Diskuze
Neházejte 737 MAX na piloty, píše legenda „Sully“. Byla to smrtelná past
Děkujeme za pochopení.
T50o44m34á82š 77N43o43v47o54t13n77ý
Nechápu, jak po všech již zveřejněných informacích, může někdo vůbec zmínit jakoukoliv část viny pilotů. Jelikož Boeing v podstatě doprasil rovnováhu nového stroje a chtěl to zamaskovat, tak tam tajně nacpal svoje kompenzační "k*rvítko" tak, aby ani FAA o tom nevěděla (natož piloti a manuál) a sám si to nezákonně odcertifikoval. Aby celý podvod klapl, musel ještě odstranit jeden ze dvou nejdůležitějších senzorů náběhu, jinak by musel opět nově zatrénovávat.
A na objevení "tajného" k*rvítka s téměř neomezenými kompenzačními pravomocemi měli "celé" 4 sekundy !
M71i40c36h37a39l 37Z97e81t58e84k
Takhle to prostě dopadá, když se něco záplatuje ve spěchu a narychlo s cílem ušetřit a stihnout termín.
P14a25v58e51l 73H63l77a33v92á61č55e17k
Pan Sullenberg je pro mě velká letecká autorita. Nejen proto co dokázal na Hudsonu ale také proto, že se dlouhodobě věnuje bezpečnosti letectví. Jeho konstatování je v jedné věci pozoruhodné. Nepíše o softwarové chybě nebo o dílčí chybě systému letadla. Píše o celkově špatně navrženém letadle... Myslím, že MAX ještě dlouho nevzlétne... Pokud někdy... A pak je otázka kdo bude z cestujících bude mít odvahu do tohohle letadla sednout. Jsem zvědav jak to Boeing vydýchá...
P60e75t59r 84B76r55e65j13c79h55a
V závodu s časem, ve snaze ušetřit v panické hrůze, že by mohli prohrát s Airbusem se Boeing vyfláknul na kde co a o.ebal kde co. Společně s FAA spáchali v podstatě sabotáž na technice, hru na slepou bábu pro piloty a hromadné zabití cestujících z nedbalosti. Minimálně.
J42a18n 33K49u46l44í11s45e67k
Podle vás piloti nemusí umět s letadly létat?
L53u28k46á29š 75K40r14i79s64t
Ja už jedině s Airbusem. Něco jako osobní bojkot této značky.
T23o61m50a31s 63R55o74t61t
No hezke, ale uple nevim jak to udelate:-/
T79o51m31a36s 92R81o33t68t
Snazil jsem se precist ten clanek na NYT, ale to opravdu neslo, takova snuska blabolu se hned tak necte, fakta zamenovana s dojmy, dulezitost nekterych faktu upozadena a dulezitost nekterych faktu nadhodnocena... Hezka propagandisticka prace!
J25a42n 49K23u41l87í90s26e87k
Holt když něco nepasuje do skálopevné víry, tak se jedná o bláboly.
Fakt, že piloti Lion Air nic nevěděli o poruše během předchozího letu je obludnost sama o sobě.
A těch obludností na kontě Lion Air je víc...
L63e65n24k56a 82M54a71t75o10u88š28k15o20v54á
A kdy už to opraví? Mně je to vlastně jedno. Jim utíkají zisky.
P76a74v84e64l 59K24a40s60í45k22, 59T59e96c64h65n33e34t69.34C43z
Opravili software MCAS, nyní se záplata testuje. Mezitím ale probíhají další vyšetřování a už teď je jasné, že to ještě pár měsíců potrvá.
M10a89r59t14i95n 95V58i59č92a91n
No ono přetažení je bohužel častý důvod leteckých nehod. Například při přetížení v noci je pro piloty skoro nemožné se zorienovat, kde je zem. Piloti kvůli tomu často špatně zareagují a přetažením pošlou letadlo do záhuby. Tento systém má špatný úsudek pilotů zvrátit tím, že převezme řízení a stlačí čumák dolů. Například v ruském letadle, kde pustil pilot za knipl svého syna a shodou okolností tato situace skončila přetažením, které už nešlo vrátit. Piloti s autopilotem bojovali, to ale neměli dělat. Tento systém by tohle letadlo zachránil. Jediný problém toho systému je to, že není jištěn například pomocí GPS... https://www.idnes.cz/technet/technika/pilot-posadil-dite-k-rizeni-dopravniho-letadla-vsichni-zemreli.A071119_162403_tec_technika_pka
P15a63v15e87l 71K48a55s33í41k11, 56T13e29c12h95n33e56t17.19C75z
Boeing systém MCAS nenazývá "anti-stall", ale "maneuvering characteristics augmentation", čímž chce vyjádřit, že hlavním úkolem není zabránit přetažení. Samozřejmě je to složitější, a budeme se tomu ještě věnovat. Jen dodám, že "jištění přes GPS" v tomto případě opravdu není dobrý nápad. GPS zjišťuje pozici letadla vůči zemi (respektive vůči družicím), letadlo ale pro potřeby letu musí znát rychlost vůči vzduchu kolem sebe, protože ta je pro aerodynamiku podstatná. Rychlost vůči zemi je dobrá na plánování (v kolik dorazíme na letiště), ale rychlost vůči vzduchu a úhel náběhu (to měří senzor AoA) jsou v tomto případě mnohem důležitější.
