Diskuse k článku

Pomůžete člověku v nouzi? Sami ano, před ostatními lidmi se zdráháte

Člověk je tvor empatický a když vidí neštěstí, má snahu pomoci. Bohužel se ukazuje, že tato snaha klesá, pokud jsou v okolí i nějací další lidé. Výsledkem je paradoxní psychologický jev známý jako „apatie kolemjdoucích“. Jak se můžeme tomuto známému kognitivnímu omylu sami bránit?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M38a60r73e32k 55H17r50u40b79y 6507752471768

Ve spolecnosti, ktera razi heslo Nic nedelejte, my to pak posoudime, se neni cemu divit. Jakakoli vlastni aktivita byva po zasluze potrestana radou chytrych, kteri dodatecne presne vedi, co jste v tu chvili meli delat.

0/0
5.9.2018 15:57

K49a67m56i69l 85S61c64h66w74a11g20e68r 3583296285466

Já si dycky říkám, že platím nehorázné daně, tak ať se starají ti, co jsou za to placeni. Takže volám měšťáky klidně kvůli otevřené pouliční lampě, protože to může nějaká děcko klidně zabít. Zrovna tak, když vidím že opilci večer rozkopávají popelnice po oknem. A je fakt, že se nikomu večer nechce moc jezdit, ale časem dorazí, třeba za 20 minut (i když to mají ze služebny 3 minuty :D)

Ale to jsou nesmysly, naproti tomu když jsem volal záchranku nebo státní policii, tak to byly dycky jenom minuty a většinou ještě volali hned zpátky když podezřelé nemohli najít, tak sem je naved a hned je měli. Taky hasiči perfektní reakce na lince, vždycky chcou přesně vědět adresu nebo místo kde hoří, i když už to dycky bylo nahlášené, tak byla operátorka moc milá a důkladně si ověřovala, že to není jiný požár kousek vedle.

Sám pak pomáhám tam, kde to zvládnu - odtah auta z křižovatky, nahození přes kabely, atd. Takže jde to, není to nijak těžké, chce to podle mě přeskočit body 2 a 3., nic neřešit a prostě jít kousek blíž a prostě se jenom zeptat, jestli je všechno v pořádku. Většinou už jenom lidi čekají např. na odtahovku. Ale jednou jsem takhle zvedal ze země dědu cukrovkáře co měl hypo.záchvat (na první pohled k nerozeznání od opilce). Byl PŘÍMO v obchodě, lidi na něj čuměli, i pokladní, ale prostě NIKDO nic nedělal. Posadil sem ho na židli, koupil mu čoko tyčinku, za chvilku už normálně mluvil. Tak sem ho naložil do auta a hodil domů. Babka byla moc ráda furt mi cpali prachy. To mi bylo 18. Takže fakt to zvládne KAŽDÝ - alespoň se zeptat-zavolat 112.

+3/0
5.9.2018 9:20

O23l82d86a 95O30l29e98š 5200695488985

to je staré, na rušné ulici se tomu říká "padlý kmen", který se překračuje.

0/0
28.8.2018 12:12

T94o81m16á86š 62Z78a53h84á45l57k27a 7300242437860

Jako ve vlaku, dva kouřící a vyhrožující delikventi. Mě a průvodčí se nikdo nezastal, můj návrh byl vysadit je v první stanici. Cestující jen čuměli. Někteří prohodili, kdyby kouřili a mě se to nelíbilo, tak mi taky jednu vrazí.

0/0
27.8.2018 20:18

F70r84a71n21t86i57š30e22k 42O36s91t60r80ý 4295481577593

Jednoznačně první otázka, když někoho takového vidím: Je pro mě bezpečné, k němu jít?

Bohužel téměř vždy je vcelku jasné, že moje dobrá vůle by mohla s velkou pravděpodobností pro mě špatně dopadnout. Většina lidí, kteří vypadají na to, že by mohli potřebovat pomoc, vypadají také tak, že je lepší se nevystavovat jejich reakci.

Bohužel se mi už stalo několikrát, že jsem někomu nabídnul pomoc a dočkal jsem se nadávek.

+1/−1
27.8.2018 10:19

O25n23d64ř70e91j 94N33o15s79e75k 3430114651658

Typické NYT, které tak ráda citují naše média. Přitom NYT lžou ráno, lžou v poledne, lžou večer. Pravdivě píší jenom datum vydání a ani to není úplně jisté.

