Mark Zuckerberg mluví o novém vyhledávání jako o dlouhodobém projektu, který se...

Mark Zuckerberg mluví o novém vyhledávání jako o dlouhodobém projektu, který se stane novým pilířem Facebooku. | foto: Facebook

Největší sociální síť chce proniknout i do firem a konkurovat LinkedInu

  • 30
Facebook prý tajně pracuje na nových stránkách pro profesionály s názvem Facebook at Work (Facebook v práci). Nové stránky mají umožnit uživatelům oddělit osobní profil od pracovního, mají konkurovat síti LinkedIn, ale také službám od Googlu a Microsoftu. Informace přinesl deník Financial Times.

Facebook je v mnoha firmách považován spíše za nežádoucí prokrastinační rozptýlení než za profesionální nástroj pro komunikaci a vyhledávání nových obchodních kontaktů. Podle informací ekonomického deníku The Financial Times (placený přístup) Facebook testuje nový projekt Facebook At Work umožňující oddělení soukromého a firemního profilu.

Jak funguje Facebook

Největší sociální síť o vás ví hodně, ale stačí to k úspěchu?

Testování se zatím účastní přes osm tisíc uživatelů a podrobnosti zatím nejsou oficiálně známé. Projekt má konkurovat profesionální síti LinkedIn, ale také službám od společností Google, IBM nebo Microsoft. Nové stránky mají umožnit uživatelům komunikovat s kolegy, spojit se s profesionálními kontakty a také spolupracovat na dokumentech. Facebook se ke zprávě odmítl vyjádřit.

Zkusme na vlastních lidech

Zaměstnanci Facebooku již dlouho používají stránky při každodenní práci. Nyní je testují s dalšími společnostmi, píše FT s odvoláním na neupřesněný zdroj. O programu Facebook@Work informoval už v červenci TechCrunch: „Práce bude zábavnější díky našemu nástroji Facebook v práci, na kterém pracujeme,“ uvedl jejich zdroj. Vývoj údajně probíhá pro všechny významné platformy.

Na pořadu dne podle některých není jen profesionální sdílení kontaktů (v čemž nyní dominuje síť LinkedIn), ale také sdílení souborů, úprava dokumentů a vnitrofiremní komunikace (zde se o pozornost firem uchází Office a Exchange od Microsoftu, Notes od IBM a balík on-line služeb od Googlu). Zdroj Techcrunch ovšem tvrdí, že Facebook nebude dělat vlastní sdílecí platformu, ale využije těch již používaných.

Aby se mohl Facebook stát nedílnou součástí života v kanceláři, bude muset získat důvěru podniků a organizací. To znamená vysokou a snadno nastavitelnou míru zabezpečení. Mnoho firem, které mají strach z poklesu produktivity, protože zaměstnanci tráví pracovní dobu prohlížením soukromých zpráv, nyní zakazuje používat Facebook v práci. V roce 2009 byl Facebook zakázán na 54 % amerických firemních počítačů, jiná studie z roku 2013 už ukazuje pouze 19 %.