Zatímco se první závada z října minulého roku týkala displeje notebooku, druhá už byla přímo na grafické kartě. Problematická série grafiky Nvidia GeForce 8400M GS odchází kvůli výrobní chybě, kdy tepelné namáhání časem může poškodit spoje uvnitř čipu. Chyba se objevovala jen u prvních sérií grafik, ty pozdější jsou již bez závad.
Diskusní fóra se zkušenostmi majitelů nám nepřišla jako důvěryhodný zdroj informací, začali jsme tedy s testy sami. Sledujeme spolehlivost u notebooků Acer, Dell, Toshiba, Lenovo, VBI, ASUS, MSI a HP. Kromě zkušeností se spolehlivostí nás zajímá především úroveň servisů a jejich přístup. Portfolio notebooků průběžně rozšiřujeme. |
Chybu jsme hlásili asi před měsícem, operátor nám poradil udělat diagnostiku v BIOSu a zavolat výsledek. Diagnostikou prošel notebook bez problémů, rozhodli jsme se proto přeinstalovat operační systém ze zálohy. Zajímavé je, že to pomohlo. Bohužel jen na chvíli, problém se brzy začal zase objevovat a počítač ve finále už ani nenastartoval.
Závadu jsme tedy ohlásili znovu. Telefon zvedl tentokrát jiný operátor a rozhodl rovnou o výměně celé základní desky. Naše grafika je totiž integrována do jedné její části a nelze ji jednoduše vyjmout.
Zbytek je již stejný jako v minulém servisním případě: technik přijel přesně na čas, slušně pozdravil, vyměnil desku během 20 minut a zase odjel. Od oznámení závady neuběhlo ani 20 hodin a notebook zase šlape jako hodinky.
XPSko tedy možná není nejspolehlivější počítač na světě, servis ale vše zachraňuje na jedničku. Minimálně v komunikaci se zákazníkem by si mohlo vzít mnoho dalších servisů příklad.
- Servis VBI: 25 dní jsme o notebooku nevěděli, pak najednou dorazil opravený
- Servis vám ztratí notebook a oprava se protáhne na půl roku. Zkusili jsme si to
- Oprava notebooku Acer: mechanika opravena, prasklé plasty ponechány
- Dlouhodobý test Dellu: poškozený displej vyměněn za 20 hodin
Přispějte svou zkušeností do fóraPomáháte tak sami sobě |