+1/0
26.8.2018 23:58

J65a80n85a 41V37y34s97k36o21č46i60l93o54v36á 8857918139264

Tentokrát policisté - BORCI!R^ Musím se přiznat, že mne by první napadlo - zfetovaný bezdomovec...Rv. Vím, je to špatně. Obava předem. Kdyby to bylo jinde, volám hned. V Práglu, u hlaváku...sorry.. Šla bych dál. V tomhle případě se za to stydím.

+1/0
26.8.2018 10:59

P19e69t70r 98N29e31d98o91m75a 4879807778540

notoricky zname

+1/−1
22.8.2018 13:03

K78a40m70i36l 94S98c42h17w30a34g26e86r 3533346415116

jn a stejně většina jde dál...

0/0
5.9.2018 9:23

V78e78r92o83n39i84k56a 94E93x81n66e19r37o42v31á 2486391677169

Zažila jsem v Praze, dole v podchodu ležel pod schody chlápek, evidentně spadlý ze schodů, tekla mu krev. Kolem hlouček čumilů. Šla jsem dál a narazila na hlídku VB (Veřejné bezpečnosti; ještě před sametem, nebyly mobily, proto asi byli lidi bezradní). Oznámila jsem jim to a oni se začali zabývat mnou, co prý jsem jako zač...

+2/−1
22.8.2018 1:32

J25a23n65a 58V96y14s82k11o49č45i81l42o77v74á 8607748189124

To odradí...

0/0
26.8.2018 10:56

I84v70a 48D55o23l41a10n26s75k96á 2913916940470

To mne taky vzdycky rozcili. Chlapika pokouse pes, ja volam zachranku a oni zdrzuji zbytecnymi dotazy o moji identite. Jako by zalezelo kdo vola, kdyz jiny krvaci.

0/0
12.10.2018 17:29

Š23t65ě34p84á65n 23F43r85a34n11c54l 8554589104330

Zažil jsem takovou situaci dvakrát - jednou člověk ležel na zemi (a lidi ho obcházeli), podruhé chroptěl na lavičce. Ano, autor článku má pravdu - chvíli jsem se rozhlížel a hlavou mi běžely myšlenky typu "určitě už někdo zavolal" nebo "to je nějaká skrytá kamera?". A pak jsem vytáhl telefon a na tu záchranku zavolal. Poprvé o tom nevěděli a hned vyrazili, podruhé mi řekli "již o tom víme, ale přesto děkujeme za zavolání". Takže opravdu platí: Nebuďte lhostejní, hlavu vám nikdo neutrhne.

+9/0
20.8.2018 18:25

Z41d62e80n55ě39k 36H82r45u75b66ý 9514278952

Já jsem jako jedinný pomohl nalitýmu důchodci vstát. Na hlavu jsem mu dal klobouček, do jedný ruky deštníček, do druhé taštičku a vrátil ho reality. Po sto metrech se přimotal pod auto. Tu a tam si na to vzpomenu a říkám si, že jsem se na to nevytento.

0/−1
20.8.2018 16:56

J86a17n 14Z56í52d86e93k 5649181369881

No a kdyby tam byl dalsi vnimavy svedek, ktery si vsimnul, ze jste ho asi i sacoval a pak mozna i schvalne poslal pod auto, tak tu mohl byt clanek o tom, jak policie vysetruje smrt duchodce a podle pritomneho svedka to vypada na loupeznou vrazdu...pak by se to samozrejme vysvetlilo, ale o tom by uz clanek nikdo nenapsal.

+1/−1
22.8.2018 9:31

J52a88r51o83s24l54a68v 84H50e26j52n65a 4397201489

"kognitivnímu omylu"

Co má znamenat co?

0/−2
20.8.2018 11:24

I18v85a82n 87H19o98l70a25s 5897477938497

Když už běžně užívané cizí slovo neznám, najdu si ho ve slovníku a doplním si vzdělání.

Bohužel, dnes je in dávat svoji nevzdělanost na odiv.

+1/0
26.8.2018 17:25

K97a15r23e38l 76E53n54d66l86e47r 3413610600225

Čemu se divit v době, kdy většina lidí fotografuje - především nebo dokonce výhradně - sebe?

