Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

J20i11r82k16a 25N63o13v44á93k 6232445145299

Souhlasím, že největší problém je, že to jezdilo kde nemělo.

Trasa Havlíčkův Brod - Čerčany nebo Havlíčkův Brod - Pardubice v tomhle stroji byla opravdu jen silné povahy.

+26/0
doporučit
26.10.2018 7:21

M11i98r57o11s17l48a33v 18G84a36š40p16a18ř14í25k 6799784404

Velké díky za obsáhlý a věcný článek... náhodou, už je to taková nostalgie, má to svoje kouzlo, když jedete třeba v horách na výšlap (např. z Frýdlantu n./O na Ostravicu) a veze vás tenhle "vozejk" :-)

+25/0
doporučit
26.10.2018 7:03

J95a47r81o70s15l16a18v 53B53e84d19r11n36a 3546611511617

S 810 resp. 809 jezdim nekolik let a par zavad jsem mel. Vetsinu si dokazu na trati opravit sam coz je vyhoda. Jinak je to drzak lokalnich trati bez kterych by drahy nejspis zkolabovaly.

+20/0
doporučit
26.10.2018 9:17

M34a55r34t38i54n 64S35k74á52l98a 2178591874635

Motoráky mám rád. Udělaly za posledních mnoho desítek let velikou službu.

+14/0
doporučit
26.10.2018 6:58

P25a81v44e18l 80M29r38á52č94e98k 9941784327749

Zaslechl jsem, že to mělo i jednu výhodu:Při prasknutí plynového lanka, vběhl fíra mezi cestující, odklopil víko podlahového kanálu, natáhl nové lanko/motouz k sobě do kabiny a tahal za lanko/motouz a dojelo se do cíle. Dneska kde je plno elektroniky a něco by se pokazilo, tak se jedině může čekat na odvoz/postrk/evakuaci/NAD....

+11/0
doporučit
26.10.2018 9:08
Foto

T34o14m61a55s 62C62a55b32a15k 8705505824569

Pamatuju ještě Hurvinky na trase Tyniste Mezimesti. V zimě tam byly normálně Petry a pruvodci to fedroval dřevem uhlim. Pohoda největší.

+13/−1
doporučit
26.10.2018 7:58

R94a61d16i10m 92S65k31á93l28a 1902460792328

M475.0 byl ve své době koncepčně skutečně na úrovni (čtyři nápravy, elektrický přenos výkonu, motor pod podlahou a tedy více místa pro cestující ve srovnání s M296.0), určitě by to byl hodně dobrý motorák, který mohl hrát velmi významnou roli na našich tratích. Největší slabinou byl licenční motor Pielstick s nedostatečným výkonem (pro tratě, na které s tímto vozem bylo počítáno) vyráběný v Martině, bohužel pod podlahu tehdy nic jiného dostupného nebylo, ale pokud by se podařilo zapracovat na kvalitě a výkonu a výrobu motoru převést jinam (závod v Martině mezitím přešel na zbrojařskou výrobu), určitě by to byl dobrý motorák, který léta na našich tratích chyběl (částečně jej nahradily teprve až 842 a 843 na začátku 90. let).

+8/0
doporučit
26.10.2018 9:11

R33a81d59e34k 43R74a41i60d49a 5487472609

Dobytčáky, trest za použití dráhy, drážní spam...nejhorší a přitom nejlepší vlaky, co na regionálních tratích zřejmě jezdily. Už je asi nikdy nic nenahradí, jak nám ukazuje vývoj posledních dvou desetiletí. Naštěstí některé humanizace jsou i povedené (Regionovy NE). Věřím, že i za další desítky let ještě někde budou v provozu.

+6/0
doporučit
26.10.2018 9:57

K96a34r18e91l 76S73t66r97ž71a42n89o87v98s11k23ý 1118805165

Hodně jsem se tímhle vlakem najezdil na Liberecku a Frýdlantsku. Za půl hodiny jízdy jsem měl z těch sedaček hrb na zádech. Ale zase když si to šinul údolím Smědé do Bílého Potoka, vypadal kouzelně. Hlavně večer, kdy bylo vidět, že v něm už na konečnou nikdo nejede.

+5/0
doporučit
26.10.2018 8:24

M22a24r75t40i38n 73K71r80o36u74p50a 2951553239670

M475.0 že byl "technicky více než povedený". ;-D

Vždyť byl naprosto děsivě poruchový. Se zeptejte v HK lidí co si pamatují "provoz" těchto klenotů.

+6/−1
doporučit
26.10.2018 7:51

D49a95v40i22d 11C50h27u78d80o59b89a 8905714351424

Skvělé vozy. Úplná nostalgie. Na trati Strakonice - Volary a dalších jsme se jimi najezdili. Sice někdy bylo rychlejší jet na kole, ale ty vibrace, zvuk motoru, vůně nafty a oleje, pískání v zatáčkách a při brzdění, ten zvuk zavíraných dveří, většinou vedro, někdy naopak kosa, při každé druhé zastávce musel průvodčí do staniční budovy, na mnoha nádražích otevřené čekárny, zatopeno v kamnech a ty kartonové hnědé jízdenky s vyraženým datem. Hned bych jel.

