Diskuse k článku

Google tajně připravuje cenzurované hledání pro Čínu, tvrdí programátor

Vyhledávání firmy Google je v Číně nedostupné. Nesplňuje totiž požadavky čínské vlády na cenzurování obsahu. Podle nejmenovaných vnitrofiremních zdrojů ovšem Google připravuje vyhledávač, který bude cenzurovaný, a mohl by tak být vpuštěn na čínský trh. Byl by to černý den pro internetovou svobodu, varují kritici.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V51l57k 29J72a19r89o95s13l92a74v 8963552

V číně by to byla katastrofa a v Německu to po nich chce Merkel a spol. a bude to normálka EURv

0/0
18.9.2018 20:31
Foto

R90a87d49o65s83l10a62v 60J70a40n34ý34r 2159448839121

kdoví co s tím človíčkem co stál před tanky udělali.. postavit proces vedoucí k trestu smrti za to, že někde zavazel, to by snad.. no nevim.

spíš si myslim, že ho killnuli v tichosti bez předstírání soudu s ním

0/0
8.8.2018 13:26

F33r91a24n75t95i65š56e12k 64N44á31v78a26r49a 4295936431852

a jak jsme na tom s cenzurou v ČR:

1/ Zákon 231/2001 Sb. - předsudkový zákon

Máme zákon 231/2001 Sb., který novinářům přikazuje některé věci zatajovat nebo dokonce lhát

§ 32 (1) Provozovatel vysílání je povinen:

i) nezařazovat do programů pořady, které mohou utvrzovat stereotypní předsudky týkající se etnických, náboženských nebo rasových menšin,

Pokud příslušník menšiny nebo muslim někoho zavraždí, oloupí, znásilní nebo spáchá ohavnou věc, tak by taková zpráva mohla u někoho utvrdit předsudky vůči menšině.

Proto, pokud by o tom činu nebo události televize pravdivě informovala , tak podle zákona musí být potrestaná pokutou nebo i odebráním licence !

2/ Zákon § 356 ods. 1 trestního zákoníku - podle něj může člověk projevovat na veřejnosti pouze emoce lásky. Emoce nenávisti jsou v ČR zakázány.

Válečný veterán Martin Zapletal, kterého vláda poslala do Afganistánu a do Kosova bojovat proti muslimům, má jít sedět na dva roky, za svůj vlastní názor a za svobodu slova

https://bit.ly/2LVDCsr

0/0
6.8.2018 6:39
Foto

P45a76v22e75l 86K92a29s41í74k26, 32T23e37c34h86n72e20t78.98c10z

1) Nemáte pravdu. Zákon nemluví o události, ale o pořadu. Váš příklad je tedy mylný (zřejmě úmyslně).

2) Nemáte pravdu, nic o "zákazu nenávisti" zde není. Jde o "podněcování nenávisti". Vaše formulace je tedy zavádějící.

0/0
9.8.2018 13:41

V34á21c24l93a25v 19S91v15o33b56o67d66a 3501429340590

IMO výrok: "zásadně nekomentuje spekulace týkající se budoucích projektů" potvrzuje, že na tom dělají :D

0/0
3.8.2018 9:20
Foto

P95a71v37e97l 54K90a49s45í74k93, 59T90e88c68h53n29e43t82.49c98z

Oni tak skutečně odpovídají vždycky :-) Ale ano, je to takový jednoduchý úkrok stranou.

+1/0
3.8.2018 12:00

O95n83d98ř26e70j 82S54e97k29e12r52a 1607196366819

Jestli projde ten šílený návrh EK, který se teď zasekl v EP, tak za pár let přijde doba, kdy budeme základní vyhledání dělat přes "domácí" Google a vše ostatní přes čínský. Pak to bude teprve sranda.

