Diskuze
OBRAZEM: Bizarní stroj Sikorsky S-72 byl i nebyl vrtulníkem
Děkujeme za pochopení.
Z42d19e53n72ě60k 63W36e71r91n40h35a89r45t
Bože, tady jsou všichni chytřejší, než inženýři u Sikorského nebo v Nasa. Byl to experimentální stroj, na kterém se něco zkoušelo, testovaly se tam dílčí součástky i různé koncepce - zkrátka se na létající laboratoři ověřovalo, jestli by se někde nemohlo něco vylepšit nebo pozměnit, co by se pak dalo použít jinde. Nikdo netvrdil, že to od dalšího kvartálu půjde v téhle podobě do sériové výroby. Takových strojů byla celá řada, na něco se namontoval další motor, dokonce existovaly letouny s nesymetrickými křídly a mnoho dalších. Proti některým bizarnostem, které někdo vyrobil, aby něco vyzkoušel, je tenhle Sikorsky ještě velmi konzervativní. Najděte si třeba Lockheed XFV, NASA AD-1, AeroLift CycloCrane - a podobných experimentálních strojů byly desítky nebo stovky... A inženýři, kteří je postavili, rozhodně nebyli žádní troubové, ale právě naopak, byli to ti nejlepší, kteří něco nového vymysleli a potřebovali si to otestovat.
E44r60i27k 78L26e92v76i25n13s16k82ý
Ale účelem bylo patrně především otestovat X-Wing jako rotující i pevnou nosnou plochu. K tomu nedošlo, protože už během vývoje té věci všichni pochopili, že to nebude tak jednoduché a vzdali to. Což je, samozřejmě, také výsledek. Někdy i cesta je cíl. Někdo musí říct "přátelé, tudy ne".
D63a48v53i18d 21N75o37v56á31k
Co kdy vyrobil Sikorsky bylo vždy dobré.
Díky Sikorskému mělo Rusko první bombardér na světě, v době, kdy USA teprve vyvíjeli letecký motor.
E94r86i35k 66L43e83v56i30n52s39k41ý
No, v USA si vyvinuli vlastní motor i bratři Wrightové. Zato Sikorského bombardéry měly něměcké Arguse, francouzské Salmsony nebo britské Sunbeamy. Sháněl motory, kde se dalo.
P65e34t27r 29S44e27d36l36á59k
Technicky zajímavé, prakticky nepoužitelné. Vždycky mě velmi pobaví, když se nějaký nový startup pustí do podobného hybridu, aniž by si zjistili, že dávno před nimi se tím už někdo zabýval a zjistil, že tudy cesta nevede. A to tihle měli trochu jiný rozpočet a jinou techniku k dispozici. Dodnes je jen velmi málo úspěšných konstrukcí s vertikálním startem. Osprey, Harrier, F-35 a pomalu se od toho upouští, protože to prostě nedává smysl. Nakonec stejně všichni skončili u klasického letadla a nebo klasického vrtulníku.
R19i28c59h25a13r78d 67A94u93b89r31e90c90h36t
Samozřejmě že to je prakticky využitelné. S-72 prakticky využili přesně k tomu k čemu byl navržen. K výzkumu různých konfigurací nosných ploch. Nepraktické by bylo, kdyby S-72 použili třeba k dopravě nákladu nebo vyhlídkovým letům. Místo toho byl přes deset let používán přesně k tomu k čemu byl navržen. To je dost praktické, nemyslíte?
M91i38l94a23n 90C60h82a77l16u16p27a
Nádražní budova je naprosto skvělá a inteligentní stavba. Stejně tak experimentální stroj není žádná blbost. Proto je experimentální. Ano, samozřejmě že mohli pro každý z těch způsobů pohybu postavit úplně nový kus od prvního po poslední šroubek. Tady se mi jeví až geniální, že všechny tyto letecké disciplíny zvládl jen s "drobnými" úpravami jeden stroj.
M13i71c50h94a94e87l 33J31i43r65s68a
Je to blbé jak nádražní budova, chápu že šlo o výzkumný stroj,ale i výzkumný stroj by měl mít nějakou logiku a ne, že postvim 4 motorovy bazmek, který má vždy dva motory na nic a představují jen mrtvou váhu, kterou sebou tahám. To nemuvím o tom, že v konfiguraci vrtulníku s křídlem si museli vytvářet rotorem tlak na křídlo. V kofuguraci letadlo sce zahodili hlavní rotor, ale jak vrtluníkové motory tak ocasní roto opět zhoršovali aerodynamiku . Prostě koščkopes ,který se neosvědčil a nemohl.
R50a71d80e13k 38F48o23l83p30r24e60c77h33t
To se budete divit, ale v téhle konfiguraci kombinovaného vrtulníku nebyl jediným experimentálním typem. Dokonce si troufám neskromně tvrdit, že tvůrci věděli, co dělají. K dispozici jsou originální zprávy NASA, k čemu všemu to posloužilo, není důvod tvrdit, že se neosvědčil. V konfiguraci letadlo to zkoušeli tak říkajíc "mimoděk", to nebylo přímo v rámci úkolů pro výzkum RSRA.
NASA ukázala, co byste viděli před možná nejbolestivější smrtí ve vesmíru
Superpočítače lze využít ke zpracování zajímavých úloh. Vedle hledání nových molekul pro léky,...
V noci na pondělí přinese prach z Halleyovy komety nebeskou podívanou
Meteorický roj Eta-Aquaridy je jedním ze dvou, jehož původ můžeme spojit se slavnou Halleyovou...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Jak mohou být tak levná? Výborně hrající sluchátka lze koupit „za hubičku“
Premium Milovníci kvalitně reprodukované hudby mohou za sluchátka utratit spoustu peněz a nelitovat toho,...
KVÍZ: Připomeňme si květnové povstání a konec druhé světové války v Evropě
Výročí květnového povstání v Českých zemích a konec druhé světové války v Evropě si připomeneme...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Byl výtečným velitelem, přivedl naše tankisty, ale komunisté mu to nedarovali
Není Liška jako Liška. Zatímco nacistický generál Erwin Rommel, přezdívaný Pouštní liška, byl...
NASA ukázala, co byste viděli před možná nejbolestivější smrtí ve vesmíru
Superpočítače lze využít ke zpracování zajímavých úloh. Vedle hledání nových molekul pro léky,...
Hoover celý život skrýval homosexualitu. Nechal sledovat Lennona či Chaplina
10. května 1924 se do čela americké FBI dostal John Edgar Hoover. Kontroverzní osobnost vydržela ve...
Revoluční funkce nebo zbytečnosti Windows 11, rozhodnutí je na vás
Nové aplikace, funkce a vlastnosti. Windows 11 se ještě více zaměřuje na uživatele a posouvá...
Apple čelí hněvu lidí za destruktivní reklamu. Ničí umění kvůli tabletu
Nová reklama Applu na čerstvě představené tablety iPad vyvolala na internetu vlnu hněvu. V reklamě...
Byt 3+1 v klidné lokalitě Hroznětín
Sídliště, Hroznětín, okres Karlovy Vary
2 499 000 Kč