Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Budoucnost má hlas roztržité sekretářky. Google umí napodobit telefonát

„Ehm, ráda bych rezervovala něco na třetího května,“ zní v telefonu nejistý hlas. Kadeřnice netuší, že na druhé straně není člověk, ale robotický hlas využívající prvky strojového učení. Sundar Pichai, šéf společnosti Google, ukázal, jak podle něj vypadá budoucnost digitálních asistentů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R53a76d58e18k 28B70ě96h35a82v51ý 4378195343974

A lidi z telemarketingu nebudou mit co zrat :-) ...

0/0
15.5.2018 12:12

J82a56k35u90b 83N61o40v18á94k 9632394784441

The Matrix has you ........;-D

+1/0
11.5.2018 11:30

F27r24a30n70t28i35š64e32k 80K23a23l27v45o43d54a 5867117493741

Líbí se mi víc ta napravo ;-)

0/0
10.5.2018 19:52

L40u43b79o51m20í56r 89K13a16m44e80n94s77k49ý 3350788203616

ještě větší radost mi udělá až mi ten AI asistent zvládne brát všechny telefony a ke mě se dostane jen to naprosto nezbytné :-)

0/0
9.5.2018 22:27
Foto

P79a18v82e69l 75K11a42s22í72k48, 27T85e31c93h23n64e47t11.46c72z

Ano, i to je pravděpodobně v plánu, ale zatím testují jen velmi konkrétné vymezené scénáře.

0/0
10.5.2018 0:14

P19e24t37r 32S57o86k10o28l 8452771197631

Já vidím úplně jiné 100% pozitivní scénáře, třeba že si s ním budete moci pokecat v cizím jazyce, kdykoliv, kdekoliv, o čemkoliv, pokud by uměl i na vyžádání opravit výslovnost, slovosled atp. půjde o dokonalý nástroj na učení cizích jazyků...otázka je zda budou znalosti cizího jazyka ještě potřeba, když takový asistent může zastat i funkci univerzálního překladače. :-)

+1/0
10.5.2018 0:39

M43i35l30a40n 90V69o66l78e19k 5979823516849

Pro prezentaci si vyberete to, co máte nazkoušené a publiku předhodíte to méně podstatné (velmi věrohodný zvukový projev).

Mě by spíš zajímal nenazkoušený praktický dialog typu: 'Tady kadeřnictví, souhlasíte s tím, že hovor bude nahráván?'. 'Souhlasíte s uchováváním vašich údajů a s jejich využitím k marketingovým účelům, jakož i jejich poskytnutím třetím stranám pro statistické účely směřující k cílenému oslovení vhodných subjektů v rámci výzkumů požadavků trhu?' 'S čím z toho nesouhlasíte?'...

0/0
9.5.2018 20:24
Foto

P30a23v86e80l 23K11a34s41í47k51, 65T80e60c21h88n10e23t75.94c39z

Proč se chodíte nechat stříhat k právníkovi? :-)

+4/0
10.5.2018 9:17

M95i72l81a72n 76V44o67l63e21k 5409853466369

Jen jsem pokračoval v uvedeném příkladu. Myslím, že nebylo těžké pochopit podstatu mého příspěvku.

0/0
10.5.2018 19:15
Foto

P73a23v46e31l 75K84a31s94í83k63, 59T40e58c77h77n94e32t87.22c31z

Smajlík obvykle označuje vtip.

+1/0
11.5.2018 16:52

M77i26l23a98n 50V33o89l73e83k 5409353946239

Já se také rád směji. Jen se stále pohybujeme kolem toho problému, že naučený systém není umělá inteligence, pouze z něj vypadne nějaké řešení. A přitom já sám pro spoustu situací řešení neznám. 'Šmejdi' jsou obvykle krok napřed (mohou být na obou stranách), tak by mne víc zajímalo, jak by to dopadlo s odsouhlasením obchodních podmínek 'dostupných na webu společnosti', nebo třeba s objednáním ponožek zdarma.

0/0
11.5.2018 18:31

J84a24k86u75b 54B28o54h41o56n21ě19k 8325416289657

Já bych ještě nejásal, automatizace je ošemetná věc :-)

https://xkcd.com/1319/

+2/0
9.5.2018 16:40

L88u67b87o52m72í25r 58K56a98m47e80n51s93k57ý 3210538383646

pokud se do řešení problému zapojí víc lidí, pak tahle skupina obvykle generuje víc problémů než vyřeší. To je přirozený vývoj. Tyhle problémy s AI nastanou až bude mít potřebu se socializovat, do té doby by to mohlo chvíli fungovat :-)

0/0
9.5.2018 22:32

A27n73t62o89n29í76n 68H66o89l30í15k 8147763194140

Ja bych to rozsiril peknym bonmotem .. pocitace umoznuji spoustu slozitich problemu resit jednoduse. A spoustu jednoduchych problemu slozite.