0/0
2.8.2018 22:32

H84y80n15e80k 83T74r48o98j64a28n 1131461783369

Ale Damorovo memo bylo nemorální)

0/0
2.8.2018 22:14

J34i83ř10í 43P38e74t96e54r65k24a 5989920305423

Jak je vidět, tak se Google mění a ne k lepšímu. Před pár lety se ještě zachoval principielně a odmítl cenzuru a raději úplně opustil čínský trh s některými produkty. Dneska na nátlak totalitních politiků (v Číně, EU i USA) cenzuruje kde co (Youtube, vyhledávač, atd.), kvůli EU a dalším umožnil vymazávání nepohodlných odkazů a videí a teď v Číně chystá cenzuru výsledků vyhledávání. Na tom je vidět, jaký mají vlády silný negativní vliv na svobodu slova a soukromý sektor. Je čas na další generaci technologií, kterou nebude možné úspěšně cenzurovat.

+5/0
2.8.2018 17:45

M31a43r50t63i16n 83B71a24r62t98e73k 5597951281793

Jakmile zaměstnáváte desítky tisíc lidí, tak máte trochu větší zodpovědnost, než když si hrajete na vlastním písečku. Pro Google je určitě lepší být na čínském trhu.

+1/−2
2.8.2018 18:31

J23i34ř13í 28P73e44t11e19r31k43a 5399370285663

Ty desítky tisíc lidí Google zaměstnával i dřív a dokázal ze zachovat zásadově. Není to o zodpovědnosti, v případě Googlu je to o odlolání tlaku a volbě mezi tím mít mraky peněz a zachovat se podle svých zásad a mezi tím mít ještě mnohem více peněz a na svoje zásady rezignovat. Z dlouhodobého hlediska se tímto odepisuje a dostává se na podřadnou úroven zaprodaných společností typu Facebook.

+6/0
2.8.2018 19:07

M16i86c62h42a26l 64C24h64a96l61u17p22a 6708840369823

Peníze jsou prostě až na prvním místě, s tím nic nenaděláme. Popravdě - pokud odejdou, tak tím místním stejně nepomohou, přijdou o příjmy a nahradí je někdo jiný.

0/0
2.8.2018 22:25
Foto

P41a56v26e41l 41K21a79s29í85k40, 21T21e17c34h77n64e15t17.74c45z

Pokud odejdou - to není pokud, to je březen 2010, už odešli.

0/0
3.8.2018 9:02

J41o42s40e13f 24Š25o71l95t16e12s 8584748360883

Otázkou je, jestli je dobrý krok ignorovat Čínu kvůli tomu, že mají nějaké požadavky. Když někde nejsem, tak se sice nemusím podřizovat, ale také nemám šanci niv ovlivnit nebo vyjednat. Hádám, že Google prostě očekává, že když dosáhne na dostatečný podíl v Číně, bude taky schopen si tam vyjednat nějaké rozumné podmínky k fungování.

+1/−3
2.8.2018 16:50

L85u22k95á86š 54N35o67v75á11k 1150535170405

Za peníze člověk udělá všechno

0/0
2.8.2018 16:30

D29a96v12i14d 95S48u94c49h11a52r 8124256683252

Google už dávno cenzuruje vyhledávání v celé Evropě a cenzuru používá i v USA proti nelevicovým politickým směrům na youtube. Tak jaképak rozčilování s Čínou?

+3/−2
2.8.2018 16:27

V73o27j36t65ě84c31h 30S21t80r76n59a81d 4164691392375

Příklad? Například PragerU na YouTube ve velkém vydává pravicově konzervativní obsah (který se často snaží tvářit objektivně) a nikdy jsem si nevšiml, že by ho někdo cenzuroval. Tím nehájím YouTube jako celek, často slyším například o cenzuře videí s tématikou zbraní, což mi přijde jako blbost.

0/−1
2.8.2018 18:07
Foto

P86a95v83e95l 74K92a11s15í20k78, 85T87e42c20h80n28e39t60.50c49z

Tak zrovna PragerU si stěžuje na to, že jsou "cenzurováni", a stěžují si docela hlasitě. Vadí jim, že YouTube některá videa označil za nevhodná pro mládež. Dokonce žalovali Google (YouTube), soud žalobu zamítl: http://thehill.com/policy/technology/380455-judge-dismisses-lawsuit-alleging-google-censorship-of-conservative-youtube

+2/0
3.8.2018 9:04
Foto

P44a30v31e85l 28K47a29s51í31k88, 78T64e22c23h56n27e29t93.31c72z

Jinak s vámi obecně souhlasím, že na YouTube dostávají prostor lidé ze všech koutů názorového spektra.

