Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Když se luxus začal měnit v přeplněný autobus. Jak se létalo před 30 lety

První letenky za pár stovek, nekuřácké lety, zákaz tekutin na palubě, přísnější prohlídky na letištích. Přečtěte si, co všechno přinesly do létání osmdesátá a devadesátá léta minulého století a co pro leteckou dopravu znamenaly teroristické útoky v září 2001.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Stýská se mi po těch elegantních strojích. TU154, B727 a další byly krasné mašinky. A vůbec, letadla tě doby měla své kouzlo. Dneska jsou si podobná pomalu jak přes kopírák...

V článku je chyb jak máku, přesto jsem si krásně zavzpomínal. Díky.

0 1
možnosti

elegantni Tu154, B727?8-o

jedine skutecne elegantni letadlo je B747 Jumbo

0 1
možnosti

Leteli jsme z Australie do Evropy, po Evrppe a zpet v cervenci / srpnu 2001. Tedy pred 11. zarim, s Qantasem, British Airways, Alitalii a CSA. Tehdy jeste servirovali na palube jidla s normalnimi pribory a sklenicemi i v economy.

Pri nasi nasledujici ceste v 2004, tentokrat s Qantasem, SAS, Lufthansou a Austrian uz platila prisnejsi bezpecnostni omezeni a skenovani prirucnich zavazadel na ostre predmety i skenovani podanych zavazadel.

Nektere aerolinky uz nahradily nerez priborove noze plastovymi.

Omezeni tekutin a gelu ve svetove letecke doprave nastalo az v srpnu 2006 po objevene teroristicke konspiraci nechat behem letu explodovat 7 letadel mezi UK a USA pomoci bomb slozenych z tekutin v lahvich od limonad a Coca Coly.

Viz "Liquid Bomb Plot"

1 2
možnosti

nerez pribory v eco jeste dava Lufthansa na letech Evropa USA

0 0
možnosti

J81a35n 42K40a40v24a15n

30. 10. 2019 0:28

Já lovím letenky v akcích. Je mi 27 a už jsem díky tomu viděl kousek světa. Minulou neděli jsem se vrátil z USA. Svět je úžasný místo, letenky jsou tak levné, že jsem si při VŠ mohl dovolit letět 2-3x ročně někam do ciziny. Ale čím víc jsem toho viděl, tím raději se vždy vracím domů, do ČR, fakt se tu máme krásně. Jinak musím pochválit British Airway v economy, kde je personal, jídlo i letadlo(A380) na zaoceánských letech fakt dost dobrý. Ale třeba i hladolet od Norwegian v 787 nebyl špatnej. Co je tragedie je ČSA, kde jsou nesmyslný ceny a vše stojí dost za prd, letadla vypadají hrozně, personál ostatně taky. No nic, šťasný míle a snad mě za to létání ekologové nepověsí.

6 0
možnosti

fakt se tu máme krásně - jo jasne - hlavne ze ti je 27;-D

0 1
možnosti

P70e53t42r 97M50i35c65h72a61l

29. 10. 2019 23:51

Low costy mi taky nevadí, s jedinou výjimkou. Když někdo nasadí letadlo původně na krátké a střední tratě na trať delší než 4 hodiny, rozteče sedadel si nechá stejné jako v původním modelu a pro lidi je to pak utrpení (není kam dát nohy, zvlášť, když před Vámi sedí nějaký balvan, který pošle opěradlo na doraz dolů). Typický příklad Travel Service a jeho lety na Kapverdy, do Karibiku, na Kanáry apod., Turkish Airlines na letech mimo EU (paradoxně na lince Praha - Istanbul bylo místa dost). Zklamaly mě i Edelweiss Air - skvělý palubní servis, ale místo na nohy možná tak pro Meresjeva. V tomto směru jsem byl zatím nejvíc spokojený s Deltou jak na lince Praha - NY, tak na vnitrostátních letech v USA.

Pochopitelně mám na mysli economy, nejem zase tak bohatý, abych si kupoval business nebo první třídu. ... A rozhodně nejsem retardovaný, abych doplácel cca 5 tisíc na jeden let za Travel plus class. :-)

0 0
možnosti

J65a16n 14K56a44v95a39n

30. 10. 2019 0:29

No, já už jednou letěl PRG-JFK(New york) s 737 MAX;-D

0 0
možnosti

Abych pravdu řekl, cena letenky je pro mě důležitější než to, jestli dostanu tříchodové menu v porcelánu s vínem a panákem k tomu. Letadlo je pro mě pouze prostředek, jak se dostat z bodu A do bodu B. Není to pro mě nějaký cíl nebo zážitek.

Jestli se chci dobře najíst, tak radši půjdu v cíli nebo startu cesty do dobré restaurace. Tam dobré jídlo očekávám a naoplátku neočekávám, že mě restaurace odveze na druhý konec světa.

Takže za low costy jednoznačně palec nahoru.

15 2
možnosti

P96e27t98r 53M76a96r97e35š

29. 10. 2019 17:34

Taky jsem zastával tenhle názor, než jsem se letos proletěl business class v jumbo jetu íránských aerolinek Mahan Air. Jelikož tam je letecká doprava tak nějak zakonzervovaná ve stavu z 80. let, což je z hlediska luxusu příjemné. Do toho "přeplněného autobusu" se mi pak v Evropě přesedalo těžko ;-D

Samozřejmě si dělám srandu, za low costy jsem vděčný. Možnost "odskočit si na kafe do Paříže" je úžasná a nikdy by mě nenapadlo stěžovat si na "hladolet".

