Firma, která vlastní sítě Facebook, Instagram, WhatsApp i výrobce virtuálních brýlí Oculus, chce být na první pohled rozpoznatelná od své největší sociální sítě, která vznikla před zhruba patnácti lety.
„Aktualizujeme značku naší společnosti tak, aby byla jasně odlišitelná od produktů vytvářených ve Facebooku. Představujeme nové firemní logo a více tak odlišujeme společnost Facebook od aplikace Facebook, která si i nadále zachová vlastní logo,“ píše se v prohlášení Facebooku.
Nové logo sice stále nese značku Facebook, ale má jiné, na míru vytvořené písmo. Má zaoblené rohy a je otevřené. Logo je také celé psané velkými písmeny, což je rozdíl od sociální sítě, která má velké jen první písmeno. Jedním z důvodů je i to, aby bylo možné logicky vytvořil zkratku FB.
Značka společnosti nebude mít jednotnou barvu, bude se měnit v závislosti na produktu. Facebook tak chce vytvořil jasnější vztah mezi ní a jejími výrobky.
„Značku jsme vylepšili díky spolupráci s designéry napříč celou společností, abychom zajistili, že bude fungovat v produktových, hardwarových, marketingových a fyzických oblastech,“ popisují vznik značky lidé z Facebooku.
Podle nich nový design stojí na třech hlavních pilířích:
- Jasnost: značka, která zjednodušuje a buduje porozumění.
- Empatie: systém, který respektuje kontext a prostředí.
- Kreativní prostor: design, který podporuje lidi a jejich příběhy.
Letos je to již druhá velká změna v této oblasti. Na jaře firma oznámila úpravu loga Facebooku, když místo čtvercového tvaru s písmenem „f“ ukázala uživatelům kulaté logo se světlejší modrou barvou.
Značka má ukázat velikost firmy Facebook
Firma již dříve chtěla nějakým způsobem ukázat, že všechny produkty jsou vyvíjeny pod hlavičkou jedné společnosti a jejich vývojáři úzce spolupracují. Letos v červnu tak u těchto produktů začala přidávat označení „made by Facebook“ (vyrobeno Facebookem).
Novým logem chce dát společnost Facebook jasně vědět především svým obchodním partnerům, že je zaštiťující organizací pro osm produktů (Facebook, Messenger, Instagram, WhatsApp, Oculus, Workplace, Portal a Calibra).
Nová značka se objeví v následujících týdnech v rámci produktů a marketingových materiálů, včetně nového webu společnosti.