+1/0
3.8.2018 9:05

M21a26r85t97i43n 86V11i10r58t 2296310651305

Osobně jsem proti jakékoliv cenzuře a pro absolutní svobodu slova. Ale připadá mi trochu směšné informovat o cenzuře v Číně, když podobná nařízení platí už v Německu a chystají se i v rámci celé EU, jedná se především o mazaní tzv. fake news (rozuměj článků a názorů odporujících multikulturnímu a tzv. liberálně-demokratickému vidění světa). Navíc evropská nařízení jsou patrně ještě přísnější, protože umožňují mazání příspěvků v rámci osobních profilů na sociálních sítích a nařizují tvrdý právní postih ,,provinilců ́ ́. P.S. Před pár minutami mi byl smazán komentář k článku o gangu mladistvých romů v Brně.

+14/−4
2.8.2018 16:20

J93o17s64e20f 64Š58o54l50t79e25s 8404248730733

Ten vám byl ovšem smazán redakcí podle jejího kodexu. Ne kvůli zákonům v EU.

+3/−1
2.8.2018 16:51
Foto

P85e91t61r 33K18o87u38c32k58ý 5313874978276

Tak to, co se dnes dělo u tohoto článku, je učebnicový příklad cenzury. Sám jsem to tam schytal několikrát (a nebyl jsem jediný). Zakomplexovaný cenzor tam nechával bez povšimnutí rasistické útoky, ale kdokoliv se jen otřel o jeho majestát, tak s tím si to vyříkal velmi rychle. Osobně 2x trolling a 3x mimo téma.

+1/−1
2.8.2018 19:19
Foto

P46a70v32e10l 33K58a69s14í57k45, 62T69e49c79h91n94e85t71.33c68z

Cenzura NENÍ smazání příspěvků z diskuze provozovatelem diskuze. Stejně, jako vy doma můžete mít ve své firmě ve výloze nástěnku a můžete na tu nástěnku dát, co se vám líbí, tak také firma může na svou on-line nástěnku dát, nebo z ní sundat, co chce. A možná je hloupé, že to sundala, možná to sundavá z hloupého důvodu, ale není to "učebnicový příklad cenzury". Nevím, jestli jste nějakou učebnici, ve které je popsána cenzura, viděl. Já jich viděl několik. Po ruce mám Slovník mediální komunikace, kde je cenzura popsána jako "cílený (tj záměrný a vědomý), institucionalizovaný a politicky podložený zásah státní moci do autorského záměru či do informačního toku". Jistě, jsou další, širší definice cenzury, ale pokud mluvíte o "učebnicovém příkladu", tak se vždy jedná o cenzuru ze strany státu či církve. Naopak by byla cenzura, pokud by někdo (stát, skrze státní moc apod.) nutil soukromou firmu ke zveřejnění/smazání textu na jejích stránkách.

+4/−1
2.8.2018 19:48
Foto

P11e18t48r 34K20o43u36c96k45ý 5843764228476

Cenzura je kontrola a omezování sdělování informací hromadnými sdělovacími prostředky, obvykle tiskem či dalšími veřejnými médii, veřejnými proslovy, dopisy a podobně. Je prováděna státem, případně stát přenáší její působení na spřízněné subjekty, náboženskými organizacemi, veřejnoprávními, ale i soukromými institucemi, médii. Slouží pro udržení státního zřízení a integrity státu, a proto střeží uchování státní ideologie, státního či vojenského tajemství. Je využívána k prosazování společenských, stranických, skupinových, soukromých zájmů.

Cenzuru mohou provádět orgány státní moci i soukromé organizace. Další skupiny a instituce mohou cenzuru navrhovat nebo se jí domáhat.

+1/−1
2.8.2018 22:29

O21n82d28ř79e91j 80S53e68k26e50r39a 1907836386949

"Cenzura NENÍ smazání příspěvků z diskuze provozovatelem diskuze"

Ano.

Za cenzuru (volně) je ale možné označit mazání příspěvků, které odporují přesvědčení pana "mazavky". Což se bohužel občas na tomto serveru děje.