J63a57k80u76b 54F86i24l79i67p
Pane Kulíšku. Rád si tady čtu komenty od lidí co o letadlech něco vědí a poměrně jsem z celé té příčiny už moudrý. Bohužel jsou pak tady lidi, kteří maji potřebu exhibovat a neustále žvanit opak toho co přiznal dokonce i vyrobce.
P80a66v53e17l 95K54a19s91í27k76, 11T37e32c85h96n69e57t18.72C49z
Když se snažím v něčem takovém, jako jsou nehody 737 MAX, zorientovat, musím začít bez názoru. A nebo, když už mám názor (což se stává občas každému, z ničeho nic se nám udělá názor), dělám vše pro to, abych si svůj názor moc neoblíbil. Aby se nestal součástí mojí identity. Protože když člověk má napřed názor a pak hledá fakta, snadno se stane, že vybírá fakta, aby mu seděla k tomu názoru, namísto toho, aby měnil názor podle dostupných faktů a nových informací.
To děláme všichni, a každý musíme najít způsob, jak se naučit měnit své názory a brát je jako něco, co máme v na stole, ne něco, co je součástí našeho těla. Bohužel všichni známe případy, kdy se okolí posmívá tomu, že někdo na něco změnil názor. Což je na hlavu postavené. Změnit názor na základě informací je ta nejlepší věc, kterou může někdo udělat. Je to projev dospělé práce s informacemi. Jenže když lidi bereme jako "protivníky" v diskuzi, nutíme je svůj názor znovu a znovu obhajovat a tím se s ním více a více ztotožňovat.
Jak z toho ven - myslím obecně, celospolečensky - nevím. Každý za sebe ale můžeme dává pozor, zda náhodou namísto diskuze o faktech neprovozujeme "souboj", kde fakta hrají roli, jen pokud jsou na naší straně.
J50a49n 26W37i56m81m37e43r
Pořád čekám, jestli své, velmi striktní stanovisko, o chybě pilotů přehodnotí i pan Ladislav Keller. Nějak nám tu na Technetu vymizel. Bylo velmi zajímavé poslouchat rozhovor s ním na Frekvenci 1, kde velmi vyhýbavě hodnotil let pilotů Smartwings na jeden motor. To byl naprosto odlišný přístup. Že by pan Veselý byl kamarád na rozdíl od těch pilotů havarovaných letadel?
Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV
S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo...
Z jaderné triády zbyly Britům už jen ponorky. A ty musejí posílit
Jadernou triádu tvoří strategické bombardéry s jadernými zbraněmi, mezikontinentální balistické...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Hlučínsko patří nám. Před 100 lety byl podepsán definitivní protokol o hranici
Před 100 lety definitivně skončily tahanice o československo-německé hranice. 28. března 1924 byl...
Rusko zastavilo odlet na ISS s první Běloruskou, letět měla i Američanka
Ve čtvrtek 21. března se necelých deset minut před půl třetí odpoledne měla vydat na Mezinárodní...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Američané odepsali modul, který je vrátil po půl století na Měsíc
Od začátku letošního roku je na Měsíci a kolem něj poměrně rušno. Vedle řady sond, které zamířily...
Za vyhynutím dinosaurům mohla být i doba temna
Dopad planetky je nyní většinou odborníků považován za hlavní příčinu vyhynutí zhruba 73 až 76 %...
Podívejte se na Boeing C-17 Globemaster, který do Česka přivezl nové vrtulníky
V sobotu 23. března dosedl v Praze nákladní letoun USAF, který vezl obzvlášť cenný náklad. Z...
Dočasná raketa se po téměř 70 letech loučí. Bude startovat naposledy
Tento čtvrtek stojí na startovací rampě mysu Canaveral poslední potomek raket Thor, nosič Delta IV...
Američané odepsali modul, který je vrátil po půl století na Měsíc
Od začátku letošního roku je na Měsíci a kolem něj poměrně rušno. Vedle řady sond, které zamířily...