Diskuze
Proč havarovaly Boeingy 737 Max? Firma spěchala a porušila vlastní zásady
Děkujeme za pochopení.
P25e38t17r 55K52r20e29n91ž74e15l78o12k
Myslel jsem, že Boeing pod tlakem nebyl a že to bylo opačně, a sice, že Airbus vyrobil velké letadlo, které později nikdo nechtě - A380. Zejvně to tedy bylo jinak. Pokud je v tom videu jen z poloviny pravdy, poslal bych někoho od Boeingu sedět - něco jako připravovaný trestný čin je téměř činem samotným.
M10i45l26a14n 64Ž30á32k
Jasně, ne každý může sledovat videa v práci, ale za mě, díky za video! Krásně srozumitelné, názorné, ukázky ze záznamu černých skříněk...
O54d51s15t24r62a46n53ě18n24ý 63U94ž15i40v22a33t19e42l
R82o50m22a17n 85B78l28a55ž57e11k
Pár čísel pro pana Kulíška. Z nich půjde vidět mnohé o tom proč Boeing udělal to co udělal.
Když Airbus v roce 2010 představil verzi Airbus A320Neo aerolinky po celém světě tak jako každý kdo chce ušetřit na nákladech slyšely na úspornější nové motory a poslaly Boeing k šípku a začaly objednávat nové Airbusy.
V roce 2011(následující rok po uvedení Neo na trh) měl Airbus 1226 objednávek na nové Neo.... Boeing na své letadlo pouhých 150 !!!
Od Boeingu se odvracela i No1 v Americe tedy American Airlines, která si u Airbusu objednala 200 kusů Neo !!!
A teď se pane Kulíšku vžijte do role šéfa Boeingu na chvíli. Co vymyslíte, aby jste neztratil trh? Co vymyslíte, aby Boeing nebyl na dalších x let v miliardových (v dolarech samozřejmě) ztrátách? Je třeba si uvědomit, že koupit si letadlo je investice na třeba 20 let, to není televize, kterou za 3 roky vyměníte za jinou....Tak jdeme hledat řešení. Nové letadlo? Nepřípustné, trvalo by to roky ho vyvinout a certifikovat. Do starého modelu namontovat nové větší motory? To nejde letadlo je moc nízké a ty motory se pod křídla nevejdou. Tak je posuneme dopředu a nahoru. Jo to by šlo, ale je proti nám fyzika, budeme tam muset přidat nějaký software, který to ohlídá. Právě jsme vymysleli MCAS.... Dobrá máme vymyšleno jak dát větší motory, máme vymyšlen soft, který to letadlo udrží ve vzduchu.... A teď certifikace. Když to připojíme na dva senzory budeme to muset certifikovat, zaškolit piloty. Nepřípustné, slíbili jsme, že to nebude třeba. Tak to připojíme jen na jeden senzor a nebude třeba ani nikde uvádět, že tam nějaký software nový je. No jo, ale tyhle systémy by měly mít jištění, přece každý systém, který může svou poruchou způsobit katastrofu musí být jištěný. Standardem je dvojí jištění, Airbus má dokonce 3 !!! Ne bude to na jednom čidle. Tento systém si budeme stejně schvalovat sami jako celou řadu jiných systémů a FAA to dáme jen ke schválení (tohle je běžná věc u Boeingu). Super, tak jsme to zrovna vyřešili jdeme vyrábět.
R23o80m85a36n 13B87l51a17ž58e25k
.... A opravdu. V roce 2012 je Boeing zpět!!!
Objednávky v tomto roce Boeing MAX 914 a Airbus A320Neo 478
Jdeme slavit.
Co na tom, že MCAS tak jak jsme ho tam namontovali a vymysleli je časovaná bomba, objednávky jsou, problém vyřešen. Co na tom, že jsme do letadla namontovali systém, který letadlo při poruše jednoho jediného senzoru může poslat k zemi? Kdybych to měl přirovnat tak to je jako by automobilka do auta namontovala systém, který vám otočí volantem a nasměřuje vás do zdi jen proto, že odešlo čidlo hlídání jízdy v pruhu. Na hlavu co?
Boeing je v průšvihu až po uši. V letectví se důvěra buduje ukrutně dlouho. Získat jí zpět trvá ještě déle. Boeing ji ztratil, úplně. Jak u aerolinek tak u cestujících. A coo je nejhorší, že to celé není chyba výroby nebo neznalosti. Historie letectví je dlážděna katastrofami, které způsobila neznalost nebo výrobní vada... Tohle je není tento případ chování Boeingu. Tomu šlo jen o peníze.
M93i42c84h33a12l 44B94a15š13t79a
Otřesné je chování výrobce, jeho managementu. Trestu-hodné je schválení modifikace do provozu úřady. Dieselgate byla špinavost, ale (přímo) nikoho nepoškodila. A teď právníci, bude Boeingate ?
K54a87r13l 45R57i73e47g65e35l
Cele je to nesmysl...jen to vytvari obtizne kontrolovatelny system kdy "pilot" bude hledat jak vypnout to cidlo, co kontroluje to cidlo ktere kontroluje to dalsi cidlo, ktre pres pocitac .kontroluje to cidlo a dalsi ..to cidlo....atd. do nekonecna...
J94a16n 87K52u93l43í77s68e12k
Pavel Kasík bohužel vynechává základní fakta jak o systému MCAS, tak o kritické roli pilotů a jejich velmi pravděpodobné selhání. A nejen jejich, ale i aerolinek.
