Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

M11i28l46a98n 54N77ě85m94e71c 1615910586616

Takže se v tomto přechodném stadiu podařilo docílit ideální kombinace.

Automat je z té části, v níž převyšuje schopnosti člověka, vypnutý a spoléhá se na to, že ho bude hlídat pozorný lidský operátor. Ten ovšem v režimu, kdy sám auto aktivně neovládá, logicky nedokáže udržet pozornost a i kdyby ano, jeho reakce je v dané situaci ve srovnání s automatem jednak opožděná, jednak pomalá.

Ten systém zřejmě nastavoval Woody Allen, kterému ale neřekli, že to není film.

+91/−2
doporučit
24.5.2018 21:22

J32a95n 11P28r85i60b10y74l 5900605457947

Tenhle znate?

Rika taxikar ridici Uberu: "ale vzdyt vam Babis zakazal dal jezdit, tak jak to, ze dal jezdite"?

"Ja jsem ridic Uberu v demisi."

+72/−2
doporučit
25.5.2018 0:45

M72i40c38h20a98l 78J16u92r75s45a 1906621746381

Čili takový Černobyl autonomních aut. Taky chtěli zkusit, co to udělá, když se vypnou ochrany.... No tak to už ví. Taky to zabíjí.

+84/−4
doporučit
24.5.2018 21:42

J71a97n 24T53a79r43a79b72a 4906316749439

Nemám Volvo XC, ale Audi se systémem Pre Sense. Na chodce na chodníku, stojící nebo jdouci rovnoběžně se silnicí nereaguje. Jak se ale chodec pohne do vozovky, už to nahlas i na headup varuje a poté i brzdí. Takže si myslím, že soudruzi z Uber udělali fatální kiks,a.za.nehodu nesou podstatnou spoluvinu oni.

+57/−2
doporučit
24.5.2018 21:45

L89a82d82i42s19l66a11v 14S81t47e57h83l72í82k 6841649845

Každy, kdo se dívá na hokej ví, že pokud na brankáře nejdou střely soupeře, ztratí pozornost a pak může dostat gól z banální situace. Operátor co sedí v autě, které samo jede, ztratí pozornost velmi brzy... jeho reakce pak bude několik dlouhých sekund..

+40/0
doporučit
24.5.2018 22:39

F86r15a47n52t56i88š11e59k 47N80o12v24á10k 1486177449647

Tak kdo je viníkem nehody je snad jasné - bláznivá ženská přecházející potmě silnici, která nevidí svítící auto.

+103/−14
doporučit
24.5.2018 21:37

T87o33m20á43š 35H34o61l70i55č 5348504401808

Takže realita je taká,že auto ,technika i soft fungovali výborne a lepšie než ľudský vodič,ale nehodu zase spôsobil zásah a rozhodnutie človeka,ktorý dopredu zakázal stroju reagovať. Lepšiu reklamu na zavedenie samoriaditelných autonómnych áut ani nemôže byť.

+110/−16
doporučit
24.5.2018 21:00

T95o58m25á86š 13K26u37c89h43a93ř 3807811718841

"Společnost Uber uvedla, že jejich systém spoléhá na „pozorného operátora“. Ten má za úkol sledovat situaci a zasáhnout v případě, kdy samořídící systém selže."

Tenhle blábol si mohou nechat od cesty. Řidič buď řídí, nebo ne. Není nic mezi tím. Je prokázané, že ani profesionální piloti nedokáží udržet pozornost a zareagovat okamžitě v případě, že nepilotují, ale pouze dohlíží.:-P

+29/−1
doporučit
24.5.2018 23:21

V98l89a80d97i49m48i17r 94S61o54u51k60a79l 4850811111646

Pokrok je pokrok a ten prinasi obcas obeti. Tak je to odjaziva. Pani urcite neumrela zbytecne. Hlavne svou blbosti prispela k tomu,ze uz se to treba priste nestane.

+25/−1
doporučit
24.5.2018 22:06

M59i28c65h83a52l 98R23e44i90t17e73r 7545393394

Z meho pohledu samozrejme nese primarni vinu cyklistka. Pokud prechazim mimo prechod, je mou zodpovednosti se rozhlednout.

Nicmene je jasne ze castecnou spoluvinu nese i clovek co dovolil vypnout bezpecnostni systemy. Te operatorce lze vinu pripisovat tezko - je treba si uvedomit ze neridila, pouze hlidala funkci automatu. Je jasne ze reakcni doba cloveka je v takovem pripade nekolikrat delsi, specielne pokud auto jelo po rovince ve tme.

