Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

V16a76c52l20a16v 42M83e66d13e20k 5781272635835

"Bohužel sovětská strana se z události do té míry nepoučila, že k jejímu opakování došlo v roce 1983..."

Rozhodně se Rusáků nechci nijak zastávat, ale nebyli to v první ředě Korejci, kdo se nepoučil, a osudovou chybu zopakoval?

+55/−4
doporučit
21.4.2018 1:17

L17a35d89i14s44l96a91v 55S60a63u42e13r 8797191493964

Jestli posádka plně obsazeného civilního letadla vidí u sebe ozbrojený stíhací stroj snažící se jim něco naznačit a oni žádným způsobem nereagují je to velmi nezodpovědné k cestujícím. Dle toho co zde bylo napsáno by měli být kapitán a zástupce kapitána toho civilního letadal postaveni před soud za smrt dvou osob které byli na palubě, protože svým nezodpovědným jednáním a neschopností smrt těch dvou zapříčinili.

+22/−1
doporučit
21.4.2018 11:34

T68o85m54á78š 44C95h60r75a81s36t87n53ý 2971114421363

Jeho odpovědi však jen vyvolaly další odpovědi.

Rekl bych ze spise vyvolavali otazky...

+22/−1
doporučit
21.4.2018 0:09

F32r63a70n28t35i25š89e50k 17F59i26a88l77a 2134610

Chápu, že angažovaná novinařina je dnes nutností, ale neměli byste to tak přehánět.

1."V podstatě jen drobností je, že posádka boeingu stíhače zaznamenala na pravé straně místo na levé, což odporuje mezinárodním předpisům pro zásah."

To není pravda, levá strana je pouze stranou prioritní, protože se předpokládá že na ní sedí kapitán, ale je zcela věcí pilota záchytného stíhače jak a kde je ukáže , rozhodující je ze se dostává do zorného pole pilota zachytávaného stroje , což se očividně stalo a korejský pilot jednoznačně potvrdil, že ho viděl a došlo mu o co jde. Nikde se nepíše přijel si zprava mohu tě ignorovat.

2. "Závažnější je poznámka o odlišnosti civilních a vojenských frekvencí učiněná kapitánem korejského letadla. Ta naznačuje, že posádka měla snahu se po frekvenci domluvit, ale vojenské letouny nebyly vybaveny VHF stanicemi, které běžně používal civilní letecký provoz. " Opět jasné překroucení pravdy. 121.5MHz je jednoznačně identifikována jako IAD tedy civilní nouzová frekvence a piloti korejského letadla to museli vědět, stejně tak museli vědět, že MAD tedy Military Air Destress, vojenská nouzová frekvence je 243.0 MHz.

Čili to byli korejští piloti kdo věděli, že vede nich letí vojenské letadlo, věděli, že jde o záchytný stíhač, to pozná i malé dítě a byli proškoleny, že zde končí legrace tzn. oni jsou povinni nediskutovat a bez debat následovat záchytné letadlo, protože jinak jdou k zemi. Předpisy jim nedovolovali se vykecávat s pilotem záchytného letadla, ale když to chtěli zkoušet měli to zkoušet na MAD 243MHz.

Hledat nějaké chyby na straně sovětů je dost komické.

+22/−2
doporučit
21.4.2018 11:48

D73a27n15i51e91l 71A84d49a20m 2737230321183

Dnes by letadlo nekomunikující se zemí ani se záchytným stíhačem nedoletělo tak daleko jako tenkrát.

Úplně mimo chápání je cituji: "..Bohužel sovětská strana se z události do té míry nepoučila, že k jejímu opakování došlo v roce 1983, kdy nad Sachalinem sestřelil Su-15 let KAL 007.". Poučit se přece měli v KAL.

+24/−5
doporučit
21.4.2018 7:57

P18e47t57r 58S30o15u79k26u48p 6319719535959

Těšil jsem se na druhý díl s tím, že se dozvím, co se popleteným pilotům honilo v hlavě. Bohužel ale jen mlžili.

Ignorovat Ruskou stíhačku a ani se o tom nezmínit kontrolní věži, to museli být zvláštní pochody ...

Z toho mohlo být snad nejpodstatnější ponaučení. Jak si zavčas připustit vlastní chybu.

+11/0
doporučit
21.4.2018 23:40

K13a71r84e78l 71Ř97e78h73á24k 9365919594509

Rusáci sestřelili letadlo, a ono přistálo. Co by na to řekl asi Jára Cimrman...

+11/−1
doporučit
21.4.2018 3:04

J63i47r24i 59K53o21s91t80k42a 2688112666682

"Bohužel sovětská strana se z události do té míry nepoučila, že k jejímu opakování došlo v roce 1983..."

Ještěže se poučili Korejci...

+9/−1
doporučit
21.4.2018 15:26

J71i32ř45í 34K94o43d97ý95d68e22k 7640400126253

Proč Sověti sestřelili let KAL 902?

Asi proto, že po dekádách, kdy se nad jejich území cíleně proháněli všechny ty B-50, Privateery, Canberry, B-47E, U-2 atd, byli na takové jednání dost senzitivní...

+13/−6
doporučit
21.4.2018 11:10

T52o43m93á21š 65B98í78l51ý 2425110887

Já se pilotům KAL-902 ani nedivím. Včera letěli z Paříže přes Anchorage do Soulu a dneska v článku ve druhém odstavci do Paříže.

Asi jim to v polovině cesty změnili a tím se to vysvětluje ;-D;-D

Opravte si to;-)

+4/0
doporučit
21.4.2018 8:13

P77e59t60r 24M70a12r82e22č12e35k 1553381889418

Rusáci se s tím holt nepářou. A na nějakých lidských životech jim vůbec nezáleží. Viz. ten Boeing malajsijských aerolinek. Který sestřelili nad Ukrajinou ještě než stačil vstoupit do jejich vzdušného prostoru. :-P

+9/−7
doporučit
21.4.2018 9:29

I57v61a53n94k34a 59P28o50s94p49í47š47i57l45o67v88á 8304898432457

V článku jsou určité nepřesnosti.

Su-15 neměl zabudovaný kanón, ten se podvěšoval pod trup ve dvojici kontejnerů UPK-23-250. Není však známo jestli je Bosovův Su-15TM měl při zásahu. Primární zbraní letounu byla dvojice těžkých řízených střel R-98MR a MT.

Jefim Gordon, uznávaný letecký publicista uvádí, že Bosov se přiblížil k letadlu dvakrát a zleva a až západní média později tvrdila opak. Dále Gordon uvádí, že Bosov Boeing nejprve ohlásil jako typ 747.

Neodpálil dvojici R-60 ale střelu R-98MR a ohlásil že zaznamenal zásah a klesání cíle. Podle některých zdrojů druhou střelu neodpálil, protože neudržel zamčený cíl, jiné zdroje tvrdí že střelu odpálil ta ale cíl minula.

K Boeingu poté startovaly další letouny Su-15, MiG-25 aJak-28 z různých základen,

+3/0
doporučit
21.4.2018 13:58

J26i83ř46í 80J96á20n80s28k98ý 4898956141148

Nepoučili se ani Sověti.

Vzpomeňte na toho Němce, co doletěl s Cessnou až na Rudé náměstí.

+3/0
doporučit
21.4.2018 12:06

L78e17o47š 35M56a18r51š69a36l 5632204762328

Tak jsem si znovu přečetl článek o sestřelu civilního letadla s 290 cestujícími americkým křižníkem Vincennes. A ten zásadní rozdíl je vidět. Tady se ryje do Rusů, že i přes to, že letadlo letělo hluboko v Sovětském prostoru a nereagovalo na stíhačku, tak jej sestřelili. Ale Američani na výletě daleko od domova, chudáci zahnaní ozbrojenými čluny 4km do iránských vod, nerozlišili radarový odraz velkého dopravního letounu od F14, ani rozdíl rychlostí jim nevadil, vymysleli si i klesání letounu, ignorovali civilní kód odpovídače a za bílého dne letoun sestřelili. 290 mrtvých a pozdější vyznamenání pro kapitána. To je prostě ten rozdíl mezi Rusy a Američany.;-€

+8/−9
doporučit
22.4.2018 3:16

K53a46t54e23ř15i65n93a 53V24ý73b24o72r96n23á 6770109509

Kdyby se podobné špionážní přelety sovětského území nestály americkým standardem, tak první myšlenka sovětské PVO bude letadlu pomoci a ne ho sestřelit.

+18/−33
doporučit
21.4.2018 7:29

M15a52r42e43k 77S37a29j63d72a 2805910756898

Skoda, ze se obe strany zavazaly drzet bobrika mlceni...

+2/0
doporučit
21.4.2018 7:12

L29e35o14š 73M65a44r73š85a83l 5402204602648

A kdy bude na technetu článek o sestřelu dopravního letadla americkým křižníkem, který se cítil ohrožený a jeho kapitán byl potom povýšen?:-(

+10/−28
doporučit
21.4.2018 7:02

M42a33r61t58i93n 73B68o85b57r 8676430876744

...."Například mohl být hlubší příčinou vzniku situace a následného jednání posádky tradiční způsob jednání zakořeněný v kultuře korejské společnosti? Mohla submisivita a úcta členů posádky projevovaná zkušenému kapitánovi, veteránu korejské války, zapříčinit, že na navigační chybu dlouho nikdo neupozornil?....Jak se ukázalo, v historii korejského letectví došlo k fatálním nehodám, v jejichž průběhu služebně mladší členové posádky v kritické situaci neprojevili nesouhlas s chybným řešením navrženým či přímo vykonávaným samotným velitelem posádky...

Tento problem ovsem nebyl (a neni) typicky pouze pro korejske letectvi.

+1/0
doporučit
22.4.2018 2:17

Z18b34y59n41ě83k 12P76o33i54s87l 9678326578434

Nechci být hnidopich, ale INS není inerční ale inerciální navigační systém! Autore, autore!

+1/0
doporučit
21.4.2018 15:39







Najdete na iDNES.cz