Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Budoucnost má hlas roztržité sekretářky. Google umí napodobit telefonát

„Ehm, ráda bych rezervovala něco na třetího května,“ zní v telefonu nejistý hlas. Kadeřnice netuší, že na druhé straně není člověk, ale robotický hlas využívající prvky strojového učení. Sundar Pichai, šéf společnosti Google, ukázal, jak podle něj vypadá budoucnost digitálních asistentů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R78a55d39e85k 41B76ě33h22a28v88ý 4958435853824

A lidi z telemarketingu nebudou mit co zrat :-) ...

0/0
15.5.2018 12:12

J41a65k82u19b 92N90o55v85á48k 9402124244471

The Matrix has you ........;-D

+1/0
11.5.2018 11:30

F24r21a46n91t89i88š64e71k 15K60a78l29v17o18d17a 5537457163511

Líbí se mi víc ta napravo ;-)

0/0
10.5.2018 19:52

L79u18b98o60m43í64r 26K30a91m16e97n83s26k38ý 3450978173516

ještě větší radost mi udělá až mi ten AI asistent zvládne brát všechny telefony a ke mě se dostane jen to naprosto nezbytné :-)

0/0
9.5.2018 22:27
Foto

P14a53v96e27l 69K59a32s39í73k82, 46T77e94c93h94n71e67t78.24c60z

Ano, i to je pravděpodobně v plánu, ale zatím testují jen velmi konkrétné vymezené scénáře.

0/0
10.5.2018 0:14

P36e73t67r 71S64o16k75o62l 8902701207101

Já vidím úplně jiné 100% pozitivní scénáře, třeba že si s ním budete moci pokecat v cizím jazyce, kdykoliv, kdekoliv, o čemkoliv, pokud by uměl i na vyžádání opravit výslovnost, slovosled atp. půjde o dokonalý nástroj na učení cizích jazyků...otázka je zda budou znalosti cizího jazyka ještě potřeba, když takový asistent může zastat i funkci univerzálního překladače. :-)

+1/0
10.5.2018 0:39

M11i41l62a54n 61V48o48l38e14k 5909423826249

Pro prezentaci si vyberete to, co máte nazkoušené a publiku předhodíte to méně podstatné (velmi věrohodný zvukový projev).

Mě by spíš zajímal nenazkoušený praktický dialog typu: 'Tady kadeřnictví, souhlasíte s tím, že hovor bude nahráván?'. 'Souhlasíte s uchováváním vašich údajů a s jejich využitím k marketingovým účelům, jakož i jejich poskytnutím třetím stranám pro statistické účely směřující k cílenému oslovení vhodných subjektů v rámci výzkumů požadavků trhu?' 'S čím z toho nesouhlasíte?'...

0/0
9.5.2018 20:24
Foto

P21a14v88e53l 69K66a82s55í48k76, 78T38e55c14h53n55e76t81.22c36z

Proč se chodíte nechat stříhat k právníkovi? :-)

+4/0
10.5.2018 9:17

M76i92l61a41n 27V16o39l74e31k 5979453416849

Jen jsem pokračoval v uvedeném příkladu. Myslím, že nebylo těžké pochopit podstatu mého příspěvku.

0/0
10.5.2018 19:15
Foto

P56a52v12e86l 18K30a14s37í53k61, 64T83e26c15h44n94e82t36.18c29z

Smajlík obvykle označuje vtip.

+1/0
11.5.2018 16:52

M56i46l28a51n 57V36o63l36e17k 5349503406469

Já se také rád směji. Jen se stále pohybujeme kolem toho problému, že naučený systém není umělá inteligence, pouze z něj vypadne nějaké řešení. A přitom já sám pro spoustu situací řešení neznám. 'Šmejdi' jsou obvykle krok napřed (mohou být na obou stranách), tak by mne víc zajímalo, jak by to dopadlo s odsouhlasením obchodních podmínek 'dostupných na webu společnosti', nebo třeba s objednáním ponožek zdarma.

0/0
11.5.2018 18:31

J52a97k60u50b 67B67o61h17o98n33ě40k 8965566109107

Já bych ještě nejásal, automatizace je ošemetná věc :-)

https://xkcd.com/1319/

+2/0
9.5.2018 16:40

L94u79b48o70m36í21r 37K20a34m59e38n81s66k77ý 3290298213336

pokud se do řešení problému zapojí víc lidí, pak tahle skupina obvykle generuje víc problémů než vyřeší. To je přirozený vývoj. Tyhle problémy s AI nastanou až bude mít potřebu se socializovat, do té doby by to mohlo chvíli fungovat :-)

0/0
9.5.2018 22:32

A47n72t17o82n53í24n 68H56o22l56í23k 8867543104350

Ja bych to rozsiril peknym bonmotem .. pocitace umoznuji spoustu slozitich problemu resit jednoduse. A spoustu jednoduchych problemu slozite.

