Diskuze
V rozvoji motorové trakce byly prvorepublikové ČSD mimořádně úspěšné
Děkujeme za pochopení.
L19u52k10á22š 35K45ř24í93ž
Nevím, proč článek rozděluje lokomtivy na elektrické a motorové .......OBĚ jsou motorové, jen u jedné je motor poháněn elektřinou, u druhé naftou, nebo něčím podobným....... elektrické a bezmotorové vlaky jsou snad jen ty typu Maglev.....
R23a74d50e34k 61F32o71l18p30r94e42c58h28t
To se mi až nechce věřit, že jste se dodnes ještě nesetkal se zavedeným rozdělením železničních trakcí, a tedy i lokomotiv, kde těmi hlavními jsou parní, elektrické a motorové. Jinak podle té Vaší teorie s motorovými lokomotivami by potom byly motorovými lokomotivami i lokomotivy parní.
K82a15r88e49l 79H26a13t14v59a89n14i
Slovenska strela jezdila i z Bratislavy do Tater, jako decko jsem ji tam kdesi po vojne videl. Nyni jezdim na aute s podobnym principem (Lexus RX400 Hybrid) a nevim si to vynachvalit! Pane Sousediku, hluboka poklona tam do vaseho tatrovackeho nebe!!!
R96a94d30e59k 42R98a16i21d97a
Elektrický přenos výkonu nebyl ani v té době žádnou novinkou a používá se dodnes. Akorát sousedík přišel na to, jak to zkombinovat s mechanickým a udělat automatizovaně.
J42i98r59k46a 45B97a23j22e75r
Pěkný článek, díky za něj Škoda jen, že u "věžáků" autor nezmínil jejich velmi zajímavý původní pohon. Ten byl tvořen šestiválcovým zážehovým reverzním () motorem Tatra, čtyřstupňovou ručně ovládanou planetovou převodovkou a jednoduchou nápravovou převodovkou, tvořenou v podstatě jen kuželovým soukolím. Změna směru jízdy vozu se tedy prováděla změnou směru otáčení motoru. Stejný systém pohonu byl později použit třeba u úzkorozchodných motorových vozů M 21.0, pocházejících rovněž z Tatrovky a vyrobených koncem třicátých let.
U velmi úspěšných poválečných "Hurvínků" M 131.1 toto řešení odpadlo a reverzace se nastěhovala do nápravové převodovky.
M72i32l60a34n 27V16o45l95e43k
Hezký článek o hezkých věcech, ale ruku na srdce, motoráky typu Slovenské strely neměly budoucnost. Jednovozový expres na hlavní tratě... Zajímavá by byla informace, jak ČSD postupovaly v případě poruchy vozu. Náhrada parním vlakem s jedním vozem by byla ekonomicky zničující, tak asi jenom přidaly pro cestující vagon k později jedoucímu klasickému vlaku.
A77d83a16m 62P83t46a37š66n12i22k
Slovenská strela byla z Tatry Kopřivnice, ergo porucha vozu nepřichází vůbec v úvahu :-)
V60l84a83d54i51m13í81r 12I90n37g22.27F80l46ö69s12s52e95l
To řídili Československé státní dráhy odborníci a ne jako dnes diletanti a podržtašky.
J12i71ř42í 23S35c45h75m10i18d40t
A dnes to zase vypadá, že budou opět úspěšně tu motorovou trakci držet nejdéle z celé Evropy, všude okolo už budou mít elektrifikaci jen u nás ne.
J21i10ř10í 26S83c10h98m48i42d60t
je fajn jet třeba z Ostravy do Beskyd elektro autem a z okýnka koukat na osobní vlak na frekventované trati Ostrava - Frýdlant nad Ostravicí, který táhne lokomotiva řady 750 s hodinovou spotřebou řádu stovek litrů nafty podle zatížení, které je od 16 l na volnoběh až po 370 litrů na plný výkon na 8 regulačním stupni
L92u61k74á92š 77T49i66c64h89ý
Škoda že tu není fotka jak to vypadalo v té kabině M 120.3
L95u98b68o78š 28U25l87r46i59c47h
P78a51v93e50l 90M90a37t95o42u79š46e31k
Psát se o tom může cokoliv, ale faktem zůstává, že motorová trakce nikdy nebyla schopna plnohodnotně nahradit páru. Pro lokální tratě nicméně docela dobré řešení.
P90a12v19e20l 67S30o56v94i18č44k28a
Kdyby to byla pravda, tak páry zůstaly v provozu. U nás to platilo tak do roku 1965 a pak už to bylo jen o výrobních kapacitách. Např. v USA zkoušeli vše od optimalizace klasických konstrukcí (např. Big Boy), jejich opláštění (např. Milwaukee Road class F7) a dokonce i parní turbínové lokomotivy s elektrickým přenosem výkonu a rekuperační brzdou (známé jako "GE steam turbine"). Nejen v USA probíhaly zkoušky s vysokým tlakem. A výsledek? Diesely vyhrály všude kam přišly...
K44a22r40e31l 96E67n22d62l87e94r
"ČSD tedy měly za první republiky 26 kilometrů elektrifikovaných tratí" - z toho plyne, že 20 km trať Tábor - Bechyně z roku 1903 nepatřila ČSD? Provozovalo jí původní družstvo?
R51a97d20e82k 12F50o53l34p83r52e73c39h76t
Díky za připomínku, podívám se na to a opravím. Navíc mi došlo, že z dob mocnářství tady byl kromě Tábora ještě Lipník nad Bečvou a tahle trať někdy mezi válkami určitě spadla pod ČSD.
B75o19h15u29m25i12l 51M69i17c75h16a78l
Ouvej, konec 14.3.1939 - jak dopadly ty motoráky za války, když se náklaďáky předělávaly na dřevoplyn?
B59o15h98u73m67i83l 43M74i19c59h20a10l
Jako že pochvala pro autora, jen mi chybí závěrečná kapitola z války. Já vím, že článek je o prvorepublikových motorácích, ale stejně.
Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV
S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo...
Z jaderné triády zbyly Britům už jen ponorky. A ty musejí posílit
Jadernou triádu tvoří strategické bombardéry s jadernými zbraněmi, mezikontinentální balistické...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Hlučínsko patří nám. Před 100 lety byl podepsán definitivní protokol o hranici
Před 100 lety definitivně skončily tahanice o československo-německé hranice. 28. března 1924 byl...
Rusko zastavilo odlet na ISS s první Běloruskou, letět měla i Američanka
Ve čtvrtek 21. března se necelých deset minut před půl třetí odpoledne měla vydat na Mezinárodní...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Američané odepsali modul, který je vrátil po půl století na Měsíc
Od začátku letošního roku je na Měsíci a kolem něj poměrně rušno. Vedle řady sond, které zamířily...
Za vyhynutím dinosaurům mohla být i doba temna
Dopad planetky je nyní většinou odborníků považován za hlavní příčinu vyhynutí zhruba 73 až 76 %...
Podívejte se na Boeing C-17 Globemaster, který do Česka přivezl nové vrtulníky
V sobotu 23. března dosedl v Praze nákladní letoun USAF, který vezl obzvlášť cenný náklad. Z...
Dočasná raketa se po téměř 70 letech loučí. Bude startovat naposledy
Tento čtvrtek stojí na startovací rampě mysu Canaveral poslední potomek raket Thor, nosič Delta IV...
Američané odepsali modul, který je vrátil po půl století na Měsíc
Od začátku letošního roku je na Měsíci a kolem něj poměrně rušno. Vedle řady sond, které zamířily...