Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

M81i36l53a96n 46N91ě35m96e96c 1465740586326

Takže se v tomto přechodném stadiu podařilo docílit ideální kombinace.

Automat je z té části, v níž převyšuje schopnosti člověka, vypnutý a spoléhá se na to, že ho bude hlídat pozorný lidský operátor. Ten ovšem v režimu, kdy sám auto aktivně neovládá, logicky nedokáže udržet pozornost a i kdyby ano, jeho reakce je v dané situaci ve srovnání s automatem jednak opožděná, jednak pomalá.

Ten systém zřejmě nastavoval Woody Allen, kterému ale neřekli, že to není film.

+90/−2
doporučit
24.5.2018 21:22

J36a57n 21P88r76i91b19y77l 5980215727287

Tenhle znate?

Rika taxikar ridici Uberu: "ale vzdyt vam Babis zakazal dal jezdit, tak jak to, ze dal jezdite"?

"Ja jsem ridic Uberu v demisi."

+70/−1
doporučit
25.5.2018 0:45

M77i27c59h79a45l 92J17u95r84s50a 1576411646571

Čili takový Černobyl autonomních aut. Taky chtěli zkusit, co to udělá, když se vypnou ochrany.... No tak to už ví. Taky to zabíjí.

+83/−4
doporučit
24.5.2018 21:42

J51a56n 96T72a49r81a40b28a 4976246689939

Nemám Volvo XC, ale Audi se systémem Pre Sense. Na chodce na chodníku, stojící nebo jdouci rovnoběžně se silnicí nereaguje. Jak se ale chodec pohne do vozovky, už to nahlas i na headup varuje a poté i brzdí. Takže si myslím, že soudruzi z Uber udělali fatální kiks,a.za.nehodu nesou podstatnou spoluvinu oni.

+56/−2
doporučit
24.5.2018 21:45

L78a54d79i68s82l25a79v 77S68t74e74h27l60í53k 6661619475

Každy, kdo se dívá na hokej ví, že pokud na brankáře nejdou střely soupeře, ztratí pozornost a pak může dostat gól z banální situace. Operátor co sedí v autě, které samo jede, ztratí pozornost velmi brzy... jeho reakce pak bude několik dlouhých sekund..

+38/0
doporučit
24.5.2018 22:39

F85r98a79n33t28i50š62e79k 36N70o90v86á58k 1296447209517

Tak kdo je viníkem nehody je snad jasné - bláznivá ženská přecházející potmě silnici, která nevidí svítící auto.

+101/−14
doporučit
24.5.2018 21:37

T23o62m25á25š 66H42o60l85i88č 5758804791218

Takže realita je taká,že auto ,technika i soft fungovali výborne a lepšie než ľudský vodič,ale nehodu zase spôsobil zásah a rozhodnutie človeka,ktorý dopredu zakázal stroju reagovať. Lepšiu reklamu na zavedenie samoriaditelných autonómnych áut ani nemôže byť.

+108/−16
doporučit
24.5.2018 21:00

T95o24m77á80š 21K25u88c69h59a14ř 3277871568531

"Společnost Uber uvedla, že jejich systém spoléhá na „pozorného operátora“. Ten má za úkol sledovat situaci a zasáhnout v případě, kdy samořídící systém selže."

Tenhle blábol si mohou nechat od cesty. Řidič buď řídí, nebo ne. Není nic mezi tím. Je prokázané, že ani profesionální piloti nedokáží udržet pozornost a zareagovat okamžitě v případě, že nepilotují, ale pouze dohlíží.:-P

+28/−1
doporučit
24.5.2018 23:21

V88l89a19d55i39m16i19r 39S14o46u31k28a66l 4280461391736

Pokrok je pokrok a ten prinasi obcas obeti. Tak je to odjaziva. Pani urcite neumrela zbytecne. Hlavne svou blbosti prispela k tomu,ze uz se to treba priste nestane.

+24/−1
doporučit
24.5.2018 22:06

M80i10c24h74a75l 19R77e17i29t31e80r 7635583974

Z meho pohledu samozrejme nese primarni vinu cyklistka. Pokud prechazim mimo prechod, je mou zodpovednosti se rozhlednout.

Nicmene je jasne ze castecnou spoluvinu nese i clovek co dovolil vypnout bezpecnostni systemy. Te operatorce lze vinu pripisovat tezko - je treba si uvedomit ze neridila, pouze hlidala funkci automatu. Je jasne ze reakcni doba cloveka je v takovem pripade nekolikrat delsi, specielne pokud auto jelo po rovince ve tme.