+30/−3
doporučit
24.5.2018 22:09

J60o63s49e61f 80Š74o35l11t90e72s 8114968700453

Z těch informací dle mě naprosto jasně plyne, že systém Uberu neměl na silnici ani zdaleka co dělat. Pokud bylo k jeho normálnímu provozu nutné vypnout některé základní bezpečnostní prvky, kvůli kterým se vlastně tyto systémy tvoří, tak takové testování snad ani nedává smysl.

+17/0
doporučit
24.5.2018 22:55

R45o50m18a42n 38P30o63l15á10č55e89k 5676629575

Bojíme se pustit vlak bez fíry, který má koleje a mnohdy i komplet separovanou trat bez přejezdů atd... V metru, které je ještě echt oddělené od čehokoli, máme jednotky provozů resp. spíš jednotky linek v pár městech...

Ale auto bereme jako ok

+37/−6
doporučit
24.5.2018 22:14

M40i43l50o32s24l89a96v 40J33a11n35o39u58š36e92k 3826553383768

Ty systémy byly pravděpodobně deaktivovány kvůli tomu, že měli vysokou chybovost a tedy brzdily nesmyslně a kvůli tomu ohrožovali provoz. Na druhou stranu v takové situaci by auto mělo spíše stát v garáži a programátoři pilně pracovat na nápravě. Tohle se uspěchalo...

+29/−5
doporučit
24.5.2018 22:21

R92o55b66e65r22t 10M18á96s57l48o 1161891167727

A to je budoucnost samořiditelných aut. Vy od systému něco očekáváte, jenomže na centrále se zrovna rozhodli, že potřebují udělat nějaké "vylepšení" a něco Vám vypnou pod rukama. A že výrobci "inteligentních auta" budou lobovat za nevypnutelné aktualizace je téměř jisté.

Když vidím jak se kolegům v práci sami restartují počítače atd.... tak je zřejmé, že situace kdy Vy si koupíte nějaké zařízení, ale výrobce se tváří, že Vám SW jen "pronajal" a může si s ním dělat co chce je zcela neudržitelná a bude se muset změnit.

Podle mého názoru by systémy s uzavřeným kódem vůbec neměly být certifikovány pro veřejné použití (třeba na veřejných slnicích). Pokud veřejnost nemůže zkontrolovat, co tam zase zbastlili, tak je použití něčeho takového obrovským rizikem. Ať se jedná o náhodnou chybu nebo cílený záměr.

Chápu, že se to výrobcům, kteří do vývoje SW nacpali miliardy nebude líbit, ale pokud chtějí něco takového provozovat ve veřejném prostoru, tak se budou muset podřídit veřejné kontrole. Není možné, aby někde na dispečingu seděl nějaký magor a mohl vypnout třeba brždění u miliónu aut. Bude to muset být uděláno tak, že to schválí ještě někdo jiný, prostě to schválení musí být decentralizované. A na kontrolu státu bych rozhodně nespoléhal,

+15/−1
doporučit
25.5.2018 0:19

V52o60j39t60ě73c55h 55R54y14c26h17e16c98k70ý 2360227276989

Podle mě je chyba na straně Uberu. Pokud takto zasáhnu do chováni samořízení, tak by se měl operátor chovat (vyhodnocovat situaci a zasahovat) jako normální řidič a to při civění na display, bez ruk na volantu a nohy na pedálech jaksi nejde.

Hypoteticky to otočím: počítač v samořídícím autě nechá lidského řidiče řídit (aby se mohl řidič zdokonalit a pak mohl dostat řidičák na samostatné řízení), ale kontroluje ho a v případě potřeby správně (myšleno tak jak se očekává) zasáhne. Protože řidič zmatkuje, tak mu upravíme brzdu tak, že pokud ji zprutka sešlápne, tak auto nebude vůbec brzdit, protože řidič často zmatkuje a často nesmyslně brzdí. Takto brzdit bude moci jen počítač, který na toho člověka dohlíží. Jenže počítač nesleduje provoz pořád, ale jen občas si zapne senzory a pokud je vše v pořádku, tak se vrátí k jiné činnosti. ..... tak a teď mi řekněte, jestli je v tomto případě vše v pořádku.

