Diskuze
MiG-3 byl nejpočetnější moderní stíhačkou Rudé armády na začátku války
Děkujeme za pochopení.
K78a45r30l 51R56i39e33g89e70l
U MiGu 1 a 3 seděl pilot přímo nad chladičem a v kabině bylo trvale nedýchatelno...jako v sauně, což byla hlavní příčina proč jednička létala bez překrytu, u trojky zas nešel v nouzi otevřít. Rusové to řešili přeřazením těchto "přetopených" typů k jednotkám na sever blíže k polárnímu kruhu...kde to bylo za letu snesitelné.
J86a94k32u20b 57S44t63a45n64ě24k
Moc hezký článek, děkuji!
"Přestože byl sám raněn odvetnou palbou, přinutil nepřítele přistát. Sám přistál vedle, Němcům pohrozil pistolí, aby se vzdali, pozorovateli sebral kameru s pořízenými záběry a kořist odvezl veliteli svého IAP plukovníku Antonovovi."
Tomu říkám odhodlání, takové příběhy může napsat jen sám život, dát to scénárista do filmu, bude to působit až přehnaně.
K92a93r45l 84R89i35e75g39e30l
Tak oni se v Rusku už dnes naučili konečně točit holywoodským stylem - hezké, že? https://www.youtube.com/watch?v=Y-bFbNrkm4Q
J50a20n 67K65o11z65á77k
Vynikající článek! Mám k němu jen menší připomínku - v článku se moc nezmiňuje tristní mechanická spolehlivost MiGů-3 vinou nevalného dílenského zpracování (tradiční to kletby sovětského průmyslu). Docházelo tak k únikům oleje i chladiva, piloti si stěžovali i na nedostatečnou jakost materiálu překryt kabiny omezující výhled. Problémem byly i nekvalitní (rozuměj nepřesné) střelecké zaměřovače a zasekávání zbraní. Střelecká výzbroj byla velmi slabá, o to více, když selhala logistika (např. Miroslav Šnajdr píše o útvaru, kam nedorazilo střelivo ráže 12,7 mm a MiGy-3 tak musely létat jen s kulomety ŠKAS puškové ráže).
Co do výkonů je správně zmíněna převaha MiGu nad Bf 109 ve větších výškách. Tato výhoda ale byla v podmínkách východní fronty málo platná, jelikož vzdušné boje se v drtivé většině vedly v malých a středních výškách. V menších výškách MiG táhnul mrtvou váhu a v kombinaci s problematickým chováním za letu (například tendence bez varování padat do vývrtky) proto za Bf 109 výrazně zaostával. Už tak vysoké ztráty se pak ještě zvýšily poté, co Sověti začali MiGy-3 nasazovat jako stíhací bombardéry.
R50a19d68i35m 28P62o80l44á71š90e38k
Řekl bych, že Rusové byli tehdy zvyklí vojenskou techniku hodně dodělávat a modifikovat v bojových podmínkách sami. Z toho potom asi plynou velké rozdíly mezi jednotkami. Kde velitel tlačil na mechaniky a piloty držet ty stroje v dobrém stavu, tam byly dobré výsledky. Kde na to nedbal, ztráty letadel a pilotů byly velké , piloti si třeba usnadňovalí létání vodkou atd a o to to bylo horší.
U těch větších výšek to možná záleželo na tom, jestli piloti poslouchali taktické pokyny velitelů před bojem a podobně nebo ne. Pokud pilot neposlouchal a vyletěl do vyšších výšek, mohl o se to hodnotit jako pokud vyhýbat se střetům, což bylo ehdy vážné obvinění. Ale pilot, když na Němce vpadl s převahou výšky a tím rychlosti, tím dosáhl víc sestřelů při menší pravděpodobosti, že bude sestřelen sám.
Kde piloti otrocky poslouchali instrukce ve stylu: nepřítel letí nebo bude letět v takové výšce, leťte proti němu Piloti tak byli dříve sestřeleni, vybiti a třeba se ani nedozvěděli, že v těch vyšších výškách mají migy výhodu.
M38a92r55t94i75n 26T18a63u31š
Pokud pominu fakt, že se jedná o vojenské stroje, tak MiG-3 spolu s P-51D připomínají spíš "sporťáky", MiG jisto jistě, to je opravdu elegantní ptáček.