Respektuji, že tady musíte udržovat pořádek, ale někdy mám pocit, že jste k tomu červenému tlačítku posadili teenagera, který posuzuje příspěvky optikou svých životních zkušeností. Případně cvičenou opici, která prostě smaže vše, co je označeno jako nevhodné od asi pěti lidí, kteří se práskáním baví.

+3/−2
2.8.2018 22:30
Foto

P43a46v85e96l 29K96a18s96í45k21, 66T95e61c33h29n80e33t24.58c65z

Samozřejmě, že mazání příspěvků v diskuzi není ideální řešení. Ničeho a nikdy. Já osobně jsem proti mazání (vyjma toho, kdy chce někdo zpětně smazat svůj příspěvek a dohodne se na smazání se všemi, co na něj odpověděli). Ale to jsou ideální pravidla ideální diskuze, jiná diskuze má jiná pravidla. Já se ale ohrazuji proti rozmělňování pojmu cenzura. Když pan XY na Facebooku napíše blbost, někdo mu pod to napíše komentář a XY komentář smaže, není to cenzura.

+2/0
3.8.2018 9:09

O61n22d12ř14e27j 64S51e59k78e57r49a 1817476926609

Plus dávám za vaši ochotu tyhle věci v diskuzích řešit, ač s vámi nesouhlasím, protože rozdíl mezi panem XY a médiem s celostátní působností je poměrně hodně velký.

Ale chápu, že ten pojem prostě nesnášíte.;-)

Nemohli byste alespoň udělat něco s těmi trolly? Třeba v tom včerejším článku o útocích na židy (ve Francii) několik jedinců zaplavovali diskuzi hodiny útoky na židy, což jim procházelo, zatímco pobouřené reakce na tento hnus mizely jak krabicové víno v hrdle bezdomovce.:-/

0/0
3.8.2018 10:20
Foto

P59a86v57e24l 39K23a47s16í23k95, 29T30e49c44h26n24e41t28.76c82z

Na diskuzi mám stejný vliv, jako vy, jsem jejím účastníkem. Nemůžu mazat příspěvky, dokonce ani svoje, což by se někdy hodilo :-)

+2/0
3.8.2018 12:02

Z40d41e68n42ě76k 46Ž38í49k95o39v28e12c10k73ý 7410338180846

Off-topic a osobní útoky je třeba mazat, jinak se z diskuse stane stoka, ze které normální lidé znechuceně odejdou. Kvalitu moderování na iDnes považuji za dobrou a výsledná úroveň diskuse je nesrovnatelně lepší než na jiných internetových novinách.

0/0
3.8.2018 15:33
Foto

P44a28v54e98l 16M83a96r25t17i43n63e25k 9315155641613

Spise bych to nazval jinak. Vas server, nebo cenzor, nema rad kritiku. A muzu dolozit smazanymi prispevky. Urazky od diskutujicich( byt nazvan ciganem a prizivnikem jen z nedostatku argumentu) i pres upozorneni nesmazete a poukaz na bulvarnost a nevyvazenost zmizi natotata.

0/0
3.8.2018 4:06
Foto

P28a90v54e79l 77K10a73s50í75k93, 92T29e55c17h21n17e39t96.10c31z

S tím nemám nic společného, a nevím, jaká je vaše zkušenost. Já se jen ohrazuji proti rozmělňování pojmu "cenzura". Když ten pojem rozředíme a budeme volat "cenzura", kdykoli někdo něco smaže, zapomeneme, co to je skutečná svoboda slova a skutečná cenzura.

+2/0
3.8.2018 9:12

T82o34m57a70s 26H69a13c74e33k 6744347635507

Slovnikova definice je krasna vec, ale podle teto definice treba v komunismu moc cenzura nebyla. Vicemene pouze jednotky pripadu za rok. Autor proste sam nic "spatneho'nenapsal, noviny nic spatneho podle sveho kodexu nevytisklya rozhlas nic "spatneho" sam od sebe neodvysilal.

Pripady kdy musela zasahnout "vyssi moc" byly opradu vyjimecne oproti one "autocenzure" a "kodexum"

0/−2
3.8.2018 5:49
Foto

P81a82v85e52l 40K84a69s76í78k14, 22T64e51c17h94n35e34t28.30c83z

To není pravda, ta definice naopak zahrnuje autocenzuru, což byl během komunismu hlavní nástroj cenzury. Očekávání postihu ze strany státu je totiž jeden z hlavních způsobů, jak cenzura funguje (zásah do informačního toku ze strany státu).

