Když něco napíšu, víte, kde jsem tu informaci vzal. To je myslím to nejlepší, co jako novinář mohu udělat. Pokud si i přesto myslíte, že mne pravda nezajímá, mrzí mne to, ale vyvracet vám to dále nebudu. Pochopíte ale jistě, že pokud nebudete v diskuzích konkrétní, těžko na vás můžu reagovat, je to zdlouhavé vás pokaždé žádat, abyste dal odkaz svého tvrzení, které považujete za "samozřejmé" :-) Protože pak se velmi těžko můžeme bavit o stejné věci, když není jasné, z čeho ten druhý vychází. U mne to vždy víte, protože své zdroje vždy uvádím.

+1/0
6.4.2018 20:45
Foto

J70a51n 46K61u44l37í69s70e29k 8227713978761

Bohužel, pane Kasík, se zřejmě nedomluvíme, protože skutečně žijeme v úplně jiném světě se zásadně odlišným chápáním reality.

Už jenom titulek vašeho článku z 9. října 2017 je velmi zavádějící a totálně špatně: "PŘEHLEDNĚ: Facebook ukázal, jak jej během voleb zneužila ruská propaganda".

Ruská propaganda zcela určitě Facebook zneužila, ale naprosto marginálně s téměř nulovým účinkem, snad s výjimkou té anti-trumpi demonstrace v New Yorku 12. listopadu 2016 brzy po volbách. Ten článek byl v podstatě o ničem.

Jinak řečeno, jste jeden z novinářů, kteří zahlcují prostor zprávami o ničem a jste součástí antitrumpovské hysterie, jejíž původ je z hlavních médií zde v USA. Buď to děláte vědomě, ale já si myslím, že svědomí máte čisté, takže jste také jedna z obětí tzv. "fake news".

Ruský vliv na americké volby je výmysl, který plní funkci kouřové clony kriminálních činů minulé administrativy včetně tajných služeb a volební kampaně Clintonky. O tzv. "dossier" dokumentu jste neslyšel nic? O auditu v NSA, jehož výsledky byly uveřejněny před rokem jste také nic neslyšel? O skandálech v FBI? O nabourání počítačů DNC iránskou rodinkou Imrana Awana? O smrti IT administrátora DNC Seth Riche? O projednávání v kongresových výborech? Asi ne. Pokud jste novinář, měl byste o těhle věcech mít expertní znalosti.

O tomhle by se mělo psát a mluvit, ale ono je to hodně zamotané, což veřejnosti neprodáte. Clintonka, Obamova administrativa a jejich kumpáni v Kongresu a tajných službách byli dostatečně inteligentní, aby zametali stopy seč mohli. Ale blbosti o fiktivním zneužití dat z Facebooku jsou rozhodně daleko zajímavější, že ano...

+2/−2
6.4.2018 21:19
Foto

P95a83v46e13l 36K29a59s54í39k82, 28T48e53c34h85n13e40t33.55c89z

Krásně jste ukázal, proč je těžké se dohodnout. Vy nečtete, co jsem napsal, ale co si myslíte, že jsem napsal. A proto se snažím povzbudit vás k tomu, abyste uváděl zdroje svých informac, jako já vždy uvádím ve svých článcích i zde v diskuzií. Proč je uvádět nechcete, to mi hlava nebere. Stydíte se snad za ty zdroje?

+1/0
7.4.2018 15:32

L89u47d49v98í77k 38G33a58j62d88o52š37í10k 2755973624452

To máte těžké pane Kasíku.

Když na iDnesu s oblibou "vyrábíte" články tím způsobem, že vezmete video a k němu napíšete text popisující podrobně obsah toho videa, tak se nemůžete divit, že buď jedno, nebo druhé lidé nebudou sledovat.

Možná to je užitečné pro nevidomé nebo neslyšící. To je ale asi tak vše.

0/0
6.4.2018 10:21
Foto

P13a72v43e33l 81K41a67s28í22k90, 13T83e66c87h87n25e18t86.58c43z

Téhle připomínce nerozumím. Jak se to týká tohoto článku?

