Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

R20u63d22o95l84f 35N55e38d94o23r79o51s87t92e70k 9133768251

Pochvala redakci za popis každého snímku zvlášť. To se skoro nevidí. Dát si s tím práci pro čtenáře a ne to tam naflákat. R^

+34/0
doporučit
6.6.2018 8:57

R12o57m51a98n 85P64o91l69á94č12e71k 5486199855

Koncepcí to bylo nadčasové... Vlastně všechny současná příměsta mají stejné uspořádání. :-)

+23/0
doporučit
6.6.2018 0:14

R48a72d86e76k 45R45a52i55d33a 5187922349

Moc pěkný článek. Pražákům jsem Žabotlamy vždy záviděl. Na Ostravsku byly jen jednotky 460, které jsou snad ve všech ohledech horší, ačkoliv jsou novější. Ošklivá monstra, do kterých se hrozně nastupuje, jako by u nich plánovali podsklepení.

+14/0
doporučit
6.6.2018 10:05

M88i53r51e22k 53Z64á93v31o61d63n37ý 7212767570148

No řekl bych, že pantografy (panťáci) s námi ještě nějakou dobu zůstanou především kolem Olomouce a Brna. Ale je pravda, že žabotlamy končí.

+14/−1
doporučit
6.6.2018 7:17

T24o39m52á65š 55K13o93v13a25n16d92a 3667413726567

Přezdívku Žabotlam jsem začal slýchávat až mnohem později. Vždycky to byl Pantograf nebo Panťák. Vím, že DKV používá slangově zpravidla Žabotlam, ale třeba i Emoska.

+13/−1
doporučit
6.6.2018 11:14

D34a42v15i61d 74D48o27b82e58š 3165542867

tum tum tududum tum

případně tududumtum tududumtum tududumtum tum

Kdo jezdli, hned pozná :-D

+8/0
doporučit
6.6.2018 14:46

J33a84n 44B75a10r87t41u37š25k80a 7526461301943

A kdo nyní ví že tenkrát se říkalo : "životnost těchto souprav max 25 let" ?

+6/0
doporučit
6.6.2018 11:43

J49o36s16e60f 97K62u58b14e38š 9945155249814

Srovnání s Regio/InterPanterem.Zatímco 451 byl ve své době bezkonkurenční stroj i co se Evropy týká, tak Regio/InterP naopak ukazuje, že proti zavedeným výrobcům nemá co nabídnout. Jen daleko nižší kvalitu...

+4/0
doporučit
6.6.2018 12:15

S65i95l56v93e58s11t25r 69K27a79d39e91ř77á98b44e41k 8520893685410

To byl vlastně vrchol komfortu - otevírací a zpočátku i průhledná okna, pohodlná koženka, spousta místa na nohy, luxusní opěradla s ergonomickým sklonem, nízkopodlažní široké vstupy umožňující rychlý a pohodlný nástup a výstup...

Dnes místo toho máme dobytčáky s neotevíratelnými tmavými okny, vyšisované hadrové sedačky, s místem pro kolena a ramena se ve většině moderních vozidel už ani nepočítá a člověk sedí jako fakír. A v rekonstruovaných vozech člověk často místo do okna má výhled na sloupek mezi okny. Občas mám pocit, že konstruktéři dnešních vlaků, autobusů a tramvají vůbec nemyslí hlavou.

+3/0
doporučit
7.6.2018 12:38

J97o90s76e96f 18V91y38s29k55o49č70i84l 3162757404676

To jako ze se budu muset jezdit divat na historicke vozy nekam do muzea? Doted stacilo pouzivat bezne vlaky :(

+3/0
doporučit
6.6.2018 13:21

P86e93t45r 14N34o32v56ý 8752686297628

Ten druhej prototyp je nadhernej. Skoda l, ze nesel do serie ten.

+3/−1
doporučit
6.6.2018 8:10

R72a84d15e46k 82N11e66u15m78a95n49n 5182862508705

Mě by zajímalo, kolik roků je a kde bydlí ti, co používají slovo "žabotlam". Případně kdy se s tím slovem poprvé setkali.

Já jsem Pražák, narozený koncem šedesátých let, z železničářské rodiny, u ČSD/ČD jsem pracoval a znal jsem jen panťák nebo pantograf.

Slovo žabotlam jsem poprvé četl v iDnes asi před 10 lety

+2/0
doporučit
7.6.2018 10:09

J39o68s17e71f 33Z13a72h65á94l32k36a 4553759448116

Nemyslím, že by panťáky končily. Mám-li to chápat jako označení el. jednotek, potom jde pouze o vývoj. EM475.0 nahradily žabotlamy EM475.1 a 475.2. Ty potom jednotky EM(SM)488.0. Následovala dvojice prototypových jednotek řady 470 "Kraken" kde byly použity patrové vložené vozy. Za nimy přišly jednotky řady 471 a řadu uzavírají nové jednotky řad 440 a 640 "Regio"

+2/0
doporučit
6.6.2018 8:15

M38i88c39h24a55l 69T44u34r12e14c18e35k 6883899536361

Nejlepsi masiny co kdy u nas nekdo udelal.

+4/−5
doporučit
6.6.2018 8:15

I27g82n60á26c 16D61i56v38i19š 1101299193234

Slovem pantograf bývají označovány všechny elektrické jednotky vyrobené za minulého režimu (tedy i 460 a 560, jinak Tornáda), tohle jsou Žabotlamy.

+2/−1
doporučit
6.6.2018 9:58

F55r55a90n70t77i67š60e78k 71M94o10s93s 8442143669259

Další příklad toho jak jsme byli na konci 50. a v 60. technickou velmocí i ve srovnání se světem. Zvláště v 60. letech to tu muselo být úžasné. Než přišel Rus ;-(

+1/0
doporučit
6.6.2018 13:17







Najdete na iDNES.cz