Jupiter provedl stejné průzkumy v USA a Austrálii. Jejich závěry byly podobné. Evropský průzkum zahrnoval šest největších trhů, a to Německo, Británii, Francii, Španělsko, Itálii a Švédsko.
Jednou z příčin příklonu k internetu je rozšiřování vysokorychlostního připojení, které umožňuje i po internetu přenos vizuálně zajímavějších programů a prvků. Na 40 procent uživatelů vysokorychlostního spojení v západní Evropě uvedlo, že od doby zavedení tohoto připojení omezilo sledování televize. Ve sledovaných zemích má toto připojení nyní v průměru 19 procent domácností.
Internet vedle toho nabízí řadu nových možností - od kontaktu se známými a přáteli po nakupování či průzkum trhu. Zatímco dříve mnoho lidí přišlo domů a zapnulo televizor, nyní si podle analýzy mnozí nejprve sedají na hodinku či dvě k počítači.
Podle názoru analytiků firmy vede dělící čára také generacemi. Zatímco lidé nad 55 let zůstanou věrni svým televizorům, mladší lidé budou čas stále více dělit mezi klasická média a internet.
Zdroj: ČTK