Diskuze
Sedm speciálů Jumbo Jetu očima prvního českého kapitána této legendy
Děkujeme za pochopení.
M88i25c50h77a30l 83M43i33l11l69e41r
Jumbo je krasne letadlo, letel jsem s nim nekolikrat, vetsinou s Qantasem, ale take s Air New Zealand, prvne v 1979, posledne v 2010.
Musim ale priznat, ze co se pohodli letu tyce, nejradsi mam A380.
V zari budeme mit prilezitost letet s Dreamlinerem B787 Qantasu z LA do NY (5:20 hod), jako pokracovani cesty mezi Australii a LA s A380 (13:25 hod s 2 hodinovou prestavkou na letisti v LA).
Bohuzel v porovnani s B747 a A380 ma Dreamliner na Seat Guru (recenzi sedadel u jednotlivych aerolinek) neprilis dobre vysledky co se pohodli tyce.
M16i26c34h62a20l 66M35i68l26l48e92r
na kratkych letech -zadny problem s Dreamlinerem, nepohodli je citelne az na dlouhych letech.
Vubec nejhorsi to je na primych mezikontinentalnich letech z australskeho Perthu do Londyna, 17 hodin.
V47a38c89l23a65v 16V73a79v57r69a
Už i Airbus přišel na to, že tihle obři jsou na odchodu do důchodu. Jumbo si své odpracoval. A380 toho moc nenalétala a jdou mimo provoz. Letecké společnosti chtějí něco jiného než OBRY.
DreamJet je moderní lehčí letou s max možným pohodlím. Rychlý, úsporný,
M56i51c20h90a45l 59M16i44l64l59e33r
kolik jsi toho naletal?
DreamJet neexistuje. Zrejme mas na mysli Dreamliner B787.
A uprimne receno, z hlediska pohodli pasazera na dlouhem letu v economy jsou Jumbo B747 nebo Airbus A380 svou konfiguraci sedadel u ruznych aerolinek vseobecne pohodlnejsi, nez B787.
B747 i A380 jsou o neco sirsi nez B787 a jsou od sameho navrhu delane na konfiguraci 3-4-3. B787 byl puvodne navrzen na 2-4-2, ale vetsina aerolinek chce vice zadku na sedadla z ekonomickych duvodu a objednava ho jako 3-3-3.
Jenom Japan Airlines s nim letaji jako 2-4-2 a krome nich ANA, dalsi japonska aerolinka -pouze v jedne ze 6 verzi ve sve flotile.
Korean je jedna z pohodlnejsich aerolinek co se dimenzi sedadel tyce. Sirku sedadel ma standard 18'' palcu =45.7 cm u A 380, B747 i B787, u nejnovejsiho B747-8 ma 18.1''= 45.9 cm.
V porovnani s nimi American Airlines, ktere tak milujes, maji v economy tride dalsi rozdeleni - na Main Cabin (vetsina sedadel v economy) a casto s priplatkem Main Cabin Extra (27sedadel)
Obycejna economy MC ma sirku sedadel mizernych 16.2"= 41.15 cm.
MCE sice ma 18.1" = 45.9cm, ale nejnovejsi verze B787-9 u nich je 16.2" v MC a mizernych 17.2" =43.7 cm v MCE.
Jumbo, A 380 i B787 Dreamliner jsou letadla na dlouhe lety a prave tam je kazdy centimetrik sirky sedadla rozhodujici. Dimenze 41.15cm u American Airlines je HNUS!
V80l84a53s57t32i22m43i13l 93H32n68í56k
Zaujal mě ten podvěs pro další motor.
https://cdn.jetphotos.com/full/1/62014_1283325243.jpg
Píše se tu o testování, to může za letu i běžet? To by znamenalo přivést k němu palivo, elektriku a tak. Myslel jsem, že je to podvěs čistě pro přepravu.
R95a77d22e86k 16N28e36u59m30a21n71n
Ano, to je podvěs jen pro přepravu
Testování znamená, že jeden normální motor odmontují
J59a73n24k71o 74V16o28d33v60á88ř68k65a
Článek sice zajímavý, ale bílá písmena na bílém podkladu - trochu chyták na čtenáře :-D
P53e45t65r 43F92e40i76g62l
A380 je super, ale Jumbo je prostě Jumbo...nádherný stroj...50.let starý design a pořád nádherný...vzpomínám na svůj první let Jumbem v roce 2001 z HOU do AMS...radost jako malej kluk pod vánočním stromečkem...
T46o87m94á23š 23P33o71l98á26č37e98k
zajimava koncepce te letajici letadlove lode. Neco podobneho planovali Rusove s vypoustenim ICBM z nakladniho Antonova
R12a68d23e93k 82F17o50l68p95r75e97c17h66t
S myšlenkou vypouštění ICBM se pracovalo právě i u Boeingu 747 (a nejen u něj). Ale to by si zasloužilo vlastní článek.
Herečce Slávce Budínové by bylo 100 let. Zemřela opuštěná, bez zájmu veřejnosti
Před 100 lety, 21. dubna 1924, se v Ostravě narodila známá česká herečka Slávka Budínová.
Znovuzrození japonských letadlových lodí. Ve výzbroji budou mít F-35B
Japonsko má ve své ústavě zakázáno vlastnit ofenzivní zbraně, jako jsou letadlové lodě. Doba...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Uvidíme v budoucnu na obloze druhý Měsíc? Příčinou může být neobvyklá hvězda
Velmi neobvyklá hvězda éta Carinae v 19. století náhle zjasnila a stala se druhou nejjasnější...
Unikátní exkurze. Nahlédněte do francouzské jaderné ponorky před vyplutím
Není obvyklé, aby reportéři mohli nahlédnout do jaderné ponorky v aktivní službě. Agentura AP nyní...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Byla to druhá nejjasnější hvězda. V budoucnu může svítit jako druhý Měsíc
Velmi neobvyklá hvězda éta Carinae v devatenáctém století náhle zjasnila a stala se druhou...
Týrají nabíječky a elektroauta, aby pak netrpěl řidič
Prozkoumali jsme speciální laboratoř, kde E.ON v extrémních podmínkách testuje nabíjecí stanice pro...
Proč umělá inteligence lže a proč kvůli ní zhloupneme. Počítačový expert vypráví
Premium Zatímco průmyslová revoluce zaváděla masivní využití strojů, které nahradily lidské svaly, nyní...
Jediný vrtulník, který létal na jiné planetě, se loučí poslední zprávou
Tři roky poté, co se vůbec poprvé na jiné planetě sluneční soustavy roztočily rotory létajícího...
Seznamte se s budoucím kolegou. V síle i flexibilitě vás snadno překoná
Humanoidní robot Atlas od Boston Dynamics se odebral na zasloužený odpočinek a nahradila ho úplně...
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...