0/0
6.4.2018 10:31

L47u35d97v95í10k 90G50a40j89d48o76š35í32k 2665363594222

Výše snad reagujete na pana Kulíska, že nesledoval video. :-)

0/0
6.4.2018 10:35
Foto

P66a17v15e81l 79K64a46s29í74k95, 10T63e22c90h88n48e29t97.76c74z

Ano, to je pravda. Podle mého, pokud mi vyčítá, že jsem něco neřekl, měl by si napřed pustit to, co jsem řekl. Ostatně si pak to video pustil, protože dále už reaguje skutečně na to, co jsem řekl (nebo neřekl), takže to diskuzi prospělo.

Ale už lépe rozumím tomu, co jste napsal. Říkáte, že čtenáři si zvykli na to, že obsah videa a textu je stejný. To máte pravdu, že to tak může být. V tomto případě si ale myslím, že z článku bylo jasné, že text (pár odstavců) neobsahuje všechno, co je v půlhodinovém videu :-)

+1/0
6.4.2018 10:40

M46i32c89h89a37l 38M73a23l76á60t 3100613385122

On nikde nepíše, že si čtenáři zvykli na to, že obsah videa je stejný jako text článku.

On píše, že nemůžete někomu vyčítat, že neviděl video, když text článku je přepisem obsahu videa. Tudíž si přečetl jen text článku.

Nemusí přeci vidět obojí.

0/0
6.4.2018 17:57
Foto

P50a78v52e61l 67K70a60s75í34k94, 50T76e76c56h87n85e12t68.58c83z

Text článku ale přece není přepisem videa! Pokud má video 30 minut a článek pět odstavců, je to myslím celkem jasné :-)

+1/0
6.4.2018 20:46

M74a43r27t25i54n 50Ž90á33k 1522238943482

bezpečný facebook je pro mě ten, který nemám...i když je zadarmo:-)

+5/−2
5.4.2018 20:52
Foto

V35l19a50d19a 95V66a40n16e24k 9703976944488

To jo , nejbezpečnější sex je ten, který se nekoná....;-D....a obávat se Facebooku když mu nerozumím je to samé..;-)

+5/0
5.4.2018 21:01

M59a60r26t35i90n 58Ž40á12k 1532378173612

já se ho neobávám...já ho totiž k životu vůbec nepotřebuju:-)

+6/0
5.4.2018 21:21
Foto

V37l17a26d79a 36V33a20n98e12k 9513676164778

Život bez přátel není pro každého stejně jako celibát....ale chápu, že má někdo známé, pro které je vrchol techniky starý tlačítkový mobil bez připojení.....;-D

0/−4
5.4.2018 21:24

M89a44r37t52i68n 13Ž44á31k 1752938893732

přátelé rovná se automaticky facebook? nepotřebujeme ho k tomu, aby jsme mohli být kamarádi :-) vidím to dnes spíš naopak, rychle dát na fejsko každý prd a kdo ho nemá, je hooo....cool:-)

+2/−1
5.4.2018 21:31
Foto

V97l61a64d63a 46V80a81n42e57k 9673596244368

Je vidět že o Facebooku nevíte vůbec nic ;-D... ale to vám nebrání plodit " moudra"...:-P

+1/0
5.4.2018 21:38

L87u47d86v94í46k 18G92a19j56d10o23š13í58k 2835333714392

Možná by na vašem místě nebylo od věci začít používat selský rozum a konečně pochopit, že Facebook neslouží vám, ale vy jemu.

0/0
6.4.2018 10:28

P60e23t36r 15N38o71v54ý 9441653698

No pro někoho je facebook jediný přítel ...

+2/0
5.4.2018 21:48

J85i73r30k31a 84B23r25u80n65n57e36r 4388842969647

To už je lepší pes.

0/−1
7.4.2018 3:17

L50u60d51v60í86k 96G58a69j27d17o46š86í31k 2585753414592

Vy si vážně myslíte, že ti lidé co na FB máte takto označené jsou vaši přátelé? 8-o

+2/0
6.4.2018 10:23

D80a48v16i45d 36D78i37r88g42a 7125661248

Ještě byste mohl jít pod recepty na jídlo napsat, že nevaříte, pod články o pneumatikách že nemáte auto, na xmanovi nám sdělit, že nepijte whiskey...

Co ještě nemáte a neděláte?

+1/0
5.4.2018 22:57

P13a31v38e39l 49S86o20b13o82t77k71a 5370134

Facebook samozřejmě placený je, a to zobrazováním reklamy uživatelům.