+12/0
doporučit
25.5.2018 11:31

F61i90l69i12p 73T76ř37e31b16a 6913480918276

Testování techniky s vyřazenou bezpečností není nic nového, ani neobvyklého. Vyžaduje to ale dokonalou znalost systému a trvalou ostražitost (a taky hodiny školení, stohy papírů, a většinou také servisní klíč, který zajišťuje, že se do oblasti zařízení s vyřazenou bepečností nemůže dostat nikdo jiný, než ten kdo právě prodělal hodiny školení a stohy papírů).

Zdá se mě, že tohle úplně splněno nebylo.

+11/0
doporučit
25.5.2018 11:56

P20e29t66r 16H75a62r31i80p81r31a47s50a50d 58H16a11j46i70č 5451306163370

V tomto případě má jednoznačně vinu management Uberu, který o takovém zásahu do SW rozhodl. Že ten systém ani nepípnul, a přitom mohl, je úplně špatně. Lidská sistentka pak neměla čas zpozornět a správně reagvat. Je to ostuda a Uber si to u mě dost polepil.

+10/0
doporučit
24.5.2018 23:01

J24á12n 49B85a61d32i52o48v62s16k22ý 2979954856416

Uber ma problém. Toto nejde moc omluvit.

+12/−1
doporučit
24.5.2018 23:22

V64i59k58t94o27r 78W68o32l61f 8332288313296

Takže technika zafungovala přesně tak jak měla a situaci by za normálních okolností zachránila, kdyby to ovšem jako obvykle nepokazil lidský faktor.

+8/0
doporučit
25.5.2018 7:53

M68a31r12i70á20n 82B14e63d65n88á11r97i38k 9431671410388

Vtipné je, že to auto ma 2 na sobě nezávislé bezpečnostní systémy, které mohli snížit následky na minimum, ale našel se blbec, který oba vypnul. Co na to dodat, snad se najde ten chytrák co to udělal.

+8/0
doporučit
25.5.2018 7:24

M51a61r29t68i80n 20D85o34h87n57a55l 5797873628438

To, co předvedla ta ženská s kolem je možné asi jenom v USA, protože to co jsem tam viděl, mě vede k tvzení, že průměrné IQ tamějšího obyvatelstva je něco kolem 70. V tomto případě to dopadlo tak, jak by to dopadlo i při řízení osobou. Jenom jasnovidec by mohl předpokládat, že přes víceproudou neosvětlenou silnici půjde americká "inteligentka" s kolem.

+15/−5
doporučit
24.5.2018 23:27

J10i32ř79í 41H13o50f87m23a80n 6775987709576

Z článku jsem si vzal následující poznatky:

1) Autonomní technika je již dostatečně vyspělá, aby té nehodě zabránila.

2) Autonomní technika není dostatečně vyspělá na to, aby byla schopna vozit lidi, protože reaguje sice bezpečně, ale nepřiměřeně (a tedy nekomfortně).

3) Aby autonomní technika mohla vozit lidi komfortně, je třeba omezit co nejvíce vnější rušivé vlivy. Autonomní automobily by tedy měly jezdit jen tam, kde je neruší člověk - to znamená jen na dálnici a jen společně s autonomními automobily (bez automobilů řízených člověkem).

Je to obdoba automatického metra - to jezdí v tunelu a na stanicích jsou lidé od vozů metra odděleni automatickými dveřmi, které jsou otevřeny jen tehdy, kdy vlak metra stojí ve stanici.

+7/0
doporučit
25.5.2018 9:03

V96a88c45l10a89v 32M80a65c12h 1596860216260

Velice dobře napsaný článek. Autor konstatuje fakta a hodnocení ponechává na čtenáři. Ať si každý učiní závěr sám.

+7/0
doporučit
25.5.2018 6:37

A45d31a34m 58P83a76v36l67i97n15e62k 2361371867639

Uber se nikdy nemel do autonomniho rizeni patlat. Google vi co dela a Uber videl ze se to brzy Googlu povede dotahnout do konce, tak hrrr aby neco nezameskali zacali testovat nedotazeny software v plnem provozu.

+7/0
doporučit
24.5.2018 23:23

V48l48a90d81i49m38í37r 98Š21k54o88l65n81í76k 8975720928

Je to jasné, Uber je na vině. Jednak ovlivnil autonomní řízení odstavením některých bezpečnostních prvků a za druhé nechal veškerou odpovědnost na operátorce vozidla.

Už to že Uber používal samořiditelné auto v běžném provozu s vypnutými bezpečnostními prvky je velmi napováženou, prostě nevěřím Uberu, snaží se šidit kde může.

+6/0
doporučit
25.5.2018 10:08







Najdete na iDNES.cz