Krátké zprávy

Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Aneta Čapková pro iDNES.cz

Facebook nechce dávat reklamy na stránky sdílející falešné zprávy

  • 12
Facebook po vzoru jiných internetových firem zastavuje reklamu pro stránky (Facebook Pages), které šiří falešné zprávy.

Facebook pokračuje ve svém tažení proti falešným zprávám. Nově plánuje blokovat reklamu stránkám, které propagují zprávy, jež byly označeny za falešné. Tyto stránky si tak nebudou moci nakoupit reklamu, která by mohla šířit jejich dosah.

„V současnosti nepovolujeme inzerentům, aby zobrazovali reklamy, které odkazují na materiál, jenž byl organizacemi pro kontrolu faktů třetích stran označen jako nepravdivý. Nyní děláme další krok. Pokud Stránky (Pages) opakovaně sdílejí příběhy označené jako nepravdivé, pak tito recidivující pachatelé již nebudou moci inzerovat na Facebooku,“ píše se na blogu Facebooku.

Pokud stránka s šířením nepravd přestane, bude se moci do systému znovu zapojit.

Označení sporné zprávy.na Facebooku po kontrole faktů

Facebook brání propagaci falešných zpráv spolu spolu s dalšími internetovými firmami již nějakou dobu. Uživatelé tak mohou domnělé falešné zprávy označovat a zpochybněná fakta prověřují týmy expertů ze Snopes, FactCheck.org, Politifact, televize ABC News nebo agentury Associated Press. Ve Francii jsou to týmy ze spolupracujících médií (AFP, BFM TV, L’Express, Libération, 20 Minutes a Le Monde). Všichni se řídí zásadami definovanými novinářským institutem Poynter (Fact-Checking Guidelines).

Lidé ověřující fakta musejí ke svým závěrům přiložit podklady. Pokud tedy například označí zprávu za lživou (zpochybněnou), musí být přiloženy i odkazy na materiály, které to dokazují.