Ale dobrovolně se akcionáři svých zisků nevzdají, takže je nutno přijmout takové zákony, které je k zabezpečení donutí.

+1/0
5.4.2018 20:20
Foto

J12a24n 48K35u93l32í88s25e75k 8577453898281

Pokud nebudou schopny sociální sítě prodávat uživatelská data třetím stranám, tak zkrachují. Už kvůli tomu burza spadla o pěkných pár stovek bodů.

Už jsem to zmínil nahoře, veškerá osobní data jsou majetkem sociálních sítí, což každý uživatel s radostí odklikl a když byl zvolen Trump a jeho kampaň rovněž využila této placené služby Facebooku, tak je oheň na střeše.

Ale když VŠECHNA uživatelská data poskytl Facebook kampani B. Husejna Obamy v roce 2012, tak nejen že bylo vše v pořádku, ale B. Husejn byl za hrdinu a génia jak efektivně dovedl tento bezprecedentní přístup k osobním datům zneužít ke svému vítězství.

+1/0
5.4.2018 21:05
Foto

P24a81v23e71l 53K94a90s55í24k84, 18T57e80c70h64n38e75t12.76c78z

Ne, to pletete více věcí dohromady. Když už jste zmínil kampaň Trumpa, tak tam se řeší Cambridge Analytica, která zřejmě využila data stažená pomocí aplikace, v rozporu s podmínkami Facebooku.

0/0
5.4.2018 21:53
Foto

P41a33v63e88l 62K48a78s77í97k36, 73T91e48c31h72n38e88t21.33c76z

Což pochopitelně neznamená, že Trump (nebo někdo z jeho kampaně) věděli o tom, odkud mají data. Ani Steve Bannon, který pracoval pro Cambridge Analytica i pro Trumpa, teoreticky nemusel vědět, odkud ta data byla.

0/0
5.4.2018 22:14
Foto

J45a57n 86K39u39l76í23s61e33k 8867983548671

Tady nejde vůbec o to, co Trump či Bannon věděl, to není předmětem skandálu. Předmětem je to, že sociální média byla využita kampaní Donalda Trumpa bez údajného vědomí uživatelů, což módní anti-trumpi nemohou skousnout...

+1/0
5.4.2018 23:10
Foto

P20a86v89e27l 33K18a15s25í23k57, 87T20e25c19h59n96e36t48.64c77z

Ne, opět se pletete (ačkoli věřím, že nikoli úmyslně). Není problém, že to bylo "bez vědomí uživatelů", ale zcela určitě "proti podmínkám Facebooku" a zřejmě i "proti volebním zákonům USA", neboť rozhodnutí kampaně kandidátů nesmí dělat nikdo ze zahraničí (neříkám, že je to dobré pravidlo, ale je to platné pravidlo, viz https://www.npr.org/2018/03/21/595535935/cambridge-analyticas-role-in-trump-s-2016-campaign-raises-potential-legal-flags), zatímco Cambridge Analytica tvrdí na nahrávkách Channel 4, že dělali všechna důležitá rozhodnutí kampaně Trumpa. Mám ale pocit, že ať napíšu cokoli, i tak budete nadále přesvědčen, že se někdo chová k vám a vašemu oblíbenci nefér, protože jakmile někdo kritizuje cokoli, co se byť vzdáleně týká Donalda Trumpa, označíte to za "anti-trumpi", což je samo o sobě dost vypovídající argumentační faul. Buď se budeme bavit o faktech, nebo budeme dávat nálepky. Obojí nejde.

0/0
6.4.2018 10:05
Foto

P10a43v83e46l 34K59a85s35í27k53, 20T36e28c33h38n43e81t21.64c13z

Abych vysvětlil to "zcela určitě", než se na tom zaseknete: pokud je pravda to, co říkají představitelé Cambridge Analytics na nahrávkách Channel 4, tak Cambridge Analytica podmínky Facebooku porušila. Samozřejmě je možné, že si to Cambridge Analytica celé vymyslela a žádná data nikdy neměli, ale to už je spekulace hodně přitažená za vlasy, museli by kvůli tomu zfalšovat opravdu hodně věcí, a není důvod, proč by vyráběli důkazy sami proti sobě.

0/0
6.4.2018 10:13







Najdete na iDNES.cz