Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Koncentráky, Stalin a Arabové mají svůj podíl na vzniku Izraele

Izrael mohl vzniknout v Jižní Americe či Africe, nakonec však byla zvolena horká půda pravlasti Izraelitů. K založení Izraele přispěla smrt šesti milionů evropských Židů v nacistických koncentrácích, Stalinova představa o ostrůvku socialismu na Blízkém východě a namyšlenost i nesvornost arabských států.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P18e35t57r 43M12a55r58e33č63e88k 1873321479378

Titulek evokuje náhled na Izrael jako na cosi nežádoucího a nevhodného. Co snad ani vzniknout nemělo. Mám ten pocit že snaha o vyvolávání protižidovských nálad je u některých autorů na iDnesu v kurzu. Rv

0/−3
14.5.2018 21:13

D28a94v13i15d 26M52a39c49k89ů 8510889830251

Stačilo napsat, že jsi často chyběl ve škole v dějepisu, že ti tedy dělá potíže číst fakta zasazená do dalších souvislostí a hodnocení z dnešího pohledu...

+1/0
15.5.2018 14:08

B34r97a24n71i14s46l35a85v 20D56r72g27o66ň37a 8800760437163

Anežka Hruzová nebola zavraždená v roku 1879 ale 1899. Hilsner by mal v roku 1879 3 roky, takže by ju asi ťažko zavraždil

+1/0
14.5.2018 14:01

D38a69v52i81d 66K22n20a18p15e81k 8687444156535

Dějny Izraele krásně ukazují rozdíl mezi židy a cikány - obě etnika žily po staletí roztroušeny v Evropě. Po válce dostali Židé možnost vybudovat z ničeho vlastní stát, který patří k jednomu z nejvyspělejších na světě. A kde jsou dnes cikáni?

+5/−1
14.5.2018 13:21

J27a39k33u35b 48P27e82t85r22i50c18e48k 4408864585241

Ale Židé byli vzdělaní, pracovití a úspěšní. V Evropě se prakticky asimilovali. Cikáni jsou zvláštní národ. Kdybyste je dal všechny na jeden ostrov a žijte si tu, jak umíte, skončilo by to hromadným únikem Cikánů ze svého vlastního státu.

+3/−1
14.5.2018 14:56

D57a72v56i45d 60M23a72c51k40ů 8120619950411

Romové netvoří vlastní národ, je to etnikum, u nás jsou to stejní Češi jako ty, jmenovče. Neměli a nemají vlastní stát, historicky po něm ani netoužili. Jen populistický žvanivec Okamura občas vypráví storky o setkání Mussoliniho a jakéhosi romského krále ve věci údajného romského území. Kdy a kde se tak mělo stát už ale hnědokošilatý ataman mlčí. Romové většinou v minulosti nepodnikali a ani dnes nepodnikají, nevlastnili a ani v dnešní době moc nevlastní větší majetky. Židům jiní záviděli to, že drží při sobě, že dokázali zbohatnout, získat vliv, postoj vůči Romům má jiný podtext.

0/−3
15.5.2018 14:15

D52a27v74i50d 28K98n37a13p55e37k 8267334526575

Cikáni jsou Češi? No hlavně tím způsobem života. Přečtěte si v historii, odkud přišli cikáni a odkud Češi do české kotliny.

+2/0
15.5.2018 14:24

P11e73t28r 80F32i58a89l34a 9953876693923

Cikáni netvoří vlastní národ. Romové ano, proto se tak začali nazývat. Nastudujte si o tom něco. :-)

+1/0
15.5.2018 21:27

D13a66v81i93d 45K64n85a53p68e33k 8427964226875

Hezký článek. V podstatě mi odpověděl na mou dávnou otázku, proč Židé chtěli svůj vlastní stát mermomocí na blízkém východě, kde mají od samého vzniku Izraele problémy s Araby.

Vždy jsem si říkal, jestli by nebylo jednodušší jim dát stát třeba na území dnešního východního Německa. Po válce by jistě nebyl nikdo proti tomu, kdyby se Německu jako poražené zemi sebralo o něco víc území. Ale pokud sami Židé chtěli na blízký východ, asi věděli proč.