0/0
10.5.2018 15:46

J33a84k25u51b 82R31o96u35s 3663870384722

Haha, to je absolutně přesný :D :D :D

0/0
14.5.2018 20:02

J76a59n 83K45u67d79e66r23a 4543136973482

D. Brown: Počátek: Winston. R^

0/0
9.5.2018 14:53

F20r82a16n35t38i51š94e70k 71O46s70t71r94ý 4115551427293

Na druhé straně se taky objeví roztržitá sekrátařka a skončí to hromadou malých roztržitých sekretářek.

0/0
9.5.2018 14:43

W47a94l12t89e14r 91D17i15v83i46š 6337192942592

Představil jsem si podobný systém na straně třeba infolinky operátora. Místo toho, abych dlouho čekal, než se mi začne věnovat živý operátor, může už proběhnout dialog, který navíc může velké části lidí pomoci okamžitě (většina problémů se opakuje, systém by se dal naučit je poznat a poradit), teprve pokud by to neřešil systém, dostal bych se k živému člověku, který by navíc už mohl mít řadu informací o mém problému předem. To by bylo hodně zajímavé.

+8/0
9.5.2018 13:07
Foto

D30a85n76i40e98l 25K71o96č25i91c67a 4115398886212

Heh. Vzhledem ke kvalitám infolinek českých operátorů bych to viděl spíš naopak. Tedy nejprve rozhovor s živým brigádníkem a teprve až by si nevěděl rady tak by mě mohl přepojit na stroj.

0/0
9.5.2018 21:47

M50a65r34t34i92n 17N17e94r57m16u89t 4979290538154

No jasně. A první nahraná otázka by byla: už jste to zkusil vypnout a zapnout?

0/0
10.5.2018 12:14

M70a60r75t86i50n 84B27i70t55t27n57e49r 4792196326125

Upřímně, pocit, že teprve když pracovník na infolince neví a nenechám se odbýt, tak mně přepojí na živého člověka, mám občas už teď. ;-)

+2/0
10.5.2018 13:10
Foto

L62e28n92k43a 79M97a84t12o51u22š90k29o33v19á 9260517536209

Já z toho nadšená nejsem. Nejdůležitější je, aby lidem nevadilo mluvit s roboty. Mně samotná myšlenka vadí už teď.

+1/−6
9.5.2018 12:54

F31i16l35i51p 47T36ř32e94b78a 6163440668376

Vidíte, mě zase vadí se bavit s člověkem. Robotu je jedno, když u toho večeříte a mluvíte s plnou pusou, klidně si počká, až si rozmyslíte, co že vlastně chcete, můžete mu klidně říct, že chcete objednat bičík a extra velký vibrátor a on nehne brvou.

+6/0
9.5.2018 13:02

O85n34d14ř37e79j 35S19e34k72e75r72a 1457376936979

Ono to nejspíš časem dopadne tak, že pokud se dovoláte umělé inteligenci, bude povinností jejího provozovatele vás na to upozornit, čili pokud vám vadí tohle, je velmi pravděpodobné, že časem přestane.

Pokud vám ale vadí integrace té technologie do běžného života, začněte si pomalu zvykat, protože za pár let se na řadě míst člověk přestane vyskytovat úplně - klasický helpdesk pro koncové uživatele bude mnohem levnější a spolehlivější provozovat ze serveru ve sklepě, než z kanceláří plných lidí.

0/0
9.5.2018 13:02
Foto

L47e46n10k15a 95M68a87t26o75u21š79k66o20v84á 9290777666849

Článek jsem četla celý, přesto se zeptám: každy bude mít v telefonu nainstalovanou službu, nebo jakousi appku umělé inteligence - asistenta hovorů - a učit ho budeme my sami? Třeba objednání u kadeřnice u mě probíhá často jinak. A když chci kromě střihu i jednou za půl roku keratinovou péči na vlasy, tak se to musí říci už dopředu při objednání. A jak ten asistent bude vědět, co zrovna chci, pokud se rozhodnu aby to za mě vyřídil?

A taky mě zajímá, bude to mít možnost výběru? Když mi bude volat neznámé číslo, můžu se rozhodnout, zdali to zvednu já, nebo to nechám zvednout asistenta?

0/0
9.5.2018 13:28

O84n14d93ř28e81j 46S26e43k84e58r39a 1617166206419

Jak to bude vypadat v budoucnosti, dnes nikdo netuší, ale ano, předpokládám, že se můj osobní asistent bude nějakou dobu ode mne učit.

