Diskuze
Legendy ČSD: Laminátky udivovaly krásou, jen ta první byla příliš hmotná
Děkujeme za pochopení.
R14i87c11h46a70r75d 67K33r26á75l
Laminátky se týkají i další zajímavé rarity. Výrobce modelové železnice VEB Piko Sonneberg ji zařadil do své "flotily" lokomotiv v měřítku N. Byla to první elektrická lokomotiva působící na našich tratích (pravda, byla tu ještě ČS4, ale putovala výhradně na export) a také zároveň poslední hnací vozidlo, které bylo v Piku v éře socialistické vyrobeno, pak už došlo jen k jedné adaptaci a konec zvonec.
T97o63m33á80š 54T19a68t50í70č59e90k
Jo, mistrovský kus designu. Tomu se tady kdysi dařilo ve velkém, Brněnské bienále budiž toho svědkem. I toho, že je to minulost.
J16i18ř44í 79S77l54a35v25í43č51e15k
Šedesátá léta přála designu. U nás i zahraničí. Vznikla spousta legendárních strojů: lokomotivy laminátka a brejlovec, autobusy Škoda 706RTO a Karosa ŠM11, tramvaj T3, Škoda 1000MB, Tatra 603, atd.
Dál nevšední architektura, nábytek a bytové doplňky.
T80o54m58á16š 56T38a98t56í24č24e64k
Onehdá jsem se podíval na i-vysílání ČT na film s Delonem (hráč pokeru). Příběh byl taktak, ale sledování těch tehdejších aut tomu dalo šťávu.
P84a46v29e52l 71S83o51v55i86č54k90a
"A v roce 1961 v Plzni dokončili výrobu dvou kusů střídavých lokomotiv S479.0 s křemíkovými usměrňovači a v roce 1962 dvou kusů S479.1 s neperspektivními rtuťovými usměrňovači.
" - Z dnešního pohledu ano. Jenže tehdy se na to dívali konstruktéři trochu jinak, neboť po světě jezdilo cca 1800 lokomotiv s "Ignitrony" zatímco "jen" 200 s křemíkovými usměrňovači. Nakonec i první série lokomotiv do Bulharska měla právě rtuťové usměrňovače...
P65a96v79e65l 65N92y30g41r17y81n
To je trochu podcenění konstruktérů;)
Oni už tenkrát věděli, že rtuťáky jsou neperspektivní. Na fungl nové stroje se už nikde neplánovaly. Ale drželi se při zemi, protože věděli, jak to ve východním bloku je s reálnou dostupností prakticky jakýchkoliv polovodičů. I takovýchto relativně primitivních.
J33i92ř82í 78S31t48e61h39l51í23k
Šestikolák stál v 80 letech minulého století v Brně Maloměřicích a měli jsme v plánu z něho udělat klubovnu SSM. Ještě než se všechno domluvil, tak přišel listopad 89.
F88r87a61n36t90i71š16e35k 81P16l82á60š52e46k
Laik si může všimnout rozdílu na střeše lokomotivy, kde řada 240 ma na střeše takovou budku..pro znalého jde o skříň brzdového odporníku, protože řada 240 má elektrodynamickou brzdu.
E73r50i45k 88L25e45v41i56n88s55k56ý
Jo, to byla nádhera. Skončila v normalizačních 70. letech, kdy soudruhům připadal takový výstřelek, jako laminát, moc drahý. Proto je řada S499.2 přezdívaná "plecháč" - na šasi "laminátky" byla posazena celokovová skříň a leccos se muselo zjednodušit, aby zůstala zachovaná celková hmotnost.
L66a16d66i47s89l42a93v 69H43r92u90š68k21o70v66i45č
A nebolo tak, že si súdruhovia akosi v rámci nejakej tej pätročnice niečo zle naplánovali a zrazu nebol laminát ako taký (a všetko k nemu potrebné) a nie že drahý? No a zrazu bolo treba konať. Všimnite si, že tá skriňa sa akosi dosť nápadne podobá na E 469.2 (122) a E 469.3 (123), čo boli už dobre zabehnuté typy. Výrobca dal na bočnice namiesto okien žalúzie z "Laminátky" a bolo to vybavené. Hovorí sa tomu aj z "núdze cnosť". V Škodovke si s tým poradili ako skúsení páni praktici narozdiel od nedokvasených súdruhov teoretikov. Na celkovú hmotnosť by som to teda určite nehádzal.
J86i61ř69í 67Ť71á55p22a61l
Nejkrásnější lokomotiva, která u nás kdy vznikla.
L41a16d83i72s28l28a41v 97H15r79u33š64k48o87v91i72č
Áno, rozhodne sa pripájam. A kto ju má "na svedomí"? A nielen ju? Pán Otakar Diblík. Podľa mňa bol svojim spôsobom vizionár a je len dobre, že sa mu už vtedy podarilo presadiť niektoré veci. Dnes sa tomu hovorí priemyselný dizajn. Kto má o niečo takéhoto záujem, tak naozaj doporučujem nazrieť napríklad sem:
Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV
S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo...
Z jaderné triády zbyly Britům už jen ponorky. A ty musejí posílit
Jadernou triádu tvoří strategické bombardéry s jadernými zbraněmi, mezikontinentální balistické...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Rusko zastavilo odlet na ISS s první Běloruskou, letět měla i Američanka
Ve čtvrtek 21. března se necelých deset minut před půl třetí odpoledne měla vydat na Mezinárodní...
Načapali jsme otesánka, který se velkého sousta nezalekne. Boeing 747-400F
Poté, co na Letiště Václava Havla Praha přestaly v barvách Qatar Airways létat nákladní Boeingy...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Hlučínsko patří nám. Před 100 lety byl podepsán definitivní protokol o hranici
Před 100 lety definitivně skončily tahanice o československo-německé hranice. 28. března 1924 byl...
Hlučínsko patří nám. Před 100 lety byl podepsán definitivní protokol o hranici
Před 100 lety definitivně skončily tahanice o československo-německé hranice. 28. března 1924 byl...
Američané odepsali modul, který je vrátil po půl století na Měsíc
Od začátku letošního roku je na Měsíci a kolem něj poměrně rušno. Vedle řady sond, které zamířily...
Úspěšný let prototypu XB-1 vrací do hry cestování nadzvukovou rychlostí
Po více než dvaceti letech, od ukončení provozu letounu Concorde, se možná opět dočkáme nadzvukové...
Jarní bouře ničila před 100 lety Prahu. Napáchala obří škody
Prahou prošla před 100 lety, 27. března 1924, neobvykle silná jarní bouřka. V části hlavního města...
2. týden: Vyhrajte dobroty pro batolata v hodnotě 3 466 Kč
Zúčastněte se volby jména roku 2024 a správně odpovězte na soutěžní otázku.