0/−1
20.8.2018 7:03

M82i42c54h70a64l 48H27u41š47á85k 2777356475795

Musím přiznat, že to tak funguje . Občas vidím někde ve škarpě auto a nezastavím, abych zkontroloval že je bez lidí. Prostě věřím že už se to NĚJAK řeší.

+2/−1
19.8.2018 7:39

J53a28n 35Z92í76d59e28k 5869451139231

Ono by bylo zajimave, kdyby na dalnici u kazdeho auta v odstavnaku zastavilo kazde projizdejici auto a nekdo by vylezl ven se podivat, jestli je prazdne :)

0/0
22.8.2018 9:33

T88o85m65á81š 31K48r50á35l 3578858877829

Ja plne zapadam do teto "asocialni" statisticke skatulky:-) Denne jezdim vlakem z nadrazi, ktere se nejaky ten patek opravuje a tak nefunguje vytah. Starsi lide se pak musi belhat po schodech, kdyz se z vlaku vyhrne skupinka lidi, tak vsichni probehneme co nejrychleji ven z nadrazi a nepomuze vetsinou nikdo. Pokud jdu sam, nebo mene lidi, tak vzdy pomuzu, nebo uz nekdo pomaha ...

Rekl bych, ze to je dano dnesni dobou. Lide si jsou diky technologiim strasne blizko, ale pri osobnim kontaktu pak prevlada stydlivost, sebekontrola, ...

0/0
19.8.2018 0:01

T44o75m38á11š 80Z72e74m52a97n 3275168854425

"Proč byl původní článek tak nepřesný? „Nechtěl jsem zkazit dobrý příběh,“ odpověděl prý tehdy autor Martin Gansberg. The New York Times po téměř padesáti letech doplnil do článku poznámku o tom, že pozdější článkytvrdí, že se věci udály jinak.

Zdroj: https://technet.idnes.cz/bystander-effect-pomoc-v-nouzi-dzq-/veda.aspx?c=A180807_135236_veda_pka"

A takto vznikají fake news - novinář nechce kazit dobrý příběh..

+4/0
17.8.2018 18:00

L29í15d67a 83V61š63e54t19e66č50k58o41v75á 5650643399836

Před 10 lety jsem byla na brigádě v jednom obchůdku v obchodním centru, a najednou koukám kousek před vchodem se složí mladá holka a začne se na zemi klepat. Je tam s ní kluk. Kolem chodí lidi a nic. Tak sem zamkla obchod a vyběhla ven a šla se zeptat co se děje. Kluk nic moc nevěděl oboum bylo asi 18, nevzala jsem si z prodejny telefon, kousek od nás stal sekuriták jiného obchodu tak jsem mu řekla ať zavolá záchranku a vrátila se k k nim. Nikdo se u nás za celou dobu nezastavil a ten sekuriták by taky sám nikoho nezavolal protože nevim proč. Zavolal až když sem mu to řekla. Byla to silná hypoglekemie.

+9/0
17.8.2018 17:57

J22i31ř66í 39M51l58n10a31ř27í16k 6711384707890

Je to tak půl roku, na kraji jara, jel jsem s dětmi do školy - kousek od autobusové zastávky ležel kluk. Zastavili jsme, klukovi se po vystoupení z autobusu udělalo divně a složil se, nevěděl proč - přikryli jsme ho, volali jsme rychlou... ale co mi vzalo dech, bylo, když jsme ho už s další zastavivší dívčinou uklidňovali a on jenom opakoval, že jsme po dvaceti minutách první, kdo se u něj zastavil. Není tu žádný václavák, možná člověk za minutu... ale ráno ty autobusy celkem lítají, lidi přicházejí a odcházejí. Jestli na něco jednou vymřeme, tak na lhostejnost.

+6/0
17.8.2018 16:19

P67e58t94r 87N29e45c66h73a34n33i37c34k19ý 7863516498950

Ale ležet tam holka, tak jako muž v době metoo, obvinění z pedofilií a všeho dalšího je třeba mít odstup na několik paží a zavolat záchranku, ale stačí být nevhodně vyfocen nebo natočen a už se to veze pravda nepravda

0/0
27.8.2018 10:59

P18a87v67e42l 93N64o75v88o62t19n83ý 7401460482460

Tak záleží v jaké situaci. Když někde leží nějaký smrdutý houmles, tak tomu necítím žádnou potřebu pomoct, protože bez něj tu bude ve výsledku lépe.