+1/−1
14.5.2018 13:18

B31r21a11n44i40s22l18a65v 70D76r22g31o39ň47a 8500280307853

Julia Pirotte nebol francúzsky fotograf ale poľsá fotografka vydatá za francúzskeho fotografa Jeana Pirotta. https://cs.wikipedia.org/wiki/Julia_Pirotte

+2/0
14.5.2018 13:08

B80r35a94n69i30s61l91a60v 46D97r87g77o41ň30a 8680430367783

*poľská

0/0
14.5.2018 13:09
Foto

J32i61r57i 56H83o47s95i14c 6818248354484

Židé, a stát Izrael si zaslouží obdiv, za to čím si prošli, co vybudovali, v jakém nepřátelském prostředí to vybudovali. Já osobně jsem hrdý na Českou republiku, která pomohla vybudovat Izraelské letectvo, i s pominutím toho, že to dělali protože očekávali, že se Izrael přidá do komunistického tábora. :-)

+6/0
14.5.2018 11:52

S12t50a12n55i26s85l91a60v 89K49r51e78j75c20a76r 6927456903614

Ano, a nemusíme se ohánět pouze fašismem a socialismem. Židé a pogromy na ně byly známé už od středověku. Dokonce si myslím, že v minulosti byli pronásledovanějšími než Romové. Možná to bylo i tím, že na rozdíl od romského etnika byli a jsou vzdělanějšími a úspěšnějšími. Neznám případ před vznikem samostatného státu Izrael, že by židé byli původci a iniciátory válečných střetů a konfliktů. Judaismus zažil obě stránky lidského vývoje, at ten kapitalistický tak i ten komunistický. Do nově vznikajícího státu Izrael přicházeli po roce 1948 židé z obou částí rozdělené Zeměkoule.

+1/0
14.5.2018 12:05

R94a20d71o94m68í38r 33P50e57š73o26r78n77a 3349976949476

Protože je psáno, že si Bůh shromáždí Svůj lid „ostatky lidu Izraele” do Své země, kterou jim zaslíbil, a budou zde až do konce věků...

Jistotně zberu tě, Jákobe, docela, jistotně shromáždím ostatky Izraele, a seženu je v hromadu jako ovce v Bozra, jako stádo do prostřed ovčince jeho, i vzejde hluk od lidu.

+2/0
13.5.2018 19:39

O74n84d14ř81e51j 75S88e81k19e77r80a 1737696136689

Ono to má nějaký důvod, proč se tomu povídání říká "Starý zákon", víte?

0/0
13.5.2018 21:58

O89s61k40a37r 39R54a43z26á91k 1459448867723

Tak Židé to Starý zákon nenazývají. Vědí proč.;-)

0/0
14.5.2018 7:39

P76e24t39r 27F60i85a78l53a 9443826233583

Židé to tak nenazývají, protože nemají Nový zákon, ten je křesťanský.:-)

0/0
16.5.2018 14:30

Z60d52e76n86ě70k 56A87. 25U93r69b65a92n 7407670220462

Už jen používání slova palestina je špatně...

+9/0
13.5.2018 12:31

M16a87r25t22i45n 33T13v59r40d84y 3183140823868

Presne tak, Britove vzdycky hajili sve zajmy a to na ukor lidskych prav a humanity po celem svete. Vsak jak vyplyva na povrch v posledni dobe, masakry v Africe, a podobne. Takze se svou humanitou muzou jit nekam .... presne jak nize, jsou to Ti posledni, hned po nemecku co nam maji co vykladat jak se mame chovat.

+8/−7
13.5.2018 12:23

P92e56t41r 83K65a48l67b57f25e26l81l 7575590177577

Mohu jen doporučit,aby se lidi poučili co jsou britové za stvůry - viz válka v jižní africe,když byli ve válečném konfliktu s Bury a zvěrstvech,která dělali -!!

+2/−7
13.5.2018 13:34

R45i85c91h73a41r46d 55A67u10b22r37e48c26h55t 1852481836420

Nuda. Sběrné tábory, v nich nižší úmrtnost než mezi britskými civilisty. Podívejte se raději vedle do Německé jihozápadní Afriky, na genocidu Hererů.

