Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

R52u12d98o40l48f 18N16e71d71o15r37o31s43t68e23k 1784692139131

Pochvala redakci za popis každého snímku zvlášť. To se skoro nevidí. Dát si s tím práci pro čtenáře a ne to tam naflákat. R^

+33/0
doporučit
6.6.2018 8:57

R43o14m91a32n 21P49o76l35á49č95e81k 5516759915

Koncepcí to bylo nadčasové... Vlastně všechny současná příměsta mají stejné uspořádání. :-)

+22/0
doporučit
6.6.2018 0:14

R43a16d26e54k 24R82a27i16d45a 5427832359

Moc pěkný článek. Pražákům jsem Žabotlamy vždy záviděl. Na Ostravsku byly jen jednotky 460, které jsou snad ve všech ohledech horší, ačkoliv jsou novější. Ošklivá monstra, do kterých se hrozně nastupuje, jako by u nich plánovali podsklepení.

+13/0
doporučit
6.6.2018 10:05

T74o12m93á29š 89K87o76v66a43n47d19a 2767287984411

Přezdívku Žabotlam jsem začal slýchávat až mnohem později. Vždycky to byl Pantograf nebo Panťák. Vím, že DKV používá slangově zpravidla Žabotlam, ale třeba i Emoska.

+13/−1
doporučit
6.6.2018 11:14

M80i31r75e33k 85Z54á51v34o16d62n25ý 7882307130378

No řekl bych, že pantografy (panťáci) s námi ještě nějakou dobu zůstanou především kolem Olomouce a Brna. Ale je pravda, že žabotlamy končí.

+13/−1
doporučit
6.6.2018 7:17

D67a59v48i84d 74D73o41b30e15š 3925732197

tum tum tududum tum

případně tududumtum tududumtum tududumtum tum

Kdo jezdli, hned pozná :-D

+7/0
doporučit
6.6.2018 14:46

J37a43n 34B66a48r11t69u40š21k44a 7926391191223

A kdo nyní ví že tenkrát se říkalo : "životnost těchto souprav max 25 let" ?

+5/0
doporučit
6.6.2018 11:43

J89o73s77e66f 53K97u51b50e13š 9515955549634

Srovnání s Regio/InterPanterem.Zatímco 451 byl ve své době bezkonkurenční stroj i co se Evropy týká, tak Regio/InterP naopak ukazuje, že proti zavedeným výrobcům nemá co nabídnout. Jen daleko nižší kvalitu...

+4/0
doporučit
6.6.2018 12:15

S40i93l27v56e51s25t47r 22K90a89d84e96ř81á10b77e85k 8460393475770

To byl vlastně vrchol komfortu - otevírací a zpočátku i průhledná okna, pohodlná koženka, spousta místa na nohy, luxusní opěradla s ergonomickým sklonem, nízkopodlažní široké vstupy umožňující rychlý a pohodlný nástup a výstup...

Dnes místo toho máme dobytčáky s neotevíratelnými tmavými okny, vyšisované hadrové sedačky, s místem pro kolena a ramena se ve většině moderních vozidel už ani nepočítá a člověk sedí jako fakír. A v rekonstruovaných vozech člověk často místo do okna má výhled na sloupek mezi okny. Občas mám pocit, že konstruktéři dnešních vlaků, autobusů a tramvají vůbec nemyslí hlavou.

+2/0
doporučit
7.6.2018 12:38

R83a34d78e95k 61N81e17u85m39a82n69n 5932462398455

Mě by zajímalo, kolik roků je a kde bydlí ti, co používají slovo "žabotlam". Případně kdy se s tím slovem poprvé setkali.

Já jsem Pražák, narozený koncem šedesátých let, z železničářské rodiny, u ČSD/ČD jsem pracoval a znal jsem jen panťák nebo pantograf.

Slovo žabotlam jsem poprvé četl v iDnes asi před 10 lety

+2/0
doporučit
7.6.2018 10:09

J93o87s50e23f 70V10y97s83k91o69č70i96l 3722637664216

To jako ze se budu muset jezdit divat na historicke vozy nekam do muzea? Doted stacilo pouzivat bezne vlaky :(

+2/0
doporučit
6.6.2018 13:21

P58e76t19r 55N69o47v60ý 8892436407358

Ten druhej prototyp je nadhernej. Skoda l, ze nesel do serie ten.

+2/−1
doporučit
6.6.2018 8:10

M61i16c25h13a45l 69T41u91r58e88c33e16k 6533859496861

Nejlepsi masiny co kdy u nas nekdo udelal.

+3/−5
doporučit
6.6.2018 8:15

J36o89s83e43f 31Z71a71h21á27l36k82a 4753559368596

Nemyslím, že by panťáky končily. Mám-li to chápat jako označení el. jednotek, potom jde pouze o vývoj. EM475.0 nahradily žabotlamy EM475.1 a 475.2. Ty potom jednotky EM(SM)488.0. Následovala dvojice prototypových jednotek řady 470 "Kraken" kde byly použity patrové vložené vozy. Za nimy přišly jednotky řady 471 a řadu uzavírají nové jednotky řad 440 a 640 "Regio"

+1/0
doporučit
6.6.2018 8:15

I79g39n73á46c 77D76i65v35i36š 1401719183314

Slovem pantograf bývají označovány všechny elektrické jednotky vyrobené za minulého režimu (tedy i 460 a 560, jinak Tornáda), tohle jsou Žabotlamy.

+1/−1
doporučit
6.6.2018 9:58







Najdete na iDNES.cz