Nebo vlastní blbost. Před časem jsem byl svědkem toho, jak nějaký kvapník zůstal chycený za prsty ve dveřích tramvaje (snažil se vecpat do zavírajících se dveří). Řidič si ho nejdřív nevšiml (souprava 2x T6, poslední dveře) a začal se rozjíždět. Já pochopitelně vím, kde je znamení k řidiči nebo záchranná brzda, ale tenhle si její použití dle mého nezasloužil. Naopak jsem byl zvědavý, co bude následovat - jestli se uvolní a jenom si nabije kokos, nebo jestli třeba skončí pod koly a přijde o nohu. Řidič si ho teda as po pěti metrech všimnul a vysvobodil ho.

Ano, vím, že jsem asi tak trochu psychopat.

+3/−21
17.8.2018 10:57

I38v79a 67D72o27l70a75n20s48k54á 2573426160240

>Ano, vím, že jsem asi tak trochu psychopat.<

Tak trochu? Nebudte skromny. Kdyby vam byla dana prilezitost, byl by z vas dalsi dr. Mengele.

+10/−2
18.8.2018 7:14

L34í89d43a 74V66š74e29t82e31č35k64o39v22á 5390813579886

Mně by zajímalo kdo si podle něj teda pomoc zaslouží a podle čeho to má odvozeno. Předpokládám že pomoc by si samozřejmě zasloužil on sám při sebemenším bebí.

+11/0
18.8.2018 11:07

P92a86v87e86l 79N17o82v75o78t47n21ý 7571930492170

Pomoc by si zasloužila třeba stará babka, která rychleji nemůže. Ten výše uvedený ale cíleně porušil pravidla (snažil se nacpat do zavírajících dveří), takže si vytrestat zasloužil.

+1/−7
19.8.2018 20:58

L42í82d48a 83V92š96e71t81e71č19k96o46v47á 5620403639796

Nemáte třeba chut někdy třeba topit člověka a koukat co to s ním dělá?

+8/0
18.8.2018 11:05

S66i95m67o48n28a 35B46ě20l35á90k89o94v80á 2700731409243

Psychopat jste, a ne jen tak trochu, když zaprvé jste schopen jen koukat a nepomoct, když evidentně můžete a dost dobře si to uvědomujete, a zadruhé se tím ještě takhle hloupě chlubit RvRv

+5/0
18.8.2018 21:45

J32a78r56o42s73l95a95v 25H16e25j70n20a 4467381269

Psychopat?

Ne, hovado.

+8/−1
20.8.2018 11:26

P16e57t77r 36K52r48a92f63č23i46k 7824705796914

vy jste zralý na Chocholouška

+3/0
24.8.2018 12:33

K75a37m35i71l 16S47c18h83w32a34g32e71r 3523136295316

Tak snad vám OSUD nadělí a budete mít příležitost zažít to i z druhé strany ;-):-P

0/0
5.9.2018 9:26

B48ě25l53a 60H78o73r23á94k13o71v82á 1848922289360

Tak všechno bylo postavené na lži o 38 sousedech čumilech a nakonec vše bylo jinak.

Je zcela jasné, že když jsem jediná kdo může pomoc, tak jako normální pomůžu.

Naopak když se ocitnu v situaci kterou nepochybně zaznamenalo fůra lidí prostě necítím tu odpovědnost na svých bedrech a každý je nastaven trochu jinak zda přispěchá první nebo zaváhá proč to neudělal někdo dříve.

+1/−1
17.8.2018 9:43

K22a35m44i23l 49S43c83h73w32a78g97e72r 3543126295766

ano ideální je na to stojící auta u krajnice s řidičem za volantem...kolem jenom proudí lidé domů z práce a uvnitř si tak v klídečku může někdo pomalinku umírat na infarkt nebo mrtvici, prostě taková letní idylka...

Samozřejmě, všichni si auta všimli, ale proč by se obtěžovali...

Tak snad vás něco podobného nepotká.