+3/0
13.5.2018 13:56

P17a75v18e61l 56D12v72o78ř58á72k 8980407873735

Co předčí sovětské gulagy?

+4/0
13.5.2018 15:15

J95a11n 93D97o25l39e50j49š 9478882403706

tuhle bolševickou sračku nepředčí nic.

+1/0
14.5.2018 8:00

P38e10t50r 11F39i76a96l25a 9513406493833

skoro nic, ale v rychlosti vraždění je vysoce předčí plynové komory německých nacistů.

0/0
16.5.2018 14:10

P39e89t10r 62F87i82a67l69a 9343626523253

německé plynové komory - v intenzitě vraždění

0/0
15.5.2018 21:28

R61i87c32h54a91r67d 38A29u30b84r72e72c37h56t 1422311426710

Japonci se také hlásí o slovo.

0/0
16.5.2018 7:58

P31e64t61r 19F67i35a39l86a 9603636303693

Zajisté, historie zná řadu odporných surovostí, které dokonce i zásadně měnily historii.

Arabové dobyli Egypt a okamžitě vyvraždili téměř všechno původní obyvatelstvo, potomky staré vyspělé civilizace.

Tataři dobyli nechutným způsobem biologické války Krym, když házeli Janovanům a Řekům přes hradby mrtvoly lidí, kteří zemřeli na mor, a tím se rozšířil do celé Evropy největší známý mor. A pak Tataři pořádali výpady a odtahali do otroctví miliony lidí, např. Ukrajinců dva miliony.

Dále sovětské gulagy, Japonci atd.

Ale já jsem psal o tom, co nikdo nepřekonal v intenzitě vraždění - a to byly plynové komory německých nacistů.

0/0
16.5.2018 14:15

R45i74c56h35a48r51d 53A52u33b83r12e30c62h54t 1262361356400

Doložte prosím svoji pohádku o vyvraždění téměř celého původního obyvatelstva Egypta.

0/−1
17.5.2018 8:16

M49i45l37a61n 41V87o63l51e29k 5969243146169

Já myslím, že z Britů bychom si neměli brát příklad, jak se chovat k uprchlíkům. Ani před 2. světovou válkou, ani po ní a ani teď.

+6/0
13.5.2018 12:14

M73o97j60m48í97r 25S11k17á90l77a 2890482466

„Je třeba nasbírat co nejvíc důkazů, filmů, svědectví, protože jednou přijde den, kdy nějaký z.......c řekne, že tohle se nikdy nestalo.“

Zdroj: https://technet.idnes.cz/zalozeni-statu-izrael-14-5-1948-df5-/tec_reportaze.aspx?c=A180417_131328_tec_reportaze_vse

A přesně tak se i stalo, milé děti...:-P

+40/0
13.5.2018 10:12

J56i22ř18í 12H60o29v24o83r42k82a 2426687710961

Popíračů holokaustu je naprosté minimum a stojí zcela mimo veřejnou debatu. Tohle myslím ani do budoucna nehrozí.

0/−5
13.5.2018 10:23

P31e55t37r 28F76i37a31l12a 9163286213343

popíračů holokaustu stále přibývá, zanesli to sem muslimové

+7/0
13.5.2018 10:26

J33i57ř67í 46H23o94v35o31r94k16a 2876227530861

8-o Muslimové holokaust nikdy moc neřešili. Brali to vždy tak, že to byla naše evropské věc (což mají pravdu), se kterou neměli nic společného (což mají pravdu) a proto nechápou, proč oni za to mají nejvíc trpět ztrátou území a nepřetržitými vojenskými výboji (což také zní logicky). :-)

0/−7
13.5.2018 10:32

P59e24t28r 64F64i55a38l20a 9693316613303

Muslimové byli největší přátelé nacistů, navzájem se vyznamenávali tituly - čestný muslim, čestný árijec.

Muslimové v evropských zemích jsou největší popírači holokaustu, v západních zemích má řada škol problémy, jak o tom učit.

