Diskuze
Data z černých skříněk: piloti boeingu zmatkovali, stabilizace nefungovala
Děkujeme za pochopení.
G89e39o79r84g19e 35B49u90r86i29a51n
Vsichni ti velice chytri diskutujici si mohou zajit do Jindřišské 12 a zkusit si na simulatoru letadla L410 vzletnout, letet a pristat. Schvalne, kdo to po pulhodinove instruktazi, dokaze. A to je tam tech pristroju jenom par oproti boeing 737 max.
P41e76t37r 17Š67t29ě85c45h
zkuste na horské dráze studovat příručku a povíme si o této stupidní radě
P12e98t71r 55F92u23k94a
Pokud máte problém v krizi hledat řešení v příručce, pak nemůžete dělat pilota dopravního letadla.
J36a59n 32K47u18l64í27s15e58k
Přesně tak. Normálně vytrénovaný pilot by nikdy nenechal stabilizátor nastavit do full nose down position. Kdyby letadla pilotovali vycvičení piloti, možná by ani cestující nic nepoznali...
J72i98ř43í 57B27r16e28z48o92l76u58b21s83k28ý
Kdybyste byl "vytrénovaný" alespoň do takové míry, jako piloti Ethiopian nebo Lion Air a ne jenom na to, za jaký konec se správně drží šroubovák, tak byste si dokázal naprosto reálně představit, co se tam dělo.
Jenomže ono se to těžko vysvětluje někomu, kdo možná ví, jak se řídí auto a celá jeho kvalifikace je o tom, že si na letadlo možná někdy šáhl a prý viděl nehodu Asiana 214 v KSFO. A to si o ní ani není schopný zjistit pořádné informace a plácá něco o posádce...
J98a65n 21T14a38r18a28b53a
MCAS funguje pouze při vypnutém AP (tedy ono "funguje" je poněkud volně pojaté) . Tak proč když MCAS začně provádět to, co občas provádí, mají vypnout AP?
J20i35ř18í 37B33r87e92z82o76l59u31b58s94k30ý
Protože ti, kteří se k tomu vyjadřují neměli ani potřebu si zjistit pořádné informace. Proto to opakují furt dokola.
O51d87s83t92r53a17n98ě46n45ý 59U52ž40i33v81a96t59e88l
J96a39n 28K88u18l49í89s82e40k
Ještě malý dodatek, který ukazuje jasně na obludnou chybu pilotů Lion Air a kterou snad kromě mě nikdo nezmiňuje, ani Ladislav Keller. Opravte mne někdo, jestli se mýlím.
Let Lion Air zaznamenal chybu MCAS, ale po intervenci třetího pilota byla situace vyřešena. Posádka udělala patřičný zápis do logbooku. Po přistání mechanici zkontrolovali zápis a otestovali systém, který prý fungoval. Závadu tedy odepsali s poznámkou "could not duplicate".
Následující posádka druhý den s letadlem spadla a zabila přes 150 lidí. To piloti nečetli zápis z předchozího dne? Ne, oni ho s největší pravděpodobností nečetli!
Jsem zvědav, zdali se něco o tomhle dozvíme z médií. Pochybuji. Novináři nevědí nic o naprosto základní povinnosti pilotů zkontrolovat předchozí zápisy v logbooku a papouškují sami sebe aby lidé klikali na odkazy s reklamami a oni tak dostali za své bláboly zaplaceno.
A to samé s Etiopci. Ti nevěděli vůbec nic o předchozí katastrofě Lion Air? Ale to už jsem mnohokrát zmiňoval...
T55o19m10a98s 89R34o33t77t
No nevim jak piloti mohli rozeznat chybu MCASu, kdyz ani nevedeli, ze tam ten system je, nejspise rozeznali poruchu ktera vedla k runaway stabilizer, pak zalezi jak byli proskoleni technici na pritomnost MCASu, treba si Boeing myslel, ze by to stredne kvalifikovane mechaniky akorat matlo, tak to do O&M manualu opomnel zminit...