+8/−3
doporučit
26.10.2018 11:55

J61a40r79i42n 36V32a83š66k95ů44j 5304945463900

O vlaky se trochu zajímám, ale toto je neskutečná obluda. A co víc, pořád to jezdí v pravidelném provozu. Přestavit to na Regionovu tomu taky moc nepomohlo.

+13/−8
doporučit
26.10.2018 1:30

M57a75r86t75i30n 58N14e81r87m78u65t 4939450938794

Vzpomínám na svůj první čundr do Jeseníků, jel jsem vzadu ve vlečňáku, skoro seděl v otevřeném okýnku a koukal obrovským oknem dozadu na krajinu a koleje a záviděl těm, co tím vláčkem museli jezdit každý den :)

+4/0
doporučit
26.10.2018 10:47

J47i81ř10í 54E93n23g19l26i22š 1865449645391

Tak tenhle článek by měly ČD zarámovat v těch historických krámech namísto plakátů " Jak se vám líbí naše nové soupravy"!

Před dvěma lety revitalizovali trať Krnov-Opava východ v úseku Krnov-Skrochovice na rychlost 120 km/h, ale stále tam jezdí tyhle děsné kraksny! Hnus velebnosti.

+6/−4
doporučit
26.10.2018 4:24

P44a77v79e54l 80M87e33d82e13k 1240512751375

Když k nám na zrušené trati z České kamenice přesla jezdit Hurvínek, tak jsme byl u těhle vozů u vytržení z jejich pneumatického otevírání dveří a z jejich zavírání před odjezdem, to se mi jako malému moc líbilo :)

+3/0
doporučit
26.10.2018 21:53

O86n89d85ř57e61j 29K50l51a77t47o59v73s88k84ý 3935732465

Stále jezdí původní verze na trase Zábřeh na Moravě - Jeseník. Celková délka trasy (přes kopečky) 66 km.

+3/0
doporučit
26.10.2018 7:51

J20a97n 20P22a57n 9697958445666

Jezdit ve vlacích jako v Německu (Francii) by se vám líbilo, ale zkuste si zjistit kolik stojí jízdenka na 100km jízdu

+7/−9
doporučit
26.10.2018 5:32

O58n78d66ř43e67j 25P44o54š57t73a 7534867254607

Rodiče pracovali celý život na dráze, takže režijních jízd v Motoráku, Brejloveci, Esmeraldě, Panťáku, Katce jsme si s bráchou užili...a bylo to mooooc fajn.;-)

+2/0
doporučit
26.10.2018 11:00

S14t39a19n85i33s38l35a65v 81N62o42v41o11t66n29ý 2393296889229

Hlavně to byla přezdívka AUTOBUS

+2/−1
doporučit
26.10.2018 10:56

D84a44n78i43e38l 43K37r29a30u59s 4941473152824

Odlehceni konstrukce a instalace elektromotoru s rekuperaci brzdne energi v klesanich a baterii by z vozu obdobne konstrukce na tratich do 50km mohlo udelat nejekologictejsi dopravni prostredek.

+2/−2
doporučit
26.10.2018 22:14

R47o83m72a15n 41K91r96a13t10o36c24h77v35í27l 6546647736304

Na začátku článku jsem se ptal sám sebe, zda je to článek o té největší hrůze co jezdí po kolejích - až potom jsm zjistil že ano.

+2/−3
doporučit
27.10.2018 7:08

K43a53r74e16l 88H10o90r38á61k 2418829453623

Kolik to žralo na sto?

+1/0
doporučit
28.10.2018 17:16
Foto

M61a45r90i45á25n 17K62y77r73a80l 1435524294604

Co je za problém s Regionovou? Z čistě laického hlediska je to lepší než před přestavbou. Lepší sedačky, WC. Jediný problém jsem zaznamenal v létě, kdy se nedala některá část vyvětrat a bylo v ní děsné vedro.

+3/−10
doporučit
26.10.2018 11:28
Foto

J17i19n74d65ř84i74c57h 70L38n71ě76n83i15č49k63a 5443701279

810/814 na výkonech, kdy se jede víc jak hodinu jsou symbolem socialistického hospodářství a následného bezmála 30letého zanedbávání železnice a je to pro naše železnice fakt ostuda. Přitom by stačilo RegioNovy nechat na lokálkách (tedy tratě s tou maximálně hodinou jízdy, minimální vytížeností a nízkou traťovou rychlostí) a na ty lepší koupit buď už v 90. letech víc vozů 843, které mohou navíc s řídícím vozem tvořit vratnou soupravu, nebo nakoupit něco ve stylu Desira/Sharku. Navíc úplně nechápu smysl lokálek tam, kde je autobus jednoznačně mnohem lepším, rychlejším a při nízkém počtu cestujících i ekonomičtějším řešením, přičemž ušetřené prostředky by se zase daly využít na zkvalitnění železnice tam, kde má opravdu smysl.

+2/−6
doporučit
26.10.2018 19:26

Najdete na iDNES.cz