Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Facebook chce do Číny, a tak vyvinul systém, který umí cenzurovat

  18:26aktualizováno  18:26
Facebook se vrací do Číny a za tímto účelem vyvinul speciální software na blokování některých informací.
(Ilustrační snímek)

(Ilustrační snímek) | foto: Reuters

Americká internetová společnost Facebook v tichosti vyvinula cenzorský software, který by jí měl pomoci vrátit se na čínský trh. S odvoláním na současné i bývalé zaměstnance podniku, kteří si nepřáli být jmenováni, o tom informoval list The New York Times.

Vývoj softwaru, který umožňuje blokovat zobrazování vybraných informací ve specifických geografických oblastech, podle listu podpořil generální ředitel Facebooku Mark Zuckerberg. Zdroje také uvedly, že Facebook nehodlá software sám využívat, pouze nabízet k využití jiným subjektům.

Facebook existenci softwaru nepotvrdil, ani nepopřel. „Zajímáme se o Čínu a věnujeme čas tomu, abychom o této zemi více věděli a lépe jí rozuměli,“ uvedla mluvčí Facebooku. „Ale ohledně přístupu k Číně jsme neučinili žádné rozhodnutí. Právě teď se zaměřujeme na pomoc čínským podnikům při expanzi na nové trhy mimo Čínu s využitím naší inzertní platformy,“ dodala mluvčí podle agentury Reuters.

Čína zakázala sociální síť Facebook v roce 2009 po krvavých nepokojích v Urumči v autonomní oblasti Sin-ťiang na severozápadě Číny. Opatření bylo součástí snahy zastavit šíření informací o těchto etnických nepokojích.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Adobe Flash
Adobe varuje před novou chybou. Aktualizujte si Flash

Společnost Adobe opravila jednu chybu, která umožnila napadnout počítač přes upravený dokument.  celý článek

Skleněný most na hoře Yuntai
Infarktový žertík vyděsil turisty na skleněném mostě, kilometr nad zemí

Turisty v čínské provincii Hebei vyděsil žertík provozovatelů skleněného mostu na hoře Yuntai. Ve výšce více než 1 000 metrů nad zemí to musí být hrozivý...  celý článek

Ukázka podvodné soutěže na Facebooku.
Útočníci lákají na Facebooku uživatele na výhru i slevu na brýle Ray-Ban

Dostat z uživatelů citlivé informace o jejich soukromí zkouší podvodníci různými způsoby. V poslední době jsou to například různé soutěže na Facebooku nebo...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.