0/0
10.5.2018 15:46

J62a40k36u84b 78R13o34u25s 3873350904382

Haha, to je absolutně přesný :D :D :D

0/0
14.5.2018 20:02

J85a94n 39K78u13d29e72r19a 4373926223352

D. Brown: Počátek: Winston. R^

0/0
9.5.2018 14:53

F34r12a79n98t80i95š47e15k 38O55s13t46r91ý 4445411297223

Na druhé straně se taky objeví roztržitá sekrátařka a skončí to hromadou malých roztržitých sekretářek.

0/0
9.5.2018 14:43

W57a28l56t62e84r 81D61i82v77i20š 6677802902972

Představil jsem si podobný systém na straně třeba infolinky operátora. Místo toho, abych dlouho čekal, než se mi začne věnovat živý operátor, může už proběhnout dialog, který navíc může velké části lidí pomoci okamžitě (většina problémů se opakuje, systém by se dal naučit je poznat a poradit), teprve pokud by to neřešil systém, dostal bych se k živému člověku, který by navíc už mohl mít řadu informací o mém problému předem. To by bylo hodně zajímavé.

+8/0
9.5.2018 13:07
Foto

D69a28n11i59e76l 33K35o44č90i87c84a 4105408906912

Heh. Vzhledem ke kvalitám infolinek českých operátorů bych to viděl spíš naopak. Tedy nejprve rozhovor s živým brigádníkem a teprve až by si nevěděl rady tak by mě mohl přepojit na stroj.

0/0
9.5.2018 21:47

M68a86r53t95i78n 73N65e72r49m29u28t 4269120858794

No jasně. A první nahraná otázka by byla: už jste to zkusil vypnout a zapnout?

0/0
10.5.2018 12:14

M34a47r57t43i28n 90B83i64t95t86n23e37r 4672766836515

Upřímně, pocit, že teprve když pracovník na infolince neví a nenechám se odbýt, tak mně přepojí na živého člověka, mám občas už teď. ;-)

+2/0
10.5.2018 13:10
Foto

L69e89n90k51a 79M37a93t28o94u62š38k20o56v15á 9190417146189

Já z toho nadšená nejsem. Nejdůležitější je, aby lidem nevadilo mluvit s roboty. Mně samotná myšlenka vadí už teď.

+1/−6
9.5.2018 12:54

F60i62l81i57p 73T94ř83e32b57a 6183650468966

Vidíte, mě zase vadí se bavit s člověkem. Robotu je jedno, když u toho večeříte a mluvíte s plnou pusou, klidně si počká, až si rozmyslíte, co že vlastně chcete, můžete mu klidně říct, že chcete objednat bičík a extra velký vibrátor a on nehne brvou.

+6/0
9.5.2018 13:02

O94n65d77ř57e35j 20S44e98k96e52r38a 1477656626739

Ono to nejspíš časem dopadne tak, že pokud se dovoláte umělé inteligenci, bude povinností jejího provozovatele vás na to upozornit, čili pokud vám vadí tohle, je velmi pravděpodobné, že časem přestane.

Pokud vám ale vadí integrace té technologie do běžného života, začněte si pomalu zvykat, protože za pár let se na řadě míst člověk přestane vyskytovat úplně - klasický helpdesk pro koncové uživatele bude mnohem levnější a spolehlivější provozovat ze serveru ve sklepě, než z kanceláří plných lidí.

0/0
9.5.2018 13:02
Foto

L17e90n77k81a 32M59a26t30o68u21š25k95o66v56á 9780847626579

Článek jsem četla celý, přesto se zeptám: každy bude mít v telefonu nainstalovanou službu, nebo jakousi appku umělé inteligence - asistenta hovorů - a učit ho budeme my sami? Třeba objednání u kadeřnice u mě probíhá často jinak. A když chci kromě střihu i jednou za půl roku keratinovou péči na vlasy, tak se to musí říci už dopředu při objednání. A jak ten asistent bude vědět, co zrovna chci, pokud se rozhodnu aby to za mě vyřídil?

A taky mě zajímá, bude to mít možnost výběru? Když mi bude volat neznámé číslo, můžu se rozhodnout, zdali to zvednu já, nebo to nechám zvednout asistenta?

0/0
9.5.2018 13:28

O64n43d53ř78e56j 82S30e69k18e63r20a 1527196186419

Jak to bude vypadat v budoucnosti, dnes nikdo netuší, ale ano, předpokládám, že se můj osobní asistent bude nějakou dobu ode mne učit.

