Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P68a78v63e60l 20M72a26r80t80i56n65e19k 9875815711123

Dekuji za zajimavy clanek o teto legende. Jen dodam perlicku. Vite, ze dodnes pohani motory z Jeepu Willys male plachetnice? Jeste v sedmdesatych letech se vyrabely. Jmeno mely Universal Atomic 4 a byly uzasne spolehlive. Jeden jsem vlastnil na svoji 9.m plachetce. Spolehlivy a neznicitelny motor. Jednou se mi pridrel na krouzcich a ja nemel jinou moznost opravy, nez kladivem mlatit do valcu. Svete div se, rozchodil se a slouzil jeste dlouho potom. Jen trochu zral olej. Dodedavna se vyrabely motory Beta, ktere jsou ten samy motor, jen s jinou hlavou a upravou pro naftu. Jsou to jedny z levnych a nejpouzivanejsich motoru. Pouzivaly se i v traktorech, ale to uz neznam jmeno.

+14/0
doporučit
6.7.2018 1:31

D87a21n75i23e28l 68A41d23a26m 2687760641743

U tažného vozidla je rozhodující vlastní hmotnost, aby mu nepodkluzovala kola. Proto lokomotiva váží desítky tun. Nepatrné tření kolo x kolejnice = ocel x ocel neumožnila tahání těžkých nákladů po kolejích lehkým džípem. Dejte k takovým článkům i malou lekci z fyziky pro 6. obecnou.

+6/−1
doporučit
6.7.2018 7:43
Foto

J14i48ř57í 17D56v26o70ř54á11k 5545569600538

Je málo známé, že Jeepy měly koncem války i tzv. " Soutěskovou obracečku ". Hever umístěný ve středu vozidla doplněný o axiální ložisko.V případě neprůjezdnosti horské cesty se Jeep vyheveroval a otočil o 180 stupňů. Odpadlo několika kilometrové couvání.

+3/0
doporučit
7.7.2018 11:11

J78o31z85e22f 45B84e66v31i96l63a64q56u51a 9985479491431

Zaujímavý článok!R^

K tej diskusii o "schopnosti" drezin ťahať náklad asi len toľko - ak nevládala potiahnuť 4 "vagóny", tak sa jeden odpojil...:-P

P.S.: Ak chalan som čosi navozil na úzkokoľajnej drezine po čiernobalockej úzkokoľajke!;-D To boli časy... Karoséria aj motor boli tuším zo Škody 1202 - kedysi to boli aj sanitky...také guľaté.:-) Táto patrila Lesnému závodu a tak bola zelená.

+3/0
doporučit
6.7.2018 12:29

I50v94a61n 15M75a17r18e12k 6414648102

Naše mot. lokomotiva T 211"prasátko" při své hmotnost 22t. a dvou hnaných nápravách, měla problémy rozhýbat 2-3 naložené dvouosé vagony.

Jeep , který měl hmotnost pár set kg, mohl těžko zvládnout víc jak jeden vagon vážící navíc jen několik tun. A to raději nebudu rozvádět sklonové poměry tratě, či počasí. Zkrátka s Jeepem na kolejích zcela určitě velkou slávu neudělali.;-(

+2/−2
doporučit
6.7.2018 16:56

P56a86v66e28l 61O73b89d20r37ž14á33l90e96k 6536174848912

Škoda že chybí odpovědi na ty základní technické otázky, které asi každého napadnou ... jak se řešily adhezní poměry (když jeep je celkem lehký), co chlazení motoru (uchladilo se to při nízkých rychlostech a otáčkách?) a jak to vlastně brzdilo soupravu?

+1/0
doporučit
7.7.2018 15:34

M59a14r26e33k 14Ř66e13h61á98č48e12k 3231774195148

No ja myslim, ze to fungovat mohlo. Akorat byl strasne pomalej rozjezd a dost trpela spojka. Par vagonu nebo kamion daji do pohybu i strongmani, akorat maji zrychleni tak 1 mm/s/s. Ale jak se to da jednou do pohybu, uz to zas diky setrvacnosti pofrci pekne. Problem bude spis brzdeni.

+1/0
doporučit
6.7.2018 19:44







Najdete na iDNES.cz