Krátké zprávy

Experiment „Quick, Draw“ ukazuje možnosti strojového učení z dílny Google

Experiment „Quick, Draw“ ukazuje možnosti strojového učení z dílny Google | foto: Google

Dokážete kreslit tak, aby vás pochopila umělá inteligence?

  • 9
Google spustil stránku s experimentálními aplikacemi, které dobře ukazují, co zvládají současné algoritmy pro strojové učení. Jeden z nich zkouší rozpoznat, co jste nakreslili.

„Vidím čáru, klikyhák, krabici... aha, už vím, to je obálka!“

Takhle postupně hádala umělá inteligence v experimentu Quick, Draw moji jednoduchou kresbičku. Experiment připomíná oblíbenou společenskou hru Aktivity, kde jeden člověk kreslí a další lidé hádají, co měl podle kartičky nakreslit. Tady ovšem nehádají lidé, ale počítač. Stránka funguje přímo v prohlížeči a nejlépe se nám kreslilo na mobilním telefonu.

Hra trvá pouze několik minut a na konci máte možnost podívat se podrobně na to, jak počítač „uvažoval“. Uvidíte, jaké byly jeho nejlepší odhady a také si můžete svou kresbu srovnat s ostatními kresbami, podle kterých se umělá inteligence v tomto případě při rozpoznávání řídila. Jednoduchý náhled do komplikovaného světa neuronových sítí...

Experimentů ukázal Google více, tenhle se nám ale zalíbil nejvíce. Cílem těchto pokusů je ukázat veřejnosti i vývojářům, jaké jsou nové možnosti cloudových knihoven pro umělou inteligenci a strojové učení, které Google vývojářům nabízí.