Dnes si ten proces představte tak, že do informačního systému zadáte požadavek a ten za vás vyřídí asistent, který ho ze strukturovaných údajů v databázi samozřejmě identifikuje perfektně. Čili třeba v hotelu, který takový servis pro hosty nabízí a kadeřnictví "loví" po okolí, by takový asistent měl svůj smysl.

0/0
9.5.2018 13:34
Foto

L20e24n66k40a 82M23a47t77o44u18š45k20o24v77á 9510277666759

Toto já chápu, děkuji za odpověď :)

Mě to ale mnohem více zajímá z té mé strany. Pokud chci, aby mi umělá inteligence pomáhala s vyřizováním hovorů, ale třeba i s emaily, musím to být já kdo má nainstalovanýho google asistenta, nikoliv ta druhá strana. Teda ta může také samozřejmě, pak se snadno může stát, že se spolu baví dva roboti.

0/0
9.5.2018 14:03

O89n10d28ř29e38j 43S94e60k61e50r62a 1207256126179

Přesně tak. Ale dá se očekávat, že budou existovat i robustnější řešení, které nebudete mít doma, ale na nějakém vzdáleném serveru. Taková umělá inteligence pak bude mnohem komplexnější - například by pak mohla dohlížet na výuku vašich dětí s ohledem na vaše plány, jejich schopnosti a samozřejmě úroveň jejich znalostí.

Abych uvedl příklad - jako cíl stanovíte "bude to jaderný inženýr". UI bude chvíli přemýšlet a pak vám doporučí přestěhovat se do Nigérie, odkud jak známo do Evropy proudí jaderných inženýrů miliony a někteří z nich jsou dokonce ještě blbější, než vaši potomci.;-)

0/−2
9.5.2018 14:17
Foto

L63e56n41k22a 54M78a43t27o64u19š69k20o72v16á 9910657466539

Asi už stárnu. Není nad to vzít telefon do ruky a otevřít pusu. A nebo zvednout zadek z pohovky a pro něco si dojít pěšky. Ne! Moment! Já přemýšlím, že si koupím elektrickou koloběžku... oh my God!

;-);-D

+1/0
9.5.2018 14:42

J76a29n 18K22u89d85e32r44a 4323616953252

Já zrovna nesnáším tady tohle volání kvůli objednávání někam, buď si na to během dne nevzpomenu, nebo si jednou vzpomenu a on to tam nikdo nebere, případně je obsazeno...tak přesně na toto bych takovou asistentku uvítal. Jenom aby nebylo zadání takového úkolu složitější, než samotný telefonát. Ale beztak na náš jazyk dojde tak za 90 let...pokud vůbec

+2/0
9.5.2018 15:05

O33n91d43ř13e59j 30S19e14k21e95r55a 1817636196689

ČJ mutace by měla být uvolněna do konce tohoto roku.;-)

0/0
9.5.2018 15:33
Foto

L33e32n54k69a 83M26a66t48o81u97š50k65o55v89á 9190567816309

Prý se naučí Česky do konce roku :)

0/0
9.5.2018 15:34
Foto

D49a84n76i75e68l 55K70o55č41i41c79a 4735358586792

Spíš bych se bál toho, že vám umělá inteligence na základě tónu hlasu jakým ji vyzvete k objednání tu keratinovou péči doporučí sama, nebo se s vámi začne hádat že pro vás není vhodná a nebo v mém případě, že už na té hlavě není fakt co stříhat :)

0/0
9.5.2018 21:52

J26i97ř22í 76J90e22z98d66i53n60s14k18ý 8638632243119

To už očividně vyřešili, nepoznáte, že mluvíte s robotem

0/0
9.5.2018 13:40

K49a72t60e23ř34i90n56a 62S98l97a37v83í34k67o18v72á 6913855380903

Už vidím asistenta, jak bude uzavírat smlouvy u šmejdů...

0/−1
9.5.2018 12:13
Foto

P96a79v90e18l 50K27a33s25í64k46, 16T91e27c39h40n11e73t45.55c35z

Nebo naopak šmejdy odpálkuje ještě dřív, než se k vám dovolají.

