Diskuze

Tudy ne, přátelé! Příběh dvou turbínových lokomotiv Škoda byl plný řevu a ohně

Lokomotivy se spalovací turbínou se v padesátých letech zdály být docela dobrý nápad. I v plzeňské Škodovce jeden typ turbínové lokomotivy zkonstruovali. Praxe však ukázala to, co už předem nesměle prozrazovala teorie. Že pro takovou věc u nás zkrátka místo není.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
TT

Šotonet je dobrej a jeho autor už umí i obstojně česky! ;-)R^

0 0
možnosti
JK

J98a97n 64K12u52n52e84š

7. 2. 2021 22:24

Mozna jsem prehledl, ale v clanku mi chybi informace jaky mel byt vlastne prinos takove technologie.

0 0
možnosti
RF

Získat výkonnou lokomotivu nezávislé trakce. V článku to není řečeno takto natvrdo, ale je to podáno trochu rozvláčněji.

7 0
možnosti
HT

H18o54n34z80a 18T61a41r

7. 2. 2021 22:11

Už jen ta Cisterna ( Pro vlastní potřebu ) ná té Fotografii Zapřažená za tou lokomotývou hovoři za vše .

Pro mě je udivujíci už jen TO ze něco takového vůbec vzniklo .

Kolik prostředku se proinvestovalo aby zjistili že to nemá očekávané parametry ?

0 0
možnosti
OF

Někdo musel ohledat slepou uličku poznání a ohlásit světu: "Tudy ne, přátelé.";-D

7 0
možnosti
JH

Jak taková roztočená turbína ovlivňovala jízdu v obloucích?

4 0
možnosti
MN

Však píšou, že se to vyplatilo až když by se jelo 500km rovně, nejspíš bez zatáček :D

0 0
možnosti
VM

To bych chtěl vidět (a slyšet) v provozu. Použitelnost nulová, ale jako technická rarita fascinující.

7 0
možnosti
VB

to podělali tím mazutem, na LTO, tedy naftu by to jezdilo skvěle, otázka je, co to má za smysl celkově

0 0
možnosti
RF

S mazutem se brzy rozloučili. Viz odstavec o palivu nad fotkou lokomotivy s cisternou: "Zajímavá je otázka paliva. Původně se počítalo s mazutem ..."

4 0
možnosti
RV

Vše co obsahuje proudový motor je pecka! Už to tu zaznělo, ta turbína byla původní, nebo je to odvozené z nějakého leteckého motoru?

0 0
možnosti
VB

podle mě je to na to, aby to bylo v letadle velký, navíc stupňů komresoru podle obrázku to má tak asi 15, což je v letadle nemožný, tam se využíná ke stlačení rychlosti letadla, takovýhla turbíny se používají v energetice, ke stlačování plynu v tranzitních plynovodech, tak to spíš bude nějaká odvozená od něčeho takovýho

2 0
možnosti
VN

S tou mědí to ve východním bloku bylo asi opravdu špatný. Zatímco na západě se s hliníkovou elektroinstalací skoro nesetkáte, u nás byla běžná, i za cenu, vyšších průřezů vodičů, kvůli horší vodivosti. Měď se používala, jenom tam, kde to bylo úplně nezbytné. Například v budovách živočišné výroby, protože tam hliník nadměrně oxidoval, což způsobovalo poruchy, nebo i požáry.

3 0
možnosti
TT

Jojo, pamatuju, jak jsem cobyžto čerstvej mladej emigrant zíral na měděný okapy. Pak se začalo instalovat v mědi topení i voda - a já furt vrtěl hlavou nad takovým plýtváním.

2 0
možnosti

Zajímavé je, že Američanům (General Electric) to fungovalo skoro 20 let, skončili vlastně až kvůli ceně mazutu (rafinérie se naučily zpracovávat ropu efektivněji a toho "odpadu" už nebylo tolik a za tak směšnou cenu, takže diesel začal vycházet po všech stránkách líp). Přenos výkonu měli elektrický, při výkonu přes 6MW to snad ani jinak nešlo.

0 0
možnosti
RV

Kupodivu TL659 měla přenos výkonu mechanický.

0 0
možnosti
PV

Asi hloupy dotaz, ale jak se u tohoto resi "spojka"? Cela turbina je predpokladam vysokootackova a otacky se prevodama snizi na nejakou beznejsi hodnotu. Ale i tak mi prenos takove sily treba na stojici kola prijde docela brutalni...

1 0
možnosti
PV

Z toho zjednoduseneho planu me jen napada, ze mozna splodiny roztaci jak kompresor vzduchu pro spalovani, tak turbinu napojenou na kola?

0 0
možnosti