+11/−2
13.5.2018 10:39

J68i34ř19í 53H16o89v90o35r95k66a 2266947690471

To je samozřejmě nesmysl ;-D

Existují jednotlivosti, kde byli muslimové pronacističtí (muslimské SS divize v Bosně a Albánii, velký mufti Mohamed Amín al-Husajní) což ovšem byly spíše pragmatický kroky v lokální etnické / politické situaci, (jako třeba finsko-nacistická spolupráce). Ovšem je spočítané, že drtivá většina muslimů v WWII bojovala když už tak na straně Spojenců proti nacistům.

+4/−5
13.5.2018 10:46

R43i49c12h24a67r25d 74A89u77b16r82e50c63h64t 1952221866450

Ono je jednoduší se ohánět jedním muftím než až milionem indických muslimů na britské straně nebo 200 000 Arabů mezi Svobodnými Francouzi.

+3/0
13.5.2018 11:03

J84i92ř35í 10H22o50v98o97r30k27a 2896917970331

O nemalé části Rudé armády nemluvě :-)

+2/0
13.5.2018 11:32

P93a26v22e87l 17Z54a63t46l54o77u56k13a70l 6656369365397

LOL "jednotlivosti", to je krásná demagogie jak se to pokusit umenšit. A Irácký převrat už jsme zcela zanedbali a především to, že v ní bojovali na spojenecké straně, protože byli PODDANÍ jeho veličenstva, to samozřejmě také, že?

+1/0
13.5.2018 23:36

P82e78t79r 20F76i22a43l37a 9603246693933

To samozřejmě není nesmysl! Těmi tituly se navzájem vyznamenávali.

Je známé, že část muslimů bylovala proti německým nacistů, ale vůbec to nebyla drtivá většina, naopak.

A v současné době velká část muslimů popírá holokaust.

+1/0
15.5.2018 21:34

P57e10t84r 18F59i55a46l51a 9173146423803

bojovala

0/0
15.5.2018 22:23

R47i47c56h53a18r79d 43A70u93b86r16e22c27h22t 1272141786590

Byla to drtivá většina. To neokecáte.

0/−1
16.5.2018 7:58

P56e39t93r 51F96i77a70l94a 9203196893833

Jo, drtivá většina muslimů bojovala proti německým nacistům, ... asi proto, že nacisté cíleně likvidovali Židy, které muslimští Arabové po staletí nenáviděli a které nesnášeli ani muslimští Turci?

A jak vysvětlíte, že tedy ti - stateční muslimové dnes tak horlivě popírají holokaust?

0/0
16.5.2018 14:21

R31i77c46h98a71r38d 65A88u29b80r80e97c10h69t 1922721896460

Ale prd. Po staletí byli židé arabskými poddanými, po staletí žili mezi muslimy. Po staletí je mohli kdykoli vyvraždit, ale přesto zůstaly masivní arabské menšiny po celém arabském světě až do 20. století. Proboha než něco plácnete, zjistěte si o čem vlastně mluvíte. Podívejte se třeba na náboženské poměry v arabské Andalusii než příště plácnete takovou kravinu.

Proč současní Arabové nemají rádi židy přece víte sám, o tom je celý tenhle cyklus článků. Stěhování židů do Palestiny, konkurenční boj, propaganda která tomu měla zabránit, a vzestup nacionalismu spojený s rozpadem kolonialismu a šancí na vlastní stát po odchodu Turků spojený s agresí proti čemukoli, co by to mohlo ohrozit.

0/0
17.5.2018 8:21

P38e42t72r 56F57i12a85l95a 9503776823233

Arabové měli různá období, někdy víc vraždili, jindy se jim víc hodily peníze, které jim Židé a křesťané museli platit. Po nástupu islámu dobývali mnohé země a přitáhli i do Palestiny.

Židé již v 19. století nakupovali pozemky v Palestině, hned na začátku 20. století to začali dělat organizovaně, a již ve 20. létech to Arabům začalo silně vadit.

A jak vysvětlíte, že muslimové dnes tak horlivě popírají holokaust?

(Nebudu komentovat ty - masivní arabské menšiny po celém arabském světě, ačkoliv dle vašeho vyjadřování soudím, že byste se toho chopil a udělat z toho dlouhý ironický výklad.)

