- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Šotonet je dobrej a jeho autor už umí i obstojně česky!
Mozna jsem prehledl, ale v clanku mi chybi informace jaky mel byt vlastne prinos takove technologie.
Získat výkonnou lokomotivu nezávislé trakce. V článku to není řečeno takto natvrdo, ale je to podáno trochu rozvláčněji.
Už jen ta Cisterna ( Pro vlastní potřebu ) ná té Fotografii Zapřažená za tou lokomotývou hovoři za vše .
Pro mě je udivujíci už jen TO ze něco takového vůbec vzniklo .
Kolik prostředku se proinvestovalo aby zjistili že to nemá očekávané parametry ?
Někdo musel ohledat slepou uličku poznání a ohlásit světu: "Tudy ne, přátelé."
Jak taková roztočená turbína ovlivňovala jízdu v obloucích?
Však píšou, že se to vyplatilo až když by se jelo 500km rovně, nejspíš bez zatáček :D
To bych chtěl vidět (a slyšet) v provozu. Použitelnost nulová, ale jako technická rarita fascinující.
to podělali tím mazutem, na LTO, tedy naftu by to jezdilo skvěle, otázka je, co to má za smysl celkově
S mazutem se brzy rozloučili. Viz odstavec o palivu nad fotkou lokomotivy s cisternou: "Zajímavá je otázka paliva. Původně se počítalo s mazutem ..."
Vše co obsahuje proudový motor je pecka! Už to tu zaznělo, ta turbína byla původní, nebo je to odvozené z nějakého leteckého motoru?
podle mě je to na to, aby to bylo v letadle velký, navíc stupňů komresoru podle obrázku to má tak asi 15, což je v letadle nemožný, tam se využíná ke stlačení rychlosti letadla, takovýhla turbíny se používají v energetice, ke stlačování plynu v tranzitních plynovodech, tak to spíš bude nějaká odvozená od něčeho takovýho
S tou mědí to ve východním bloku bylo asi opravdu špatný. Zatímco na západě se s hliníkovou elektroinstalací skoro nesetkáte, u nás byla běžná, i za cenu, vyšších průřezů vodičů, kvůli horší vodivosti. Měď se používala, jenom tam, kde to bylo úplně nezbytné. Například v budovách živočišné výroby, protože tam hliník nadměrně oxidoval, což způsobovalo poruchy, nebo i požáry.
Jojo, pamatuju, jak jsem cobyžto čerstvej mladej emigrant zíral na měděný okapy. Pak se začalo instalovat v mědi topení i voda - a já furt vrtěl hlavou nad takovým plýtváním.
Zajímavé je, že Američanům (General Electric) to fungovalo skoro 20 let, skončili vlastně až kvůli ceně mazutu (rafinérie se naučily zpracovávat ropu efektivněji a toho "odpadu" už nebylo tolik a za tak směšnou cenu, takže diesel začal vycházet po všech stránkách líp). Přenos výkonu měli elektrický, při výkonu přes 6MW to snad ani jinak nešlo.
Kupodivu TL659 měla přenos výkonu mechanický.
Asi hloupy dotaz, ale jak se u tohoto resi "spojka"? Cela turbina je predpokladam vysokootackova a otacky se prevodama snizi na nejakou beznejsi hodnotu. Ale i tak mi prenos takove sily treba na stojici kola prijde docela brutalni...
Z toho zjednoduseneho planu me jen napada, ze mozna splodiny roztaci jak kompresor vzduchu pro spalovani, tak turbinu napojenou na kola?