+29/−3
doporučit
24.5.2018 22:09

R37o20m87a71n 94P78o30l50á73č12e66k 5206419585

Bojíme se pustit vlak bez fíry, který má koleje a mnohdy i komplet separovanou trat bez přejezdů atd... V metru, které je ještě echt oddělené od čehokoli, máme jednotky provozů resp. spíš jednotky linek v pár městech...

Ale auto bereme jako ok

+36/−6
doporučit
24.5.2018 22:14

J91o57s69e33f 30Š39o45l87t41e78s 8224808410473

Z těch informací dle mě naprosto jasně plyne, že systém Uberu neměl na silnici ani zdaleka co dělat. Pokud bylo k jeho normálnímu provozu nutné vypnout některé základní bezpečnostní prvky, kvůli kterým se vlastně tyto systémy tvoří, tak takové testování snad ani nedává smysl.

+16/0
doporučit
24.5.2018 22:55

M20i84l37o74s55l48a93v 18J77a56n50o59u52š40e35k 3226183653768

Ty systémy byly pravděpodobně deaktivovány kvůli tomu, že měli vysokou chybovost a tedy brzdily nesmyslně a kvůli tomu ohrožovali provoz. Na druhou stranu v takové situaci by auto mělo spíše stát v garáži a programátoři pilně pracovat na nápravě. Tohle se uspěchalo...

+28/−5
doporučit
24.5.2018 22:21

R28o24b70e60r57t 43M28á61s48l78o 1191591247477

A to je budoucnost samořiditelných aut. Vy od systému něco očekáváte, jenomže na centrále se zrovna rozhodli, že potřebují udělat nějaké "vylepšení" a něco Vám vypnou pod rukama. A že výrobci "inteligentních auta" budou lobovat za nevypnutelné aktualizace je téměř jisté.

Když vidím jak se kolegům v práci sami restartují počítače atd.... tak je zřejmé, že situace kdy Vy si koupíte nějaké zařízení, ale výrobce se tváří, že Vám SW jen "pronajal" a může si s ním dělat co chce je zcela neudržitelná a bude se muset změnit.

Podle mého názoru by systémy s uzavřeným kódem vůbec neměly být certifikovány pro veřejné použití (třeba na veřejných slnicích). Pokud veřejnost nemůže zkontrolovat, co tam zase zbastlili, tak je použití něčeho takového obrovským rizikem. Ať se jedná o náhodnou chybu nebo cílený záměr.

Chápu, že se to výrobcům, kteří do vývoje SW nacpali miliardy nebude líbit, ale pokud chtějí něco takového provozovat ve veřejném prostoru, tak se budou muset podřídit veřejné kontrole. Není možné, aby někde na dispečingu seděl nějaký magor a mohl vypnout třeba brždění u miliónu aut. Bude to muset být uděláno tak, že to schválí ještě někdo jiný, prostě to schválení musí být decentralizované. A na kontrolu státu bych rozhodně nespoléhal,

+14/−1
doporučit
25.5.2018 0:19

V81o40j87t73ě90c63h 92R63y83c78h23e81c69k85ý 2150617296709

Podle mě je chyba na straně Uberu. Pokud takto zasáhnu do chováni samořízení, tak by se měl operátor chovat (vyhodnocovat situaci a zasahovat) jako normální řidič a to při civění na display, bez ruk na volantu a nohy na pedálech jaksi nejde.

Hypoteticky to otočím: počítač v samořídícím autě nechá lidského řidiče řídit (aby se mohl řidič zdokonalit a pak mohl dostat řidičák na samostatné řízení), ale kontroluje ho a v případě potřeby správně (myšleno tak jak se očekává) zasáhne. Protože řidič zmatkuje, tak mu upravíme brzdu tak, že pokud ji zprutka sešlápne, tak auto nebude vůbec brzdit, protože řidič často zmatkuje a často nesmyslně brzdí. Takto brzdit bude moci jen počítač, který na toho člověka dohlíží. Jenže počítač nesleduje provoz pořád, ale jen občas si zapne senzory a pokud je vše v pořádku, tak se vrátí k jiné činnosti. ..... tak a teď mi řekněte, jestli je v tomto případě vše v pořádku.

+10/0
doporučit
25.5.2018 11:31

J55á13n 22B33a48d33i79o41v37s85k55ý 2399684956366

Uber ma problém. Toto nejde moc omluvit.

