Evropany již televize tolik netáhne. Na vině je internet

Evropané se podle nové analýzy společnosti Jupiter Research postupně odvracejí od klasických médií ve prospěch médií na internetu. Podle expertů nyní 27 procent lidí v západní Evropě zkrátilo čas na sledování televize, aby ho měli více na internet. V roce 2001 to bylo 17 procent.
Nový trend se netýká jen televize, ale také novin. V roce 2004 uvedlo 18 procent dospělých v Evropě, že kvůli informacím na internetu čte méně noviny, zatímco o tři roky dříve to bylo 13 procent.

Jupiter provedl stejné průzkumy v USA a Austrálii. Jejich závěry byly podobné. Evropský průzkum zahrnoval šest největších trhů, a to Německo, Británii, Francii, Španělsko, Itálii a Švédsko.

Jednou z příčin příklonu k internetu je rozšiřování vysokorychlostního připojení, které umožňuje i po internetu přenos vizuálně zajímavějších programů a prvků. Na 40 procent uživatelů vysokorychlostního spojení v západní Evropě uvedlo, že od doby zavedení tohoto připojení omezilo sledování televize. Ve sledovaných zemích má toto připojení nyní v průměru 19 procent domácností.

Internet vedle toho nabízí řadu nových možností - od kontaktu se známými a přáteli po nakupování či průzkum trhu. Zatímco dříve mnoho lidí přišlo domů a zapnulo televizor, nyní si podle analýzy mnozí nejprve sedají na hodinku či dvě k počítači.

Podle názoru analytiků firmy vede dělící čára také generacemi. Zatímco lidé nad 55 let zůstanou věrni svým televizorům, mladší lidé budou čas stále více dělit mezi klasická média a internet.

Zdroj: ČTK