0/0
18.5.2018 1:19

P69e34t80r 19K64a38l75b28f50e87l47l 7885400747587

...pane Hovorka,v něčem máte pravdu - muslimů se to nedotklo,protože řada těchto příznivců kolaborovala s němci,takže se jim vedlo celkem dobře a nikdo je neposílal do sběrných táborů.

+2/0
13.5.2018 13:39

O95s50k37a84r 97R14a72z79á56k 1219738297443

Mahmud Abbás, víte který, na popírání holokaustu postavil svoji akademickou kariéru. Ještě předtím než se dal na politiku.

+3/0
14.5.2018 7:38
Foto

L22i74b87o86r 16V15y21k55o26u90p14i64l 9956705949507

Nemáte pravdu. Popíračů holocaustu nejen přibývá, ale jsou stále významnější. Popírání holocaustu navíc nemusí mít podobu tvrzení, že neexistovaly žádné KL. To se popírá těžko. Daleko častější je tvrzení, že si za to židé mohou sami, mohli utéct a neutekli, mohli se bránit a nebránili. No a co, říkají jiní, v pozadí socialismu stáli samí židé, tak se vyrovnalo. Jiní zase tvrdí, že to snad udělali schválně. Prostě obětovali 6 miliónů souvěrců, aby mohli vydírat svět. Dodnes z toho profitují, mělo by se jim to zarazit. Vždyť i EU patří do širšího okruhu popíračů, když diskriminuje Izrael, ačkoliv útočníky a násilníky jsou ve vzájemném vztahu vždy okolní muslimové, které naopak EU podporuje.

+16/−1
13.5.2018 10:52

J93i82ř26í 81H52o89v55o23r92k84a 2186957530331

;-D;-D Kromě USA není nikdo větší podporovatel Izraele než EU. A narozdíl od USA je v EU popírání holokaustu trestné - a docela přísně trestané.

Izrael dobře ví, že hlavně Německo, srdce EU, při něm z důvodů morální viny bude stát vždy. Dokonce i finanční podpora Palestiny resp. podpora ustavení demokratického Palestinského státu je z pohledu EU krok k dlouhodobému zabezpečení existence Izraele.

Ano, zaznívá kritika, že někteří Izraelští politici holokaust zneužívají k ospravedlnění čehokoliv a že často cíleně zaměňují antisionismus či obecně kritiku konkrétních kroků konkrétních politiků za "antisemitismus". Což se oboje bohužel skutečně děje...

Ale že by někdo relevantní popíral holokaust, to fakt ne.

+1/−5
13.5.2018 11:00
Foto

L97i89b18o40r 16V75y98k60o82u35p63i12l 9786595329307

Protože Evropská unie pokládá osidlování této oblasti za protiprávní a za akt agrese vůči Palestincům, rozhodla se na zboží pocházející z oblasti Západního břehu uvalit bezpočet pravidel - dovozní tarify, cla a povinnost viditelně takové zboží označovat.

Naproti tomu zboží dovážené z oblasti, která je plně pod správou palestinské samosprávy, je od jakýchkoliv cel i tarifů osvobozeno a má naprosto neomezený přístup na evropský trh. Evropská unie tak ukazuje, koho v zahraniční politice pokládá za relevantního, čestného partnera pro obchod, a s kým chce jednat z pozice síly (jako by nějakou faktickou silou skutečně disponovala) a z pozice morální autority, která smí právoplatně trestat.

Jen v minulém roce schválila EU pro Palestinu balíček ekonomické pomoci o výši více než 250 milionů eur určený na tzv. rozvojové projekty. Palestinci za to nakupují výhradně zbraně a cement na tunely.

+7/0
13.5.2018 11:10

J11i42ř76í 39H62o37v57o47r91k32a 2286747920301

Ano, zboží z okupovaných území se musí pravdivě označovat, to vám vadí? Zrovna tak je logické, že pravidla na zboží z Izraele se nedají aplikovat na zboží co není z Izraele.

Izraelci by to mohli vyřešit tím, že by okupované území anektovali, jako Rusové Krym, a bylo by to ;-)

0/−4
13.5.2018 11:35







Najdete na iDNES.cz