Drby o luxusním Aceru s Turionem: prý se blíží Ferrari s úsporným procesorem AMD

Jen málokdo z branže si nevzpomene na Ferrari, notebookovou řadu vyznačující se nezapomenutelným designem značky Ferrari a výkonnými procesory AMD. Nyní se prý blíží již třetí model v řadě: Ferrari 4000 se má chlubit procesorem Turion a samozřejmě špičkovým vybavením.

Domněnky z webu aneb Acer Ferrari 4000

Kdo má rád červené, ten si kupuje Apple - nebo Acer. Kdo má rád Ferrari, ten si kupuje Ferrari - a Acer. A kdo má rád netradiční výkon v kombinaci s přesvědčivým vybavením - a s nepřehlédnutelným designem - ten už má doma některý ze současných a dřívějších modelů Ferrari. Špičkový notebook, který se mohl pochlubit na svou dobu několika unikátními aspekty - především v době, kdy Intel a jeho Centrino začalo dobývat svět, odvážil se Acer skutečně revolučního kroku a jeho inženýři přivedli na svět špičkový notebook s procesorem značky AMD. Tehdejší notebook s mobilním procesorem Athlon XP přesvědčil svou šíří rozhraní a kvalitním vybavením právě v době, kdy AMD bylo synonymem pro nejméně vybavené - nejlevnější - mobilní sestavy.

Starší model Acer Ferrari 3400Ferrari jede - aneb do třetice všeho dobrého

Lze říci, že právě Acer a jeho Ferrari přivedlo AMD do hlavního proudu notebooků vyšší a střední třídy - paradoxně právě svou extravagantností. Acer nabarvil notebook na červeno, vybavil jej nepřehlédnutelným logem Ferrari - a poslal do boje. A soudě podle ohlasu, notebook byl úspěšný - přinejmenším v propagaci do té doby též spíše low-endové značky, která si nemohla příliš zadat s velikány jako IBM, HP či s rostoucím Dellem.

Tak jak vyrostlo Ferrari, tak vyrostl i Acer - pomalu se přesouvá do povědomí jako velký výrobce notebooků, a i když má stále problémy s dosažením kvality a úrovně servisu srovnatelného s jinými značkami, už si jej nikdo z velkých nemůže dovolit ignorovat.

Podobně se vyvíjí i Ferrari - z původního modelu, který byl postaven na spíše polomobilním procesoru AMD Athlon XP - a který značně hřál a jeho doba výdrže nebyla zdaleka srovnatelná s nastupujícím procesorem Pentium M - se vyvinul model, který se vydal směrem k nejvyššímu možnému výkonu, i když to znamenalo nižší dobu provozu na akumulátory. Athlon 64 slavil svůj vstup do notebookové arény ve skutečně pěkném hávu.

Turion vstupuje na scénu

Ne náhodou je to tak právě nový úsporný procesor AMD, který bude slavit svůj debut v této modelové řadě. A nepochybně mu to bude slušet v pěkném okolí - Acer jej nesporně posadí do sousedství velmi kvalitních komponent, aby nadále mohl podtrhovat exkluzivnost této řady. Nová řada Ferrari ponese číslo 4000 - a podle prvních zpráv z internetových, jakkoliv neoficiálních, zdrojů se má pochlubit ledasčím. Kupodivu to bude pro Acer i Ferrari jistým způsobem návrat ke kořenům - toto Ferrari bude zřejmě první, které může skutečně aspirovat na vyrovnání se notebookům na bázi procesorů Intel Pentium M i v době provozu, nejen ve špičkovém či alespoň velmi přesvědčivém výkonu.

Certifikace staršího modelu Ferrari 3400

A protože tento bijec Pentií M má mít pro svůj náročný boj patřičné zbraně, Acer se jej údajně chystá přímo z výroby vybavit 1 GB paměti DDR333, ke slovu zde přijde ATI Mobility Radeon X700 s vlastními 128 MB videopaměti - a zobrazovat se bude na 15,4palcovém displeji s rozlišením též špičkových 1680 x 1050 bodů. Jak to bude vypadat s dalšími specifikacemi, lze hádat - a poměrně kvalifikovaně: možná gigabit, určitě 54Mbit bezdrátová síť, faxmodem, FireWire, Bluetooth, S-video, USB - a velmi výkonná optická přepisovačka DVD...

Komentář redakce

...jinými slovy, navyklý standard - tentokráte však s procesorem Turion, díky kterému bude notebook moci nabídnout 64bitový výkon, aniž by přitom uživateli propálil kalhoty či vysál akumulátor výrazně dříve než je na to zvyklý ze svého dřívějšího, šedě černého notebooku Centrino. Aneb nové Ferrari - ale s úsporným motorem, díky kterému dosáhne notebook špičkových rychlostí bez likvidace všeho paliva v nádrži... Že se na něj těšíme v testu, to asi netřeba dodávat. Držme si palce, ať se zvěsti potvrdí co nejdříve - Centrino potřebuje konkurenci jako sůl!