Dnes si ten proces představte tak, že do informačního systému zadáte požadavek a ten za vás vyřídí asistent, který ho ze strukturovaných údajů v databázi samozřejmě identifikuje perfektně. Čili třeba v hotelu, který takový servis pro hosty nabízí a kadeřnictví "loví" po okolí, by takový asistent měl svůj smysl.

0/0
9.5.2018 13:34
Foto

L34e56n42k15a 39M69a67t96o18u38š26k98o67v97á 9490527976169

Toto já chápu, děkuji za odpověď :)

Mě to ale mnohem více zajímá z té mé strany. Pokud chci, aby mi umělá inteligence pomáhala s vyřizováním hovorů, ale třeba i s emaily, musím to být já kdo má nainstalovanýho google asistenta, nikoliv ta druhá strana. Teda ta může také samozřejmě, pak se snadno může stát, že se spolu baví dva roboti.

0/0
9.5.2018 14:03

O59n51d88ř13e28j 63S63e88k61e82r39a 1857236146689

Přesně tak. Ale dá se očekávat, že budou existovat i robustnější řešení, které nebudete mít doma, ale na nějakém vzdáleném serveru. Taková umělá inteligence pak bude mnohem komplexnější - například by pak mohla dohlížet na výuku vašich dětí s ohledem na vaše plány, jejich schopnosti a samozřejmě úroveň jejich znalostí.

Abych uvedl příklad - jako cíl stanovíte "bude to jaderný inženýr". UI bude chvíli přemýšlet a pak vám doporučí přestěhovat se do Nigérie, odkud jak známo do Evropy proudí jaderných inženýrů miliony a někteří z nich jsou dokonce ještě blbější, než vaši potomci.;-)

0/−2
9.5.2018 14:17
Foto

L35e85n37k86a 71M37a24t27o17u85š89k65o46v57á 9440457156419

Asi už stárnu. Není nad to vzít telefon do ruky a otevřít pusu. A nebo zvednout zadek z pohovky a pro něco si dojít pěšky. Ne! Moment! Já přemýšlím, že si koupím elektrickou koloběžku... oh my God!

;-);-D

+1/0
9.5.2018 14:42

J55a55n 68K51u31d38e77r51a 4493176833662

Já zrovna nesnáším tady tohle volání kvůli objednávání někam, buď si na to během dne nevzpomenu, nebo si jednou vzpomenu a on to tam nikdo nebere, případně je obsazeno...tak přesně na toto bych takovou asistentku uvítal. Jenom aby nebylo zadání takového úkolu složitější, než samotný telefonát. Ale beztak na náš jazyk dojde tak za 90 let...pokud vůbec

+2/0
9.5.2018 15:05

O31n24d21ř40e42j 22S21e65k36e78r44a 1337816266379

ČJ mutace by měla být uvolněna do konce tohoto roku.;-)

0/0
9.5.2018 15:33
Foto

L97e27n41k27a 47M34a54t67o57u10š82k63o97v18á 9290867166439

Prý se naučí Česky do konce roku :)

0/0
9.5.2018 15:34
Foto

D49a64n75i53e16l 24K31o34č49i14c75a 4205458696142

Spíš bych se bál toho, že vám umělá inteligence na základě tónu hlasu jakým ji vyzvete k objednání tu keratinovou péči doporučí sama, nebo se s vámi začne hádat že pro vás není vhodná a nebo v mém případě, že už na té hlavě není fakt co stříhat :)

0/0
9.5.2018 21:52

J10i78ř34í 18J89e46z42d75i55n62s39k59ý 8588222563169

To už očividně vyřešili, nepoznáte, že mluvíte s robotem

0/0
9.5.2018 13:40

K91a37t88e42ř61i61n54a 20S27l94a22v83í49k90o46v64á 6223595970393

Už vidím asistenta, jak bude uzavírat smlouvy u šmejdů...

0/−1
9.5.2018 12:13
Foto

P94a78v26e96l 16K87a29s89í75k63, 72T21e92c97h83n82e55t37.51c47z

Nebo naopak šmejdy odpálkuje ještě dřív, než se k vám dovolají.

