Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Marketing jako hra. Jak na to ukážou v Praze odborníci z celého světa

  9:26aktualizováno  9:26
Gamifikace proniká do řady oborů a nevyhnula se ani marketingu. Více o tom, jak to vypadá v praxi a o dalších trendech v digitálním marketingu, se dozvíte na akci Engage Prague 2018.

Logo akce Engage Prague 2018 | foto: Social Bakers

Konference Engage Prague pořádaná skupinou Socialbakers, začíná ve středu ve Foru Karlín a potrvá až do pátku. Již čtvrtý ročník konference s podtitulem „Power of Conversations“ se bude věnovat tomu, jak jsou v dnešní online době důležité konverzace a jak je úspěšně vést.

„Hlavním cílem je jako každý rok vzdělávat marketéry, kteří pracují a přicházejí do styku se sociálními sítěmi. Chceme, aby se učili od ostatních marketérů, kteří jsou profesionály ve svém oboru v různých koutech světa,“ říká zakladatel Socialbakers Jan Řežáb.

Hra jak nový způsob digitálního marketingu

Zatímco před deseti lety byly hry zájmem dětí a teenagerů, dnes jsou důležitým prostředkem vzdělávání, interní komunikace a řízení nebo mocnou zbraní digitálního marketingu.

Už v roce 2013 kolem 70 procent firem ze světového žebříčku Forbes Global 2000 uvedlo, že součástí jejích marketingového plánu je takzvaná gamifikace. V dnešním světě je využití herních prvků mimo jiné nepostradatelným nástrojem, jak zvýšit enagagement cílového auditoria na sociálních sítích, tvrdí Dan Garon, výkonný předseda firmy Zynga a jeden z hlavních řečníků konference Engage Prague 2018. Co přesně lidi na hrách baví a jak to využít v marketingových cílech, návštěvníkům poví v pátek 18. května.

Zatímco jiní v otázce digitálního marketingu sázejí na spolupráci s celebritami a virální obsah, americká Zynga, která se zabývá vývojem videoher, je dnes jedním z největších dodavatelů herního obsahu pro sociální sítě. Svou vizi dokonce popisuje jako propojení celého světa prostřednictvím her.

V roce 2009 vypustila Zynga slavnou hru FarmVille, v niž se hráč stává rolníkem, který se musí starat o hospodářství, pěstovat rostliny a chovat zvířata. Po uplynutí roku hra měla skoro 84 milionů aktivních facebookových uživatelů.

Principy, na nichž je hra založena, dnes využívá řada jiných gamifikačních aplikací. Zynga přišla i s formátem gamifikované reklamy, díky níž je uživatel vystaven kontextové reklamě už v rámci samotného herního prostředí. Ukazuje se, že hra je nejen dobrým způsobem zábavy, ale i jedním z možných způsobů propagace webových stránek za účelem zvýšení návštěvnosti či propagace výrobků.

„Co kdyby“ v podání marketéra z Ruska

Ukazuje se, že hra na „co kdyby“ baví nejen děti. S myšlenkou alternativní reality si rádi pohrávají i dospělí. Co kdyby v době Říjnové revoluce existovaly sociální sítě? Co by napsal do statusu car Mikuláš II. v den, kdy přišel o moc? Takové otázky si položil mezinárodně oceňovaný projekt #1917LIVE ke stému výročí revolucí v Rusku, který měl za cíl interaktivní formou zapojit uživatele do studia historie.

Tento a další neotřelé projekty pochází z dílny Ivora Crottyho, šéfa sociálních médii a manažera inovací RT a zakladatele RT Digital. Hypotetické otázky se naučil pokládat už během studií sociologie. Svou téměř patnáctiletou novinářskou a marketingovou kariéru strávil v Russia Today (RT), RIA Novosti a společnosti Gigaphone. V přednášce se zaměří na to, jak skrz inovativní způsoby marketingu oslovit masy a zároveň si najít vlastní niku na trhu.

Vedle těchto dvou specialistů bude na akci přednášet dalších třináct odborníků, kteří dají nahlédnout po pokličku svých projektů. Česko navštíví například šéfka social media televizního kanálu CNN Ashley Coadianni nebo Mia Vallo, analytička z National Geographic. Kromě hlavní konference nabídne Engage Prague také 25 praktických workshopů.

Autor:



Nejčtenější

Největší vzducholoď Zeppelin je v Praze. Podívejte se na přistání

Netradiční pohled se naskytl Pražanům i lidem, kteří bydlí mezi hlavním městem...

Netradiční pohled se dnes naskytl Pražanům i lidem v Česku, jimiž nad hlavami proletěla největší komerční vzducholoď...

Sledujte údery blesků nad Českou republikou v přímém přenosu

Červené tečky se žlutým středem jsou místa, kde udeřil blesk. Zelené čáry vedou...

Na Česko se valí prudké bouřky. Díky dobrovolníkům z celého světa můžete údery blesků sledovat na mapě online. Díky...



Někdo zřejmě tajně vyrábí látky ničící ozónovou vrstvu. Ale kdo a kde?

Ozonová díra, jako je nad Antarktidou na snímku, nad Arktidou není. Zatím.

Množství látek poškozujících ozónovou vrstvu v posledních letech klesá překvapivě pomalu, ohlásili vědci. Někde zřejmě...

Budete si moci dát na web fotky z koncertu i příští týden? GDPR přichází

Vyšší ochrana dat klientů neboli GDPR

Už v pátek 25. května začne platit Obecné nařízení o ochraně osobních údajů, tzv. GDPR. Ačkoliv se kolem něj rozvinula...

Sekunda, která rozděluje svět. Půlka lidí slyší něco jiného než vy

Slyšíte na nahrávce „Laurel“ nebo „Yanny“?

Laurel nebo Yanny? Touto zvukovou kontroverzí žily americké sociální sítě celý týden. Půlka lidí totiž na nahrávce...

Další z rubriky

YouTube spustí novou službu Music, zřejmě nahradí Hudbu Google Play

Google představil nový druh předplatného pro svou hudební službu Google Play...

Nová služba YouTube Music bude stát 9,9 dolaru měsíčně a nabídne muziku ke streamovaní i ke stažení, hudební klipy,...

První úřad pro výběr daní bude přijímat bitcoiny. Je z amerického Orlanda

Logo bitcoinu

Jeden z úřadů amerického výběrčího daní a poplatků oznámil, že bude zprostředkovaně přijímat bitcoiny.

Microsoft předvedl „umělou inteligenci“, která umí telefonovat. Čínsky

Ukázka telefonního hovoru Xiaoice

Společnost Microsoft láká čínské programátory na svůj projekt Xiaoice - virtuální asistentky, která umí vést „duplexní“...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz