Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Nejdražší americký vojenský vrtulník se poprvé ukázal v Evropě

Nejsilnější a zároveň nejdražší americký vojenský vrtulník Sikorsky CH-53K se představil na letecké show v Německu. Uveze až 55 lidí, v podvěsu unese až dvanáct tun nákladu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J79i84ř81í 57B69a58b68i23n48s94k91ý 7817689678771

super vrtulník který bude nakonec k ničemu

0/0
28.4.2018 23:22

O55n57d75ř32e42j 42Č98a93p47k56a 6801721933864

To u vojenské techniky tak nějak člověk doufá, že se to nebude muset použít naostro. Ale zrovna takovýhle stroj se docela uživí i v míru, třeba po nějaké přírodní katastrofě je schopnost na 200 kilometrů vzduchem dopravit menší buldozer, bagr nebo generátor schopný utáhnout menší městečko celkem užitečná.

+1/0
28.4.2018 23:51

M19a35r62t43i96n 56B64a35r24t63e63k 5247761931803

Už jenom zajišťování logistiky na lodích ho využije bezezbytku.

0/0
29.4.2018 7:05
Foto

M59i39l92a25n 18D42v48o92ř67á51k 7693805906444

nevím jestli nepřišli s křížkem po funuse, protože velké bitevní vrtulníky měli význam v minulém století než přišli na svět ruční naváděné rakety.

0/0
28.4.2018 9:49

J10i87ř84í 73T35r39e69s39t48r 1704218228291

To jo, vrtulníky měl-i- a rakety přišl-i- . Jen tak dál ;-D

+5/0
28.4.2018 15:33

J43a22n 68K28u65č15e23r87a 8275878567840

nejsme ve škole :-P

0/−3
1.5.2018 7:43
Foto

V53í69t 41M93a90c37h 4758738903230

Jo, jsme jen na verejnosti :P

0/0
4.5.2018 23:28

P74a77v49e50l 63H20e29k 8897316143951

Je to sice transportní stroj, ale to nevadí, hlavní je rýpnout.

0/0
28.4.2018 21:23

O23n15d80ř97e32j 14Č74a76p55k82a 6101381883814

Taky se už pár let na vrtulnících používají protiopatření. Odpálení té rakety jde detekovat (v řádu setin sekundy od zapálení motoru), v nejjednodušší variantě to odpálí klamné cíle a ukáže pilotovi, odkud to na něj letí. Ty lepší systémy dokážou naváděcí senzory rakety aktivně rušit, případně zcela zničit (pokud se použije dost výkonný laser).

0/0
28.4.2018 23:42

O69n38d45ř56e43j 45N48o37v29á46k 4907777243503

pokud by měla nést takový laser tak by neměla nic jiného...a navíc s horní polosférou uděláte co?

0/0
29.4.2018 17:29

O12n67d36ř65e51j 88Č40a63p59k94a 6671331103954

Budu věřit tomu, že letectvo nefláká svou práci... tohle řeší primárně střely odpalované z ramene, ty jsou to, co nejde uhlídat.

Co se týká toho laseru, stačí pár desítek kW příkon, ty senzory jsou extrémně citlivé a přímý zásah IR laserem (pokud možno šikovně modulovaným, kdyby už to náhodou ten senzor ustál, tak ať vrací počítači blbosti) to jen tak nedá.

0/0
30.4.2018 17:04

T44o40m73á48š 60V68e92r80n83e42r 1875674567845

A co má tento vrtulník společného s bitevním??

0/0
29.4.2018 8:59

A85n44t17o54n88í34n 73H87o55l44í85k 8987503164780

Ukol zni jasne .. :-)

0/0
1.5.2018 12:08

M50i87l20a45n 51K91e88r72š52l27á55g56e30r 2839926775833

Nosnost a dostup do výšky je u vrtulníku hodně závislý na aktuálním tlaku vzduchu a nadmořské výšce. Použité motory se opotřebují a starý záchranářský vrtulník v Liberci se s nákladem už nepřehoupnul přes Ještědský hřeben...

0/0
28.4.2018 7:52

L41i54b77o25r 87F23i43e74d31l56e84r 6399617609270

Cetl jsem 1,2 miliardy za nakup 200 stroju a rikam si, ze to neni tak drahy... no a pak dalsi odstavec, kouknu zpet a tam za kus... no... tak to je jina liga panecku

+2/0
27.4.2018 21:01

L86i12b43o54r 77F32i15e91d96l70e64r 6379437769530

Teda 1.75 miliardy za kus

0/0
27.4.2018 21:02

A14l61f66r12e67d 95R37u63d61y74s 3758692295

Tuhle helikoptéru by měla koupit AČR - ale nemyslím že k tomu dojde.

+3/0
27.4.2018 20:58
Foto

T45o13m43á89š 65B37u68r28a 2494484100605

Pokud by tyto Hřebce AČR nakoupila jako jednu z komponent nějakého uceleného zbraňového systému - pak prosím. Ale pořízení samostatných kusů by bylo značně neekonomické. Tak drahé stroje potřebují totiž ochranu a podporu v oblastech, kde ony samy nejsou sto se ubránit případnému ataku protivníka. Pokud by tudíž fungovaly solitérně, byla by tu velká pravděpodobnost jejich brzkého zničení - a to při proponované pořizovací ceně není pro Erár žádná finanční brnkačka.

+5/0
27.4.2018 22:36

J35a61n 80V53á32c85l10a97v77í52k 3322716591929

K čemu přesně? Jinak v Evropě je provozuje snad jen Německo, jiné státy mají spíš CH-47.

0/0
27.4.2018 23:33

O31n59d48ř80e79j 11Č61a85p56k92a 6371741703164

Nemáme s tím co vozit, na pěchotu stačí to, co máme (případně Venom, Blackhawk nebo bůhví co se koupí jako nástupce). Umísťovat někde v horách dělostřelectvo, protiletadlové baterie nebo třeba radar tady moc potřeba není.

Když už do něčeho nacpat takové peníze, tak spíš A400M nebo nějaký jiný strategický transport, to je něco, pro co je práce pořád a ten, kdo si to objednal, to i platí.

+1/0
27.4.2018 23:52

J17o35s63e23f 65P50i41š43v56e19j39c 5876756708509

...v podvěsu unese až dvanáct tun nákladu...

...Během testu se například vyzkoušelo zvednutí nákladu o hmotnosti 16 329 kilogramů zavěšeného na háku...

- to jako, že bylo vyzkoušeno 16t a neunesl to nebo jak??!! Na wiki je nosnost 12,2t, takže těch 16t je nějak moc - co na to autor??

0/−11
27.4.2018 11:47

J92a80n 70V39á71c15l19a78v68í68k 3972976491159

Nebo je při testech požadováno větší zatížení?

+14/0
27.4.2018 11:52

T87o26m57á24š 92D89o52l87e19č16e18k 2614870138389

všechno se testuje na větší zatížení než jakému bude reálně vystaveno. Nemůžou být stroje koncipovány tak aby taktak unesli požadované zatížení.

Stačila by pak jediná drobná nedokonalost při výrobě a byl by konec stroje, a to se týká všeho. Například výtahy se taky testují na mnohem víc než kolik mají potom předepsanou nosnost.

+15/0
27.4.2018 12:18

O51n90d35ř90e44j 62Č21a66p44k98a 6101971553934

Na anglické wiki to má uvedenou nosnost 15 900 kg, těch pár metráků navíc (a podvěšených na háku) byl jen test, v ideálních podmínkách (takže možnost mít skoro prázdné nádrže a podobně).

Těch 12 tun na háku je pro přepravu na vzdálenost 200 kilometrů - takže zátěž, se kterou to zvládne vyvinout i nějakou použitelnou rychlost a pořád to bude ovladatelné (typicky přeprava různých kontejnerů a podobně). Jako létající jeřáb zvládne těch 16.

+7/0
27.4.2018 13:31

R53o67m51a90n 38V67š92e80t73e81č80k97a15, 71T64e30c20h27n15e50t27.77c72z

Dobrý den,

v citaci jste vynechal ...na vzdálenost 200 kilometrů...

+6/0
27.4.2018 13:49

F17r15a51n75t59i23š25e92k 91O96s92t64r47ý 4665691597443

noviny psali

0/−2
27.4.2018 11:45







Najdete na iDNES.cz