náhledy
Firmy využívají různé triky k tomu, aby přiměly uživatele sdílet více osobních dat
Autor: montáž: Pavel Kasík, Technet.cz, Profimedia.cz
Obecně se služby ve svém popisu zaměřují na pozitivní stránky sběru dat a negativní stránky toho, když sběr dat nepovolíte. Typickým příkladem je věta od Google: „Pořád uvidíte reklamy, ale budou pro vás méně užitečné. Nebudete již moci blokovat konkrétní reklamy.“
Autor: ForbrukerRadet.no
Souhrn: firmy využívají různé triky k tomu, aby uživatele přesvědčily k odsouhlasení podmínek použití a získaly tak povolení ke sběru co největšího množství dat.
Autor: ForbrukerRadet.no
Facebook prezentuje možnost nastavení soukromí jako něčeho „pokročilého“. Pokud uživatel stiskne „souhlasím a chci pokračovat“, automaticky bude mít nastaveno „minimální soukromí“.
Autor: ForbrukerRadet.no
Grafická úprava neukazuje, zda je výchozí možnost u personalizace reklam od Google „zapnuto“ nebo „vypnuto“. Mobilní verze ukáže, že tato možnost je ve výchozím stavu zapnuta.
Autor: ForbrukerRadet.no
Windows 10 ukazuje možnost „Yes“ s rozsvícenou žárovkou, možnost „No“ se zhasnutou žárovkou.
Autor: ForbrukerRadet.no
Vypnout rozpoznávání obličejů? Jste si jistí? Vždyť je to pro vaši ochranu. A vůbec, co když někdo nevidí, jak se dozví, že jste na fotce?
Autor: ForbrukerRadet.no
Přijmout nebo smazat?
Autor: ForbrukerRadet.no
Desktopová verze Facebooku uživateli během schvalování nastavení soukromí v rohu červenými ikonkami naznačovala, že na něj čekají zprávy. A to i v případě, že žádné nové zprávy a upozornění neměl.
Autor: ForbrukerRadet.no
Schéma schvalování podmínek v rámci zavedení GDPR (Windows)
Autor: ForbrukerRadet.no
Schéma schvalování podmínek v rámci zavedení GDPR (Google)
Autor: ForbrukerRadet.no
Schéma schvalování podmínek v rámci zavedení GDPR (Facebook)
Autor: ForbrukerRadet.no
Google schovává možnosti nastavit sdílení dat pod „další možnosti“ a graficky povzbuzuje ke stisknutí tlačítka „Souhlasím“
Autor: ForbrukerRadet.no