1 1
možnosti

:-P To byly časy v roce 1994.Sedadla tři a dvoumístné a dostatek místa před koleny.Pivo a nealkoholické nápoje v jakémkoliv množství během letu zdarma. Pak zjistili ,že se Čech rád mačká v letadle a nemá rád hodně místa.Jíst a pít chce jen za své peníze a vyžaduje jen výrobky šizené na kvalitě 8-o

0 5
možnosti

A když je jídlo v ceně letenky, tak jíte za čí peníze? Nebo Vy si letenku neplatíte?

5 1
možnosti

Ta fotka od Korean Air nebude First Class, ale "obyčejný" Business. Bych se skoro vsadil.....

1 0
možnosti

Jojo. Napadlo mě úplně to stejné.

0 0
možnosti

S průměrnou mzdou si můžu dovolit několikrát ročně někam letět, třeba jen na víkend R^ Není to tak dlouho co to nebyla samozřejmost.

10 1
možnosti

Fotografie nazvaná "První třída v Boeingu Dreamliner společnosti Korean Air" není 1. třída, ale Business Class, což je sakra rozdíl.....

5 0
možnosti

Článek je plný nepřesností, na které se jednotlivě ani reagovat nedá. Navíc se v textu přeskakuje mezi jednotlivými roky. Například z věty "V zimě se dalo letět z Prahy do USA (New York) s jedním přestupem v Evropě už za 8 990 korun." vůbec není poznat, ke které zimě se vztahuje.

Tři faktické poznámky si ale neodpustím:

- Není totíž pravda, že po 11. září 2001 se zvedly ceny letenek. Naopak. Z důvodu úbytku cestujícíh se letecké společnosti předháněly, kdo bude levnější, což znamenalo propad cen do té doby nevídaný. Právě v říjnu 2001 například cena letenky z Prahy do New Yorku spadla poprvé pod 10.000 Kč zásluhou Alitalie.

- Zákaz tekutin nemá s útoky 11. září nic společného. Přišel až o šest let později z úplně jiného důvodu:

https://en.wikipedia.org/wiki/2006_transatlantic_aircraft_plot

- Nevím, odkud se bere informace, že první low-cost společností v Praze byla GB Airways. Je to nesmysl pravidelně opakovaný na mnohých českých webech, včetně wikipedie. První totiž byla 23. září 1999 společnost GO; v té době dcera British Airways, kterou EasyJet koupil v roce 2002. EasyJet koupil i GB Airways (v roce 2008), ale tato společnost s Prahou ani letištěm Stansted neměla nic společného, primárně létala z letiště Gatwick. Skutečná fakta např. zde:

https://www.czechairliners.net/index.php/letecke-spolecnosti/1393-nizkonakladove-spolecnosti-v-praze-dil-1-go-easyjet-bmi-baby.html

A takto bych mohl pokračovat, ale to bych tu byl do večera. Pane Obendraufe, za mne...RvRvRv.

17 1
možnosti

A to jste ani nezmínil tu češtinu. " ...co všechno přineslY do létání osmdesátá a devadesátá léta..". To najímají redaktory z nedokončeným základním vzděláním?

1 0
možnosti
  • Nejčtenější

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

v diskusi je 125 příspěvků

26. března 2024

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo...

Z jaderné triády zbyly Britům už jen ponorky. A ty musejí posílit

v diskusi je 76 příspěvků

27. března 2024

Jadernou triádu tvoří strategické bombardéry s jadernými zbraněmi, mezikontinentální balistické...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Hlučínsko patří nám. Před 100 lety byl podepsán definitivní protokol o hranici

v diskusi je 35 příspěvků

28. března 2024

Před 100 lety definitivně skončily tahanice o československo-německé hranice. 28. března 1924 byl...

Rusko zastavilo odlet na ISS s první Běloruskou, letět měla i Američanka

v diskusi je 50 příspěvků

21. března 2024  10:23,  aktualizováno  14:26

Ve čtvrtek 21. března se necelých deset minut před půl třetí odpoledne měla vydat na Mezinárodní...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Načapali jsme otesánka, který se velkého sousta nezalekne. Boeing 747-400F

v diskusi je 8 příspěvků

21. března 2024

Poté, co na Letiště Václava Havla Praha přestaly v barvách Qatar Airways létat nákladní Boeingy...

Dočasná raketa se po téměř 70 letech loučí. Bude startovat naposledy

v diskusi jsou 4 příspěvky

28. března 2024  15:36,  aktualizováno  19:54

Tento čtvrtek stojí na startovací rampě mysu Canaveral poslední potomek raket Thor, nosič Delta IV...

Američané odepsali modul, který je vrátil po půl století na Měsíc

v diskusi je 20 příspěvků

28. března 2024,  aktualizováno  11:41

Od začátku letošního roku je na Měsíci a kolem něj poměrně rušno. Vedle řady sond, které zamířily...

Hlučínsko patří nám. Před 100 lety byl podepsán definitivní protokol o hranici

v diskusi je 35 příspěvků

28. března 2024

Před 100 lety definitivně skončily tahanice o československo-německé hranice. 28. března 1924 byl...

Úspěšný let prototypu XB-1 vrací do hry cestování nadzvukovou rychlostí

v diskusi je 34 příspěvků

27. března 2024  17:17

Po více než dvaceti letech, od ukončení provozu letounu Concorde, se možná opět dočkáme nadzvukové...