R93a58d53e21k 51V90a43l97k66o77v83i55č
Autor článku nepíše o tom že Polikarpov měl včas připravené nástupce za I-16 - typy I-180 (v roce 1939 zralý na sériovou výrobu) a ještě výkonnější I-185 z roku 1940. Zákulisní intriky zabránili jejich výrobě. Taky MiG-1 začínal jako Polikarpov I-200.
R69a93d75i30m 98P57o75l49á34š95e85k
Je zajímavé, že v kapitalismu byla soutěž mezi konstruktéry a jejich firmami. Firma, která neuspěla v konkurzu a nedostala zakázku od armády, často živořila nebo i zkrachovala.
Za stalinismu před druhou světovou válkou byla ta soutěž mnohonásobně tvrdší. Byla tam taky určítá konkurence a konstruktéři, kteří neuspěli, zaplatili neúspěch ne finančním krachem, ale rovnou často ztrátou života v gulagu či rovnou je popravili jako nějaké zrádce či vyzvědače.
E98r22i27k 21L70e35v48i69n32s18k52ý
Překližkové části draku měl i proudový He-162 z přelomu let 1944/45. Pravda, bylo to diktováno nedostatkem lehkých kovů i kapacit pro jejich zpracování ve zničeném Německu, ale fungovalo to.
R74a95d97i26m 43P84o64l24á65š87e44k
Akorát to nesmělo zmoknout. Už působením rozdílné vzdušné vlhkosti za dlouhodobých dešťů a mrholení a potom za sucha mohlo docházet k rozměrovým diferencím.
J18i58ř41í 92D39o30u18t58n96á55č
sověti pokud vím, tak poslali v roce 1940 dvě komise aby vybrali letadla, které by SSSR zakoupil .. a taky jim němci dodali Bf 109 emil, Bf110, Ju88 a Do17Z... Takže sověti moc dobře věděli, že každé letadlo má vysílačku, sendvičové nádrže atd. a nebyli odkázáni na zkoumání mezka ze španělské války
M77a10r85e74k 17T97a10u92c83h44m25a64n
Autor se dotkl jedné oblasti a tou je soustředění značné části sil blízko hranic. Tato záhada mi pár let vrtá hlavou a nenašel jsem na ni odpověď: Proč měli Rusové tolik armádní techniky na čáře dotyku? Chystali se k útoku?
D66a28n62i92e52l 54S10o60b95o62t90a
MiG 3 15 BK, pro mě jeden z nejlepších letounů ve Warthunderu
Jak mohou být tak levná? Výborně hrající sluchátka lze koupit „za hubičku“
Premium Milovníci kvalitně reprodukované hudby mohou za sluchátka utratit spoustu peněz a nelitovat toho,...
KVÍZ generála Pattona. Vypořádejte se s ocelovou lavinou
Jak jste dobří v tancích, poznáte je nejen na plese, ale i v následujícím kvízu. Kvíz je zaměřen na...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Štefánikova tragická smrt i po pěti letech budila v Československu emoce
Československo si před 100 lety, 4. května 1924, připomnělo páté výročí tragické smrti jednoho ze...
Čekání na české lidové auto nemělo konce. Před 100 lety jezdili jen boháči
Před 100 lety Čechoslováci marně čekali na tuzemské lidové auto. Drtivá většina obyvatel si totiž...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Na první pohled to vypadá jako pavouci v ruinách města. Foto je ovšem z Marsu
Evropská vesmírná agentura zveřejnila minulý týden nový snímek ze sondy Mars Express, který vyvolal...
Štefánikova tragická smrt i po pěti letech budila v Československu emoce
Československo si před 100 lety, 4. května 1924, připomnělo páté výročí tragické smrti jednoho ze...
Kde všude si můžete na vlastní oči prohlédnout rakety a lodě SpaceX
Koho fascinuje kosmonautika a raketová technika, může ho zajímat i to, kde se může veřejně či...
Malý bojovník na Měsíci zvládl, co se nečekalo. Přežil tamní kruté noci
Japonské zařízení Smart Lander for Investigating Moon (SLIM) bylo prvním, které letos úspěšně...
Čína letí jako první země světa odebrat vzorky z odvrácené strany Měsíce
V pátek krátce před půl dvanáctou dopoledne našeho času se do vesmírného prostoru vydala čínská...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!