Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

J44o17z46e18f 21B96e39v90i55l80a42q75u21a 9825179651701

22.6.1941 Nemci, ako sa u nás hovorí, stúpili Nemci do hoxna...:-P Rasputica bola problém aj pre Napoleona a v januári 1942 už Nemci boli na najlepšej ceste ku fiasku v ruskom ťažení - takže začať vývoj tohoto "monštra" (90 koní?!!! :-P) je zvláštne - Blitzkrieg mal podľa ich predpokladov pokračovať aj ďalšiu jeseň?

R^Článok, ako obvykle, vynikajúci - toto sú čriepky histórie, ktoré nám dotvárajú obraz minulosti bezprostredne sa nás týkajúcej. A preto majú zmysel!R^

+15/−1
doporučit
13.6.2018 6:56

R46a38d67i67m 85P39o77l34á22š39e13k 9846143329329

Pomyslnou soutěž s Porschem tak vyhrál jeho kolega a dobrý známý Hans Ledwinka, toho času tuším už ředitel Kopřivnické Tatrovky.

Někdy v té době totiž kopřivnická Tatra dokončila vývoj svého terénního nákladáku T111 a začala ho pro němce vyrábět. A to byla bezesporu velmi úspěšná konstrukce náklaďáku a tahače do terénu, která se nakonec vyrobila v obrovském počtu a vyráběla se pro komunisty a Sověty hodně pro práci na Sibiři ještě hodně let po válce ( přesná čísla si bohužel nepamatuji a hledat se mi je nechce). Ostatně Kopřivnická Tatrovka měla na vývoj i mnohem víc času, protože byla zabrána němci už v roce 1938, Kopřivnici Hitler zařadil do sudetského území , takže Tatrovku získal už Mnichovem..

Pro Hitlera vyrobili kopřivničtí podle mých informací asi 2000 náklaďáků T111 a údajně tyto auta nešla na ruskou frontu, ale jako jedny z povedených a moderních tehdejších výrobků údajně šly na podporu programů raket V1 a V2. Tahaly podvozky s raketami a později přepravovaly mobilní odpalovací rampy.

+11/0
doporučit
13.6.2018 10:41

M57a89r93t74i83n 42H48e11r81z16i20g 5846717737770

Tak teda nevím. Pokud byl jediný problém v tom, že se bořil, nechápu, proč nerozšířili kola? Různé "vzorky" testovali, ale šířka pořád stejná (podle fotek). Asi by nebylo úplně složité namontovat dvojmontáž. Pravda, už by to asi nezatáčelo vůbec...

+4/0
doporučit
13.6.2018 16:09

D72a80v41i91d 32K62n67a84p57e76k 8677824986675

Z tohoto pohledu můžeme s velkou porcí nadsázky označit Ferdinanda Porsche i zapojené konstruktéry z Mladé Boleslavi za bojovníky mařící válečné úsilí Třetí říše

Zdroj: https://technet.idnes.cz/delostrelecky-tahac-skoda-rso-radschlepper-ost-porsche-typ-175-put-/vojenstvi.aspx?c=A180611_132053_vojenstvi_erp

To má autor troche bujnou fantazii označovat Porscheho jako bojovníka mařící válečné úsilí 3.říše. Prostě mu nevyšel jeden projekt, ale že by tím nějak bojoval proti 3.říši? Ani náhodou.

+4/0
doporučit
13.6.2018 10:00

J36a15r50o58s20l27a31v 87D41r80o38z96d 6363849610747

"Potíže po stránce krajinářské jim předtím nečinilo ani Polsko a Norsko a poté dokonce ani Balkán, kde už to prostředí tak ideální nebylo, ale naštěstí nebylo ani nijak nepřekonatelně rozlehlé."

Neštěstí? NAŠTĚSTÍ?! :)

+4/0
doporučit
13.6.2018 7:47
Foto

M54i16r60o44s65l31a53v 21S10t68e89i14n46e96r 4250582490436

Jako majitel Yeti a dříve Citroen Dóšvó (2CV) vám mohu sdělit- na mokřadu se s těžkým vozidlem zapíchnete vždy. Ten Citroen byl mnohem lehčí a nebořil se, jezdili jsme s ním po poli.

Mokřad vyžaduje extrémně nízký tlak na podložku, t. j. pásy a samozřejmě podle plochy pásů i relativně lehké vozidlo.

Dnes bych asi volil kombinaci, vznášedlo, tedy větrák zaměřený pod vozidlo a ty pásy jako řízení, ale ne zcela jako nosnou konstrukci. Velmi silný větrák by ovšem mohl ten mokřad roztrhat, to by také špatně skončilo. Takže hledání kompromisu je jistě zajímavý úkol.

+2/0
doporučit
15.6.2018 19:01

M55a11r68t35i60n 55K55ř84í48ž 9593632340357

Dá se ten stroj někde vidět na vlastní oči?

+2/0
doporučit
13.6.2018 13:39

J81a33n 81K31u61d32e63r11a 4143606393572

Proč tomu konstruktéři navrhli tak nesmyslně tenká kola? Copak jim nedošlo, že to na rozmáčené půdě zapadne po pár metrech a už nikdy nevyjede....8-o

+1/−1
doporučit
13.6.2018 15:08

O50n36d26ř51e44j 65N78o56v92á38k 9607164289549

Cesi radi a zcela dobrovolne spolupracovali s okupanty ... zadny velky odpor se nekonal ... zbytecne si lzeme do vlastni kapsy ...

+3/−30
doporučit
13.6.2018 0:25

M14a87r80t81i93n 56N74e42r17m80u63t 4759630358844

Bodejť by se nezaoral, když to kolo má vzorek jako pluh s radlicemi

0/−1
doporučit
13.6.2018 18:58







Najdete na iDNES.cz