+1/0
3.8.2018 9:14
Foto

P80a37v70e29l 37K20a74s34í49k75, 51T40e52c47h72n31e68t76.54c36z

Můžete mi prosím dát podrobnější informace o tom, jak je evropské nařízení přísnější, než cenzura v Číně? Dost o té cenzuře v Číně čtu, a to, co píšete, mi do toho moc nezapadá...

+3/−1
2.8.2018 17:50

F32i51l78i21p 91T29ř19e73b76a 6503150538506

On je ale rozdíl, když vás zavřou za porno, nebo když vám smažou šikmooké předvolební heslo.

0/0
3.8.2018 10:53
Foto

P81e22t20r 62K57o41u64c59k29ý 5103374738696

Asi beta verze pro zbytek světa. Za pár let. ;-) Ta informace je zajímavá, jak se globalistická korporace dokáže dobře dohodnout s diktaturou.

0/0
2.8.2018 15:59
Foto

P27a77v85e35l 57K79a90s96í41k12, 25T77e98c28h45n96e83t44.32c10z

Tak zatím je to neověřená informace o pokusu se dohodnout.

+1/0
2.8.2018 17:52
Foto

P57e39t36r 19K72o37u21c93k16ý 5323244148516

Tak si počkáme a uvidíme. Váš tip?

0/0
2.8.2018 22:31

K74a50m32i48l 29Ž69i23ž55k19a 9794968421

Pro prachy vše.

+13/−1
2.8.2018 15:52

M62i38c94h67a74l 84S77e36d26m39í90k 3689225976451

Já nevím. Mě v Číně Google fungoval úplně normálně. Ovšem přes Ultrasurf.

0/0
2.8.2018 15:51

J84i83ř74í 26D96o72n12ě58k 2955963776249

Na tom ale není nic tajného...google spupracuje s vícero zeměmi na omezení svého vyhledávání alias cenzury.I česká republika si dohodla určitá omezení které prostě nemužete využít.RvFaktem je že 99% lidí kteří google využívají si vystačí s tím jak je to nastavené teď

+1/−1
2.8.2018 15:50

J30o75s90e77f 41Š92o55l43t41e53s 8294318530873

A to jedno procento si umí poradit jinak.

0/0
2.8.2018 16:52

P87e21t83r 80M19i49c82h84a39l 2800914811332

Takže se chystá cenzura i u nás.

0/0
2.8.2018 15:42

K64a12r44e48l 97K96o23ř78í66n91e65k 1621301383199

Já začal používat vyhledávač Duckduckgo.com a dá se s ním vystačit. Google není střed světa.

+12/−1
2.8.2018 15:39

O61n28d76ř85e56j 93S38m90e94j98k94a18l 8621503117429

Google ale není jen o vyhledávači

0/0
2.8.2018 15:40

K62a68r66e51l 52K49o23ř85í67n40e82k 1891291753599

To máte pravdu. Ale na vše jsou alternativy. Mail, Cloud, Office.

0/0
2.8.2018 15:42

K63a71r70e21l 36K56o50ř95í31n72e17k 1441521883449

Ostatně, pokud si koupíte nějakou webhostingovou službu, kde je předinstalovaný skriptovaci balík Softaculous, tak tam máte skript na téměř cokoliv. Nebudu to rozepisovat. Je toho hodně.

0/0
2.8.2018 15:46

P71a77v33e39l 95B95a78c84h69m48a41n19n 4550737138194

Tak ono to nebude tak špatné. Cenzurovat totiž nelze vše. Paradoxně tak tenhle krok Google může spíš pomoci. I když není zcela košer.

0/0
2.8.2018 15:37

K24a44r45e32l 46E50n23d53l90e66r 3463920440175

Dva dny o tom už píše celý svět, to jsou mi tedy tajnosti...

0/0
2.8.2018 15:35
Foto

J95i33r51k94a 62H58o60n32c78ů 2794774121328

Pecunia non olet...

0/0
2.8.2018 15:11

Najdete na iDNES.cz