+12/−1
doporučit
24.5.2018 23:22

F22i70l98i47p 47T26ř12e83b64a 6403900478746

Testování techniky s vyřazenou bezpečností není nic nového, ani neobvyklého. Vyžaduje to ale dokonalou znalost systému a trvalou ostražitost (a taky hodiny školení, stohy papírů, a většinou také servisní klíč, který zajišťuje, že se do oblasti zařízení s vyřazenou bepečností nemůže dostat nikdo jiný, než ten kdo právě prodělal hodiny školení a stohy papírů).

Zdá se mě, že tohle úplně splněno nebylo.

+9/0
doporučit
25.5.2018 11:56

P72e41t56r 85H58a47r14i20p35r58a90s64a92d 58H36a16j18i54č 5201266553570

V tomto případě má jednoznačně vinu management Uberu, který o takovém zásahu do SW rozhodl. Že ten systém ani nepípnul, a přitom mohl, je úplně špatně. Lidská sistentka pak neměla čas zpozornět a správně reagvat. Je to ostuda a Uber si to u mě dost polepil.

+9/0
doporučit
24.5.2018 23:01

V25i15k24t80o53r 53W29o56l91f 8562848153686

Takže technika zafungovala přesně tak jak měla a situaci by za normálních okolností zachránila, kdyby to ovšem jako obvykle nepokazil lidský faktor.

+8/0
doporučit
25.5.2018 7:53

M94a39r68i79á30n 91B26e85d21n18á81r54i67k 9741761560858

Vtipné je, že to auto ma 2 na sobě nezávislé bezpečnostní systémy, které mohli snížit následky na minimum, ale našel se blbec, který oba vypnul. Co na to dodat, snad se najde ten chytrák co to udělal.

+8/0
doporučit
25.5.2018 7:24

M80a30r28t25i25n 50D71o77h93n59a89l 5777663448788

To, co předvedla ta ženská s kolem je možné asi jenom v USA, protože to co jsem tam viděl, mě vede k tvzení, že průměrné IQ tamějšího obyvatelstva je něco kolem 70. V tomto případě to dopadlo tak, jak by to dopadlo i při řízení osobou. Jenom jasnovidec by mohl předpokládat, že přes víceproudou neosvětlenou silnici půjde americká "inteligentka" s kolem.

+15/−5
doporučit
24.5.2018 23:27

J87i89ř40í 75H48o73f88m34a39n 6705147969416

Z článku jsem si vzal následující poznatky:

1) Autonomní technika je již dostatečně vyspělá, aby té nehodě zabránila.

2) Autonomní technika není dostatečně vyspělá na to, aby byla schopna vozit lidi, protože reaguje sice bezpečně, ale nepřiměřeně (a tedy nekomfortně).

3) Aby autonomní technika mohla vozit lidi komfortně, je třeba omezit co nejvíce vnější rušivé vlivy. Autonomní automobily by tedy měly jezdit jen tam, kde je neruší člověk - to znamená jen na dálnici a jen společně s autonomními automobily (bez automobilů řízených člověkem).

Je to obdoba automatického metra - to jezdí v tunelu a na stanicích jsou lidé od vozů metra odděleni automatickými dveřmi, které jsou otevřeny jen tehdy, kdy vlak metra stojí ve stanici.

+7/0
doporučit
25.5.2018 9:03

V36a84c77l51a10v 16M75a63c85h 1526790886950

Velice dobře napsaný článek. Autor konstatuje fakta a hodnocení ponechává na čtenáři. Ať si každý učiní závěr sám.

+7/0
doporučit
25.5.2018 6:37

A12d36a41m 35P17a54v73l13i66n77e43k 2111171217919

Uber se nikdy nemel do autonomniho rizeni patlat. Google vi co dela a Uber videl ze se to brzy Googlu povede dotahnout do konce, tak hrrr aby neco nezameskali zacali testovat nedotazeny software v plnem provozu.

+7/0
doporučit
24.5.2018 23:23

V95l88a54d20i53m39í51r 18Š80k48o77l59n67í24k 8115460608

Je to jasné, Uber je na vině. Jednak ovlivnil autonomní řízení odstavením některých bezpečnostních prvků a za druhé nechal veškerou odpovědnost na operátorce vozidla.

Už to že Uber používal samořiditelné auto v běžném provozu s vypnutými bezpečnostními prvky je velmi napováženou, prostě nevěřím Uberu, snaží se šidit kde může.

+6/0
doporučit
25.5.2018 10:08







Najdete na iDNES.cz