+3/0
9.5.2018 12:21

Z51d59e76n91ě83k 24W42e84r52n40h26a77r34t 6327145682808

To myslíte tak, že by tohle měl na svém čísle každý a chovalo se to tak, že každý (nebo třeba každý neznámý) volající by se nejdříve dovolal asistentovi a ten by teprve rozhodl, zda "pan šéf" bude rušen? No, to je odvážná myšlenka, ale nevím, nevím, jak v praxi... Babička by asi nepoděkovala, když by mi volala z nového telefonu, že mám neděli přijet na bábovku - anebo by možná byla hrdá na to, že má vnuka velkého šéfa, kterému vyřizuje vzkazy osobní tajemník... ;-D;-D;-D Už dnes se lidi většinou z principu nebaví se schránkou... co teprve s robotem? Operátoři by to ale asi měli rádi, hovory by se prodloužily o diskusi s asistentem, schránku lidé zamáčknou okamžitě...

0/0
9.5.2018 12:41

F52i72l16i67p 41T96ř61e90b45a 6653930378166

Se schránkou se lidi nebaví proto, že obvykle když volají, potřebují odpověď (minimálně potvrzení přijetí informace). Někteří také proto, že hlasová schránka mění dialog (nepříjemný, ale se zpětnou vazbou) na monolog, který navíc zůstává někde nahraný, dokud ho ten druhý aktivně nesmaže. Robot informaci přijme, odpoví, předá... s člověkem se vůbec nemusíte bavit R^

A nepochybně bude existovat funkce automatického předání pro známé/konkrétní kontakty.

+2/0
9.5.2018 13:06
Foto

P97a56v39e13l 48K46a12s97í34k35, 84T47e71c33h30n38e67t93.35c70z

Je řada způsobů, jak to implementovat na straně koncového uživatele. Obecně jde ale o celkem starou myšlenku - osobní asistent. Představte si milionáře (miliardáře), kterému prostě volá hodně lidí, dostává hodně mailů atp. On sám jich ale přečte sotva procento, maily vyřizují asistenti, kteří vyberou pro šéfa jen to nejzajímavější/nejdůležitější/rozhodující. No a stejně je to s telefonem - babiččino číslo by samozřejmě šlo rovnou bez virtuální asistentky, zatímco neznámé číslo by zvedla asistentka, aby zjistila, kdo volá a o co jde.

0/0
9.5.2018 13:13

J29i31ř71í 48J67e20z61d25i10n47s57k47ý 8578452423699

White list funguje uz davno. Stejne jako dnes... me nikdo koho nemam v seznamu nevzbudi, pouze me oblibene kontakty spusti vyzvaneni.

+1/0
9.5.2018 13:42

L47i31b82o66r 66M82o27u47č31k29a 1688727415622

hmmmm .. je neco jako zvukovy toceni presypacich hodin?

0/0
9.5.2018 12:02

M77i71c68h65a86l 76K83r90e45j38č84a 5868966866763

Já.nevim... ale jako Antal poslední dobou především u AI a podobných vylomenin vidím spíš mnoho záporů a nebezpečí. Toto např.

zneužít pro stalking nebo rušení či omezení firmy. Samé zápory, které plusy zatím nepřevýší. ...

0/0
9.5.2018 11:57

M46i89c36h90a59l 89K45r20e67j14č46a 5138346276473

Křičí opravy - mělo být ajtak...

0/0
9.5.2018 11:58

M50i87c82h47a69l 85K78r91e58j65č84a 5568846546813

G4rrrr a taky KRUCI. :-)

0/0
9.5.2018 11:59

P78e84t40r 69V83o39b41o81ř81i71l 5419607108605

No vidíte to. A kdybyste to nadiktoval asistentovi, povedlo by se to napoprvé :-)

+1/0
9.5.2018 12:05

O49n72d59ř72e96j 87S95e14k59e27r89a 1667966776359

Ano. A text by z pera asistenta zněl takto:

"Jako ajťák vím velmi dobře, že je umělá inteligence technologií budoucnosti, ze které poplynou výhradně pozitiva. Obavy kritiků této technologie, například kvůli možnému zneužití pro stalking a podobné věci, samozřejmě nejsou na místě, a takovým lidem není rozumné naslouchat".

;-)

0/0
9.5.2018 12:21

M91i35c83h87a66l 84K74r35e23j79č26a 5418636566173

Ale autom. opravy jsou něco jako asistent (byť primitivní). Něco, co se snaží myslet za nás. Kdybych to psal sám, ty hlouposti tam nejsou!

0/0
10.5.2018 6:44

J38a80k93u25b 36S87t98a95š38e87k 4787899123834

Tak myslím, že nějakých jednodušším Turingem už by to projít mohlo.....

0/0
9.5.2018 11:18

L88e64n88a 66P69á42t48k59o71v98á 8981583354599

Když nepoznáte kdo je člověk je tu možnost , že se Google asistent na jedné straně bude bavit s Google asistentem na straně druhé ;-D

+3/0
9.5.2018 10:41







Najdete na iDNES.cz