0/0
5.9.2018 9:29

L50i59b93o24r 44N54e35v41r96k62l21a 7752121749344

Asi pred mesicem se mi stalo, ze jsem poprve presel kolem na chodniku leziciho chlapka bez zastaveni. Jen jsem letmo zkontroloval, ze dycha, kolem neni ani krev ani zvratky, a pokracoval dal. Lezel totiz asi 15 metru od venkovniho posezeni jedne hospody, kde sedela hromada lidi s mobilama v rukach a koukali smerem k nemu. Rikal jsem si, ze urcite uz volali zachranku. Nevolali. Kdyz jsem sel asi za hodinu zpatky, tak tam zrovna jedna pro pana prijizdela. Doufam, ze ne pozde.

Doted to mam pred ocima a v duchu se za sebe stydim. Volal jsem zachranku nebo policii uz mnohokrat, ale tentokrat jsem to neudelal. Opravdu nevim proc.

+7/0
16.8.2018 21:16

L98í39d15a 95V58š27e68t15e81č15k41o79v37á 5980753509506

To je právě ten problém že všichni mají pocit že někdo tu záchranku zavolá.

+2/0
18.8.2018 11:08

L11u51k16á44š 42M34a21r77e79d19a 6811514797718

Ve vysledku si to musi clovek rozhodnout sam, jestli chce byt za ignoranta co si hledi jenom sveho a nebo za proaktivniho noumu co se ztrapni pred lidma, ktere nezna, v zivote je uz neuvidi a presto mu zalezi co si o nem mysli....

0/−1
14.8.2018 10:31

D11r33a27h63o95m79í83r 79S46t59r33o39u34h68a81l 4175948112764

Není to jen o tom, jestli se člověk ztrapní nebo neztrapní. Pamatujete první okamžik, když vám někdo nabídnul novoprozence k pochování a ten strach, že mu zlomíte krk?

Většina lidí se spíš bojí, že víc uškodí, než že pomůže.

+4/−1
14.8.2018 10:18

T34e13r27i 87S21i51r46o78v48a 5666627776547

To by mohlo platit v případě, že tu pomoc musíte poskytnout opravdu fyzicky. Jenže ono většinou stačí se zeptat, případně zavolat záchranku. A nebo se zeptat okolostojících, zda nemají zkušenosti oni.

+2/0
17.8.2018 14:40
Foto

H92a11n71a 28A79n55t19o29n27o49v47á 6867419634124

A co situace, kdy je těch pomahačů až moc a každý ví nejlíp, jak se má postupovat?

https://www.respekt.cz/spolecnost/anatomie-jedne-tragedie

+2/0
13.8.2018 13:22

V14o53j73t95a 12L84e92j11s96e15k 1381525539439

K citovanému výzkumu...jestli, když o problému ví jen jeden člověk, tak ho řeší s pravděpodobností 85 %, a když o tom ví 5 lidí, tak to řeší s pravděpodobností 31 %, tak stav kdy to bude řešitaalespoň jeden furt je výrazně pravděpodobnější v 5 lidech než sám, ne?

0/0
11.8.2018 18:36

V15o40j78t95a 55L84e41j67s19e87k 1241545679149

No dobře, tak jsem to spočítal a při uvedených číslech je pravděpodobnost, že něco udělá alespoň jeden z pěti mírně menší, než že něco udělá jeden samotný. Ale jen o necelé procento.

0/0
11.8.2018 18:45
Foto

P85a77v50e34l 19K81a75s44í23k88, 80T52e17c17h69n31e74t26.65c74z

Není. A to byl jen jeden průzkum, který ukazoval efekt na izolovaných lidech. Další průzkumy (viz meta-studie, kterou jsem v článku odkázal) ukazovaly efekt na skupině, kde se lidé navzájem vidí.

+3/0
13.8.2018 14:16

I82v43a 16D17o44l18a27n71s85k63á 2173866400350

Je zajimave, ze o tehle prihode dnes pisu ve dvou ruznych clancich tady na idnes.Az do ted jsem nevedela, ze ten fenomen ma dokonce jmeno. Ja ho nedavno zazila na vlastni kuzi. Na tramvajove stanici u Andela lezel v bezvedomi opilec. Slunce do neho bilo a cekajici se tvarili, ze nic nevidi. Nekteri ho prekracovali jako kladu. Ten den jsem si zapomela telefon, ale doufala jsem, ze nekdo jiny zavola. Dlouho nic dokud jsem velmi nahlas nerekla, ze jestli nekdo nezavola policii, ten clovek dostane uzeh. Jen co jsem to dopovedela, najednou byl telefon v kazde ruce. Nemohla jsem si to vysvetlit. Ted konecne vim, co tem lidem branilo se angazovat.