MCAS ve verzi jak byl namontován do nových MAXů je obludnost, o tom není pochyb, ale o tom se už mluví v hlavních médiích v jejich snahách zničit Boeing už celý kvartál.
Především MCAS byl do letadel namontován kvůli uspokojení byrokratických předisů FAA aby Boeing nemusel investovat do nového typu letadla a stále byl schopen konkurovat Airbusu NEO.
Rozdíl v pilotáži starých verzí B737 a nové verze MAX je velmi marginální. MCAS v podstatě nebylo vůbec nutné do nových letounů montovat. Viz zde, přibližně minuta 4:00 https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=zGM0V7zEKEQ
A tento článek o katastrofě Ethiopian Air považuji za nejvíce relevantní: https://www.avherald.com/h?article=4c534c4a/0045&opt=0
Zvukový záznam z kokpitu nebyl zveřejněn. Podle mne to má svůj důvod. Vsadím se, že nejen kvůli němu nebudou závěrečné zprávy z obou katastrof MAX letadel zveřejněny dříve než za 10 let...
P52a70v25e60l 27K64a88s17í36k82, 82T43e33c50h54n30e68t92.81C89z
Z AVheraldu, který odkazujete: "Primary cause of the accident:
- MCAS activation based on a single faulty AoA sensor input without cross check or plausibility check of the incoming AoA value, which caused the stabilizer to reach a position that could no longer be compensated by elevator inputs
Primary contributing factors int the accident:
- A false AoA value, probably produced by the Air Data Reference unit rather than a mechanical fault, which activated the stick shaker and MCAS.
- aircraft systems not adhering to principles of Cockpit Resource Management CRM (MCAS, Stick Shaker, Air Data Reference Unit, AoA, Trim CUTOUT switches)
Possibly contributing factors into the accident:
- Corporate Culture within Boeing in designing aircraft
- Corporate Culture within FAA in certifying aircraft
- Corporate Culture in Ethiopian Airlines, which did not ensure their flight crew were fully aware of the implications of the LionAir Crash and the related EAD as well as Boeing and FAA approved emergency procedures
- Less than optimal crew performance, e.g. loss of situational awareness with respect to speed and thrust"
Z toho bych řekl, že ty primární věci zmiňuji přímo ve videu a ty další máme zmíněné v dalších článcích.
V55l23a14d51i32m29i56r 15H89o90l89y
Pánové od Boeingu šli tentokrát vysloveně přes mrtvoly.
J34a74n 92K61u42l63í92s69e48k
Pánové nešly přes mrtvoly. Pouhý korporátní bordello. Můj velmi dobrý kamarád je tam inženýr a není to žádný psychopatický vrahoun.
M56a49r46t63i81n 91K70u65č43e31r35a
Takže radši vyplatí odškodné za mrtvé než aby investovali podstatně vic peněz do vycviku pilotů.?
Spadnout to v USA tak už manažer sedi.
I tak budou mit obrovské ztráty. Odškodné, a aby od nich vůbec někdo kupoval tak budou muset s cenou podstatně dolů.
J50a94n 78V56á39c65l73a38v96í17k
Od koho jiného by kupovali? Boeingu v téhle kategorii skutečně konkuruje jen Airbus A320 a ten je na hranici výrobních kapacit.
R82a26d45e92k 58D67o40l87e21ž65a74l
Díky. Tak už jsem pochopil, proč vlastně zapojili jenom jeden senzor místo obou.
NASA ukázala, co byste viděli před možná nejbolestivější smrtí ve vesmíru
Superpočítače lze využít ke zpracování zajímavých úloh. Vedle hledání nových molekul pro léky,...
V noci na pondělí přinese prach z Halleyovy komety nebeskou podívanou
Meteorický roj Eta-Aquaridy je jedním ze dvou, jehož původ můžeme spojit se slavnou Halleyovou...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Jak mohou být tak levná? Výborně hrající sluchátka lze koupit „za hubičku“
Premium Milovníci kvalitně reprodukované hudby mohou za sluchátka utratit spoustu peněz a nelitovat toho,...
KVÍZ: Připomeňme si květnové povstání a konec druhé světové války v Evropě
Výročí květnového povstání v Českých zemích a konec druhé světové války v Evropě si připomeneme...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Byl výtečným velitelem, přivedl naše tankisty, ale komunisté mu to nedarovali
Není Liška jako Liška. Zatímco nacistický generál Erwin Rommel, přezdívaný Pouštní liška, byl...
NASA ukázala, co byste viděli před možná nejbolestivější smrtí ve vesmíru
Superpočítače lze využít ke zpracování zajímavých úloh. Vedle hledání nových molekul pro léky,...
Hoover celý život skrýval homosexualitu. Nechal sledovat Lennona či Chaplina
10. května 1924 se do čela americké FBI dostal John Edgar Hoover. Kontroverzní osobnost vydržela ve...
Revoluční funkce nebo zbytečnosti Windows 11, rozhodnutí je na vás
Nové aplikace, funkce a vlastnosti. Windows 11 se ještě více zaměřuje na uživatele a posouvá...
Apple čelí hněvu lidí za destruktivní reklamu. Ničí umění kvůli tabletu
Nová reklama Applu na čerstvě představené tablety iPad vyvolala na internetu vlnu hněvu. V reklamě...
Prodej bytu 2+1 s lodžií, 59 m2 - Hodonín
Lesní, Hodonín
2 640 000 Kč