+3/0
9.5.2018 12:21

Z34d23e89n94ě33k 58W36e63r25n74h46a97r24t 6277205222218

To myslíte tak, že by tohle měl na svém čísle každý a chovalo se to tak, že každý (nebo třeba každý neznámý) volající by se nejdříve dovolal asistentovi a ten by teprve rozhodl, zda "pan šéf" bude rušen? No, to je odvážná myšlenka, ale nevím, nevím, jak v praxi... Babička by asi nepoděkovala, když by mi volala z nového telefonu, že mám neděli přijet na bábovku - anebo by možná byla hrdá na to, že má vnuka velkého šéfa, kterému vyřizuje vzkazy osobní tajemník... ;-D;-D;-D Už dnes se lidi většinou z principu nebaví se schránkou... co teprve s robotem? Operátoři by to ale asi měli rádi, hovory by se prodloužily o diskusi s asistentem, schránku lidé zamáčknou okamžitě...

0/0
9.5.2018 12:41

F90i35l73i42p 63T44ř62e31b10a 6903510178636

Se schránkou se lidi nebaví proto, že obvykle když volají, potřebují odpověď (minimálně potvrzení přijetí informace). Někteří také proto, že hlasová schránka mění dialog (nepříjemný, ale se zpětnou vazbou) na monolog, který navíc zůstává někde nahraný, dokud ho ten druhý aktivně nesmaže. Robot informaci přijme, odpoví, předá... s člověkem se vůbec nemusíte bavit R^

A nepochybně bude existovat funkce automatického předání pro známé/konkrétní kontakty.

+2/0
9.5.2018 13:06
Foto

P18a84v18e59l 14K81a87s31í73k57, 61T64e73c10h27n74e96t74.87c70z

Je řada způsobů, jak to implementovat na straně koncového uživatele. Obecně jde ale o celkem starou myšlenku - osobní asistent. Představte si milionáře (miliardáře), kterému prostě volá hodně lidí, dostává hodně mailů atp. On sám jich ale přečte sotva procento, maily vyřizují asistenti, kteří vyberou pro šéfa jen to nejzajímavější/nejdůležitější/rozhodující. No a stejně je to s telefonem - babiččino číslo by samozřejmě šlo rovnou bez virtuální asistentky, zatímco neznámé číslo by zvedla asistentka, aby zjistila, kdo volá a o co jde.

0/0
9.5.2018 13:13

J70i63ř11í 76J15e70z78d37i72n32s66k84ý 8568612653609

White list funguje uz davno. Stejne jako dnes... me nikdo koho nemam v seznamu nevzbudi, pouze me oblibene kontakty spusti vyzvaneni.

+1/0
9.5.2018 13:42

L88i63b22o38r 34M89o27u77č22k77a 1888437455562

hmmmm .. je neco jako zvukovy toceni presypacich hodin?

0/0
9.5.2018 12:02

M13i25c62h45a92l 54K83r40e54j42č13a 5608576506893

Já.nevim... ale jako Antal poslední dobou především u AI a podobných vylomenin vidím spíš mnoho záporů a nebezpečí. Toto např.

zneužít pro stalking nebo rušení či omezení firmy. Samé zápory, které plusy zatím nepřevýší. ...

0/0
9.5.2018 11:57

M76i17c22h43a65l 84K43r61e59j46č79a 5468336636363

Křičí opravy - mělo být ajtak...

0/0
9.5.2018 11:58

M81i44c91h26a29l 50K31r21e67j21č76a 5588186796343

G4rrrr a taky KRUCI. :-)

0/0
9.5.2018 11:59

P72e42t75r 86V45o69b75o98ř78i70l 5699637138975

No vidíte to. A kdybyste to nadiktoval asistentovi, povedlo by se to napoprvé :-)

+1/0
9.5.2018 12:05

O22n18d60ř76e27j 60S67e68k41e31r49a 1547956536329

Ano. A text by z pera asistenta zněl takto:

"Jako ajťák vím velmi dobře, že je umělá inteligence technologií budoucnosti, ze které poplynou výhradně pozitiva. Obavy kritiků této technologie, například kvůli možnému zneužití pro stalking a podobné věci, samozřejmě nejsou na místě, a takovým lidem není rozumné naslouchat".

;-)

0/0
9.5.2018 12:21

M13i26c80h89a29l 66K14r10e53j47č89a 5728316766903

Ale autom. opravy jsou něco jako asistent (byť primitivní). Něco, co se snaží myslet za nás. Kdybych to psal sám, ty hlouposti tam nejsou!

0/0
10.5.2018 6:44

J44a44k80u78b 34S74t47a24š58e60k 4547329563864

Tak myslím, že nějakých jednodušším Turingem už by to projít mohlo.....

0/0
9.5.2018 11:18

L71e61n37a 83P97á28t71k54o43v62á 8661683464259

Když nepoznáte kdo je člověk je tu možnost , že se Google asistent na jedné straně bude bavit s Google asistentem na straně druhé ;-D

+3/0
9.5.2018 10:41



Najdete na iDNES.cz