náhledy
Na vývojářské konferenci F8 oznámil Mark Zuckerberg první výraznou změnu loga sociální sítě Facebook. Po patnácti letech Facebook zřejmě přijde o svou typickou tmavomodrou barvu. Podívejte se na ukázky nového designu loga i uživatelského rozhraní.
Autor: Facebook, koláž: Pavel Kasík, Technet.cz
Takto vypadala stránka Facebooku (tehdy ještě „thefacebook.com“) v roce 2004, krátce po spuštění. Od té doby se změnilo prakticky vše, ale typická modrá barva zůstala až do jara 2019.
Autor: Facebook, koláž: Pavel Kasík, Technet.cz
Dosavadní logo mělo barvu prakticky totožnou s první verzí Facebooku z roku 2004. Tmavě modrá barva tedy vydržela bez větších změn skoro 15 let.
Autor: Facebook, koláž: Pavel Kasík, Technet.cz
Vlevo dosavadní ikona, vpravo nová, kulatá, nastupující (zář jsme jí dodali my). Nová barva by se uživatelům měla postupně začít objevovat na mobilech (Android i iOS).
Autor: Facebook, koláž: Pavel Kasík, Technet.cz
Rozdíl mezi „starou“ a „novou“ modrou je vidět na první pohled. Takto vypadá v hexadecimálním RGB zápisu.
Autor: Facebook, koláž: Pavel Kasík, Technet.cz
Desktopová verze se uživatelům začne objevovat až v nadcházejících měsících. Takto bude po redesignu vypadat Facebook po přihlášení. Domovská stránka je ve srovnání s tou současnou světlejší, chybí jí modrý pruh nahoře. Více prostoru je věnováno Stories (krátké příběhy uživatelů a stránek) a v horní liště přibylo několik sekcí.
Autor: Facebook, koláž: Pavel Kasík, Technet.cz
Skupiny mají samostanou sekci, což souvisí s tím, že jim chce Facebook dávat větší prostor v rámci Zuckerbergovy vize „smysluplných interakcí“.
Autor: Facebook, koláž: Pavel Kasík, Technet.cz
Nový vzhled sekce s notifikacemi ukrývá dva panely. Vlevo náhled notifikace, vpravo detaily
Autor: Facebook, koláž: Pavel Kasík, Technet.cz
Svou vlastní obrazovku má už tradičně Marketplace, tedy prostor, kde lidé mohou nabízet zboží a procházet nabídky ostatních uživatelů v okolí. Služba je na rozdíl od některých jiných bazarů bezplatná, transakce nejde přes Facebook.
Autor: Facebook, koláž: Pavel Kasík, Technet.cz
Vlastní sekci mají také videa, jde o jedinou obrazovku, která je tmavá, aby lépe vynikla videa.
Autor: Facebook, koláž: Pavel Kasík, Technet.cz
Takto po redesignu vypadá profil uživatele. Kulatý portrét se z levé části přesunul doprostřed, takže pokud jste si vyladili cover fotku, aby vám navazovala na profil, budete asi muset začít znovu.
Autor: Facebook, koláž: Pavel Kasík, Technet.cz