J23a33n 30K44u64l21í53s73e88k
Relativně nové video od Menour Pilot: https://www.youtube.com/watch?v=CD0JabYjF3A
Letadlo 737 MAX je samozřejmě skvělé, jedině bych se pozastavil nad tzv. "single point failure" systému MCAS ohledně "angle of attack sensor", který je nyní určitě v zorném úhlu vyšetřování obou tragédií. Nechce se mi věřit, že na základě chybných údajů jednoho senzoru by celý systém MCAS selhal.
Ano, MCAS měl v obou případech, jak Lion Air, tak Ethiopian Air poruchu a selhal, ale porucha to byla celkem banální a plně v silách pilotů si s poruchou poradit.
Už jsem to napsal snad více než stokrát, napíši znovu, opakování matka moudrosti: piloti neměli nechat horizontální stabilizátor nastavit do pozice "full nose down". Měli prostě vypnout ovládání stabilizátoru a nastavit ho ručně, na což mají být všichni piloti Boeingu 737 vytrénovaní na simulátoru včetně verze MAX.
Procedura je demonstrována zde: https://www.youtube.com/watch?v=xixM_cwSLcQ&
Doufám, že letadlo bude ve vzduchu co nejdříve a hned při první příležitosti si zamluvím let ze SFO do Denveru, mám tam přátele. Na lince létá Southwest, takže by měli MAX verzi přistavit...
T84o91m64a20s 85R27o69t34t
Je to krap a doufam ze uz s nim nikdy nepoletim!
V29l76a41d43i48m92i20r 23H60o89l46y
Stejně do B-737-8 MAX pár let nevlezu.
Počkám, jestli skutečně Boeing závadu odstranil, nerad bych se stal jedním z jejich pokusných králíků při testování létající rakve,
M46i69c27h17a54l 68S72e39d53m42í27k
Pan Keller to logicky bere především z hlediska pilota, techniku bere jako danou. Potřebný je ale také pohled konstruktéra a funkční bezpečnosti, aby letadlo bylo bezpečné i s nedokonalým pilotem. Z tohoto druhého hlediska Boeing v časovém tlaku manadementu selhal; úpravy SW zahájené hned po říjnové nehodě to dosvědčují. Důvěru bude získávat zpět hodně těžce, ale není to neřešitelné.
Zázrak! NASA po pěti měsících obdržela od sondy Voyager smysluplnou zprávu
Když se v únoru letošního roku stále nedařilo navázat smysluplnou komunikaci s jedním z...
Herečce Slávce Budínové by bylo 100 let. Zemřela opuštěná, bez zájmu veřejnosti
Před 100 lety, 21. dubna 1924, se v Ostravě narodila známá česká herečka Slávka Budínová.
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Znovuzrození japonských letadlových lodí. Ve výzbroji budou mít F-35B
Japonsko má ve své ústavě zakázáno vlastnit ofenzivní zbraně, jako jsou letadlové lodě. Doba...
Unikátní exkurze. Nahlédněte do francouzské jaderné ponorky před vyplutím
Není obvyklé, aby reportéři mohli nahlédnout do jaderné ponorky v aktivní službě. Agentura AP nyní...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Proč umělá inteligence lže a proč kvůli ní zhloupneme. Počítačový expert vypráví
Premium Zatímco průmyslová revoluce zaváděla masivní využití strojů, které nahradily lidské svaly, nyní...
Učili jsme se od alpských záchranářů, líčí pilot počátky letecké záchranky
Exkluzivně Za kniplem vrtulníku strávil přes 9 250 hodin. Stál u zrodu letecké záchranné služby, létal s...
Sphere jako osmý div světa? Zábavní komplex ve Vegas je technologický zážitek
Uvidíte v ní famózní obraz s nejvyšším rozlišením na světě, do uší zahraje sto šedesát tisíc...
POZOR VLAK: Slavíme půl století pražského metra, vznikla k tomu unikátní hra
Pro Československo, a především pro Prahu, to byl slavný den, devátého května 1974 byl slavnostně...
Jiří Horák obnovil ČSSD a dovedl ji do parlamentu. Se Zemanem si nerozuměl
Před 100 lety se narodil Jiří Horák, který po sametové revoluci pomáhal znovuobnovit sociální...
Byt s výhledem na moře, zahrádkou a společným bazénem, Sardinie
La Muddizza - Valledoria, Sardinie, Itálie
3 370 770 Kč