Druha vec, ktera mne na tom clanku zaujala je to, ze se vseobecne povazuje za tragicke, kdyz clovek zemre sam. Premyslela jsem jestli by mi to vadilo a dosla jsem k zaveru, ze vubec ne. Dokonce by mi asi vadilo kdyby me nekdo drzel za ruku a mluvil mi do umirani. To je ovsem muj nazor.

+7/0
11.8.2018 7:35

J95a21k36u87b 28R44o61u38s 3943650174732

Souhlas. Všechna zvířata v přírodě se před smrtí vzdalují od jejich skupiny a umírají o samotě.

0/0
12.10.2018 16:00

A42l34e59š 48K66o48z37e11l39s12k43ý 5431260740724

Když jsem kdysi dávno chodil do sedmé třídy, poprali se o přestávce dva spolužáci. Ze začátku se trochu pošťuchovali, ale potom se jeden z nich doslova rozběsnil. Udeřil druhého vší silou do břicha, potom do hlavy, a když ho srazil na zem, tak do něho ze všech sil kopal a byl u toho tak rozzuřený, až mu stříkaly od úst sliny. Bylo nás u toho nejméně dvacet kluků, ale nikdo bitému nepomohl. Nevím, co si mysleli ostatní, ale já jsem byl v tu chvíli úplně ztuhlý - nechtělo se mi věřit, že to, co vidím, se opravdu děje, že je to skutečnost.

+3/0
10.8.2018 22:42

T58e72r37i 34S72i64r76o81v73a 5196477386477

Tak tam asi hraje roli i strach, že když zasáhnu, taky nějakou schytám. Jinak to, co líčíte, je naprosto příšerný. Zažít něco takovýho, bála bych se být s takovým děckem dál v jedné třídě...

+3/0
17.8.2018 14:51

P40e31t15r 21S51t37a43n84i47k 5355248507473

Mé osobní zkušenosti. Na ženu v obchodňáku spadla nějaká skříň, žena odletěla pár metrů, zůstala ležet a chrčela. Nebyl jsem blízko ani daleko, bylo tam dost lidí a přiběhli tam k ní hned tři lidé a mně se udělalo šoufl, tak jsem se otočil a mizel pryč. Pak jsem se za to několik dní styděl, jedna část mozku říkala, stejně bys tam překážel,už jí někdo pomáhal a ty nic ze záchranářských prací neumíš, druhá že se vždycky dá nějak pomoci nebo se alespoň o tom přímo přesvědčit.

Druhá událost měla trošku souvislost s tou první, protože jsem pak poučen svým svědomím u pána opřeného o dům, který se svalil jak rulička na zem, byl první, ikdyž jsem byl poměrně daleko a lidé nereagovali. Vytočil záchranku a postupoval podle pokynů operátorky. Po odečítání aktuální rychlosti tepu mne operátoka sdělila, že mám někoho oslovit, kdo bude masírovat srdce a já mu budu počítat. V tu chvíli kolem mne stálo už dost čumilů a poprosil jsem (bohužel ne konkrétně), zda by mne někdo nepomohl s masáží srdce. Ti bázlivější neregovali, ti méně bázliví začali teorie, že mu zlomíme žebra a stejně je beztak opilý, takže jsem se dostal do defenzívy proti zbytku chytráků. Musel jsem dát telefon na handsfree a dost se mně ulevilo, že pán po přiložení rukou otevřel oči, takže jsem mu znovu mačkal tep a operátorka odstoupila od té masáže. Záchranka, co přijela rychle, byla velmi profesionální, poděkovala a pána si okamžitě brali.

Jinak by stálo za to zanalyzovat ještě jeden zajímavý fenomén, že třeba napadení lidé mají vlastně často docela smůlu. Protože všichni ti, co tam měli zásahem božím na místě být, se vyskytují vždycky pak až na diskuzi na interentu. :-)

+21/0
10.8.2018 21:14

Najdete na iDNES.cz